Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Problem z układem chłodzenia v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
80 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 10 lutego 2014 - 19:45

Mam podobny problem, też mam trafioną tą pompkę tylko że moja łapie w trasie (120-140km/h) 97C i nie spada do puki nie zwolnię do poniżej 100km/h i niższych obrotów, wtedy zbija temp. poniżej 95C.

Dodany obrazek


#42 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2014 - 21:21

[quote name='Adolf2800'][quote name='manro']Raczej i na pewno nie. Co w tym złego że wentylator załącza i schładza przecież po to jest. Tam jest układ samo odpowietrzający i problemem może być że jest zamulona chłodnica a pompka ta elektryczna może być zawalona kamieniem



Chodzi mi o to że pompka nie działa na 100% ponieważ rozsypały się szczotki ale niewiem czy od tego moge mieć problemy z temperaturą czy nie i cały czas chodzi mi o pompke pod zbiorniczkiem wyrównawczym.. Aha i jeszcze jedno gdy tem podnosi się do ok 100 stopni wąż od chłodnicy jest napompowany nie aż tak żeby go rwało czy coś ale jest tam ciśnienie czy zmienić z koncentratu na płyn ? zawartości Co2 w układzie nie pokazuje[/QUOTE]

Pompka na pewno pomaga obracając płyn przez nagrzewnicę , wtedy ogrzewanie na pewno działa lepiej , natomiast za nadmierne ciśnienie 1,5 bara tyle może być,, odpowiada zakrętka od zbiorniczka która posiada zaworki , za nadmiar ciśnienia i temperatury może odpowiadać również słabej jakości zamiennik pompy wody.Czy koncentrat zalany z wodą może tutaj coś mieszać , raczej mało prawdopodobne. Jeżeli są ubytki płynu to zapowietrzanie układu dodatkowo będzie podnosić ciśnienie. :)

[quote name='Aros']Mam podobny problem, też mam trafioną tą pompkę tylko że moja łapie w trasie (120-140km/h) 97C i nie spada do puki nie zwolnię do poniżej 100km/h i niższych obrotów, wtedy zbija temp. poniżej 95C.[/QUOTE]

Miałem taki objaw ale pomogło mycie skraplacza od klimy ,,, nie sądziłem że tam może siedzieć łopata syfu,,, jazda na ubogiej mieszance też podniesie temperaturę na maxa.

#43 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 11 lutego 2014 - 12:10

Miałem taki objaw ale pomogło mycie skraplacza od klimy


To skraplacz się myje? I co on ma do chłodzenia?

Dodany obrazek


#44 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lutego 2014 - 18:29

To skraplacz się myje? I co on ma do chłodzenia?



Myje się myje tylko się nie wyzyma.:hihi: Tak naprawdę to powietrze aby doleciało do chłodnicy najpierw musi przelecieć przez skraplacz i jeżeli on jest zafajdany to mamy przysłoniętą chłodnice i ciepełko :D

#45 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 lutego 2014 - 22:51

Najlepiej porządnie przedmuchać sprężonym powietrzem.Mi tez po dmuchaniu wyleciała tona piachu;)

#46 OFFLINE   pimpherc

pimpherc
  • 7 postów
  • Dołączył: 12-08-2012

Napisany 03 maja 2015 - 11:03

Witam, problem wyglada nastepujaco omega mv6 , wlewam wode do ukladu i grzeje samochod. Po osiagnieciu temperatury powyzej 95 st. wl. sie wentylator temperatura spada. Natomiast nic sie nie dzieje w zbiorniczku tj. woda jest zimna i nie ma obiegu. Po nagrzaniu wl. sie wentylatorow lub zaraz przed, uklad wypluwa przez zbiornik goracy plyn ok 2 l -3 l po czym w zbiorniczku ubywa plynu i znow trzeba dolac. W zbiorniczku nie ma oleju ani na odwrot, zbiorniczek nie babelkuje podczas pracy silnika. Czujnik temp dziala wentylator dziala, chlodnica nagrzewa sie cala , samochod nie dymi i nie wyglada na to aby palil plyn czy olej. Jest ogrzewanie, natomiast mam wrazenie ze przewod wychodzacy z chlodnicy gora od strony kierowcy jest pusty.jest minimalny wyciek gdzies od strony laczenia silnika ze skrzynia nie zdiagnozowany ale jest naprawde droby i nie zawsze kapie( chyba tylko na poczatku przy odpalaniu).Czy to moze byc pompa wody? Wiem ze w omedze sa jeszcze jakies dodatkowe pompy ale nie wiem do czego dokladnie sluza gdzie sa i czy maja wplyw na usterke w mojej mv6?Ewentualnie jakie sa jeszcze opcje? Dzieki z gory

