

Jakie następne autko po Omedze?
#421
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2010 - 06:01
Ja mam A8 a znajomy ma Superba i na tylnych siedzeniach jest więcej miejsca niż u mnie.
Choć komfortem i jakością wykonania nie można już tak porównywać. Nie jeden chciał by mieć tak wyposażone auto jak jest wyposażony Superb. A jakość wykonania tego auta to już wyższa półka.
#422
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2010 - 06:47
Ja mam A8 a znajomy ma Superba i na tylnych siedzeniach jest więcej miejsca niż u mnie.
Ale posiedź sobie na tych tylnych siedzeniach Superb-a w trasie tak ze 3-4 godziny to zobaczysz różnicę. To się nie da porównać do A8 czy nawet A6. Jest tragicznie (krótkie i niskie siedzisko), chociaż miejsca na nogi jest rzeczywiście sporo. Ja po 3 godzinach wysiadłem "połamany". To nawet w Lagunie II jest lepiej jak dla mnie (mam poniżej 1,80 m wzrostu).
Z Superb-em jest tak, że pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne. Wsiadasz i widzisz dużo miejsca z tyłu, ale potem okazuje się, że w trasie nie jest za wygodnie. Otwierasz bagażnik i wydaje się ogromny, ale potem okazuje się, że jest za głęboki i niewygodny w załadunku. Wyposażenie i wykonanie wydają się niezłe, ale jak zaczynasz się przyglądać to wieje tandetą (jakość skóry na siedzeniach, wnętrze bagażnika, komora silnika). To nie przystoi autu, które chce być limuzyną w klasie vw passata czy audi A6.
#423
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2010 - 08:12
Taaa, bo dla każdego normalnego człowieka RR to jest chleb powszedni. No to ja jestem w takim wypadku zaścianek, bo dla mnie RR to jest zajebiaszczo-wyjątkowa akcja
Koniec OT bo się ze światowcem nie będę spierać.
Przeczytaj jeszcze raz moja wypowiedz, bo nie pisalem nic o aucie...a o tym kto i dlaczego je kupuje jak ma kase.
Roznica jest taka, ze w normalnym kraju (czy to UK, Niemcy, Francja...sam podaj) takie auto kupuja ludzie majacy milionow na peczki, szofera do syspozycji i 10 innych klasykow w garazu. No i jak kupuja to po cichu, zeby miec dla siebie.
A to co ja komantuje to szopka pokazania Polsce, ze bracia moga wysuplac kase na Phantoma
#424
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2010 - 08:24
na chwile obecną opel nie produkuje nic co można z superb porównac....
Taaa ,a Insignia ??
Wyposażenie i wykonanie wydają się niezłe, ale jak zaczynasz się przyglądać to wieje tandetą (jakość skóry na siedzeniach, wnętrze bagażnika, komora silnika)
No bo z czegoś taka niska cena musi sie wziąć .
#425
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2010 - 23:18
normalnym kraju (czy to UK
wiesz co , ja bym sie tak daleko nie posunol, zeby uK normalnym krajem nazwac...
ale to nie miejsce na dyskusje na ten temat
#426
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2010 - 00:15
wiesz co , ja bym sie tak daleko nie posunol, zeby uK normalnym krajem nazwac...
ale to nie miejsce na dyskusje na ten temat
Ale Cork to nie UK

Jezeli nawet UK to nie normalny kraj (nie wiem w jakich kryteriach patrzysz i czy patrzac na Anglikow czy na Polakow) to i tak takie cos nie jest popularne.
#427
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2010 - 09:29
Ja sprzedaje Omege i jeszcze jedno auto i kupuje sobie cos wiekszego:tank:
http://moto.allegro...._zapraszam.html
a felusi nie chcesz czasem sprzedac?

