Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana skrzyni biegów i nowe problemy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adm912

adm912
  • 5 postów
  • Dołączył: 18-11-2012
  • Skąd: Turek (na krajowej 72 Konin-Łódź)

Napisany 25 listopada 2013 - 18:33

Witam forumowiczów. Mam mały problem z moją "łamagą" bf l 3.2 V6, skrzynia biegów automatyczna, postaram się opisać dokładnie co i jak... Otóż jakiś czas temu gdy zjeżdżałem z głównej na podporządkowaną (wiadomo, hamowanie, zjechanie na boczną drogę i wciskanie pedału gazu) coś tak jakby walnęło w skrzyni właśnie. Obroty wzrosły do około 5tys. i wskoczył bieg... 4. Jak wskoczyła 4 to na trybie "D" była już tylko 4. Tak więc jeździłem jakiś czas do zakupu "nowej" skrzyni na czterech biegach, wrzucając 1,2,3 manualnie i "D' dla 4. 5 nie było. Na diagnostyce komputerowej dość jasno wynikało, że jest zbyt niskie ciśnienie oleju w skrzyni i to niby był powód dla którego nie potrafiła automatycznie zmieniać biegów. Jak była zimna to normalnie ruszała z trybu "D", wrzucała biegi do 4 i zostawała na 4. Dodam tylko, że olej w niej wymieniłem jakieś 5 miesięcy temu i stan się zgadzał. Zakupiłem nową skrzynie wraz ze sprzęgłem, zaprowadziłem do mechanika i po kilku dniach jego ciężkiej pracy odebrałem moją omcie... Biegi zmienia fantastycznie, bez "kangurków", ale silnik bardzo dziwnie pracuje. Tak jakby buczy za bardzo. Jest niby ok, moc ma, ładnie się zbiera, ale jak wyhamowuje auto do 0 to tak jakby hmm... Jak w skrzyni manualnej wyhamowuje się bez sprzęgła na biegu to w fazie początkowej skrzynia zaczyna się trzepać, a wraz z nią całe auto. Tak teraz jest u mnie w automatycznej tylko, że w troszkę mniejszym stopniu. Tak jakby nie wyprzęgała biegów podczas wyhamowywania auta do 0. Dojeżdżam np. do skrzyżowania i słychać spod maski głośniejsze buczenie silnika, auto dostaje delikatnych drgawek, a jak się zatrzymam to podskakują obroty z 500 do około 800 i tak jest dopóki nie ruszę. Możliwe, że są to elektrozawory? Czy może ktoś z Was też miał taką sytuacje i udało mu się to rozwiązać... Czym to może iść? Dodam jeszcze, że zaraz po przełożeniu skrzyni świeciła się ta kontrolka auta z kluczem (pierwsza na dole od lewej), ale po przejechaniu paru km zgasła... Bardzo proszę o pomoc jeśli ktoś się z czymś takim spotkał. Pozdrawiam i dziękuję z góry za wszelkie możliwe wskazówki. Postaram się jeszcze w najbliższym czasie jechać na diagnostykę komputerową...

#2 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 listopada 2013 - 19:59

gwoli sprostowania to masz kolego skrzynie 4 biegową :)
oczywiście jest takie cudo jak overdrive (czasem zwane też overlock lub overspeed). Jest to całkowite dopięcie biegu bez poślizgu przez co masz wrażenie że skrzynia ma kolejny bieg.

skrzynie 5 biegowe można było spotkać w omegach z silnikiem 2.5DTI

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#3 OFFLINE   adm912

adm912
  • 5 postów
  • Dołączył: 18-11-2012
  • Skąd: Turek (na krajowej 72 Konin-Łódź)

Napisany 25 listopada 2013 - 23:41

gwoli sprostowania to masz kolego skrzynie 4 biegową :)
oczywiście jest takie cudo jak overdrive (czasem zwane też overlock lub overspeed). Jest to całkowite dopięcie biegu bez poślizgu przez co masz wrażenie że skrzynia ma kolejny bieg.