#47 OFFLINE   eboo

eboo
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-07-2013

Napisany 03 maja 2015 - 11:10

Spróbuj "przedmuchac" uklad, może ciągła jazda na wodzie i kamien z wody jest winowajcą,jesli woda pod cisnieniem bez problemu wydostaje sie tam gdzie ma sie dostawac to sprawdzilbym pompe wody-stosunkowo prosty dostep

#48 OFFLINE   pimpherc

pimpherc
  • 7 postów
  • Dołączył: 12-08-2012

Napisany 03 maja 2015 - 11:17

jak szybki jest dostep do pompy wody ?

#49 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 03 maja 2015 - 11:37

jak szybki jest dostep do pompy wody ?


Masz 2 sposoby,

1. Fachowo zdjąć obudowę rozrządu i odkręcić pompę zajmuje to 2-3h w przypadku długiego dolotu
2. Zdjąć multiram i odkręcić przez otwór w obudowie, trochę gimnastyki ale się da, jednak wiąże się to z częściowym zamoczeniem paska rozrządu....

mam wrazenie ze przewod wychodzacy z chlodnicy gora od strony kierowcy jest pusty.


chlodnica nagrzewa sie cala


Więc w tym wężu masz obieg, z tyłu masz mostek wodny, zawór trójdrożny, rurę zasilającą do bloku no i lewy róg głowicy czyli nieszczęsna UPG.

Dodany obrazek


#50 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maja 2015 - 11:58

przechodzilem sporo problemow z ukladem chlodzenia wiec juz czuje sie wrecz specjalista. Sprobuje Ci pomoc bo objaw zimnego zbiorniczka rowniez mialem u sioebie tyle ze w 2.0. Po pierwsze do poprawnego dzialania ukladu chlodzenia nie mozesz miec najmniejszej nieszczelnosci...przez nieszczelnosci uklady zapowietrzaja sie. Nastepnie musisz byc pewien ze wszedzie jest droznosc. Wiem, ze brzmi to strasznie. Ja w swojej 2.0 sciagalem kazdy jeden waz i badalem, czy jest drozny. Ktoys z poprzednich wlascicieli tez jezdzil na wodzie i uklad byl pieknie zasrany jakims mulem, szlamem, rdza itp. otwierajac poszczegolne weze pchalem w nie wode z weza ogodowego pod jakims tam cisnieniem, nagle z drugiej strony wylatywal syf. niektore weze musialem w ogole demontowac, a niektore wymieniac. Piszesz ze chlodnica nagrzewa sie cala, czyli duzy obieg wykluczam. spusc plyn, zadaj sobie trudu i obejrzyj po kolei, jak wygladaja Twoje weze. Nie proponuje zadnych plukanek bo nic Ci to nie da. rdzy nie da sie rozpuscic, jezeli ten syf jest w silniku, niestety musiszz go sukcesywnie i w miare mozliwosci z tamtad wyciagac. U mnie skonczylo sie rowniez wymiana UPG gdyz stara uszczelke wydmuchalo przez zabawy z odpowietrzeniem ukladu. Gdy wszystkiego jestes juz pewien to na zimny motor wlej plyn, ZAKREC KOREK i odpowietrzaj....nie odkrecaj korka co chwile i nie badaj....wyniikiem rozszezalnowsci plynu takim odkrecaniem i zakrecaniem korka na nowo zaczniesz zaburzac uklad chlodzenia. Gdyby wszytsko okazalo sie ok ew dolewke musisz zrobic dopiero jak silnik ostygnie.

#51 OFFLINE   pimpherc

pimpherc
  • 7 postów
  • Dołączył: 12-08-2012

Napisany 03 maja 2015 - 13:59

Dzieki za pomoc, uklad moze i jest zabrudzony ale watpie zeby to bylo to jak wywala plyn przez zbiorniczek to czysty zero mulu kamienia czy innego syfu. Zastanawiam sie nad pompa wody albo termostatem jakie by byly obiawy takich uszkodzen?

#52 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maja 2015 - 22:05

przerozne...zawszew sa inne objawy. termostat wyklucz bo chlodnica Ci sie nagrzewa. pompa wody moze byc jak najbardziej...

