Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Grzeje sie 2,5 td automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
46 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 czerwca 2013 - 08:30

Mozesz dokladniej opisac co miales na mysli piszac "te dwa sa pomocnicze" oraz o elektrycznej pompce? gdzie tego szukac i jak rozpoznac stopien zuzycia? mam straszny klopat ze swoja klucha i chce sie go pozbyc nie ladujac w remont polowy wartosci samochodu ;)


dwa pomocnicze przed chłodnicą klimy.
sprawdzić ich działanie możesz zwierając styki. jak zewrzesz jeden powinny chodzić na pierwszym stopniu, zwanym również "półbiegiem".
jak zewrzesz oba, powinny wyć w niebogłosy.

pompka pomocnicza jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym i jest połączona dwoma wężami z chłodnicą. dodatkowo wymusza obieg płynu w niej. ona również załącza się wraz z którymś biegiem wiatraków.

wiatraki na intercoolerze były montowane od 1996 roku z tego, co pamiętam ale jeszcze nie widziałem kluski, w której on by działał.


dzięki za podpowiedź bsje27
nie ma kto może jakiegoś bardziej dokładnego info, przy jakiej temp. zwiera czujnik II stopnia wiatraków w Bfl?
105 stopni, jakie jest w B 97r. jest trochę za dużo.
rozumiem, że układ wysokociśnieniowy, tym bardziej zalany dobrym płynem nie wrze jeszcze przy takiej temperaturze, ale po co narażać węże i cały osprzęt wodny na dodatkowe wrażenia cieplne, jeżeli można załączyć II stopień trochę wcześniej i ulżyć motorowi.

#22 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 25 czerwca 2013 - 20:05

Dzieki chłopaki! bede kombinowal z tym chlodzeniem bo nie po to ma sie (w teorii) 130 kucy aby wlec sie 110 na autobanie :D

#23 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 czerwca 2013 - 22:36

II bieg wentylatorów załącza się około 98st i tu nie zależnie czy klima czy nie..szyki u mnie działa i to nieźle.

#24 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 czerwca 2013 - 08:58

II bieg wentylatorów załącza się około 98st i tu nie zależnie czy klima czy nie..szyki u mnie działa i to nieźle.


i tak to chyba powinno wyglądać.
zdziwiło mnie, jak na czujniku było napisane "105" i sądząc po temperaturze, jaką pokazuje wskaźnik mniej więcej taka jest.

rafi195nie masz może zapisanego gdzieś numeru tego czujnika?
bo o taki chyba mi właśnie chodzi.

#25 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 czerwca 2013 - 11:46

przy mojej zarówno pierwszy i drugi bieg włącza się jeśli temperatura jest zbyt wysoka i też niezależnie od klimy, nawet po wyłączeniu zapłonu nieraz wiatraki się kręcą jak za gorąco w piecu:D

#26 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 26 czerwca 2013 - 12:12

Wytłumaczcie dlaczego zwierajac czujniki w chłodnicy wentylatory nie startują? Startuje za to pompka pod zbiorniczkiem i śmiga dmuchajka w ECU?

#27 OFFLINE   maciekomega

maciekomega
  • 31 postów
  • Dołączył: 26-07-2010
  • Skąd: Lesko-Przemyśl

Napisany 26 czerwca 2013 - 13:49

Wytłumaczcie dlaczego zwierajac czujniki w chłodnicy wentylatory nie startują? Startuje za to pompka pod zbiorniczkiem i śmiga dmuchajka w ECU?


U mnie startują wentylatory,pompka,wiatrak do ecu. jak jest za gorąco wyłącze silnik to one nadal pracuja zeby ostudzić silnik.

#28 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 czerwca 2013 - 07:54

Wytłumaczcie dlaczego zwierajac czujniki w chłodnicy wentylatory nie startują? Startuje za to pompka pod zbiorniczkiem i śmiga dmuchajka w ECU?


sprawdź najpierw przekaźniki.
idea jest taka, że pierwszy stopień wentylatorów powinien pracować cały czas, jeżeli klima jest włączona lub jest uruchamiany czujnikiem w chłodnicy, jeżeli klima jest OFF.

drugi stopień to "załączone" oba czujniki

#29 OFFLINE   Chevelier

Chevelier
  • 22 postów
  • Dołączył: 09-02-2014

Napisany 08 kwietnia 2014 - 17:42

2.5 td strasznie grzeje się w korkach
wiecie jaka jest temperatura zalaczenia włącznika termicznego?
Czy w niej jest wiskoza? I jak się dostać do termostatu? Gdzie on jest itp. Jakieś podpowiedzi żeby czegoś nie zrypać

#30 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 kwietnia 2014 - 17:46

jest wisko, i nawet je widać. Termostat jes po prawej stronie silnika.