skrzynie 5 biegowe można było spotkać w omegach z silnikiem 2.5DTI


dobrze wiedzieć, ale to mi w niczym nie pomaga. pozdrawiam

#4 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 listopada 2013 - 23:52

Jeżeli lampka się zapaliła po czym zgasła to na pewno błąd zapisał się w liście błędów jako nieaktywny. Warto podpiąć się pod kompa i zczytać błędy. Ja zawsze wszelakie naprawy z automatem zaczynam od czyszczenia kości przy aku, później następne 4 wtyczki przy skrzyni, widać ile tam syfu siedziało. Na aucie jest to znacznie utrudnione. Przy dojeździe do 0 skrzynia nigdy nie wysprzęgla na D. Nie ma w niej systemu comfortonic, gdzie wciskasz hamulec masz redukcje wibracji i zuzycie paliwa. Cały czas na D auto jest pchane. Przyjrzałbym się poduszce na skrzyni jeżeli auto Ci wibruje. Mogła się uszkodzić podczas przekładki.

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#5 OFFLINE   adm912

adm912
  • 5 postów
  • Dołączył: 18-11-2012
  • Skąd: Turek (na krajowej 72 Konin-Łódź)

Napisany 26 listopada 2013 - 01:45

Podłącze do kompa i zobaczym co z tego wyjdzie. Mam tylko nadzieję, że nie jest to usterka typowo mechaniczna, tylko ta poduszka tak jak piszesz. Przełoże z poprzedniej skrzyni i zobaczymy. Zastanawiam się jeszcze czy to nie jest wina tego, że skrzynia była nieużywana półtora roku, co prawda była skręcona z blokiem i zalana olejem i może jest zastana i musi się wkręcić?! Dzięki za odpowiedź! A tak przy okazji to co ile kilometrów, czy co jaki czas należy wymieniać olej w skrzyni?! słyszałem opcję, że razem z wymianą oleju z silniku, było też, że raz na rok i, że dopóki nie zaczną się kangurki...

#6 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 listopada 2013 - 04:22

Podłącze do kompa i zobaczym co z tego wyjdzie. Mam tylko nadzieję, że nie jest to usterka typowo mechaniczna, tylko ta poduszka tak jak piszesz. Przełoże z poprzedniej skrzyni i zobaczymy. Zastanawiam się jeszcze czy to nie jest wina tego, że skrzynia była nieużywana półtora roku, co prawda była skręcona z blokiem i zalana olejem i może jest zastana i musi się wkręcić?! Dzięki za odpowiedź! A tak przy okazji to co ile kilometrów, czy co jaki czas należy wymieniać olej w skrzyni?! słyszałem opcję, że razem z wymianą oleju z silniku, było też, że raz na rok i, że dopóki nie zaczną się kangurki...

długi postój - a takim jest bez wątpienia 1.5 roku nie jest zdrowy dla silnika czy skrzyni :(
co nie znaczy zaraz ze skrzynia jeszcze nie pojeździ :)

tak w ASB powinno się regularnie wymieniać olej zgodnie z zaleceniami producenta. Moment obrotowy z silnika na wał jest przekazywany przez olej i on się zużywa. Jeśli będziesz jeździł aż zaczną się "kangurki" to wymiana oleju może dobić skrzynie i będzie wymiana albo swap na manuala.
Ale przejdźmy do meritum: olej w ASB wymienia się co 60 000km :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#7 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 listopada 2013 - 08:31

ASB wymienia się co 60 000km


Wraz z filtrem of crz.

#8 OFFLINE   adm912

adm912
  • 5 postów
  • Dołączył: 18-11-2012
  • Skąd: Turek (na krajowej 72 Konin-Łódź)

Napisany 26 listopada 2013 - 20:47

Wróciłem właśnie z diagnostyki komputerowej, wszystko jasne. Mój mechanik -gamoń- źle podłączył sondy lambda... Przez to te drgania podczas wyhamowywania auta... Dziękuje wszystkim za pomoc, temat można zamknąć. Pozdrawiam i pamiętajcie!
- 3.2 pod maską, silnika wycie, Opel Omega na całe życie!:)

#9 OFFLINE   Mariano83-

Mariano83-
  • 16 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Trzebiel
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 listopada 2013 - 12:19

