Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie następne autko po Omedze?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1035 odpowiedzi na ten temat

#321 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 maja 2010 - 17:45

Cytat:
Napisał mkaminski100 Zobacz post
A ja kazdemu posiadaczowi Omegi proponuje zasiasc i przejechac sie Focusem,
Daj spokój

Ojciec ma z 2002 roku w kombii 1.8 benzyna... W ogóle jazda tym samochodem mi się nie uśmiecha... zaczynając na bujaniu się budy na zakrętach, kończąc na małej kierownicy która jest nie wygodna Jedyne co mi się tam podoba, to to że są dwie zajefajne podstawki na kubki



ja miałem okazję spróbowac focusa z 2001 z 1.8 tddi i dziękuję wole cytryne, wygodniejsza cichsza i oszczędniejsza a na dodatek przestronniejsza

#322 OFFLINE   caliber21

caliber21
  • 41 postów
  • Dołączył: 27-03-2010
  • Skąd: Kościerzyna

Napisany 03 maja 2010 - 18:50

U mnie w rodzinie było kilka fordów i wszyscy się ich bardzo szybko pozbywali!Mój tata miał forda 6 letniego i już się ostro się pojawiała korozja!!Dlatego ja osobiście na pewno nigdy posiadaczem forda nie będę!Ale żeby było w temacie to po omedze planuje albo następną omege no chyba że ostro da mi popalić to wtedy opel sintra/zafira lub frontera long.

#323 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 03 maja 2010 - 19:03

http://otomoto.pl/me...-C12930776.html
owszem, jest sliczny, tylko, ze troche "ociezaly", ale to tez nadaje mu uroku i wdzieku na jaki przystoi limuzynie:D


Dajcie spokój. Te Mesie, które pokazujecie, zaraz będą miały po 20 lat.
Podobno już przy 10 S-ki potrafią być zjedzone przez rdzę.
Powiecie, że Omegi też, ale mieliśmy rozmawiać o zmianie na coś lepszego, tak zakładam. A nie na starsze. W dodatku dużo droższe. I pewnie jeszcze drugie tyle trzeba włożyć, żeby to doprowadzić.

A już tak zupełnie na marginesie, te obrzydliwe materiałowe "schowki" na przednich siedzeniach, przeznaczone dla pasażerów z tyłu, zawsze strasznie raziły mnie w Mercedesach i zawsze wnętrza tych aut wydawały mi się tandetne w porównaniu z tym, co jest na zewnątrz.

#324 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 maja 2010 - 19:10

ja po omedze bede myslal o czyms takim:

http://www.autotrade...o/sort/priceasc

moze nie najnowsze ale zawsze chcialem miec takie cudo.:D

#325 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 03 maja 2010 - 19:19

mieliśmy rozmawiać o zmianie na coś lepszego, tak zakładam. A nie na starsze.

Starsze nie znaczy gorsze;) nie napisałem, ze bym kupil w 140(chociaz czemu nie), bardziej mi sie podoba w220(nawet bardziej niz w221). Chociaz jezeli nawet taki 20 letni mercedes jest dobrze utrzymany to wciaz jest ciekawa propozycja dla osob szukajacych "wygodnej kanapy na kołach" ( w cenie ok 20 tys)

#326 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 03 maja 2010 - 19:26

Starsze nie znaczy gorsze;)


Ja wiem, ale jednak:

1) Nikt Ci nie da AutoCasco
2) Jest ogromny postęp w dziedzinie bezpieczeństwa i teraz dużo mniejsze auto, ale nowe dawałoby większe szanse przeżycia niż ten Mercedes. Wiem, że prawa fizyki, masa, gabaryty itd., niemniej jednak na YouTube można znaleźć takie testy i jednak postęp jest ogromny.
3) Stylistyka się zmienia, zarówno w środku, jak i na zewnątrz. To jednak już zupełnie inna epoka.

Masz rację, że jak ktoś chce tanie wygodne wozidło itd.
Ale Omegę można mieć taniej. I o połowę młodszą ...

