Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Problem z układem chłodzenia v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
80 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2013 - 22:42

ta druga chłodnica to używana czy nowa ?? ogrzewanie działa Ci normalnie ?

#22 OFFLINE   Drift Monster

Drift Monster

    Swapy,budowa driftowozów.

  • 14 postów
  • Dołączył: 02-02-2013
  • Skąd: Kielce

Napisany 11 lutego 2013 - 07:42

Ogrzewanie nie chodzi wogóle,jak ściskałem przez okolo minute ten wąż który był zimny jak był termostat to zaczeło grzac po stronie pasażera,ale przez max minute,jutro mam czas żeby pogrzebać przy aucie,gorzej jak uszczelke wydmuchało.

chłodnica używka z automatu,ogrzewanie nie chodzi wogóle,jak ściskałem przez okolo minute ten wąż który był zimny jak był termostat to zaczeło grzac po stronie pasażera,ale przez max minute,jutro mam czas żeby pogrzebać przy aucie,gorzej jak uszczelke wydmuchało.

#23 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lutego 2013 - 08:53

Ogrzewanie nie chodzi wogóle,jak ściskałem przez okolo minute ten wąż który był zimny jak był termostat to zaczeło grzac po stronie pasażera,ale przez max minute,jutro mam czas żeby pogrzebać przy aucie,gorzej jak uszczelke wydmuchało.

chłodnica używka z automatu,ogrzewanie nie chodzi wogóle,jak ściskałem przez okolo minute ten wąż który był zimny jak był termostat to zaczeło grzac po stronie pasażera,ale przez max minute,jutro mam czas żeby pogrzebać przy aucie,gorzej jak uszczelke wydmuchało.


a odpowietrzyłeś układ??

#24 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lutego 2013 - 15:29

jak ściskałem przez okolo minute ten wąż który był zimny jak był termostat to zaczeło grzac po stronie pasażera


nie ma obiegu , na moje pompa do wymiany

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#25 OFFLINE   Drift Monster

Drift Monster

    Swapy,budowa driftowozów.

  • 14 postów
  • Dołączył: 02-02-2013
  • Skąd: Kielce

Napisany 11 lutego 2013 - 18:02

A więc chłodnica zdjęta,zatkana nie była ale brudu to z niej troche wyleciało,jeszcze jutro spróbuje przeczyścić cały układ.



pozdrawiam :)

#26 OFFLINE   Drift Monster

Drift Monster

    Swapy,budowa driftowozów.

  • 14 postów
  • Dołączył: 02-02-2013
  • Skąd: Kielce

Napisany 12 lutego 2013 - 19:32

jutro przedmucham jeszcze cały układ chłodzenia i wykręcę pompę wody,mam nadzieje że to nie uszczelka :( i tak będę chciał ściągać głowice ale to dopiero jak wrócę do Polski.

No i zobaczyłem nieszczęsną pompę wody :) na pierwszy rzut oka pompa ok i załamka że uszczelka padła :( ale po ponownym przyjrzeniu się pompie okazało się że plastikowy wirnik jest cały popękany i pompa się kręciła ale wirnik nie,zamówiłem już nową pompę zobaczymy teraz :) a omega będzie szczegółowo opisywana w temacie o niej ale dopiero jak wrócę do polski i wezmę się za konkrety.

#27 OFFLINE   Drift Monster

Drift Monster

    Swapy,budowa driftowozów.

  • 14 postów
  • Dołączył: 02-02-2013
  • Skąd: Kielce

Napisany 15 lutego 2013 - 18:49

Pompa wymieniona autko śmiga jak ta lala :D

#28 OFFLINE   Adolf2800

Adolf2800
  • 9 postów
  • Dołączył: 26-12-2013

Napisany 26 grudnia 2013 - 14:43

Witam jestem nowy na forum i prosze o wyrozumiałeść ;p mam problem ze swoją Omką a mianowicie węże od chłodnicy są puste cały czas temperatura gdy się jedzie jest niby normalna gdy samochód stoi wzrasta do 100 wentylator od chłodnicy się załancza,ale węze nadal puste omke kupiłem w poniedziałek jezdziłem z nią na serwis przed kupnem żeby mi sprawdzili zawartość Co2 w układzie i nic nie wyszło ale niemogli odkręćić korka bo wywalało płyn mechanik uznał że na samym początku żeby wymienić korek od zbiorniczka wymieniłem na nowy,teraz już niema takiego ciśnienia ale węże nadal puste w czym może tkwić problem jak ją odpowietrzć dobrze samemu? z góry dziękuje za odpowiedzi

#29 OFFLINE   MrOldpunk

MrOldpunk

    POLSKA PÓŁNOCNA:-)

  • 130 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Skąd: STOCKHOLM

Napisany 26 grudnia 2013 - 15:10

Adolf2800 co to znaczy puste węże,miękkie?Może układ zasyfiony,może czujnik "kłamie".
Lepiej ważyć słowa,niż słowa lekce sobie ważyć!