Witam wszystkich,
jeżeli mogę to podepnę się pod temat. Mam taki problem z moją omegą 3.0, 1998rok, automat. Mianowicie kupiłem używaną skrzynie AR35 wraz ze sprzęgłem hydrokinetycznym i w sobotę ją założyłem, zalałem świeżym olejem, sprawdziłem stan oleju przy odpalonym silniku wajcha w pozycji N (jeżeli to błąd to proszę mnie poprawić). I teraz taka sytuacja odpalę silnik pracuje normalnie wolne obroty, ale po przełączeniu na D, R, 3, 2, 1 silnik zaczyna pracować jakby pod dużym obciążeniem (jakby bardzo się męczył). Gdy ruszam jest podobnie sam początek ruszania to jakby auto coś "hamowało" dopiero jak dostanie większych obrotów ciągnie normalnie, dodam, że na poprzedniej skrzyni takiego czegoś nie było ruszało się swobodnie. Robiłem stall test hamulec, D i gaz w podłogę i obroty sięgają tylko 1000 rpm. i tak na każdym biegu, dlaczego tak mało mi wychodzi??????? Przy prędkości 100 km/h obroty mam prawie 2500 rpm, czy to normalne? Jeżeli ktoś potrafi mi pomóc to bardzo proszę, czy to jest jakieś uszkodzenie jakiego elektrozaworu naciągu taśmy, czy ciśnienia oleju, a może sprzęgło hydrokinetyczne uszkodzone, jak mogę zdiagnozować tą usterkę - Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Mariano83-

#10 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 listopada 2013 - 12:56

Robiłem stall test hamulec, D i gaz w podłogę i :oonie: obroty sięgają tylko 1000 rpm. i tak na każdym biegu, dlaczego tak mało mi wychodzi??????? Przy prędkości 100 km/h obroty mam prawie 2500 rpm, czy to normalne?

silnikowi kuni brakuje. Stall Test powinien dochodzić do 2000obrotów :oonie:

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#11 OFFLINE   Mariano83-

Mariano83-
  • 16 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Trzebiel
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 listopada 2013 - 13:30

Ale na poprzedniej skrzyni było OK, silnik jest też po remoncie nowe uszczelki pod głowicami, wymiana niektórych zaworów. Czy to może być uszkodzenie skrzyni, że w taki sposób się zachowuje? Co do obrotów podczas prędkości stałej 100 km/h jakie one powinny być około 2500 rpm???
Mariano83-

#12 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2013 - 14:11

zalałem świeżym olejem, sprawdziłem stan oleju przy odpalonym silniku

A filtr też wymieniony ??

#13 OFFLINE   Mariano83-

Mariano83-
  • 16 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Trzebiel
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 listopada 2013 - 15:25

Jeżeli chodzi o filtr oleju to nie został wymieniony z tego względu, że skrzynia długo leżała i chciałem nią trochę pojeździć i jeszcze raz wymienić olej ale już wraz z filtrem. Czy filtr oleju ma wpływ na takie zachowanie mojej skrzyni?????? Nie potrafię na tą chwilę powiedzieć czy załącza mi się podczas jazdy ostatni bieg (nadbieg /overdrive) Nadal nie jestem pewien czy przy prędkości 100 km/h obroty mają wskazywać 2500 rpm?? Nadal proszę o pomoc.
Mariano83-

#14 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 listopada 2013 - 16:10

Nie potrafię na tą chwilę powiedzieć czy załącza mi się podczas jazdy ostatni bieg (nadbieg /overdrive) Nadal nie jestem pewien czy przy prędkości 100 km/h obroty mają wskazywać 2500 rpm?? Nadal proszę o pomoc.

u mnie przy 100km/h jest 2000obr/min przy dyfrze 3.9
wszystko zależy jaki masz dyfer bo jest jeszcze 4.22
u Ciebie wydaje mi się że samą 4 włącza ale jej nie dopina

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#15 OFFLINE   Mariano83-

Mariano83-
  • 16 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Trzebiel
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 listopada 2013 - 16:45

"Smokebite" Gdzie znajdę jaki mam dyfer? To znaczy, że wrzuca mi 4 bieg, ale nie odpina overdrive? Jeżeli tak to jaka może być tego przyczyna??
Przed chwilą wróciłem z auta, przejechałem się i zrobiłem ponownie Stall test na LPG i Pb i wynik taki sam na R, D, 3, 2, 1 = 1000 rpm. Co może być nie tak?? Dodatkowo zauważyłem, że gdy jadę spokojnie wrzucona jest 3-jka i przycisnę mocniej gaz w momencie redukcji czuć uderzenie. Czy to oznacza poważną usterkę ASB???? Pomóżcie !!
Mariano83-

#16 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 27 listopada 2013 - 19:03

jest 3-jka i przycisnę mocniej gaz w momencie redukcji czuć uderzenie

Jak czuć uderzenie to wina konwentera. Kumpel miał tak w 2.5 TD 2000, wymienił konwenter i ustało.

