

Zmiana skrzyni biegów i nowe problemy
#21
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2013 - 20:04
#22
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2013 - 20:32
Mam jeszcze takie małe pytanko czy konwerter ze skrzyni AR25 będzie normalnie pracował ze skrzynią AR35 - bo pasować będzie na 100%
będzie pasował
W ASB nie ma typowego hamowania silnikiem ale powinno wrzucić na chwilę 0L/100km Potem jak już włączy się znowu zapłon co już się nie wyłączyPrzed godziną wracając z pracy zjeżdżałem z górki dość stromej wcześniej jadąc przy prędkości około 85km/h puszczałem pedał gazu i na komputerze spalanie chwilowe pokazywało 0 L/100km, a dzisiaj 3,9L/100km i czym bardziej auto zwalniało to spalanie wzrastało. Czekałem do większego zwolnienia i przy około 20km/h spalanie chwilowe wzrosło do 12L/100km. Coś mi hamuje skrzynie czy to może być taśma w ASB, może padł elektrozawór taśmy?? Pomóżcie.
masz możliwość podpięcia komputera do skrzyni i wrzucenia bloków pomiarowych ? bo może to być albo jakaś pierdoła albo poważne uszkodzenie skrzyni
jesteś pewny że skrzynia wrzuciła 4 bieg ? a nie 3 + overlock ? bo na 3 też jest dopięcie biegu w tych skrzyniach. W sumie powinna skrzynia 6 razy po obrotach jakby zmienić bieg
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#23
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2013 - 21:13
W ASB nie ma typowego hamowania silnikiem
Jak nie ma jak jes? Tyle, że nie na D. na 1-2-3 w pewnym zakresie obrotów. Oczywiście nie tak jak w manualu.
#24
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2013 - 21:22
Jak nie ma jak jes?
sam odpowiedziałeś sobie że nie ma typowego hamowania silnikiem :hihi:Oczywiście nie tak jak w manualu.
czy właśnie takiego jak w manualu

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#25
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2013 - 21:33
jest ono nieco inne
Ale bardzo podobne, rozni sie z tym, ze jak na 1 damy do 6k rpm i odpuscimy to bedzie schodzic tak jak w manualu tyle, ze do 1,5 tysiaca (nie wiem ile dokladnie) i wrzuci luz. To taka roznica.
#26
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2013 - 10:24
Stan oleju jest? Opisz nam swoją wymianę oleju. Najlepiej jakbyś podpiał sie pod skrzynie i zobaczył co w niej gra. Najlepiej z opcoma albo opel scannera bloki pomiarowe tutaj podrzucil. Wróżenie z fusów w tej chwili.
Wymieniałem olej w taki sposób, że odkręciłem korek z boku miski dolałem do momentu aż zaczęło wyciekać, a później odpaliłem auto wajcha w pozycji N i znowu uzupełniłem aż zaczęło wyciekać. Zakręciłem korek i tak jeżdżę. Czy to poprawne dolanie oleju do ASB?? Co do podłączenia się pod opcoma lub opel scannera to nie mam takiej możliwości. Chętnie bym kupił taki kabelek z programem, ale nie mogę znaleźć w dobrej cenie.
W ASB nie ma typowego hamowania silnikiem ale powinno wrzucić na chwilę 0L/100km Potem jak już włączy się znowu zapłon co już się nie wyłączy
masz możliwość podpięcia komputera do skrzyni i wrzucenia bloków pomiarowych ? bo może to być albo jakaś pierdoła albo poważne uszkodzenie skrzyni
jesteś pewny że skrzynia wrzuciła 4 bieg ? a nie 3 + overlock ? bo na 3 też jest dopięcie biegu w tych skrzyniach. W sumie powinna skrzynia 6 razy po obrotach jakby zmienić bieg
Wiem, że od momentu ruszenia skrzynia zmienia biegi co widać po obrotach 3 razy, czyli jak ruszam z D to wrzuca 2, 3 i 4, ale w poprzednich skrzyniach ten ostatni bieg powodował znaczne obniżenie obrotów podczas jazdy. W tej skrzyni przy ostatnim biegu obroty spadają o jakieś 500-600rpm po zmianie biegu. Już tak myślałem czy by nie zamienić elektrozaworów od taśmy hamulca i ciśnienia oleju ewentualnie jeszcze od sterowania sprzęgłem hydrokinetycznym. Mam z poprzednich skrzyń. Jeżeli to nie pomoże będę zmuszony na wymianę samego sprzęgła /konwertera. Wtedy może coś się wyjaśni.
#27
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2013 - 12:53
Ale bardzo podobne, rozni sie z tym, ze jak na 1 damy do 6k rpm i odpuscimy to bedzie schodzic tak jak w manualu tyle, ze do 1,5 tysiaca (nie wiem ile dokladnie) i wrzuci luz. To taka roznica.
Nie wrzuci luzu, automat zawsze jest na 1 jak masz włączony tryb do jazdy.
Wymieniałem olej w taki sposób, że odkręciłem korek z boku miski dolałem do momentu aż zaczęło wyciekać, a później odpaliłem auto wajcha w pozycji N i znowu uzupełniłem aż zaczęło wyciekać. Zakręciłem korek i tak jeżdżę.
To super olej wymieniłeś

