Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Za niska temperatura silnika?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Kamasiks

Kamasiks
  • 14 postów
  • Dołączył: 21-01-2010
  • Skąd: Szczytno

Napisany 17 grudnia 2010 - 12:35

witam otoz moj problem polega na tym ze temperatura jaka mi pokazuje na blacie to max 50-60 stoponi. po odpaleniu temperatura rosnie do 60 po czym spada gdzies do 40 i spowrotem rosnie gdzies do 50-60. nie wiem o co chodzi. w dodatku z nawiewow leci chlodne powietrze. nagrzewnica jest sprawna bo obie rurki sa gorace ze nie mozna ich dotknac. zauwazylem tez ze wentylator chlodnicy wlacza sie od razu po uruchomieniu silnika nawet przy mrozach -15 stopni. nagrzewnice odkamienilem przedwczoraj i troche cieplejsze powietrze idzie ale trudno powiedziec ze jest cieple bardziej zimne. dzisiaj chcialem wymienic czujnik temperatury ale nie wiem czy to cos pomoze. dodam ze problem pojawil sie niedawno bo wczesniej omega grzala ze musialem wlaczyc czasem chlodne powietrze bo w samochodzie sauna byla. bardzo mi zalezy zeby to zrobic bo w niedziele mam wyjazd a nie chce zamarznac w samochodzie

#22 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 listopada 2014 - 08:38

Ja się podobne by się upewnić mam max 80 stopni wąż górny ciepły dolny chłodny nawiew taki sobie termostat walnie?

#23 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 listopada 2014 - 09:22

Nie wiem czy akurat w 2.2 wąż górny idzie do termostatu, czyli od strony kierowcy. Jeżeli Równomiernie nagrzewa się od zimnego silnika to termostat. Wąż powinien robić się ciepły bądź gorący dopiero po rozgrzaniu silnika.

#24 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 listopada 2014 - 12:09

Kupiłem i idę wymienić dam znać miejmy nadzieje ze to tylko termostat

#25 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 27 listopada 2014 - 13:41

Jedno pytanie, skąd wiecie że nagrzewa Wam się do 40-50 czy 60st?
Podziałka na blacie jest mniej więcej od 80st więc jak? Chyba że odczyt macie z kompa to rozumiem.

#26 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 listopada 2014 - 14:53

Mi pokazuje 80 ale i z.kompa brałem narazić to mi się maska zatrzasnela i mecze się żeby otworzyć i wymienić termostat ehh

#27 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 listopada 2014 - 15:11

Jedno pytanie, skąd wiecie że nagrzewa Wam się do 40-50 czy 60st?
Podziałka na blacie jest mniej więcej od 80st więc jak? Chyba że odczyt macie z kompa to rozumiem.

Od 60ciu stopni.

#28 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 27 listopada 2014 - 21:51

Od 60ciu stopni.


No zgadza się - nie doczytałem że ma B FL.

#29 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 listopada 2014 - 09:42

No i mam problem termostat wymieniłem płyn na nowo zalany nowy, razem z płukaniem całego układu, po miescie jak polatałem troszke wskoczylo ladnie do 95 i trzymalo 90-95 a na trasie 80 max 85 i znowu spada do 80 ;/ w czym szukac .?:dziura:

#30 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 28 listopada 2014 - 10:16

W niczym nie szukaj. Teść ma taką samą Omegę jak Twoja, taki sam silnik i trzyma mu wg kompa cały czas 85st, w mieście podchodzi do 90, na trasie spada do 80-85st, wszystko ma sprawne więc nie wiem czego Ty szukasz.

W Omedze B był inaczej zeskalowany licznik, zaczynał się od 80st, i u mnie ECU pokazuje 85 a na blacie 95, u Teścia pokazuje na obu 85 więc obie omegi mają taką samą temp. tylko B pokazuje więcej na blacie.

85st to jest temperatura na czujce, termostat otwiera się przy 92st, pamiętaj, tam temp. jest wyższa bo by Ci się termostat nie otworzył. Moim zdaniem masz O.K.
Chcesz troszkę większą temp. mieć to włącz ECO, sprężarka i wentylatory chłodnicy staną troszkę się podniesie chociaż nie wiem po co Ci to.

#31 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 listopada 2014 - 10:28

No i mam problem termostat wymieniłem płyn na nowo zalany nowy, razem z płukaniem całego układu, po miescie jak polatałem troszke wskoczylo ladnie do 95 i trzymalo 90-95 a na trasie 80 max 85 i znowu spada do 80 ;/ w czym szukac .?:dziura:


Prawdopodobnie przekłamuje wskazania na desce. Sprawdź przy jakiej temperaturze włącza się wentylator. U mnie na desce przekłamywało ok. 5*C. Jak podpinałem komputer to otwarcie termostatu i załączanie wentylatorów było dobrze. A na blacie ok. 5-7 *C zawsze mniej było. Na ECU idzie sygnał z innego czujnika jak na blat i może się różnić. Zresztą temat poruszany na forum wielokrotnie. Sprawdź w archiwalnych tematach.

#32 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 listopada 2014 - 10:31

No i mam problem termostat wymieniłem płyn na nowo zalany nowy, razem z płukaniem całego układu, po miescie jak polatałem troszke wskoczylo ladnie do 95 i trzymalo 90-95 a na trasie 80 max 85 i znowu spada do 80 ;/ w czym szukac .?

