

[OB & OBFL] Stukająca panewka Y32SE - trzy rozwiązania do wyboru...????
#21
OFFLINE
#22
OFFLINE
Napisany 08 lipca 2014 - 17:19
może się przełoży jak będzie lepsza ze starego silnika
ja bym nie przekładał
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#23
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2014 - 21:33
ja bym nie przekładał
Panewki nie będę przekładał.
Wczoraj po długiej walce wyjąłem w końcu wał...sądziłem, że będzie łatwiej. Pod machą wisi mi praktycznie goły słupek. Niestety, żeby dostać się do paru rzeczy to reakcja łańcuchowa murowana. Np. żeby ściągnąć miskę, trzeba opuścić(odkręcić) sanki; żeby wyjąć pompę oleju trzeba zdjąć obudowę metalową rozrządu a żeby to zrobić, trzeba odkręcić koła z wałków rozrządu, trzeba także odkręcić wspornik od klimatyzacji i pompy wspomagania, a żeby to zrobić to trzeba odkręcić kompresor klimatyzacji :jump:


Co się okazało obrócona panewka rozklepała mi korbowód i stopę korbowodu...więc głowica do zdjęcia i wymiana tłoka z korbowodem.....
Jakbym wiedział, że tak to się skończy to zrobiłbym sobie stojak obrotowy i wyjąłbym silnik...ale miała być ewentualna wymiana panewki i po kłopocie
Mam nadzięję, że jak to porobię to będę miał spokój jak ze swoją MV6 (2,5 roku bez awarii)
Mam nadzieje, że moje wypociny się komuś przydadzą, rozpisałem się więcej niż na maturze

PS. Może uda mi się ją złożyć do września...mamy zamiar ze szwagrem wybrać się na zlot do Wrocka...szwagier ma BFL 2,6, także prawdopodobnie przylecimy na dwie OMY

#24
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2014 - 21:57
PS. Może uda mi się ją złożyć do września...mamy zamiar ze szwagrem wybrać się na zlot do Wrocka...szwagier ma BFL 2,6, także prawdopodobnie przylecimy na dwie OMY
zapraszamy

Od początku chciałem Ci napisać, że łatwiej jest wyjąć silnik

#25
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2014 - 15:10
#26
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2014 - 23:05




#27
OFFLINE
Napisany 14 lipca 2014 - 18:50

czy korbowody w 3,2 mają jakąś selekcję wagową?
Z tego co wiem to tłoki w niektórych silnikach taka posiadają.
A co z korbowodami, bo muszę przełożyć ten jeden nieszczęsny...ale tylko korbowód, bo tłok chce zostawić taki jaki był...chodzi o równomierne zużycie i ewentualną różnicę w ciśnieniu.
Widziałem jakies oznaczenie na korbowodach, ale nie wiem co one oznaczają.
Proszę o szybka i konkretną odpowiedź, bo właśnie marze brudnymi rękoma ze smaru po klawiaturze, a żubr się kończy

.....
Temat z selekcją korbowodów zamknięty. Wczoraj przymierzałem się do wymiany tego jednego korbowodu, a tu

#28
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2014 - 14:46
Temat z selekcją korbowodów zamknięty. Wczoraj przymierzałem się do wymiany tego jednego korbowodu, a tu
....w nowym silniku(dawcy) mam inne korbowody( z dwoma zamkami ) a co za tym idzie inne panewki....muszę zrzucać druga głowicę i wymieniać wszystkie korbowody:masakra2:
A dawca to Y32se czy Z32se?
#29
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2014 - 16:41
#30
OFFLINE
Napisany 23 lipca 2014 - 21:43
PS. a tak na marginesie to dzisiaj przygotowałem rozrząd do spięcia...więc jutro klejenie pokryw i spinanie rozrządu...może piątek odpalanie:jump:
#31
OFFLINE
Napisany 23 lipca 2014 - 21:59
No i mam jeszcze jedno pytanie...żebym nie narobił się za bardzo. Chcę przełożyć LPG z mojej starej MV6 i teraz chciałem przełożyć kolektor z dyszami z MV6 do FL...czy kolektor ssący z X30XE jest taki sam jak Y32SE???(chodzi mi o średnicę wewnętrzną, no i wtryski benzyny)..czy jest sens rozbierać MV6???
PS. a tak na marginesie to dzisiaj przygotowałem rozrząd do spięcia...więc jutro klejenie pokryw i spinanie rozrządu...może piątek odpalanie:jump:
Kolektor ssący jest inny. Nie ma wyjścia na EGR, nie ma krokowego....