#28
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2013 - 13:54
olej zmieniłeś super więc już najważniejsza sprawa jest poprawnieWiem, że od momentu ruszenia skrzynia zmienia biegi co widać po obrotach 3 razy, czyli jak ruszam z D to wrzuca 2, 3 i 4, ale w poprzednich skrzyniach ten ostatni bieg powodował znaczne obniżenie obrotów podczas jazdy. W tej skrzyni przy ostatnim biegu obroty spadają o jakieś 500-600rpm po zmianie biegu. Już tak myślałem czy by nie zamienić elektrozaworów od taśmy hamulca i ciśnienia oleju ewentualnie jeszcze od sterowania sprzęgłem hydrokinetycznym. Mam z poprzednich skrzyń. Jeżeli to nie pomoże będę zmuszony na wymianę samego sprzęgła /konwertera. Wtedy może coś się wyjaśni.

skoro masz 3 zmiany czyli ruszasz: 1 potem 2 potem 3 potem 3+lockup a brakuje Ci jeszcze 4 i 4+lockup

obawiam się że Twoja skrzynia po prostu nie wrzuca 4. Wyjmij bezpiecznik wtedy skrzynia będzie w trybie awaryjnym - czyli 3+lockup i zobacz czy nastąpi zmiana biegu.
Właśnie jak włącza się lockup to obroty bardzo nie spadają ale widać że wskazówka nieco opada

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#29
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2013 - 14:38
olej zmieniłeś super więc już najważniejsza sprawa jest poprawnie
skoro masz 3 zmiany czyli ruszasz: 1 potem 2 potem 3 potem 3+lockup a brakuje Ci jeszcze 4 i 4+lockup
obawiam się że Twoja skrzynia po prostu nie wrzuca 4. Wyjmij bezpiecznik wtedy skrzynia będzie w trybie awaryjnym - czyli 3+lockup i zobacz czy nastąpi zmiana biegu.
Właśnie jak włącza się lockup to obroty bardzo nie spadają ale widać że wskazówka nieco opada
Dzięki za odpowiedź, jak będę wracał z pracy to spróbuję poszukać bezpiecznika od ASB i zobaczę jak się będzie zachowywała skrzynia. Co może być przyczyną tego co napisałeś o braku 4 biegu i 4+lockup? Skrzynia na śmietnik??
#30
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2013 - 15:02
od ASB jest to pierwszy od lewej strony w środkowym rzędzie bezpiecznik. bezpieczniki oczywiście pod kierownicąDzięki za odpowiedź, jak będę wracał z pracy to spróbuję poszukać bezpiecznika od ASB i zobaczę jak się będzie zachowywała skrzynia.

mogą być spalone tarczki 4 biegu i wtedy się nie włączy. Może być skrzynia z bitej omegi i nie być 4 biegu (widziałem DTI po lekkim dzwonie, gdzie troszkę cofnęło silnik i skrzynie. Po swapie skrzyni do innej omegi okazało się że nie włączała 4 i 5 bieguCo może być przyczyną tego co napisałeś o braku 4 biegu i 4+lockup? Skrzynia na śmietnik??


a może być jakaś usterka zaworu 2-3biegu lub usterka elektryczna. Niestety nie masz błędu w skrzyni (bo by była w trybie awaryjnym) i nie naprowadzi nas to na trop

