Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pompa wtryskowa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2008 - 15:53

maciejdm1, włącz zapłon i zacznij liczyć do ośmiu (w tym czasie zapali się i zgaśnie spiralka grzania świec). Gdy powiesz osiem jednocześnie odpalaj auto.

#42 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 16 stycznia 2008 - 16:26

artur przy tych temp.jakie sa teraz to odpala mi w miare dobrze ok.2-3 sek. grzeje sie spiralka i odrazu krece i po 2-3 sek. pali. jak bedzie zimniej to porobie wtedy wszystkie testy.a w jakim celu mam liczyc do osmiu ?pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#43 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2008 - 16:29

Po prostu spróbuj - u mnie działa... świece grzeją...

#44 OFFLINE   slawek_corpse

slawek_corpse
  • 38 postów
  • Dołączył: 21-11-2007
  • Skąd: łask

Napisany 24 stycznia 2008 - 14:41

..w mojej Omedze-mam dokładnie taki sam problem jak forezka(bardzo ciężko jest ją odpalić zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku).U mnie wszystkie swiece grzeją,pompka paliwa wymieniona na drugą,smok superczysty,wężyki przelewowe wymienione i ciasno załozone,filrty powietrza i paliwa-nowe,założony mam również zawór zwrotny na przewodzie paliwowym na odcinku pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,sprawdzoną miałem również linię paliwową-nie cofa sie u mnie paliwo-po tych wszystkich zabiegach-doswiadczony w moim regionie pompiarz powiedział mi,żebym jeszcze wpiął się pod kompa(zanim do niego przyjadę na sprawdzian pompy wtryskowej)-no i udało mi się w tym tygodniu dostac do bardzo dobrego specjalisty od diesli w Łasku(chłopak ten przez wiele lat pracował w serwisie Mercedesa w Niemczech i w Polsce)-wjechałem do niego,podpiał mnie pod komputer i dosłownie po 5 ciu minutach miał już pełny obraz.Pompa w moim 2.5 td-powoli umiera,pokazał mi na kompie jak przebiegało spalanie podczas tego podłączenia(silnik podczas tego badania-pracował),co jakis czas-widziałem jak spalanie w pewnych momentach-wogóle wykraczało poza ustaloną normę.Jeszcze tego samego dnia wyjęli pompe,przeczyścił ją i przesmarował-powiedział mi on,że może być niewielka poprawa przy odpalaniu ale żebym już zaczął odkładać na regenerację pompy min.2 tys.zł.Zauwazyłem lekka poprawę po tym czyszczeniu ale to nie jest start jaki chciałbym słyszeć co rano-koleś odradza kupno używanej pompy,bo jak powiedział-może się okazać,że ta druga kupna będzie tylko 20% lepsza od tej co ją mam-za ten sprawdzian na komputerze i czyszczenie pompy-zapłaciłem-350 zł.-uujjjjjjj
sławek_corpse

#45 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 25 stycznia 2008 - 18:21

aby 350 zeta przecięż żeby wyjąć pompe to trzeba się sporo namęczyć i ładnych pare godzin poświęcić (znam przypadki co mechanik niby wyjoł pompe a naprawdze to jej nie ruszał tylko przyśpieszył troszkie zapłon i kasa darmo wzięta)

#46 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 maja 2008 - 21:36

W innym temacie toczyła się dyskusja na temat problemów związanych z pompą wtryskową w silnikach TD. Cchiałbym tu dalej pokontynuować tę rozmowę bo ze słowa do słowa może wyniknąć coś dzięki czemu rowiążemy ten problem i nie będą potrzebne żadne czary z allegro.

Co do zapowietrzenia to z tego co gdzieś czytałem to raczej na zimnym by ledwo co palił, ale nie wiem.

Piszecie ciężkie odpalanie na gorącym silniku to problem z głowiczką w pompie tak??
Pompiarz powinien chyba coś takiego także stwierdzić jak odda mu się pompę nieprawda??
Poza tym jeżeli to wina wspomnianej wcześniej głowiczki to nie można jej naprzykład wymienić i będzie dobrze?? Czy raczej taka operacja nie wchodzi w grę??

 


#47 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 maja 2008 - 11:31

THIN, nie pisz w tym wątku o 2,5td, bo to zupełnie inny silnik niż 2.0 i 2.2dth i zupełnie inne przyczyny.

#48 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 maja 2008 - 21:22

Wybacz
Ale nie udało mi się namierzyć innego wątku o pompie w TD a tu jest mowa właśnie o tym

No ale ok. Jak widać nikt z wcześniej dyskutujących nie kwapi się do dyskusji więc nie ma już potrzeby o tym mówić.

 


#49 OFFLINE   kamilka

kamilka
  • 9 postów
  • Dołączył: 12-10-2008
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 31 października 2008 - 14:30

Mam omege 2.5TD i mam problem auto podczas jazdy gaśnie oraz podczas skręcania i hamowania, jak stoje przy światełkach dużej też gaśnie. Leje mi się z wtryska sterującego czy to może być przyczyna??? Czy to raczej pompa??? ppozdrawiam :lol: :lol: :lol: :lol:
iskierka

#50 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 października 2008 - 17:52

Mam omege 2.5TD i mam problem auto podczas jazdy gaśnie oraz podczas skręcania i hamowania, jak stoje przy światełkach dużej też gaśnie. Leje mi się z wtryska sterującego czy to może być przyczyna??? Czy to raczej pompa??? ppozdrawiam :lol: :lol: :lol: :lol:


Najpierw weź auto na komputer, a później będziemy pomagać - ja takie obiawy jak opisujesz miałem przy zepsutym nastawniku pompy - ale to wswzystko bardzo droga zabawa, więc najpierw na kompa, a później po poradę do fachowca :)

 


#51 OFFLINE   yyaarroo

yyaarroo
  • 70 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Wielgie
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 października 2008 - 18:37

Piszecie ciężkie odpalanie na gorącym silniku to problem z głowiczką w pompie tak??
zgadza się
Pompiarz powinien chyba coś takiego także stwierdzić jak odda mu się pompę nieprawda??
powinien
Poza tym jeżeli to wina wspomnianej wcześniej głowiczki to nie można jej naprzykład wymienić i będzie dobrze?? Czy raczej taka operacja nie wchodzi w grę??[/quote]

można wymienic głowiczke pompy koszt to od 1800 do około 3000 w zależności od warsztatu
znam dobry warsztat w okolicach sandomierza u nich koszt wymiany głowiczki to 1800zł a za nastawnik kasują 6 stówek
było 2,5td jest 2,5v6

#52 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 października 2008 - 22:18

To ciekawy masz warsztat bo w Warszawie za głowiczkę biorą 1000-1200zł a za nastawnik NOWY!! z wyregulowaniem 2000zł :) te za 600zł to syf

 


#53 OFFLINE   yyaarroo

yyaarroo
  • 70 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Wielgie
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 listopada 2008 - 16:18

Warszawie za głowiczkę biorą 1000-1200zł

chyba chiński bosch a nie orginał

nastawnik NOWY!! z wyregulowaniem 2000zł te za 600zł to syf

nastawnik po regeneracji z roczną pisemną gwarancją
było 2,5td jest 2,5v6

#54 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 listopada 2008 - 21:32

Zapraszam kiedyś do 100licy - zobaczysz sam ceny

P.S. powodzenia z regenerowanym nastawnikiem :)

 


#55 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 listopada 2008 - 10:15

znam dobry warsztat w okolicach sandomierza u nich koszt wymiany głowiczki to 1800zł a za nastawnik kasują 6 stówek yyaarroo daj namiar na ten warsztat moze bede mial do nich sprawe :mrgreen:

#56 OFFLINE   doduś

doduś
  • 4 postów
  • Dołączył: 19-11-2008
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 19 listopada 2008 - 16:59

A to ja przy okazji także mam pytanko bo nie jestem do końca przekonany czy to pompa...
Otóż przy zimnym silniku po ciut dłuższym podgrzaniu (ale wystarczy 5 sekund) pali jak marzenie od kopa (nawet przy mrozie). Ale przy rozgrzanym muszę go podgrzewać dokładnie tyle samo czasu bo nie odpali. Zdaje mi się to caonajmniej dziwne bo pierwszy raz się spotykam z tym żeby nagrzany silnik mi opornie odpalał. Może to kwestia regulacji? Ale wolałem podpytać bo fachmanow mechaniurów już nie znoszę i wolę im mówić co mają zrobić :/

#57 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 19 listopada 2008 - 19:33

No niestety z tego co słyszałem to pompa .Są "ustrojstwa" które wspomagają układ i pomagają odpalić rozgrzany silnik.Można kupić na allegro.

#58 OFFLINE   doduś

doduś
  • 4 postów
  • Dołączył: 19-11-2008
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 21 listopada 2008 - 11:34

Ale ja już sobie wymyśliłem na to sposób doraźny. Te ustrojstwa to nic innego jak tylko obejście oryginalnego obwodu od grzania świec i puszczenie dłuższego napięcia na świece żeby je lepiej podgrzać i robi to bez względu na temperaturę silnika. Ja sobie zrobiłem grzanie ręczne na przełącznik w desce rozdzielczej. Ale wygląda to mało profesjonalnie.
Bardziej ciekawi mnie co muszę zrobić z pompą żeby zaczęła normalnie pracować. Da się zrobić cokolwiek innego niż wymiana? :neutral:

#59 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopada 2008 - 17:23

doduś, naprawa/regeneracja nastawnika.

#60 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 listopada 2008 - 23:01

Ale ja już sobie wymyśliłem na to sposób doraźny. Te ustrojstwa to nic innego jak tylko obejście oryginalnego obwodu od grzania świec i puszczenie dłuższego napięcia na świece żeby je lepiej podgrzać i robi to bez względu na temperaturę silnika. Ja sobie zrobiłem grzanie ręczne na przełącznik w desce rozdzielczej. Ale wygląda to mało profesjonalnie.
Bardziej ciekawi mnie co muszę zrobić z pompą żeby zaczęła normalnie pracować. Da się zrobić cokolwiek innego niż wymiana? :neutral:


Tu nie tyle chodzi o samo grzanie świec... "To ustrojstwo" jak to nazwałeś włącza świece za każdym przekręceniem kluczyka niezależnie od temperatury, a poza tym zmienia dawkę paliwa i samochód za każdym razem odpala "na ssaniu" tylko że to ssanie dużo krócej trwa na ciepłym silniku niż na zimnym i to jest bardziej istotne niż samo grzanie świec.

Co do regeneracji nastawnika.... Ja osobiście bym się w to nie bawił, ponieważ jest to za bardzo odpowiedzialny element żeby w nim dłubać - wiem - nowy kosztuje kosmiczne pieniądze, ale ja wolałem uzbierać kasy i mam pewność :)

Zresztą - nie musisz się kierować moimi spostrzeżeniami bo jak to ktoś na tym forum napisał o mnie, że mam silnik składany na chińskim boschu, ale jeździ i nie narzekam :razz: