Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] [Automat AR25]


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 12 lutego 2015 - 20:54

No dobra dzisiaj byłem na kanale, odłączyłem wał i sprawdzałem skąd leci olej.

1. wężyk suchy, żadnych ubytków stamtąd nie było

po włączeniu silnika i ruszeniu skrzyni olej zaczął mi wyciekać z łączenia skrzyni z silnikiem. Szybka decyzja skrzynia wyciągnięta i jutro ją będę oglądać dokładnie

Wydaje mi się jednak że wszystkiemu jest winien oring na wałku wchodzącym w silnik :
Dodany obrazek

ponieważ olej jakimś cudem dostał się w przestrzeń w której go nie powinno być, a pierścień uszczelniający pompę oleju był suchy.

edit:

ma ktoś może wymiary tego oringa e.w wie gdzie kupić (link??)

#22 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 lutego 2015 - 21:13

No dobra dzisiaj byłem na kanale, odłączyłem wał i sprawdzałem skąd leci olej.

1. wężyk suchy, żadnych ubytkĂłw stamtąd nie było

po włączeniu silnika i ruszeniu skrzyni olej zaczął mi wyciekać z łączenia skrzyni z silnikiem. Szybka decyzja skrzynia wyciągnięta i jutro ją będę oglądać dokładnie

Wydaje mi się jednak że wszystkiemu jest winien oring na wałku wchodzącym w silnik :
Dodany obrazek

ponieważ olej jakimś cudem dostał się w przestrzeń w ktĂłrej go nie powinno być, a pierścień uszczelniający pompę oleju był suchy.

edit:

ma ktoś może wymiary tego oringa e.w wie gdzie kupić (link??)

A ten oring przypadkiem nie jest tylko i wyłącznie odpowiedzialny za uszczelnienie drogi olejowej konwertera

#23 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 12 lutego 2015 - 21:17

jutro wrzucę real foto, ale wydaje mi się, że to to
Dodany obrazek

moze i odpowiada to uszczelnienie, ale dla mnie to jedyne sensowne wyjaśnienie. Oring zużyty, wywala olej pod ciśnieniem w tył i cieknie ;/

ten 2 element to napewno to :p

#24 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 lutego 2015 - 21:28

A w jakim stanie masz tuleje i czop konwertera ?

#25 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 12 lutego 2015 - 21:47

wydaje mi się że w dobrym, ale jutro dam zdjęcia :p

#26 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 lutego 2015 - 21:56

Przez śruby też lubi ciec olej jak tyle jak na pompę wyrobione też będzie się lało

#27 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 19 lutego 2015 - 12:17

wiem że miałem rzucić zdjęcia ale w skrzyni wszystko było w dobrym stanie.

Sądziłem, że wyciek oleju to wina zużytego oringa/ uszczelniacza wymieniłem obydwa (oring dobrany - koszt 0,50 zł, uszczelniacz zakupiony po numerach ze starego koszt 30 zł + 28 przesyłka -.-)

Niestety cieknie dalej, trochę jakby mniej. Zastanawiam się czy pod sprzęgłem (od strony silnika) niema jakiś uszczelek bo ten wyciek jest jakby w górnej części łączenia skrzyni z silnikiem - wygląda to jakby tam tryskało

mowa o tym oczywiście: Dodany obrazek


Sprzęgła hydrokinetycznego podczas zakładania skrzyni nie zdejmowałem, bo nie widziałem sensu ale może trzeba :oonie:

Jeszcze jedno pytanie. Już przed tą zmianą skrzynia zachowywała mi się tak, że wtedy kiedy powinna zmieniać bieg na 2, następuje szarpnięcie i bieg dalej jest na 1 - nie przerzuca.

W piątek przejadę się nim na komputer może czegoś więcej tam się dowiem (dodam że skrzynia obecnie nie działa w trybie awaryjnym - kołatka się nie zapala)

ps. zdjęcie które miałem wrzucić:

Dodany obrazek

jak mówiłem wymieniony oring i uszczelniacz (tu jeszcze przed wymianą)

#28 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2015 - 13:15

jak mówiłem wymieniony oring i uszczelniacz (tu jeszcze przed wymianą)


uszczelniacz zakupiony po numerach ze starego koszt 30 zł + 28 przesyłka -.-)


ten uszczelniacz w oryginale kosztuje blisko 200zł (bez rabatów), a zamiennika bym nawet nie wkładał bo one w tym przypadku ciekną już na półce w sklepie

#29 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 19 lutego 2015 - 13:20

no nie wiem, jeździłem po sklepach w mieście i radzili mi szukać albo po numerach w internecie (znalazł mi za 8 euro podobno oryginalny) albo zamiennik (30 zł to dość podobnie) Do najbliższego autoryzowanego serwisu Opla kawałek niestety miałem. Mimo to sądzę że to jednak nie tamtędy cieknie (nawet poprzednio było tam sucho, ale pomyślałem że jak już mam rozebrane to może i warto wymienić)

#30 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lutego 2015 - 13:24

Pomyśl człowieku trochę, skąd ma nie ciec jak z uszczelniacza?