#327 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 maja 2010 - 20:49

Daj spokój :)

Ojciec ma z 2002 roku w kombii 1.8 benzyna... W ogóle jazda tym samochodem mi się nie uśmiecha... zaczynając na bujaniu się budy na zakrętach, kończąc na małej kierownicy która jest nie wygodna :p Jedyne co mi się tam podoba, to to że są dwie zajefajne podstawki na kubki :)

Jakbys mi napisal, ze jest tani plastik, albo, ze design srodka jest nie teges to przyznam racje, ale wlasciciel omegi "poduszkowca" (sedan) pisze, ze Focus buja na zakretach? Kazdy kto nawet pluje na Forda przyzna, ze w Focusie zrobili swietne zawieszenie.
Kazde auto ma swoje wady i zalety. Trzeba na nie patrzec obiektywnie.

ja miałem okazję spróbowac focusa z 2001 z 1.8 tddi i dziękuję wole cytryne, wygodniejsza cichsza i oszczędniejsza a na dodatek przestronniejsza

Ktora to cytryna jest oszczedniejsza od TDDI i przestronniejsza?

U mnie w rodzinie było kilka fordów i wszyscy się ich bardzo szybko pozbywali!Mój tata miał forda 6 letniego i już się ostro się pojawiała korozja!!Dlatego ja osobiście na pewno nigdy posiadaczem forda nie będę!Ale żeby było w temacie to po omedze planuje albo następną omege no chyba że ostro da mi popalić to wtedy opel sintra/zafira lub frontera long.

Pewnie zamieniaja Fordy na nierdzewne Ople ;) Obie marki sa w tym dobre.

#328 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 03 maja 2010 - 21:50

Jest ogromny postęp w dziedzinie bezpieczeństwa i teraz dużo mniejsze auto, ale nowe dawałoby większe szanse przeżycia

nie zawsze, nawet kilkunastoletni mercedes z segmentu F ma lepsze wyposazenie niz niejeden nowy kompakt, o nizszych klasach segmentu "b" i mniejszych nie wspomne.

Stylistyka się zmienia, zarówno w środku, jak i na zewnątrz. To jednak już zupełnie inna epoka

ja uwazam, ze kilkunastoletnie merole, beemki maja duzo lepsza stylistyke niz te nowe "dziwadła", które teraz produkuja. To samo jesli chodzi o stylistyke wnetrz, wtedy byly klasyczne, stonowane linie, teraz to co niektore marki wyprawiają to "cyrk" na kółkach...:)

#329 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maja 2010 - 10:40

Jakbys mi napisal, ze jest tani plastik, albo, ze design srodka jest nie teges to przyznam racje, ale wlasciciel omegi "poduszkowca" (sedan) pisze, ze Focus buja na zakretach? Kazdy kto nawet pluje na Forda przyzna, ze w Focusie zrobili swietne zawieszenie.
Kazde auto ma swoje wady i zalety. Trzeba na nie patrzec obiektywnie.


Owszem mam sedana, ale nie dodałem że obniżonego :) Stąd może to lepsze trzymanie na zakrętach :D

Aha podoba mi się jeszcze w Focusie rozwiązanie tylnych hamulców, że nie ma żadnych tarcz od ręcznego, tylko wszystko dzieje się na zaciskach.. :)

#330 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maja 2010 - 10:57

focusy maja swoje wady i zalety. To rozwiazanie z recznym nie tylko Ford stosuje, ale np w Focusach przez dlugi czas bebny to byla normalka, do tego ABS byl czesto opcja.
Kolejna inna rzecz to, ze jest tylko 1 czujnik cieczy a nie 4 jak w omegach.
Focus MKI to raczej auto rodzinne a nie mlodziezowe ani szpanerskie. Ma dosc sporo plastikow, wiekszosc wyposazenia byla opcja (np Focus z 2003 roku moze miec lusterka na korbke) no i rdzewieje. No ale odwdziecza sie mala awaryjnoscia, przemyslanymi rozwiazaniam i niskiem spalaniem (auto wazy cos 1100 kg).

no ale dosyc dyskusji o Focusach.

#331 OFFLINE   hideous

hideous
  • 65 postów
  • Dołączył: 26-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 maja 2010 - 11:17

ja po tych v8 i innych odrzutowcach wymienionych wcześniej,zejdę trochę na ziemię.
A co z peugeotem 607?
Wiem,wiem francuz. Wiem, że elektryka fiksuje.
Ale gabarytowo zbliżony jest do omegi, ma automat, dość bogate wyposażenie.
Są też v6.
Hm?

