Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana skrzyni biegów i nowe problemy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 grudnia 2013 - 23:44

poczytaj kolego książkę obsługi opla omegi w stronach poświęconych auftomatowi. Ja sobie zadałem ten trud i wyczytałem że można kontynuować jazdę w trybie awaryjnym operując biegami ręcznie
1- bieg 1
2- bieg 2
3- bieg 3
D- bieg 4

zatem teoria że nie ma 2 biegu jest fałszywa. Poza tym powiedz mi dlaczego ja miałem w trybie awaryjnym wyczuwalną zmianę na 4 bieg oraz załączenie 4+lockup ??

skrzynia w trybie awaryjnym jest na D jest na 3+lockup


Przejrzałem instrukcję z 1997 roku i z 2002 roku, w obu stoi jak wół że nie ma 2. begu w trybie awaryjnym. Wiesz co to jest lock-up?
ponadto sam sobie przeczysz - najpierw piszesz że D w trybie awaryjnym to 4, a za chwilę, że to "3+lockup".
Brniesz dalej?

#42 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 grudnia 2013 - 23:50

poczytaj kolego książkę obsługi opla omegi w stronach poświęconych auftomatowi. Ja sobie zadałem ten trud i wyczytałem że można kontynuować jazdę w trybie awaryjnym operując biegami ręcznie
1- bieg 1
2- bieg 2
3- bieg 3
D- bieg 4


poczytaj coś mądrzejszego niż książkę obsługi, a dowiesz się, że doncortino ma rację

PS w tej samej książce w której to wyczytałeś jest też parę innych bzdur :p

#43 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 grudnia 2013 - 00:04

Przejrzałem instrukcję z 1997 roku i z 2002 roku, w obu stoi jak wół że nie ma 2. begu w trybie awaryjnym. Wiesz co to jest lock-up?
ponadto sam sobie przeczysz - najpierw piszesz że D w trybie awaryjnym to 4, a za chwilę, że to "3+lockup".
Brniesz dalej?

nie trzeba mieć inteligencji większej niż małpa w afryce by wiedzieć że skrzynia na D rusza z 3 biegu i po osiągnięciu odpowiedniej prędkości zmienia na 4

poczytaj coś mądrzejszego niż książkę obsługi, a dowiesz się, że doncortino ma rację

taaaa i dlaczego ze wszystkie kilkanaście skrzyń które widziałem w trybie awaryjnym zmieniały biegi tak że ewidentnie było widać iż nie jest to załączanie/wyłączanie lockup a zmiana między 3 a 4 biegiem ??

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#44 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 grudnia 2013 - 00:37

ta skrzynia nie ma możliwości zmiany przełożeń samodzielnie bez ingerencji elektroniki. Tryb awaryjny powoduje odcięcie masy od wszystkich elektrozaworów. Nie ma możliwości, by bieg się sam przełączył. Nie ma możliwości by sam załączył się lock-up.

#45 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 grudnia 2013 - 00:41

ta skrzynia nie ma możliwości zmiany przełożeń samodzielnie bez ingerencji elektroniki. Tryb awaryjny powoduje odcięcie masy od wszystkich elektrozaworów. Nie ma możliwości, by bieg się sam przełączył. Nie ma możliwości by sam załączył się lock-up.


jutro wyjmę bezpiecznik nagram filmik że zmienia u mnie biegi na trybie awaryjnym i to 2 zmiany są nawet :hmm:

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#46 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 grudnia 2013 - 00:52

Jak nie wiedziałem, że spalił mi się bezpiecznik i jechałem po kompa 10 km to zmieniałem biegi ręcznie i wydaje mi się, że 1-1 2-2 3-3 D-4.

#47 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 grudnia 2013 - 08:27

nie trzeba mieć inteligencji większej niż małpa w afryce


Zamiast bawić się to Twoją socjotechniką, poczytaj lepiej jakieś poważniejsze źródła niż książkę "Sam Naprawiam", która IMHO jest dobra, ale jest w niej trochę błędów

#48 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 grudnia 2013 - 09:09

Zamiast bawić się to Twoją socjotechniką, poczytaj lepiej jakieś poważniejsze źródła niż książkę "Sam Naprawiam", która IMHO jest dobra, ale jest w niej trochę błędów


czytałem też inne książki. Nie pamiętam tylko gdzie doczytałem dokładnie że na trybie awaryjnym jest nie 3 a 3+lockup :( pamiętam że tam było sporo o błędach skrzyni opisane

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#49 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 grudnia 2013 - 11:43

http://www.prnd.pl/a...-ar35,4,21.html

http://alley.vv.si/o...zynia/4L30E.PDF

http://alley.vv.si/o...łów AR25-35.pdf

#50 OFFLINE   Mariano83-

Mariano83-
  • 16 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Trzebiel
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 grudnia 2013 - 19:53

Trochę czasu mnie nie było, ale dzisiaj zabrałem się za moją skrzynię. Chciałem wymienić elektrozawory więc zacząłem wypuszczać olej i zauważyłem, że olej nie jest czerwony tylko grafitowy i ma dziwny zapach. W misce olejowej na magnesie jest kupa szlamu szarego i połamany plastikowy jasny chyba ślizg. Więc odpuściłem sobie dalsze naprawy i założyłem inną, samochód teraz zachowuje się teraz całkiem inaczej, po wrzuceniu biegu obroty nie spadają aż tak bardzo, obroty nie wariują po włączeniu dmuchawy lub ogrzewania tylnej skrzyni (nie wiem co ASB ma z tym wspólnego?). Więc skrzynia była od samego początku uszkodzona. Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
Mariano83-