

[OB & OBFL] Problem z układem chłodzenia v6
#41
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2014 - 19:45
#42
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2014 - 21:21
Chodzi mi o to że pompka nie działa na 100% ponieważ rozsypały się szczotki ale niewiem czy od tego moge mieć problemy z temperaturą czy nie i cały czas chodzi mi o pompke pod zbiorniczkiem wyrównawczym.. Aha i jeszcze jedno gdy tem podnosi się do ok 100 stopni wąż od chłodnicy jest napompowany nie aż tak żeby go rwało czy coś ale jest tam ciśnienie czy zmienić z koncentratu na płyn ? zawartości Co2 w układzie nie pokazuje[/QUOTE]
Pompka na pewno pomaga obracając płyn przez nagrzewnicę , wtedy ogrzewanie na pewno działa lepiej , natomiast za nadmierne ciśnienie 1,5 bara tyle może być,, odpowiada zakrętka od zbiorniczka która posiada zaworki , za nadmiar ciśnienia i temperatury może odpowiadać również słabej jakości zamiennik pompy wody.Czy koncentrat zalany z wodą może tutaj coś mieszać , raczej mało prawdopodobne. Jeżeli są ubytki płynu to zapowietrzanie układu dodatkowo będzie podnosić ciśnienie.

[quote name='Aros']Mam podobny problem, też mam trafioną tą pompkę tylko że moja łapie w trasie (120-140km/h) 97C i nie spada do puki nie zwolnię do poniżej 100km/h i niższych obrotów, wtedy zbija temp. poniżej 95C.[/QUOTE]
Miałem taki objaw ale pomogło mycie skraplacza od klimy ,,, nie sądziłem że tam może siedzieć łopata syfu,,, jazda na ubogiej mieszance też podniesie temperaturę na maxa.
#43
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2014 - 12:10
Miałem taki objaw ale pomogło mycie skraplacza od klimy
To skraplacz się myje? I co on ma do chłodzenia?
#44
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2014 - 18:29
To skraplacz się myje? I co on ma do chłodzenia?
Myje się myje tylko się nie wyzyma.:hihi: Tak naprawdę to powietrze aby doleciało do chłodnicy najpierw musi przelecieć przez skraplacz i jeżeli on jest zafajdany to mamy przysłoniętą chłodnice i ciepełko

#45
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2014 - 22:51
#46
OFFLINE
Napisany 03 maja 2015 - 11:03
#47
OFFLINE
Napisany 03 maja 2015 - 11:10
#48
OFFLINE
#49
OFFLINE
Napisany 03 maja 2015 - 11:37
jak szybki jest dostep do pompy wody ?
Masz 2 sposoby,
1. Fachowo zdjąć obudowę rozrządu i odkręcić pompę zajmuje to 2-3h w przypadku długiego dolotu
2. Zdjąć multiram i odkręcić przez otwór w obudowie, trochę gimnastyki ale się da, jednak wiąże się to z częściowym zamoczeniem paska rozrządu....
mam wrazenie ze przewod wychodzacy z chlodnicy gora od strony kierowcy jest pusty.
chlodnica nagrzewa sie cala
Więc w tym wężu masz obieg, z tyłu masz mostek wodny, zawór trójdrożny, rurę zasilającą do bloku no i lewy róg głowicy czyli nieszczęsna UPG.
#50
OFFLINE
Napisany 03 maja 2015 - 11:58
#51
OFFLINE
Napisany 03 maja 2015 - 13:59
#52
OFFLINE
Napisany 03 maja 2015 - 22:05
#53
OFFLINE
Napisany 04 maja 2015 - 13:42
wlasnie znalazlem zatkane syfem dwa przewody cienkie wchodzace do zbiorniczka. jeden ten z chlodnicy idacy do zbiorniczka zatkany na amen oraz ten wychodzacy ktory wchodzi do przepustnicy czy kolektora nie wim jak to nazwac tak samo. odetkalem zalozylem dmuchlem z pluca i niby gitara ale... nie ma ogrzewania no i wywala plyn przez zbiorniczek moze troche mniej ale jednak. moje podejzenia to korek wlewu ktory zdejmowalem aby nagrzac uklad a teraz po mpjej destrukcji nie trzyma cinienia, gdzies dalej jest cos zatkanego jakis przewod, lub nie dziala termostat albo stanal od syfu. wykluczam pompe wody. moze zaczne od przemycia ukladu tylko co mozecie polecic do pulkanki ukladu czy ewentualnie mozna uzyc octu ?
#54
OFFLINE
Napisany 04 maja 2015 - 15:03
wywala plyn przez zbiorniczek
moje podejzenia to korek wlewu
Może być, spróbuj pdmienić.
moze zaczne od przemycia ukladu tylko co mozecie polecic do pulkanki ukladu czy ewentualnie mozna uzyc octu ?
octu nie polecam, może Ci coś rozszczelnić, jeśli już to płukanie przegotowaną wodą i zlewanie jej co jakiś czas.
#55
OFFLINE
Napisany 04 maja 2015 - 20:37
#56
OFFLINE
Napisany 04 maja 2015 - 23:59
#57
OFFLINE
Napisany 05 maja 2015 - 08:14
#58
OFFLINE
Napisany 05 maja 2015 - 10:09
#59
OFFLINE
Napisany 05 maja 2015 - 10:52
Forumowicze mam problem okazało się że w mojego taty omci jest wyciek z układu chłodniczego prosiłbym o pomoc jest to omega B 2.5 mv6 125 konna w kombi płyn mi cieknie ze strony końca komory silnikowej co może być przyczyną
Zawór nagrzewnicy

#60
OFFLINE
Napisany 05 maja 2015 - 15:14
a i roboty na 5 minut zdejmij plastik z podszybia trzymany przez wycieraczki i bedziesz mial dobry dostep zdejmij lewy (przodem do silnika, czyli od strony pasazera) gorny przewod i wyciagnij zawor wtedy bedziesz mial dostep do podcisnienia od gory maly wyciagany przewod i dwa grube od wody problem tylko ze zdjeciem fabrycznych opasek sam zawor nowy kosztuje najtaniej kolo 25-30 pln