w kombi jest do zaakceptowania, ale sedan to po prostu schrzaniona robota(wygląd)... :pokoj:No trzeba powiedzieć , że ta Skoda Superb w kombi jest extra. Czesi kawał dobrej roboty zrobili.
#428
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2010 - 18:12
a felusi nie chcesz czasem sprzedac?
w kombi jest do zaakceptowania, ale sedan to po prostu schrzaniona robota(wygląd)... :pokoj:
Pisałem o kombi.
#429
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2010 - 15:46
Za młody stażem na forum jestem aby wcześniej wstąpić do tematu ale to jest dobrze postawione pytanie - co po Omedze.
Porownujemy Focusa z Omega b FL w niezłej wersji wyposażenia , dorzucę do tego jeszcze Vectrę C i opisze moje spostrzeżenia .
Od razu zaznaczam ze jestem na etapie zakupu omegi od 2001 w gore wiec mój entuzjazm jest pewnie do schłodzenia wobec Omegi ale z pozostałymi samochodami miałem do czynienia dość dużo :
Do Mkaminski100:
Bierzesz pod uwagę koszty zakupu powiedzmy Omegi z 2002 i Focusa , oba w Dieslu ?
Bo mi wychodzi ze dobrze wyposażony Focus jest od Omy droższy a jednak nie spotkałem focusa z 2-strefowa klima ( jak na auto rodzinne to chyba w mojej rodzinie największy problem ) ( plus dla Omegi )
Podnoszona przez kolegów płynność i komfort jazdy . ( plus dla Omegi )
Od razu uzupełnię : wiem ze Focus ma specyficzne, tzw. nożowe zawieszenie tylne, do tego mądrze separowany od wibracji silnik ( poducha z łożyskiem ) ale trzeba tu chyba rozdzielić dwie sytuacje : Jak latasz po mieście i czasem trasa po Polsce - Focus jak znalazł , jak robisz w weekend 2000 albo więcej km jak ja ( w tej chwili Vectra z 93 roku

Gwoli ścisłości - 2003 r Focusem 1,8 TDDi kombi zrobiłem jakieś 20 kkm , 2004 Vectra C 2,2 DTI kombi zrobiłem jakieś 60 kkm a Omega tylko jako pasażer nie licząc tych kilku jazd próbnych niewiele ponad 3 kkm ( ale jak kupie to się zmieni ) podsumuje
Focus : miasto czasem trasa ( o gustach się nie dyskutuje wiec powiem ze we wnętrzu żaden Ford mnie nie ujmuje ( może Mondeo po 2007 )) - pakowny, rower bez rozkładania na pakę wejdzie a jak trzeba to i dwa , fajne spalanie i dynamiczny , jak potrzeba .
Vectra C: jednak na trasie spisuje się lepiej, szczególnie jak się do tych autostradowych kierunków przyzwyczaisz - osobiście spraktykowane spalanie 5,6 litra/100 km przy prędkości 140 km/h 95 % na tempomacie - w trasie do Wiednia, albo do Milhouse lub Rijeki
Omega: Wsiadam do tylu, łeb na zagłówek, nie prowadzę - śpię po 15 min jak w szybkobieżnym pociągu wiec ...
Kwestia gustu

#430
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2010 - 22:03
Robilem kilka tysiecy trasy i jak Vectra B i C byla to porazka to Omega i Focus daja podobny komfort. Fotele sa inne, owszem, ale dzieki wyzej ustawionym fotelom i 2 plaszczyznowej regulacji kierownicy robilem po 1000km Focusem bez zadnego postoju (w Vectrze tylek bolal po 200km).
Na co narzekalbym to brak tempomatu w Focusie MKI.
Ogolnie do tej pory roznymi Focusami zrobilem kilkanascie tysiecy mil (jezeli nie kilkadziesiat, nie licze) i jest to jedyny samochod gdzie subiektywnie (pomijajac wymiary linijkowe) czulem sie podobnie jak w Omedze. Fizyczna ilosc rzeczy ktora spakowalem, promien skretu, komfort itd. Niestety TDDI nie powala na kolana moca, ale przynajmniej rekompensuje sie niskim spalaniem.
Zawieszenie Omegi? Owszem, sedan plynie, ale bagaznik ma mikrusi (szczegolnie jezeli chcesz jezdzic taniej). Ja glownie mialem kombiaki a tam juz tak sie nie plywalo po drodze.
Co do srodka Focusa to o gustach sie nie dyskutuje. Jest jakie jest choc mi sie podoba. Omega jest inna klasa auta, ale jezeli przesiadziesz sie z Audi z podobnego okresu to tez powiesz, ze klasa materialow jest...dyskusyjna.
Na minus Forda i to wielki zasluguje brak czujnikow niskiego poziomu plynow (olej, plyn chlodniczy czy plyn wspomagania w nowszych ze schowanym zbiornikiem)
A co do przejscia na kolejne auto to oczywiscie na Focusie MKI swiat sie nie konczy i jest kolejny...Focus MKII. Tez diesel tylko ze troszke wiekszy.