Piszesz o tych o-ringach jak one są wewnątrz sprzęgła hydrokinetycznego :masakra:

Przeglądam ten post ale nawet napisać mi się nie chciało bo to jest oczywiste ale teraz to co piszesz to....

No to jak masz oryginał za 8 euro to masz uszczelnione na "oryginał" za 8 euro.

Jak masz daleko do serwisu to z wyjętą skrzynią autobusem masz jeszcze dalej.

#31 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 19 lutego 2015 - 14:15

Myślę człowieku i wiem ze stamtąd nie cieknie. Jeżeli więcej do powiedzenia nie macie niż to, to dziękuję za pomoc.

#32 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2015 - 14:32

Cieknie Ci czerwony olej?? Czy ma inny kolor?

I olej jest w dzwonie skrzyni??

#33 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 19 lutego 2015 - 14:35

Olej ciemny czerwony (przekładniowy) Korek na spodzie dzwonu suchy, po zdjęciu skrzyni uszczelniacz również na mokry nie wyglądał dlatego sądzę że to jakaś uszczelka pod tym sprzęgłem)

#34 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 20 lutego 2015 - 23:02

Hydrokinetyk jest po prostu przykręcany do zamachu. Nie ma tam żadnej uszczelki bo moment jest przekazywany z silnika przez te śruby właśnie i tyle. Olej jest między hydrokinetykiem i skrzynią i służy przekazaniu momentu z jednego na drugie. Tak w dużym uproszczeniu. Tam szukaj problemu. Skoro twierdzisz że uszczelnienia ok, to może konwerter ma jakieś mikropęknięcie przez które się sączy. Innych możliwości nie widzę.Dobrze spiąłeś hydrokinetyka ze skrzynią? Zapina się na 3 albo 4 razy. Wcikasz, kręcisz, wskakuje głębiej, dalej kręcisz, znowu wskakuje itd.

#35 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 lutego 2015 - 23:30

Brzmi słabo to wszystko :p

#36 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 lutego 2015 - 00:20

Raz wskakuje. Ma 2 wycięcia do których ma pasować. Nieraz trzeba było zakładać skrzynie gdy sprzęgło na zamachu było. Nie było możliwości zdjęcia hydrokinetyka. Wałek wjezdza, zakrecenie wałem i siedzi.

#37 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 21 lutego 2015 - 08:59

Zmieniałem skrzynie z miesiąc temu i zdecydowanie nie było to zapięcie na raz :p

Aż zszedłem z ciekawości do garażu. Sprzęgło zapina się na 3 razy. Duży wałek, mały wałek i nacięcia na szyjce do spięcia na sztywno skrzyni. Jak masz fart to wskoczy na raz, jak nie to trzeba kręcić zapinać po kolei

#38 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 lutego 2015 - 10:58

Raz wskakuje. Ma 2 wycięcia do których ma pasować. Nieraz trzeba było zakładać skrzynie gdy sprzęgło na zamachu było. Nie było możliwości zdjęcia hydrokinetyka. Wałek wjezdza, zakrecenie wałem i siedzi.


a dlaczego nie było możliwości odkręcenia?? :hmm:

ja raz się zapomniałem i zdjąłem skrzynie bez sprzęgła, ale wkładać skrzynie bez sprzęgła to sobie nie wyobrażam :p

#39 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 lutego 2015 - 16:44

ten uszczelniacz w oryginale kosztuje blisko 200zł (bez rabatów), a zamiennika bym nawet nie wkładał bo one w tym przypadku ciekną już na półce w sklepie


:like_it:

#40 OFFLINE   maszek

maszek
  • 45 postów
  • Dołączył: 21-03-2010
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 21 lutego 2015 - 18:01

Zmieniałem skrzynie z miesiąc temu i zdecydowanie nie było to zapięcie na raz :p

Aż zszedłem z ciekawości do garażu. Sprzęgło zapina się na 3 razy. Duży wałek, mały wałek i nacięcia na szyjce do spięcia na sztywno skrzyni. Jak masz fart to wskoczy na raz, jak nie to trzeba kręcić zapinać po kolei


ale jak rozumiem, jeżeli to nie wskoczy to skrzyni nie da się skręcić??

bo ja sprzęgła nie wykręcałem, tylko kręciłem całym tym sprzęgłem (klucz zakładałem na kole z przodu) i kręciłem aż trafiło.

chyba że istnieje możliwość, iż skrzynie da się zapiąć a tam mimo wszystko coś nie wskoczyło O_o, w takim razie to sprzęgło będę musiał zdjąć?