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#31
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2013 - 17:23
mogą być spalone tarczki 4 biegu i wtedy się nie włączy. Może być skrzynia z bitej omegi i nie być 4 biegu (widziałem DTI po lekkim dzwonie, gdzie troszkę cofnęło silnik i skrzynie. Po swapie skrzyni do innej omegi okazało się że nie włączała 4 i 5 biegu
czemu
).
a może być jakaś usterka zaworu 2-3biegu lub usterka elektryczna. Niestety nie masz błędu w skrzyni (bo by była w trybie awaryjnym) i nie naprowadzi nas to na trop
Więc tak wracając z pracy wyjąłem bezpiecznik od ASB i podczas ruszania na D w trybie awaryjnym była masakra gaz w podłogę, a obroty tak jak przy Stall teście 1000rpm i toczył się jak żółw tragedia!! Jeżeli zmieniałem biegi ręcznie dałem na 1 później na 2(zmienił bieg), następnie 3(zmienił bieg), ale jak dałem na D (to już nie zmienił biegu) Taka sytuacja podczas ręcznego zmieniania biegów jest normalna?? Możliwe, że ta skrzynia jest z auta po dachowaniu z tego co mi się udało ustalić, mogło ją to uszkodzić??
#32
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2013 - 18:41
Więc tak wracając z pracy wyjąłem bezpiecznik od ASB i podczas ruszania na D w trybie awaryjnym była masakra gaz w podłogę, a obroty tak jak przy Stall teście 1000rpm i toczył się jak żĂłłw tragedia!! Jeżeli zmieniałem biegi ręcznie dałem na 1 pĂłźniej na 2(zmienił bieg), następnie 3(zmienił bieg), ale jak dałem na D (to już nie zmienił biegu) Taka sytuacja podczas ręcznego zmieniania biegĂłw jest normalna?? Możliwe, że ta skrzynia jest z auta po dachowaniu z tego co mi się udało ustalić, mogło ją to uszkodzić??
Wyglada na uszkodzony elektrozawor 3-4 biegu.
Po wyjeciu bezpiecznika numer 9 powinno auto odpalic sie bez trybu awaryjnego, a po chwili prstykniecie w prawej nodze pasazera (tam jest komp) i powinno wskoczyc w tryb awaryjny. Biegi 1 2 3 wedlug lewarka powinny wskakiwac a D to bieg czwarty. Dlatego jest mul gdy ruszasz D bo rusza z 4 biegu.
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
#33
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2013 - 02:12
tak kolego był muł na D ponieważ ruszał z 3 biegu + lockup. To normalne w tej skrzyniWięc tak wracając z pracy wyjąłem bezpiecznik od ASB i podczas ruszania na D w trybie awaryjnym była masakra gaz w podłogę, a obroty tak jak przy Stall teście 1000rpm i toczył się jak żółw tragedia!! Jeżeli zmieniałem biegi ręcznie dałem na 1 później na 2(zmienił bieg), następnie 3(zmienił bieg), ale jak dałem na D (to już nie zmienił biegu) Taka sytuacja podczas ręcznego zmieniania biegów jest normalna?? Możliwe, że ta skrzynia jest z auta po dachowaniu z tego co mi się udało ustalić, mogło ją to uszkodzić??


i tak ponieważ są 2 zawory w tych skrzyniach:
zawór 1-2 i 3-4 biegu
zawór 2-3 biegu
gdyby uszkodzony był zawór 1-2 i 3-4 biegu to też by był pewnie problem z 2 biegiem


Przepraszam Cię bardzo kolego ale niestety więcej na obecną chwilę nie mogę Ci pomóc więcej. Moja diagnoza jest taka że skrzynia nie włącza wcale 4 biegu. Co jest przyczyną

mam jednak nadzieje, że jeśli problem uda Ci się rozwiązać to o tym napiszesz gdyż zostanie to dla potomnych i sam jestem też ciekaw co jest tego przyczyną

tutaj musiałem Cie poprawić. Skrzynia w trybie awaryjnym rusza z 3 biegu z załączonym lockupWyglada na uszkodzony elektrozawor 3-4 biegu.
Po wyjeciu bezpiecznika numer 9 powinno auto odpalic sie bez trybu awaryjnego, a po chwili prstykniecie w prawej nodze pasazera (tam jest komp) i powinno wskoczyc w tryb awaryjny. Biegi 1 2 3 wedlug lewarka powinny wskakiwac a D to bieg czwarty. Dlatego jest mul gdy ruszasz D bo rusza z 4 biegu.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#34
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2013 - 08:11

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
#35
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2013 - 10:51