#53 OFFLINE   pimpherc

pimpherc
  • 7 postów
  • Dołączył: 12-08-2012

Napisany 04 maja 2015 - 13:42

no i sprawa wyglada nastepujaco:
wlasnie znalazlem zatkane syfem dwa przewody cienkie wchodzace do zbiorniczka. jeden ten z chlodnicy idacy do zbiorniczka zatkany na amen oraz ten wychodzacy ktory wchodzi do przepustnicy czy kolektora nie wim jak to nazwac tak samo. odetkalem zalozylem dmuchlem z pluca i niby gitara ale... nie ma ogrzewania no i wywala plyn przez zbiorniczek moze troche mniej ale jednak. moje podejzenia to korek wlewu ktory zdejmowalem aby nagrzac uklad a teraz po mpjej destrukcji nie trzyma cinienia, gdzies dalej jest cos zatkanego jakis przewod, lub nie dziala termostat albo stanal od syfu. wykluczam pompe wody. moze zaczne od przemycia ukladu tylko co mozecie polecic do pulkanki ukladu czy ewentualnie mozna uzyc octu ?

#54 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 04 maja 2015 - 15:03

wywala plyn przez zbiorniczek


moje podejzenia to korek wlewu


Może być, spróbuj pdmienić.

moze zaczne od przemycia ukladu tylko co mozecie polecic do pulkanki ukladu czy ewentualnie mozna uzyc octu ?


octu nie polecam, może Ci coś rozszczelnić, jeśli już to płukanie przegotowaną wodą i zlewanie jej co jakiś czas.

Dodany obrazek


#55 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 maja 2015 - 20:37

Czyli mialeś zapchany przewód od podgrzewania przepustnicy , brak ogrzewania sprawdź po osiagnieciu temp czy przewody pod zbiorniczkiem gumowe gorące

#56 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2015 - 23:59

a ja ci mowie ze masz caly uklad w syfie, skoro juz te najmniejsze weze pozapychane....o termostacie pisalem,ze masz sprawny bo chlodnica sie nagrzewa. rob jak uwazasz, ale moim zdaniem bez usuniecia syfu z silnika nic nie wywalczysz

#57 OFFLINE   pimpherc

pimpherc
  • 7 postów
  • Dołączył: 12-08-2012

Napisany 05 maja 2015 - 08:14

dzis zaczynam pulkac uklad oraz jade po nowy korek od wlewu plynu zobaczymy co sie bedzie dzialo, te dwa cienkie wezyki ktore wchodza do zbiorniczka byly zatkane zero przeplywu i dodatkowo zbiorniczek w miejscu gdzie wchodzi wezyk cienki idacy z gory chlodnicy od strony pasazera tez byl zalepiony, no i znalazem maly wyciek z trojnika przy scianie grodziowej ale jest naprawde drobny

#58 OFFLINE   mkopka

mkopka
  • 1 postów
  • Dołączył: 05-05-2015
  • Skąd: Grabina Radziwiłłowska

Napisany 05 maja 2015 - 10:09

Forumowicze mam problem okazało się że w mojego taty omci jest wyciek z układu chłodniczego prosiłbym o pomoc jest to omega B 2.5 mv6 125 konna w kombi płyn mi cieknie ze strony końca komory silnikowej co może być przyczyną

#59 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 maja 2015 - 10:52

Forumowicze mam problem okazało się że w mojego taty omci jest wyciek z układu chłodniczego prosiłbym o pomoc jest to omega B 2.5 mv6 125 konna w kombi płyn mi cieknie ze strony końca komory silnikowej co może być przyczyną


Zawór nagrzewnicy !! Taki plastikowy, ale wyjęcie to już troche pracy!!

#60 OFFLINE   pimpherc

pimpherc
  • 7 postów
  • Dołączył: 12-08-2012

Napisany 05 maja 2015 - 15:14

u mnie tez leci z trojnika od strony grodzi to zawor podcisnieniowy od nagrzewnicy ja dzis kupilem zamiennik kraft za 30 kupilem tez korek zeby miec pewnosc za 6 zl i zrobilem pulkanke ukladu jutro jak zaloze nowy zawor to mam nadzieje ze bedzie ok.

a i roboty na 5 minut zdejmij plastik z podszybia trzymany przez wycieraczki i bedziesz mial dobry dostep zdejmij lewy (przodem do silnika, czyli od strony pasazera) gorny przewod i wyciagnij zawor wtedy bedziesz mial dostep do podcisnienia od gory maly wyciagany przewod i dwa grube od wody problem tylko ze zdjeciem fabrycznych opasek sam zawor nowy kosztuje najtaniej kolo 25-30 pln