#431
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 13:25
ODRAZU MÓWIĘ ŻE JEŹDZIŁEM TAKIMI AUTKAMI JAK A6, BMW 5, 3 E46 I WIELE INNYCH I MÓWIĘ TAK: DO OMEGI ŻADNE Z TYCH AUT NIE MA POLOTU Z KOMFORTEM, NASTĘPNIE OMEGE MA TYŁ NAPĘD WIĘC ZABAWA, CENA ŚWIETNA JAK ZA SAMOCHÓD Z TAKIM WYPOSAŻENIEM, DOBRE SILNIKI, ŁADNA BRYŁA I TANIA EKSPLOATACJA..
WIĘC JA NIE WIDZĘ DLA SIEBIE INNEGO AUTKA OD OMEGI, CHYBA ŻE CENOWO POWYŻEJ 20TYŚ ZŁ MOŻE BYM COŚ ZNALAZŁ W CO WĄTPIE.. POZDRO
#432
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 11:10
#433
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 11:20
Ja jak na razie ciesze sie z Focusa MKII, choc nadal jestem zdania, ze gadzety lepiej wychodza porzadnym markom i ani Opel ani Ford nie powinni sie silic na na te zabawki. No ale to rynek decyduje i ludzia chca byc lechtani pseudoluksusem.

#434
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 11:41
#435
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 11:58
Pseudoluksus czy też nie u mnie cała elektryka działa więc ciesze się że mam takie bajery jakie mam.
Nie chodzi o ich dzialanie czy niedzialanie, ale ich prace i wyglad.
#436
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 12:19
Kolego nie krzycz, tu nikt nie jest głuchy;)......
oczywiście po omedze kolejna omega:D
ale rozważam coś z grupy VAN-ów jako 2-gie auto z racji tego że omka troche za mała na auto rodzinne;)
#437
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 12:40
Co o tym myslicie?
Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
#438
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 12:48
Zgadzam sie z tym, ze za te pieniadze nic wiekszego sie nie kupi (kombi). Jezeli chodzi o gadzety to dla mnie akurat wiekszosc i tak byla zabawkami, czesto irytujacymi.
Ja jak na razie ciesze sie z Focusa MKII, choc nadal jestem zdania, ze gadzety lepiej wychodza porzadnym markom i ani Opel ani Ford nie powinni sie silic na na te zabawki. No ale to rynek decyduje i ludzia chca byc lechtani pseudoluksusem.
Wiesz, nie wiem jak dla kogo ale dla mnie dwustrefowa klima, podgrzewane siedzenia jak się o 6 rano przy -20 pakujesz do auta czy tempomat na 1000 km trasie to nie są zabawki , skoro działają, to nie nazwałbym bym ich pseudo luksusem , a co do producentów ?? ujeżdżałem Vectrę C 2,2 DTi 2004 z tempomatem, zgadzam się lubi zaśniedzieć, ale nie mogę się z tobą zgodzić ze nie działa