To, że muł będzie to wiem bo jeździłem na starej skrzyni w trybie awaryjnym i wiem jak to wygląda, ale ta moja obecna skrzynia ma taki opór w sobie jakby ją coś hamowało w środku. Nawet jak trzymam na hamulcu i wrzucę jakikolwiek bieg to na kompie chwilowe spalania pokazuje mi i teraz nie chce kłamać ale coś około 4,0L\h??
#36
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2013 - 18:14

odessaj olej ten co masz i wlej 5L świeżego
#37
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2013 - 20:15
skoro silnik dostaje aż takie obciążenie to najszybciej bym się czepiał problemu w konwerterze, albo w samym oleju, może ktoś wlał do skrzyni hipola- przecież to też olej przekładniowy
odessaj olej ten co masz i wlej 5L świeżego
Olej sam osobiście wlewałem Mobil ATF220, prędzej stawiałbym na konwerter, albo uszkodzenie mechaniczne w środku skrzyni. Może w poniedziałek uda mi się ściągnąć miski olejowe i zobaczę czy nie ma tam jakiś elementów:D Wie ktoś może czy awaria elektrozaworu taśmy hamulca może powodować takie obciążenie silnika przy wrzucaniu biegów??
#38
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2013 - 23:22
1. w trybie awaryjnym na D jest 4 bieg, więc skrzynia "rusza" z 4. biegu, chyba że manualnie przestawisz wajchę na:
- 3 - też czwarty bieg
- 2 - trzeci
- 1 - pierwszy
Zatem w trybie awaryjnym nie ma możliwości załączenia drugiego biegu.
2. spalone tarczki 4. biegu dałyby efekt wysprzęglenia gdy skrzynia chciałaby przełączyć na 4. bieg, więc ten trop odpada.
WG mnie trzeba dokładniej zbadać dlaczego stall test daje takie marne wyniki. Przypuszczam, że skrzynia wyczuwa duże obciążenie silnika i dlatego pozostaje na trzecim biegu by utrzymać wysoki moment obrotowy.
Może właśnie ten lock-up jest na stałe spięty? Lock up to nic innego jak zesprzęglenie konwertera by wyeliminować uślizg na nim. Można by spróbować podmienić sam konwerter
#39
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2013 - 03:22
poczytaj kolego książkę obsługi opla omegi w stronach poświęconych auftomatowi. Ja sobie zadałem ten trud i wyczytałem że można kontynuować jazdę w trybie awaryjnym operując biegami ręcznietrochę sprostuję:
1. w trybie awaryjnym na D jest 4 bieg, więc skrzynia "rusza" z 4. biegu, chyba że manualnie przestawisz wajchę na:
- 3 - też czwarty bieg
- 2 - trzeci
- 1 - pierwszy
Zatem w trybie awaryjnym nie ma możliwości załączenia drugiego biegu.
2. spalone tarczki 4. biegu dałyby efekt wysprzęglenia gdy skrzynia chciałaby przełączyć na 4. bieg, więc ten trop odpada.
1- bieg 1
2- bieg 2
3- bieg 3
D- bieg 4
zatem teoria że nie ma 2 biegu jest fałszywa. Poza tym powiedz mi dlaczego ja miałem w trybie awaryjnym wyczuwalną zmianę na 4 bieg oraz załączenie 4+lockup ??
skrzynia w trybie awaryjnym jest na D jest na 3+lockup
no chyba że uważasz iż skrzynia ma 6 biegów:
1- bieg 1
2- bieg 2
3- bieg 3
4- bieg 3+lockup
5- bieg 4
6- bieg 4+lockup
w takiej nazwie biegów faktycznie w trybie awaryjnym na D będzie ruszać z 4 biegu
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#40
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2013 - 11:25
WG mnie trzeba dokładniej zbadać dlaczego stall test daje takie marne wyniki. Przypuszczam, że skrzynia wyczuwa duże obciążenie silnika i dlatego pozostaje na trzecim biegu by utrzymać wysoki moment obrotowy.
Może właśnie ten lock-up jest na stałe spięty? Lock up to nic innego jak zesprzęglenie konwertera by wyeliminować uślizg na nim. Można by spróbować podmienić sam konwerter
Tak właśnie chcę zrobić, wymienię sam konwerter tylko nie jestem pewien czy takie zachowanie może powodować właśnie on, ale jak nie spróbuję to nie będę wiedział. Jak to nie pomoże wymienię elektrozawory taśmy, regulacji ciśnienia i konwertera. Jak to już nie pomoże będę musiał szukać następnej skrzyni lub ewentualnie spróbuję ją rozebrać posiadam fajną instrukcję PL może to rzeczywiście jakaś pierdoła.