#30 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 grudnia 2013 - 15:44

Jezeli omega ma 90C to jest normalne, że nie można odkręcić korka. Układ ciśnieniowy. Jezeli na postoju masz 100C a dodasz gazu i spada do 90C przykładowo to winna jest pompa wody. Jakby brakowało płynu chłodniczgo na blacie mógłbyś mieć dużo większe temperatury ze względu na brak środka chłodniczego na mostku wodnym pomiędzy głowicami. Tam znajduje się czujnik temperatury na blat i do ECU. W zbiorniczku wyrównawczym stan płynu chłodniczego jest?

#31 OFFLINE   Adolf2800

Adolf2800
  • 9 postów
  • Dołączył: 26-12-2013

Napisany 26 grudnia 2013 - 16:06

W zbiorniczku wyrównawczym jest płyn cały czas ale węże górny od strony kierowcy wychodzący z chłodnicy jest pusty niema w nim płynu i po drugiej stronie też wąż wchodzący do chłodnicy jest pusty wydaje mi się że jest zapowietrzona ale nawet jeśli ostygnie to płynu w zbiorniczku nie ubywa

#32 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 grudnia 2013 - 16:11

W takim razie musisz mieć coś przytkane. Układ chlodniczy w omedze teoretycznie nie potrzebuje odpowietrzenia. Odkręć (patrzac na auto od zderzaka przód) korek w dolnym prawym rogu chłodnicy, spuść do czegoś płyn chłodniczy. Zobaczysz ile Ci go zejdzie. Drugą kwestia jest zalanie wody destylowanej z preparatem do czyszczenia chłodnic bądź po prostu z sześć butelek octu. Doprowadzić należy auto do temperatury roboczej i pojeździć z 50 km. Powinno pomóc. Jeżeli nie, czynność powtórzyć kilka razy. Niestety korek spustowy jest na tyle mały, że płyn może całkowicie nie wylecieć wraz z syfem dlatego polecam wyjąć chłodnicę. Przy automacie jest to taki minus, że trzeba odkręcić przewody od chłodniczki oleju, która znajduje się w chłodnicy z przodu. Tam są holenderki, jeżeli ktoś dawno tego nie odkręcał to może pojawić się problem.

#33 OFFLINE   Adolf2800

Adolf2800
  • 9 postów
  • Dołączył: 26-12-2013

Napisany 15 stycznia 2014 - 17:59

Witam Panowie ostatnio wymieniałem pompe wody termostat i zawór trójdrożny bo ciekł strasznie, i po tym zalałem koncentratu z wodą pewnie z 8 l weszło i odpowietrzałem ze zdjętym wężykiem tym co z chłodnicy wychodzi od strony zbiorniczka i jakoś przed otwarciem termostatu z wężyka zaczęła lecieć para i wywaliło płyn ze zbiorniczka.Przy dzisiejszych temp. podczas jazdy mam temp ok 95 st. ale na postoju dochodzi zaraz do 100 i wąż od termostatu jest nadal chyba pusty i jest w nim ciśnienie a przed kupnem auta byłem na sprawdzeniu zawartości CO2 w układzie i nic nie wykazało stwierdzili że uszczelki dobre w czym więc problem? Pozdrawiam czy może zmienić na prawdziwy płyn zalać układ płynem a nie konc.+woda?

#34 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 15 stycznia 2014 - 18:32

Witam Panowie ostatnio wymieniałem pompe wody termostat i zawór trójdrożny bo ciekł strasznie, i po tym zalałem koncentratu z wodą pewnie z 8 l weszło i odpowietrzałem ze zdjętym wężykiem tym co z chłodnicy wychodzi od strony zbiorniczka i jakoś przed otwarciem termostatu z wężyka zaczęła lecieć para i wywaliło płyn ze zbiorniczka.Przy dzisiejszych temp. podczas jazdy mam temp ok 95 st. ale na postoju dochodzi zaraz do 100 i wąż od termostatu jest nadal chyba pusty i jest w nim ciśnienie a przed kupnem auta byłem na sprawdzeniu zawartości CO2 w układzie i nic nie wykazało stwierdzili że uszczelki dobre w czym więc problem? Pozdrawiam czy może zmienić na prawdziwy płyn zalać układ płynem a nie konc.+woda?


