Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pompa wtryskowa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   forezka

forezka
  • 19 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 17 listopada 2007 - 13:39

Witam,
mam problem z moja Omegą :cry: otóż chodzi o to ze mam bardzo duze trudności aby ja zapalic, kręci kręci i zaskauje dopiero za 5 razem jak jest dobrze a z reguly to za 20 razem - swiece sa ok, akumulator tez, filrty powymieniane olej tez - mechanik powiedział mi ze to problem z pompa wtryskową i ze bede musiala oddac ja do regeneracji :sad: Czy moze mi ktoś polecic zaklad gdzie regeneruja takie pompy i mniej wiecej ile to kosztuje?

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 listopada 2007 - 13:40

Witam,
mam problem z moja Omegą :cry: otóż chodzi o to ze mam bardzo duze trudności aby ja zapalic, kręci kręci i zaskauje dopiero za 5 razem jak jest dobrze a z reguly to za 20 razem - swiece sa ok, akumulator tez, filrty powymieniane olej tez - mechanik powiedział mi ze to problem z pompa wtryskową i ze bede musiala oddac ja do regeneracji :sad: Czy moze mi ktoś polecic zaklad gdzie regeneruja takie pompy i mniej wiecej ile to kosztuje?



na cieplym czy zimnym ?




 


#3 OFFLINE   forezka

forezka
  • 19 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 17 listopada 2007 - 13:49

najtrudniej jest ja zapalic na zimnym po calej nocy lub jak postoi ponad godzinke

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 listopada 2007 - 13:51

najtrudniej jest ja zapalic na zimnym po calej nocy lub jak postoi ponad godzinke



podjedz gdzies na odpowietrzenie ukladu paliwowego i wymiane wezy przelewowych




 


#5 OFFLINE   forezka

forezka
  • 19 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 17 listopada 2007 - 13:58

juz jest odpowietrzony i powymieniane weze

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 listopada 2007 - 14:27

juz jest odpowietrzony i powymieniane weze



no to nieciekawie. poszekaj na ArturaL on jest obcykany w klekotach moze cos pomoze




 


#7 OFFLINE   dziadparyski

dziadparyski
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 17 listopada 2007 - 14:56

Często przyczyną takich niesprawnosci są nieszczelności na połaczeniach węzy paliwowych, przez co paliwo potrafi wrócić nocą do zbiornika . Jeżeli jest taka mozliwość, to po postoju pierwsze co sprawdzam to czy w przewodach do pompy znajduje sie paliwo. Najprostszą czynnością którą możesz dokonac sam, to wymiana wszystkich przewodów przelewowych. Przyjrzyj się tez czy aby nie jest zapaćkany paliwem filtr paliwa.

W Vectrze X20dtl, miałem podobny przypadek gdzie powietrze dostawało się do układu poprzez połaczenie pompy wtryskowej z przewodem paliwowym, przez co oczywiscie nie ciekło, ale swoje przez nockę robiło i pojazd był nie do uruchomienia.. Czesto w tych motorach przewody przelewowe, sparciałe potrafia narobić takiego bałaganu.
A pompka może być sprawna ;)

#8 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2007 - 14:58

forezka, szykuj 2500-2800 na regenerację albo 3500 na nową pompę

#9 OFFLINE   Macccias

Macccias
  • 116 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 17 listopada 2007 - 15:23

forezka, szykuj 2500-2800 na regenerację albo 3500 na nową pompę

forezka nie przesadzaj. Skoro problem wystepuje na zimnym silniku, to najprawdopodobniej gdzies do ukladu paliwowego dostaje sie powietrze. Przy niesprawnej pompie problem z odpalaniem wytepowalby na cieplym silniku. Zreszta taka usterke mozna dosc prosto zdiagnozowac, co juz wielekrotnie bylo poruszane na forach "omegowych". Wystarczy pompe schlodzic (np. polewajac zimna woda) i jesli to ona jest winna, to autko po jej schlodzeniu powinno odpalic.

#10 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2007 - 16:14

Najprostszą czynnością którą możesz dokonac sam, dziadparyski, jak Ty do kobiety piszesz!!! forezka, sproboj dolac z 20 l ON i zobacz czy wtedy tez masz problem z odpalaniem. W Omegach jest w zbiorniku pompka paliwowa i w przypadku gdy jest zabrudzona lub niesprawna to przy ponizej 20 L ON w baku jest problem z odpalaniem. Ja tak wlasnie mam.

#11 OFFLINE   dziadparyski

dziadparyski
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 17 listopada 2007 - 16:35

[ot]

Najprostszą czynnością którą możesz dokonac sam, dziadparyski,

Trudno sie przyzwyczaić do tego że na forum motoryzacyjnym piszą Kobiety.
Ale przepraszam.[/ot]

Zawsze kolega/mąż/chłopak może conieco wymienić :p

#12 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 listopada 2007 - 16:43

W Omegach jest w zbiorniku pompka paliwowa i w przypadku gdy jest zabrudzona lub niesprawna to przy ponizej 20 L ON w baku jest problem z odpalaniem. Ja tak wlasnie mam.

Ona ma 2.2 DTI, tam ni ma pompki w baku :wink:

#13 OFFLINE   forezka

forezka
  • 19 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 17 listopada 2007 - 17:17

Dzieki wielkie za dobre rady, dzisiaj wymienilam wszystkie filtry - fakt byly bardzo zabrudzone ale to tez niestety nie pomoglo :( w baku mam nalane do pelna dobrego paliwa i tez nic, sprobuje jeszcze z tymi polaczeniami wezy... i ze schlodzeniem tej pompy zobaczymy a nóż...
pozdrawiam wszystkich :smile:

#14 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2007 - 18:22

moim zdaniem to nie pompa wtryskowa tylko cos z zapowietrzaniem sie ukladu paliwowego

#15 OFFLINE   forezka

forezka
  • 19 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 17 listopada 2007 - 18:32

Nie wiem co o tym sadzic poniewaz jest odpowietrzony i wszystkie weze sa powymieniane i sprawdzone laczenia, nie ciekna i nie przepuszczaja powietrza. Bylo to zrobione juz po raz drugi! Wiec co to moze byc jak nie pompa?

#16 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2007 - 20:04

forezka, ile ma przejechane twoja Omcia?

#17 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2007 - 21:58

forezka, 2.2dti to praktycznie taki sam silnik jak 2.0dti - różnice w osprzęcie ale pompa vp 44 jest taka sama. Nie martw się, chłopaki Cię straszą... ;). Poczytaj sobie mój post na forum vectry http://forum.vectrak...showtopic=33558 . forezka, dziadparyski może mieć rację - mi też to wygląda na zapowietrzenie układu paliwowego - nie wystarczy wymienić przelewów - trzeba też wymienić trójniki je łączące, bo wystarczy, że "mechanik" je uszkodził, np. ściągał z nich wężyki za pomocą noża i porysował powierzchnię i będą przepuszczać powietrze. Inną sprawą są nieszczelności na filtrze paliwa: obudowa, pokrywa, uszczelka pod pokrywą, uszczelka w pokrywie (w której jest śruba), połączenia z przewodami paliwowymi - to wszystką są słabe punkty. Najlepiej sprawdzić układ paliwowy podłączając do niego na powrocie do baku pompę ssącą z przeźroczystym wężem w celu obserwacji przepływającego paliwa - ewentualnych bąbli powietrza. Tylko niech odpowietrzają na WŁĄCZONYM ZAPŁONIE (odblokowuje się zawór w pompie wtryskowej i paliwo przepłynie przez cały układ). Jeśli przelewy są OK, trójniki OK, obudowa filtra OK, przewody paliwowe OK a bąble dalej płyną, to pozostają uszczelniacze na wtryskiwaczach - koszt części i wymiany ok. 400zł, w ASO 600zł. Ostateczną rzeczą jest awaria zaworu trzymającego paliwo w pompie wtryskowej.
Jeśli to nie pomoże, to wiesz co, z Rudy Śląskiej masz niedaleko do Myślenic, pojedź tam i niech Ci wgrają nowy soft z modułem do likwidacji trudnego zimnego startu silnika. Namiary:
MARIMEX Punkt satelitarny
32-400 Myślenice, ul. Sobieskiego 44
Tel.: (12) 274 14 80; Fax.: (12) 274 14 82
Email: krakow@opel-marimex.com.pl
www: http://www.opel.marimex.com.pl/
NA SAMYM POCZĄTKU podłącz kompa i sprawdź wskazania czujnika temperatury do ECU (2-pinowy obok termostatu) na zimno (po nocy porównując z temp. otoczenia) i na gorącym (porównując ze wskazaniami z deski rozdzielczej). To na tyle. Bądź dzielna ;) :)

#18 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 listopada 2007 - 22:19

Jeśli to nie pomoże, to wiesz co, z Rudy Śląskiej masz niedaleko do Myślenic, pojedź tam i niech Ci wgrają nowy soft z modułem do likwidacji trudnego zimnego startu silnika. Namiary:


Takie wgranie softu ZTCW to robia w kazdym ASO Opla, dzwonilem z 2 miesiace temu do Mikolowa i Tychow i gadali, ze za ~100zl wgrywaja :smile:

#19 OFFLINE   forezka

forezka
  • 19 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 17 listopada 2007 - 22:53

ArturL dzieki wielkie :smile: juz tracilam nadzieje ze uda mi sie zaoszczedzic kase a tu taka niespodzianka - popróbuje i dam znac jak poszlo!!! :wink:

P.S. co do przebiegu to niestety nie wiem ile ma bo niedawno ja kupilam i napewno byl przekrecany licznik :( tak wiec nie jestem w stanie tego stwierdzic

#20 OFFLINE   forezka

forezka
  • 19 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 18 listopada 2007 - 14:12

Witam w ten mroźny dzień :wink:
Dzisiaj dodatkowow zauwazyłam
1. ze wskazówka z temperatury wody ledwo sie podnosi dopiero po przejechaniu kilku dobrch kilometrów (ale juz wyczytałam ze musze sprawdzic czy chlodnica jest ciepla i ze to moze byc termostat )
2. kontrolka swiec zarowych zapala mi sie tylko rano po nocy, a w ciagu dnia jak chce odpalic np po 1,5 h to nawet sie nie zaswieca i wtedy mam najwieksze problemy z odpaleniem a swiece byly sprawdzane i sa ok.
Czy moze to byc uszkodzony przekaźnik swiec lub jakis czujnik i dlatego mam takie problemy z odpalaniem?