Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Za niska temperatura silnika?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Tarot

Tarot
  • 44 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: Police

Napisany 21 listopada 2007 - 18:52

Witam

jadac do pracy, tempratura na zewnatrz -2 stopnie, wyskakuje na autostrade (nie jade przez miasto) dopiero po 30 km rozgrzewa sie do 90 stopni(przez 30 km trzyma tak 50 stopni). Ciepelko z nawiewu zaczyna leciec juz po ok 1 kilometrze. W miescie dosc szybko dochodzi do 95 stopni. Co moze byc ze tak wolno sie rozgrzewa w trasie?

PS: zaslonilem chlodnice tekturka, zobacze jutro czy cos pomoglo.

#2 OFFLINE   bulczas

bulczas
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Londyn // Warszawa

Napisany 21 listopada 2007 - 19:13

zaslonilem chlodnice tekturka

chyba czytałem gdzieś u nas na forum że to bezcelowe...
˙·٠•●♥ Ω ♥●•٠·˙

#3 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2007 - 21:01

Tarot, typowy objaw padniętego termostatu - zasłania chłodnicy przy sprawnym termostacie nie pomoże a wrecz zaszkodzi - przegrzejesz silnik bo nie bedzie odpowiedniego przepływu powietrza

#4 OFFLINE   Tarot

Tarot
  • 44 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: Police

Napisany 21 listopada 2007 - 21:11

Ale jezeli bylby walniety termostat to i w miescie by dlugo wchodzil na odpowiednia temperature a u mnie jest ok. Temperatura w miescie nie przekracza nigdy 98 stopni a gdy wiatraki sie zalacza to szybko ja zbija na okolo 92-94 stopni itd. wiec chyba oki.

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2007 - 21:28

Odpal silnik i jesli przy temp na blacie powiedzmy 80 stopni dolny i gorny waz chlodnicy jest cieply to masz walniety termostat. Przy takiej temp gorny moze byc cieply, letni a dolny ma byc zimny.

#6 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2007 - 21:43

w miescie by dlugo wchodzil

w mieście wiecej stoisz i jedziesz ja wyższych obrotach i wolniej niż na trasie, zrób tak jak kczech radzi bo to potwierdzi raczej to co napisałem - jak kupiłem vectre to było tak samo i 2 dni po kupnie wylądowała u mechanika na zmianę termostatu i rozrządu (nz)

#7 OFFLINE   Tarot

Tarot
  • 44 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: Police

Napisany 21 listopada 2007 - 21:48

Dzieki, jutro sprawdze.

PS: jesli to termostat to mam przerabane bo w szkoplandii niezle za to krzykna.

#8 OFFLINE   Tarot

Tarot
  • 44 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: Police

Napisany 22 listopada 2007 - 20:50

No i sie naprawilo. Nawet nie sprawdzalem wezy bo silnik zaczal normalnie wchodzic na odpowiednia temperature. Co do tektury to nie zakrywalem calego grila tylko kawalek, w miejscu polamanej oryginalnej zaslepki.
Poczekamy zobaczymy, mam nadzieje ze do swiat wytrzyma.

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 listopada 2007 - 23:21

Ale jezeli bylby walniety termostat to i w miescie by dlugo wchodzil na odpowiednia temperature a u mnie jest ok. Temperatura w miescie nie przekracza nigdy 98 stopni a gdy wiatraki sie zalacza to szybko ja zbija na okolo 92-94 stopni itd. wiec chyba oki.



w miescie nie jezdzis z predkosciami na trasie pozatym nie ma bezposredniego nawiewu wiatru, zawsze cie cos zasloni -samochod przez toba, mury itp. wymien termostat. temat przerabialem 2 razy w tym roku.




 


#10 OFFLINE   tomaszchwesiuk

tomaszchwesiuk
  • 73 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 27 listopada 2007 - 19:05

Też zgadzam się co do wymiany termostatu. Nie powinno się zasłaniać chłodnicy. Jakby tak było można to podejrzewam że firma opel by coś zrobiła w tym kierunku i jakąś automatyczną przysłonę by zamontowala. Silniczek musi się grzać swoją prędkością. Ja wymieniłbym termostat nawet dla samej estetyki auta.