#17 OFFLINE   Mariano83-

Mariano83-
  • 16 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Trzebiel
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 listopada 2013 - 19:29

Powiem szczerze, że to uderzenie jak na razie najmniej mnie teraz interesuje:) na chwilę obecną chciałbym dojść do ładu dlaczego Stall test wynosi 1000 rpm. i czuć opór podczas ruszania, gdy wrzucam D obroty spadają do 250-300 rpm. i później sie stabilizują około 500rpm., a gdy wbijam P podskakują około 900 i się stabilizują około 500rpm. Dlaczego??????
Mariano83-

#18 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2013 - 19:54

Dlaczego

Bo skrzynia jest do :pupa:

#19 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 listopada 2013 - 20:19

Powiem szczerze, że to uderzenie jak na razie najmniej mnie teraz interesuje:) na chwilę obecną chciałbym dojść do ładu dlaczego Stall test wynosi 1000 rpm. i czuć opór podczas ruszania, gdy wrzucam D obroty spadają do 250-300 rpm. i później sie stabilizują około 500rpm., a gdy wbijam P podskakują około 900 i się stabilizują około 500rpm. Dlaczego??????


a jesteś pewny że silnik dobry jest ? bo mnie to wygląda jakby coś silnikowi dolegało.
1. Zobacz czy przy wymianie skrzyni nie zamieniłeś sond.
2. Rozłączałeś aku podczas wymiany skrzyni ? jeśli tak to skasowałeś mapy i powinieneś pojeździć 60-100km (różnie podaje literatura więc zalecam tą stówkę) by ustawić mapy Pb i potem LPG
3. uderzenie rozumiem przy włączaniu 2 jest. A tak samo jest przy 1 biegu ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#20 OFFLINE   Mariano83-

Mariano83-
  • 16 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Trzebiel
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 listopada 2013 - 19:56

a jesteś pewny że silnik dobry jest ? bo mnie to wygląda jakby coś silnikowi dolegało.
1. Zobacz czy przy wymianie skrzyni nie zamieniłeś sond.
2. Rozłączałeś aku podczas wymiany skrzyni ? jeśli tak to skasowałeś mapy i powinieneś pojeździć 60-100km (różnie podaje literatura więc zalecam tą stówkę) by ustawić mapy Pb i potem LPG
3. uderzenie rozumiem przy włączaniu 2 jest. A tak samo jest przy 1 biegu ?


Silnikowi nic nie dolega jestem tego pewien. Czy zamiana sond miałaby na to wpływ? Akumulatora nie rozłączałem podczas wymiany ASB. Uderzenie jest tylko przy redukcji z 3 na 2, przy normalnej jeździe nie ma żadnego uderzenia. Dzisiaj jak jechałem do pracy słuchałem jak zmienia biegi i jest tak, ruszam czyli 1 wrzuca następnie 2, 3 i 4 ale nie ma tego ostatniego nadbiegu (overdrive) Czy to może być wina elektrozaworu ciśnienia oleju w ASB, czy może konwerter, albo skrzynia na śmietnik?? Mam jeszcze takie małe pytanko czy konwerter ze skrzyni AR25 będzie normalnie pracował ze skrzynią AR35 - bo pasować będzie na 100%

Jest ktoś z forumowiczów kto mógłby mi pomóc z moim problemem????

Przed godziną wracając z pracy zjeżdżałem z górki dość stromej wcześniej jadąc przy prędkości około 85km/h puszczałem pedał gazu i na komputerze spalanie chwilowe pokazywało 0 L/100km, a dzisiaj 3,9L/100km i czym bardziej auto zwalniało to spalanie wzrastało. Czekałem do większego zwolnienia i przy około 20km/h spalanie chwilowe wzrosło do 12L/100km. Coś mi hamuje skrzynie czy to może być taśma w ASB, może padł elektrozawór taśmy?? Pomóżcie.
Mariano83-