moze chłodnica jest zapchana

#35 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 15 stycznia 2014 - 21:04

Sprawdź drożność chłodnicy i węży idących do wyrównawczego, być może ten zapchał ci się obieg idący przez przepustnice do wyrównawczego, sprawdź drożność tego krućca, dalej jeśli jest drożne to napełnij zbiornik do poziomu zakręć zbiornik odpal, jak się zagrzeje włącz ogrzewane na max i po 10 minutach grzania weź ją zgaś, poczekaj chwile i sprawdź poziom plynu ;) powinno ci go ubyć ;)




 


#36 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 stycznia 2014 - 22:12

Witam Panowie ostatnio wymieniałem pompe wody termostat i zawór trójdrożny bo ciekł strasznie, i po tym zalałem koncentratu z wodą pewnie z 8 l weszło i odpowietrzałem ze zdjętym wężykiem tym co z chłodnicy wychodzi od strony zbiorniczka i jakoś przed otwarciem termostatu z wężyka zaczęła lecieć para i wywaliło płyn ze zbiorniczka.Przy dzisiejszych temp. podczas jazdy mam temp ok 95 st. ale na postoju dochodzi zaraz do 100 i wąż od termostatu jest nadal chyba pusty i jest w nim ciśnienie a przed kupnem auta byłem na sprawdzeniu zawartości CO2 w układzie i nic nie wykazało stwierdzili że uszczelki dobre w czym więc problem? Pozdrawiam czy może zmienić na prawdziwy płyn zalać układ płynem a nie konc.+woda?


Pisałem, zwal chłodnicę. Odepnij dwa duże węże, weź jakąś bankę i poluzuj dwie holenderki od skrzyni. Klucz 19naście. Przepsikaj czymś tam co by Ci się nie ukręciła bo będziesz miał nie lichy problem dosztukować te części. Dwie zawleczki masz u samej góry po prawej i lewej stronie chłodnicy. Bierzesz żabę i ściskasz. Następnie dwie wtyczki i chłodnica do góry. Zalej ją na noc octem/sodą kaustyczną i na drugi dzień zobaczysz ile syfu Ci wyleci.

#37 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 15 stycznia 2014 - 22:21

Zwykłe płukanie z octem powinno sprawę załatwić, skoro wcześniej było ok, to nie możliwe żeby od tak sobie się zapchał.

Dodany obrazek


#38 OFFLINE   Adolf2800

Adolf2800
  • 9 postów
  • Dołączył: 26-12-2013

Napisany 10 lutego 2014 - 18:38

Witam ponownie mam pytanie nie działa mi ta pompka która znajduje się pod zbiorniczkiem wyrównawczym czy jest możliwe że to od tego mam problemy z temperaturą a mianowicie podczas jazdy w temp panujących na dworze czyli ok zera temp.płynu na blacie pokazuje mi ok 95 stopni a gdzy stanę temp. rośnie załączy sie wentylator i temp. opada po czym znowu to samo? Stan płynu w zbiorniczku ok. układ drożny ale ni8e można jej odpowietrzyć z odkręconym korkiem bo wywala płyn chwile przed włączeniem wentylatora czy może to być od tego że jeżdże na koncentracie z wodą

#39 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2014 - 18:54

Witam ponownie mam pytanie nie działa mi ta pompka która znajduje się pod zbiorniczkiem wyruwnawczym czy jest możliwe że to od tego mam problemy z temperaturą ?


Raczej i na pewno nie. Co w tym złego że wentylator załącza i schładza przecież po to jest. Tam jest układ samo odpowietrzający i problemem może być że jest zamulona chłodnica a pompka ta elektryczna może być zawalona kamieniem.

#40 OFFLINE   Adolf2800

Adolf2800
  • 9 postów
  • Dołączył: 26-12-2013

Napisany 10 lutego 2014 - 19:12

[quote name='manro']Raczej i na pewno nie. Co w tym złego że wentylator załącza i schładza przecież po to jest. Tam jest układ samo odpowietrzający i problemem może być że jest zamulona chłodnica a pompka ta elektryczna może być zawalona kamieniem



Chodzi mi o to że pompka nie działa na 100% ponieważ rozsypały się szczotki ale niewiem czy od tego moge mieć problemy z temperaturą czy nie i cały czas chodzi mi o pompke pod zbiorniczkiem wyrównawczym.. Aha i jeszcze jedno gdy tem podnosi się do ok 100 stopni wąż od chłodnicy jest napompowany nie aż tak żeby go rwało czy coś ale jest tam ciśnienie czy zmienić z koncentratu na płyn ? zawartości Co2 w układzie nie pokazuje