Mam tak jak Ty i niczego nie szukam. Na grzanie w zime nie narzekam. Z tego co pamiętam sporo osób ma w 2.2 temperaturę w przedziale 80-85 (80 mam przy klimie właczonej a 85 na ECO).

#33 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 28 listopada 2014 - 10:32

Prawdopodobnie przekłamuje wskazania na desce. Sprawdź przy jakiej temperaturze włącza się wentylator. U mnie na desce przekłamywało ok. 5*C. Jak podpinałem komputer to otwarcie termostatu i załączanie wentylatorów było dobrze. A na blacie ok. 5-7 *C zawsze mniej było. Na ECU idzie sygnał z innego czujnika jak na blat i może się różnić. Zresztą temat poruszany na forum wielokrotnie. Sprawdź w archiwalnych tematach.


Dokładnie tak. Tyle że to nie czujnik przekłamuje a licznik. Zobaczcie jak w B i BFL wygląda podziałka - wszystko idento tylko tam gdzie w BFL jest 80 w B jest 90, tym samym połowa skali dla B to 95 a dla FLa to 85, i obie trzymią w połowie skali choć na kompie w obu jest 85st. Sprawdzone Opcomem.

#34 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 listopada 2014 - 10:46

Sprawdzałeś kolego czy nie masz mocno wyrobinego gniazda w obudowie termostatu tzn. tam gdzie kielich termostatu zamyka układ, wiem że potrafi do końca nie zamykać...
tomek14829

#35 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 listopada 2014 - 10:54

No i mam problem termostat wymieniłem płyn na nowo zalany nowy, razem z płukaniem całego układu, po miescie jak polatałem troszke wskoczylo ladnie do 95 i trzymalo 90-95 a na trasie 80 max 85 i znowu spada do 80 ;/ w czym szukac .?:dziura:


termostat kupiłeś jako całość czy tylko wkład? i jakiej firmy?
nie wiem czy jest różnica pomiędzy 2,0 a 2,2 w temp silnika , ale raczej nie ,
u mnie temp szybko wskakuje na 92* i różnica pomiędzy trasą a np miastem jest taka , że z 92* wchodzi na 97* nigdy niżej niż 92*.i to jest dobrze. :D

małe "edit" musiałem zrobić by was w błąd nie wprowadzać .

#36 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 28 listopada 2014 - 11:04

termostat kupiłeś jako całość czy tylko wkład? i jakiej firmy?
nie wiem czy jest różnica pomiędzy 2,0 a 2,2 w temp silnika , ale raczej nie ,
u mnie temp szybko wskakuje na 95* i różnica pomiędzy trasą a np miastem jest taka , że z 95* wchodzi na 97* nigdy niżej niż 95*.i to jest dobrze. :D


I to tylko potwierdza, mam w mojej 2.0 dokładnie tak samo, tylko te 95-97 to wg wskazań ECU 85-87, i w 2.2 jest tak samo tylko pokazuje tak jak ma być a nie zawyża jak u mnie i kolegi pawel80.

#37 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 listopada 2014 - 11:17

I to tylko potwierdza, mam w mojej 2.0 dokładnie tak samo, tylko te 95-97 to wg wskazań ECU 85-87, i w 2.2 jest tak samo tylko pokazuje tak jak ma być a nie zawyża jak u mnie i kolegi pawel80.


podpinając pod OS pokazuje mi tak samo , nic mniej.

#38 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 listopada 2014 - 11:28

wiatraki załapują jak na blacie mam 95 stopni. Gniazdo jest ok patrzyłem, firmy nie powiem bo nie patrzyłem 45zl dałem. Ale w lecie znowu temperatura normalnie na blacie pokazuje 90-97. Mam wrażenie ze jak ma te 80stopni to dmucha kapke słabiej cieplutkie powietrze do samochodu. 4 moja omega fakt pierwsza FL ale w b zawsze mialem 93-97 ino v6 wszytsko.

#39 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 listopada 2014 - 11:36

wiatraki załapują jak na blacie mam 95 stopni. Gniazdo jest ok patrzyłem, firmy nie powiem bo nie patrzyłem 45zl dałem. Ale w lecie znowu temperatura normalnie na blacie pokazuje 90-97. Mam wrażenie ze jak ma te 80stopni to dmucha kapke słabiej cieplutkie powietrze do samochodu. 4 moja omega fakt pierwsza FL ale w b zawsze mialem 93-97 ino v6 wszytsko.


w lecie jest ciepło więc nie ma problemu , zima to zima i swoje wymogi stawia.
45zł to kupiłeś tylko wkład, a "gniazdo" na oko może być ok :D
weź na zimnym silniku odpal i "macaj" wąż od termostatu do chłodnicy , jak będzie robił się ciepły to "termos" przepuszcza, tyle że bardziej wygląda mi na to iż nie pracuje on odpowiednio w górnej temp,
u mnie wiatrak startuje w nieco więcej jak 97* ale to nie o to chodzi.
jeśli wiesz , że okłamuje cie czujnik który pokazuje na deskę to go zmień, koszt ok 20 zł , i po jednym już problemie.

#40 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 listopada 2014 - 12:30

czyli jak ten wąż zacznie sie grzac to znaczy ze termostat lub cała ta jego obudowa do wymiany ?