Pozdrawiam

#11 OFFLINE   nord7

nord7
  • 28 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 14 grudnia 2007 - 23:14

zdecydowanie termostat do wymiany...nie jest drogi (30-40 zł)

#12 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lutego 2010 - 17:49

Witam, mam podobny problem z tym ze autko nagrzewa sie szybciej. Po ok 5km autko wskakuje na 90 stopni. Niestety instalacja ktora jest u mnie w autko nie potrafi dzialac ponizej 90 stopni i potrafi zgasnac przy dojezdzaniu do skrzyzowania. Czy to moze byc wina termostatu czy poprostu tak wolno sie autko grzeje. Mam ja od soboty. Czy przysloniecie czesciowe chlodnicy cos pomoze? Dodam ze autko jak wskoczy powyzej 90 to trzyma ok 94-96 stopni.

#13 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lutego 2010 - 17:52

Czy przysloniecie czesciowe chlodnicy cos pomoze? Dodam ze autko jak wskoczy powyzej 90 to trzyma ok 94-96 stopni.


po raz kolejny napisze, ze nie przyslania sie chlodnicy.

to nie jest stary poonez, zuk czy jakis inny staruch.
jak jest problem z ukladem chlodzenia to nalezy go rozwiazac. w chlodzeniu wszelkie druciarstwo ma krotkie nogi
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#14 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lutego 2010 - 18:18

dobrze, rozumiem. Tak wiec jak wyglada czas/dystans w ktorym Wasze omegi przekraczaja tem. 90 stopni (pytanie dla X20XEV). Czy mozliwe ze bedzie to takaze wina termostatu? Czy sa dostepne rozno rodzaje termostatow? tz na inne temperatury?

#15 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lutego 2010 - 19:22

dobrze, rozumiem. Tak wiec jak wyglada czas/dystans w ktorym Wasze omegi przekraczaja tem. 90 stopni (pytanie dla X20XEV). Czy mozliwe ze bedzie to takaze wina termostatu? Czy sa dostepne rozno rodzaje termostatow? tz na inne temperatury?


u mnie przy temp. kolo zera, po nocnym postoju pod chmurka, potrzebuje okolo 8 km aby sie temp silnika utrzymywala na poziomie 90 stopni.
ale jazda bardzo delikatna, przy ostrzejszej jezdzie odpowiednio szybciej. tylko silnika zal.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#16 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lutego 2010 - 20:59

tak wiec co zrobic aby bylo szybciej? moja instalacja LPG w obecnej konfiguracji nie chce jezdzic ponizej 90 stopni.

#17 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lutego 2010 - 21:32

tak wiec co zrobic aby bylo szybciej? moja instalacja LPG w obecnej konfiguracji nie chce jezdzic ponizej 90 stopni.


powina juz dzialac od 50. moze lepiej odwiedzic gazownika??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#18 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 lutego 2010 - 08:46

niestety problem jest takze ze instalacja ktora jest zamontowana nie ma przejechanych jeszcze 10kkm. Jest to na 99% instalacja sekwencyjna. Jest ona na gwarancji. Niestety do punktu w ktorym byla montowana mam 260 km wiec sie zastanawiam czy jechac tam, czy stracic gwarancje jadac do swojego "zaufanego" gazownika.

#19 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 27 lutego 2010 - 22:59

niestety problem jest takze ze instalacja ktora jest zamontowana nie ma przejechanych jeszcze 10kkm. Jest to na 99% instalacja sekwencyjna. Jest ona na gwarancji. Niestety do punktu w ktorym byla montowana mam 260 km wiec sie zastanawiam czy jechac tam, czy stracic gwarancje jadac do swojego "zaufanego" gazownika.


A czemu od raz stracić gwarancję. Podjedź do swojego gazownika i pogadaj - od tego gwarancji nie stracisz i dowiesz się dokładnie co masz zamontowane, jak brc to może być ciężko z serwisem.

#20 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lutego 2010 - 15:33

tez tak zrobie, ale w wypadku ewentualnej regulacji to jednak gwarancji nie bedzie. nie wiem czy jest sens utrzymywac gwarancje? Z homologacji nie ma ta slowa o BRC a tylko tomaseto, Lecho, AT 07 (reduktor). Tak czy tak gazownik prawde mi powie.