EDIT: Czekaj, teraz zakumałem.... chodzi Tobie tylko o tą dolną część z wtryskami?
#32
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2014 - 07:10
Kolektor ssący jest inny. Nie ma wyjścia na EGR, nie ma krokowego....
EDIT: Czekaj, teraz zakumałem.... chodzi Tobie tylko o tą dolną część z wtryskami?
Tak...chodzi mi o tą dolną częśc z wtryskami...są takie same???
#33
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2014 - 08:51
Tak...chodzi mi o tą dolną częśc z wtryskami...są takie same???
Barany są takie same z tym ze do y32 są trochę lepiej wykonane tzn dokładniej
Wysłane z mojego GT-I9505
#34
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2014 - 09:29
#35
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2014 - 11:18
No i mam jeszcze jedno pytanie...żebym nie narobił się za bardzo. Chcę przełożyć LPG z mojej starej MV6 i teraz chciałem przełożyć kolektor z dyszami z MV6 do FL...czy kolektor ssący z X30XE jest taki sam jak Y32SE???(chodzi mi o średnicę wewnętrzną, no i wtryski benzyny)..czy jest sens rozbierać MV6???
PS. a tak na marginesie to dzisiaj przygotowałem rozrząd do spięcia...więc jutro klejenie pokryw i spinanie rozrządu...może piątek odpalanie:jump:
Wtryski od benzynu nieznacznie się róznią wydajnością ale tylko minimalnie więc moga zostać, ale musisz zmienić regulator ciśnienia bo w 2.6 i 3.2 jest 3.8 bara a stare mają 3 bary. ( zwróć uwagę, jest na nich opis)
#36
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2014 - 11:49
Wtryski od benzynu nieznacznie się róznią wydajnością ale tylko minimalnie więc moga zostać, ale musisz zmienić regulator ciśnienia bo w 2.6 i 3.2 jest 3.8 bara a stare mają 3 bary. ( zwróć uwagę, jest na nich opis)
Dzięki Arthuros za info...wczoraj rozebrałem kolektor z mojej MV6 i instalacja z wtrysków jest spięta z instalacją gazową na stałe, więc podmianka na razie nie wchodzi w grę...najwyżej gazownik się trochę bardziej pomęczy :-) a nie chcę się babrać z podmnianą wtrysków, bo szybciej gazownik wywierci otwory na dysze...więc zobaczymy:P
#37
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2014 - 11:53
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
#38
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2014 - 12:09
Dlatego nie rozumiem gazownikow. Widzialem wiele instalek w omach i wiekszosc wpiela sie przed kostka zaraz za wtryskiwaczami. Nie mozna sobie normalnie odpiac kostki i zdjac barany ssacego i odlozyc w inne miejsce bo trzeba wypinac kolejno wtyczki od wtrysku pb i odlozyc gdzies na bok. Chociaz za wtyczka by sie wpieli a najfaniej kolo ecu i na kosci jakies. Ale mniejsza o wiekszosc.
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Najlepiej sie wpiac przy ecu :yes:
#39
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2014 - 21:56
...a tak poza tym to moje Y32SE zmartwychwstało!

Ogólnie silnik chodzi bardzo ładnie, ale coś chyba mi fisiuje skrzynia. W trakcie próby odpalania na zepsutym czujniku zaczęły mi dziwnie świecić kontrolki przy drążku (wszystkie a przy zmianie dzwignią tylko niektóre, ale inne niż pozycja dźwigni). Teraz po wymianie czujnika z kontrolkami jest dobrze, ale na d bądź na r (podczas postoju)szarpie silnikiem, tak jakby wypadał zapłon...raz zauważyłem że na 'r' szarpnięciu towarzyszy mignięcie kontrolki 'p'...dzisiaj odłączyłem aku na noc..jutro sprawdzę po restarcie kompa.
Dodam, że przy wymiganiu błędów EKU widzi tylko 1700 czyli HELP mówi skrzynia...ale nie dorobiłem się jeszcze kabla....
...no i dzisiaj podłączyłem akumulator i w drodze do pracy znowu problem...kontrolki skrzyni fisiowały i zapalił mi się check i TC (????). i skrzynia na d nie przenosiła napedu....wyłączyłem i właczyłem silnik i kontrolki powróciły na swoje miejsce ale przez chwilę mrygała mi kontrolka 1...po jakis 10 km wszystko się uspokoiło....
Oco tu chodzi???? skrzynia sie adaptuje, czy styki skrzyni do przeczyszczenia????
#40
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2014 - 00:55
Ogólnie silnik chodzi bardzo ładnie, ale coś chyba mi fisiuje skrzynia. W trakcie próby odpalania na zepsutym czujniku zaczęły mi dziwnie świecić kontrolki przy drążku (wszystkie a przy zmianie dzwignią tylko niektóre, ale inne niż pozycja dźwigni). Teraz po wymianie czujnika z kontrolkami jest dobrze, ale na d bądź na r (podczas postoju)szarpie silnikiem, tak jakby wypadał zapłon...raz zauważyłem że na 'r' szarpnięciu towarzyszy mignięcie kontrolki 'p'...dzisiaj odłączyłem aku na noc..jutro sprawdzę po restarcie kompa.
https://www.google.p...iw=1280&bih=685