#332 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 04 maja 2010 - 11:46

ja po tych v8 i innych odrzutowcach wymienionych wcześniej,zejdę trochę na ziemię.
A co z peugeotem 607?
Wiem,wiem francuz. Wiem, że elektryka fiksuje.
Ale gabarytowo zbliżony jest do omegi, ma automat, dość bogate wyposażenie.
Są też v6.
Hm?

ja bym bral pracujący z dużą kulturą silnik 2.2 HDI, ale w mocniejszej, 170-konnej odmianie (od 2005 r.). tam 3.0 V6 pali nawet do 18 l/100 km w mieście.
Zadowolenie z tego peugeota to loteria;)

#333 OFFLINE   hideous

hideous
  • 65 postów
  • Dołączył: 26-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 maja 2010 - 13:41

tam 3.0 V6 pali nawet do 18 l/100 km w mieście.


czyli tyle ile mniej więcej omega trzylitrowa :-) oczywiście w mieście. Na trasie 9.5l

#334 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maja 2010 - 15:09

Wez tylko pod uwage, ze 607 nie ma tyle co Omeg i ich wlasciciele pewnie glownie wiedza jak nalac paliwa do zbiornika. W przypadku awarii zostaje "tworczosc wlasna" lub serwis.

#335 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2010 - 15:14

marcin ... nie powiesz że focus jest przestronniejszy od xsary picasso ( nie mówie o bagażniku) bez przesady - w xsarze picasso można wręcz spacerowac miedzy fotelami

#336 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maja 2010 - 15:39

marcin ... nie powiesz że focus jest przestronniejszy od xsary picasso ( nie mówie o bagażniku) bez przesady - w xsarze picasso można wręcz spacerowac miedzy fotelami


A gdzie ja napisalem o Picasso? Gachu kupil cytryne i sie chwali ze kazda lepsza od innych aut wiec pytam sie ktora to taka. No chyba, ze spalanie bierze z AXa a wygode z C5. Do tego awaryjnosc Picasso i jest super Citroen ;)
A co do Picasso to w srodku i owszem, ale bagazniczek to ma malutki. Cos jak C-Max. No i wysokosc robi swoje - zakretow to auto nie lubi szybkich.
Poza tym fajne, spore i wygodne auto, tylko, zeby nie trafic na model z piatku ;) Kolega wlasnie sie zastanawia, zeby sprzedac swojego Picasso z 2001 i kupic drugiego z 2006, bo tak jest zadowolony.

#337 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2010 - 17:32

A gdzie ja napisalem o Picasso? Gachu kupil cytryne i sie chwali ze kazda lepsza od innych aut wiec pytam sie ktora to taka. No chyba, ze spalanie bierze z AXa a wygode z C5. Do tego awaryjnosc Picasso i jest super Citroen ;)
A co do Picasso to w srodku i owszem, ale bagazniczek to ma malutki. Cos jak C-Max. No i wysokosc robi swoje - zakretow to auto nie lubi szybkich.
Poza tym fajne, spore i wygodne auto, tylko, zeby nie trafic na model z piatku ;) Kolega wlasnie sie zastanawia, zeby sprzedac swojego Picasso z 2001 i kupic drugiego z 2006, bo tak jest zadowolony.


własnie bogumil kupił xsare picasso, co do awaryjości w mini vanach własnie XP jest najmniej awaryjnym autem ( wkleiłem kiedys lineczke na forum) w tym segmencie :) - bagaznik może nie jest długi ale za to wysoki widziałem dużo mniejsze , spokojnie na wyjazdy rodzinne wystarcza, poza tym codziennie pełnego bagażnika sie nie wozi:) owszem jesli ktoś musiałby zapakowa pełnowymiarowy wózek dziecięcy to szału nie ma....

#338 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 04 maja 2010 - 17:34

w xsarze picasso można wręcz spacerowac miedzy fotelami


Eeetam. Bez urazy, ale dla mnie to małe auto. Jechałem kiedyś taką taksówką. Z zewnątrz wydawało się, że takie duże, a w środku lipa. No i te trójkątne szybki z przodu. Nie lubię samochodów, w których ciężko odróżnić przód od tyłu. Ponownie bez urazy ;-)

#339 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2010 - 17:39

dlaczego mówisz ze nie można odróznic przodu od tyłu - ja nigdy nie mam problemu - jak ktoś nie ma co wymyslic to plecie takie bzdury - sorry FPL

#340 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2010 - 17:43

Panowie, a co myslicie o nowym seacie Exeo? Toż to audi poprzedniej generacji (do 2007r) ze znaczkami seata ;). Myślę, obok audi A5, również o takim aucie służbowym z silnikiem benzynowym 2.0 200KM. Można go już mieć za mniej niż 80 tys zł.