#439
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 13:17
Dosc fajne auto, ale dla mnie za duze.
Fastdriver - z dwustrefowej klimy w FL to pamietam dobrze napierd... mroznego powietrza zaraz po odpaleniu na zimno i zabawa temperatura w nocy, bo po 20 minutach na 21 stopni wialo zimno, a potem na 22 goraco (czyszczenie czujnika nic nie dawalo, a wentylator na czujnik chodzil). Do tego jazda pod slonce to znow nawiew na max. Mowie tu o FL i kazda jaka jezdzilem lub mialem tak robila. Wgranie nowego softu poprawialo prace na zimno, ale i tak czesciej klima u mnie chodzila w manualu.
W Focusie I mialem to samo w automacie i dlatego wole pokretla. Ustawiam jak chce i tak ma byc.
Tak, dwustrefowa klima jest swietna...w Audi. W A8 np ustawilem 22 z tylu na siebie i nie czulem skad dmucha, ale bylo fajnie chlodno.
Grzanie siedzen jest potrzebne...do skory, bo jakos siadajac przy -20 do weluru nie czulem, ze mi tylek przymarza. A jezeli chodzi o "skore" w FL to popatrz, ze cale boczki i tyl sa ze...skaju. Jak wsiadziesz do Jaga czy Astona, a tam, nawet do co lepszego Audi czy Merca to skora pachnie skora i wyglada jak skora. Jak wyglada skora w Omedze to pozostawie bez komentarza.
no ale bez urazy, w mojej Foce tez mam "skore" i nawet zaglowki sa ze skaju. I po co sie pytam placic tysiac Funtow za kawalek najtanszej skory gdzie latem pali, a zima przymarza i trzeba stac na dworze, zamin sie fotel nagrzeje. Wole tysiac razy welur jaki mialem w C-Maxie, a auto sie duzo mniej grzalo na sloncu. No, ale lans nie ten...
Tempomat - napisalem, ze tego mi brakowalo w Focusie MKI i dlatego tego jednego gadzetu szukalem w FFI.
#440
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 13:34
S-Max to nowe Mondeo wiec miejsca jest mnostwo. Do tego kazdy fotel z tylu regulowany osobno. Troche sie chyba zatarla roznica miedzy S-Maxem a Galaxy.
Dosc fajne auto, ale dla mnie za duze.
Fastdriver - z dwustrefowej klimy w FL to pamietam dobrze napierd... mroznego powietrza zaraz po odpaleniu na zimno i zabawa temperatura w nocy, bo po 20 minutach na 21 stopni wialo zimno, a potem na 22 goraco (czyszczenie czujnika nic nie dawalo, a wentylator na czujnik chodzil). Do tego jazda pod slonce to znow nawiew na max. Mowie tu o FL i kazda jaka jezdzilem lub mialem tak robila. Wgranie nowego softu poprawialo prace na zimno, ale i tak czesciej klima u mnie chodzila w manualu.
W Focusie I mialem to samo w automacie i dlatego wole pokretla. Ustawiam jak chce i tak ma byc.
Tak, dwustrefowa klima jest swietna...w Audi. W A8 np ustawilem 22 z tylu na siebie i nie czulem skad dmucha, ale bylo fajnie chlodno.
Grzanie siedzen jest potrzebne...do skory, bo jakos siadajac przy -20 do weluru nie czulem, ze mi tylek przymarza. A jezeli chodzi o "skore" w FL to popatrz, ze cale boczki i tyl sa ze...skaju. Jak wsiadziesz do Jaga czy Astona, a tam, nawet do co lepszego Audi czy Merca to skora pachnie skora i wyglada jak skora. Jak wyglada skora w Omedze to pozostawie bez komentarza.
no ale bez urazy, w mojej Foce tez mam "skore" i nawet zaglowki sa ze skaju. I po co sie pytam placic tysiac Funtow za kawalek najtanszej skory gdzie latem pali, a zima przymarza i trzeba stac na dworze, zamin sie fotel nagrzeje. Wole tysiac razy welur jaki mialem w C-Maxie, a auto sie duzo mniej grzalo na sloncu. No, ale lans nie ten...
Tempomat - napisalem, ze tego mi brakowalo w Focusie MKI i dlatego tego jednego gadzetu szukalem w FFI.
Oj. Oj, no widzisz, wciąż myślisz ze Omega to tylko dl lansu

Zgadzam się z tobą 100% co do skory ale, jeżdżę po Niemcach Jaguarem X-Type 2.0 D w wersji Executive i powiem ci ze jakosc skory mnie nie przewraca. Poza tym pracowałem w Londynie w Byfleet jako Car Valleter wiec trochę się tej luksusowej skory naoglądałem

I proszę nie wyjeżdżaj więcej tekstami ze to dla lansu, ze bajery itp, bo niestety nie wszyscy szukają playboy wozu pod remizę nieważne czy w Anglii czy w Polsce
Pozdro