Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Za niska temperatura silnika?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 28 listopada 2014 - 21:48

czyli jak ten wąż zacznie sie grzac to znaczy ze termostat lub cała ta jego obudowa do wymiany ?


Odpalasz auto idziesz pod machę i trzymasz rękę na wężu. Ma być chłodny do momentu osiągnięcia płynu w kanałach w głowicy temperatury 92st, na blacie może być mniej/więcej. W każdym razie jak silnik się wstępnie nagrzeje to on nadal ma być chłodny. Dopiero jak temp. urośnie do +/- 90st, poczujesz jak robi się gorący powoli od bloku do chłodnicy. To znaczy że termostat się otworzył i puścił płyn na chłodnicę.
Jeżeli od samego rozruchu będzie się nagrzewał równo z silnikiem to wkład walnięty.
p.s. ja mam wkład za całe 17zł i działa poprawnie.

#42 OFFLINE   moniek_12345

moniek_12345
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-01-2009
  • Skąd: wawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 grudnia 2014 - 19:55

witam po wymianie termostatu trzyma silnik 2.5 v6 temp.około 85stopni czy to norma i mam kiepskie ogrzewanie.Proszę o odp.

#43 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 grudnia 2014 - 20:00

witam po wymianie termostatu trzyma silnik 2.5 v6 temp.około 85stopni czy to norma i mam kiepskie ogrzewanie.Proszę o odp.

Nie norma.

#44 OFFLINE   moniek_12345

moniek_12345
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-01-2009
  • Skąd: wawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 grudnia 2014 - 20:31

dzięki

#45 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 grudnia 2014 - 20:31

Nie norma.


w bfl chyba norma...

#46 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 grudnia 2014 - 21:00

Nie norma.

w B nie, ale w FL

w bfl chyba norma...

dokładnie

temperatura na zegarach w B jest 92,5 do 97,5 stopnia. Ponieważ trochę to straszy ktoś w oplu wpadł na prosty pomysł i tak na zegarach z 90 w B zrobili 80 w FL

w FL temp powinna być 85 do 95 stopni na podziałce

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#47 OFFLINE   artek1602

artek1602
  • 54 postów
  • Dołączył: 26-08-2013
  • Skąd: Jarosław
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 grudnia 2014 - 21:02

... może termostat ... ujowy, jaki zastosowałeś ???

#48 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 stycznia 2015 - 12:42

Tak czytam szukając odpowiedzi na ten cyrk...
Jeżeli to podziałka - dlaczego na postoju ładnie wchodzi do 92/95 i wskazówka pracuje wraz z otwarciem termostatu i ładnie ciepełko daje, a w trakcie jazdy około 80-87 na blacie ? Gdyby przyjąć że gdy podziałka wskazuje 80-87 i jest to prawidłowa temperatura silnika ustawowo około 95...no to na postoju przy wskazaniu na podziałce 95 faktycznie powinno być około 105 ! Przecież wiatr i zimne powietrze podczas jazdy chyba nie były by w stanie dotrzeć pod podszybie w kąt nad łączenie ze skrzynią biegów i namieszać o te kilka stopni...chyba, że się mylę - może by ocieplić ten czujnik. Ja już chyba 3 termostaty wymieniłem i nadal podobnie...

#49 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2015 - 14:00

Jeżeli to podziałka - dlaczego na postoju ładnie wchodzi do 92/95 i wskazówka pracuje wraz z otwarciem termostatu i ładnie ciepełko daje, a w trakcie jazdy około 80-87 na blacie ? Gdyby przyjąć że gdy podziałka wskazuje 80-87 i jest to prawidłowa temperatura silnika ustawowo około 95...no to na postoju przy wskazaniu na podziałce 95 faktycznie powinno być około 105 ! Przecież wiatr i zimne powietrze podczas jazdy chyba nie były by w stanie dotrzeć pod podszybie w kąt nad łączenie ze skrzynią biegów i namieszać o te kilka stopni...chyba, że się mylę - może by ocieplić ten czujnik. Ja już chyba 3 termostaty wymieniłem i nadal podobnie...

Przecież ciepłe zaczyna lecieć dobrze juz przy niższych temperaturach niż 80C. Jeśli dobrze zrozumiałem u Ciebie leci ciepłe dopiero jak rozgrzeje się silnik do tych 92/95. Muszę z ciekawości sprawdzić kiedyś co pokazuje ECU a co wskaźnik na blacie. U mnie też tylko po dłuugim postoju i na ECO daje radę osiągnąć lekko ponad 90 C.

#50 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 07 stycznia 2015 - 15:47

Witam! Kiedys sprawdzałem u siebie za pomocą OS i na blacie 85 a ecu pokazuje 90. Gdy na blacie 87 ecu widzi 92. Wymienilem czujnik na blat wyczyszczone wsuwki i w sumie zadnej zmiany. Jak to sie mówi...ten typ tak chyba juz ma.

#51 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2015 - 11:25

Wczoraj sprawdziłem i nic nie przekłamuje, wskazania na blacie pokrywaja sie z tym co pokazuje ECU, i to bardzo dokładnie.

#52 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 stycznia 2015 - 11:45

Mi chodziło o to, że jak stoi i się grzeje na postoju to wskazówka dojdzie do tych 93 i sie wszystko zgadza-wbrew opini, że to podziałka na blacie przekłamuje-zaś podczas jazdy spada w zakres w granicach 85 i już nie stanie wyżej:jump: hmmm dwuznaczna sytuacja :p

#53 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2015 - 12:24

Mi chodziło o to, że jak stoi i się grzeje na postoju to wskazówka dojdzie do tych 93 i sie wszystko zgadza-wbrew opini, że to podziałka na blacie przekłamuje-zaś podczas jazdy spada w zakres w granicach 85 i już nie stanie wyżej

Nie wiem w czym widzisz problem, ten typ tak ma i tyle. Według mnie w 2.2 16V poprawili system chlodzenia i nie uzyskasz nigdy więcej niż te 93-95 - nawet w upał przy wyłaczonej klimie ;) Średnia temperatura w czasie jazdy to 82-85.