#31 OFFLINE   Chevelier

Chevelier
  • 22 postów
  • Dołączył: 09-02-2014

Napisany 08 kwietnia 2014 - 18:41

Panowie, prośba jak laikowi bo nie kumam,
wiatraki są dwa jeden na wisko drugi elektryczny o dwóch biegach tak?
Kiedy się który bieg włącza? Przy jakich temp.?

#32 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 kwietnia 2014 - 18:44

Wisko jest napędzane silnikiem poprzez sprzęgło(hydrokinetyczne bodajże), wraz ze wzrostem temperatury wzrasta prędkość jego obrotów. Temperaturę załączania elektrycznych wiatraków masz poniżej. WYSILIŁEŚ SIĘ CHOĆ TROCHĘ ŻEBY PRZECZYTAĆ TEMAT OD POCZĄTKU?:masakra2:

#33 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 kwietnia 2014 - 19:14

Wisko jest napędzane silnikiem poprzez sprzęgło(hydrokinetyczne bodajże), wraz ze wzrostem temperatury wzrasta prędkość jego obrotĂłw. Temperaturę załączania elektrycznych wiatrakĂłw masz poniżej. WYSILIŁEŚ SIĘ CHOĆ TROCHĘ ŻEBY PRZECZYTAĆ TEMAT OD POCZĄTKU?:masakra2:


Hydrokinetyczne to w automacie siedzi. W wiskozie jest jest sprzeglo wiskotyczne Konradzie.

pl.m.wikipedia.org/wiki/Sprzęgło_wiskotyczne

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#34 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 kwietnia 2014 - 19:23

Hydrokinetyczne to w automacie siedzi. W wiskozie jest jest sprzeglo wiskotyczne Konradzie.

pl.m.wikipedia.org/wiki/Sprzęgło_wiskotyczne

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2


Już poprawione kochaniutki:D

#35 OFFLINE   Chevelier

Chevelier
  • 22 postów
  • Dołączył: 09-02-2014

Napisany 08 kwietnia 2014 - 22:58

Wisko jest napędzane silnikiem poprzez sprzęgło(hydrokinetyczne bodajże), wraz ze wzrostem temperatury wzrasta prędkość jego obrotów. Temperaturę załączania elektrycznych wiatraków masz poniżej. WYSILIŁEŚ SIĘ CHOĆ TROCHĘ ŻEBY PRZECZYTAĆ TEMAT OD POCZĄTKU?:masakra2:


I nie mogę namierzyć przy jakiej temp załącza się pierwszy bieg wiatraka Elektr. Wszyscy piszą tylko o 2 , że 98 do 105 , w zależności na której stronie spojrzeć, wcześniej nie przeczytałem bo telefonem ciężko po forum operować . Trochę więcej wyrozumiałości dla innych, korona by z głowy nie spadła jakbyś znał odpowiedzi i napisał np :
1 bieg 93
2 bieg 105
Ale lepiej walnąć wykład nie? I skoro już mamy być tacy szczegółowi to przeczytaj kolego co napisałeś, jak może wisko być napędzane sprzeglem, z tego co pamiętam to nazwa tego podzespołu to sprzęgło wiskotyczne, które jest napędzane silnikiem, poprzez połączenie z jedną z rolek napędu dodatkowego, i w zależności od temperatury, bimetalowa blaszka po środku sprzegielka reguluje prędkość obrotowa wiatraka. Ale dzięki za informacje i pouczający wykład

#36 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 kwietnia 2014 - 11:53

I nie mogę namierzyć przy jakiej temp załącza się pierwszy bieg wiatraka Elektr. Wszyscy piszą tylko o 2 , że 98 do 105 , w zależności na której stronie spojrzeć, wcześniej nie przeczytałem bo telefonem ciężko po forum operować . Trochę więcej wyrozumiałości dla innych, korona by z głowy nie spadła jakbyś znał odpowiedzi i napisał np :
1 bieg 93
2 bieg 105
Ale lepiej walnąć wykład nie? I skoro już mamy być tacy szczegółowi to przeczytaj kolego co napisałeś, jak może wisko być napędzane sprzeglem, z tego co pamiętam to nazwa tego podzespołu to sprzęgło wiskotyczne, które jest napędzane silnikiem, poprzez połączenie z jedną z rolek napędu dodatkowego, i w zależności od temperatury, bimetalowa blaszka po środku sprzegielka reguluje prędkość obrotowa wiatraka. Ale dzięki za informacje i pouczający wykład

Naucz się czytać ze zrozumienie, dopiero próbuj logicznie pouczać. Napisałem wyraźnie'wisko napędzane jest silnikiem poprzez sprzegło' swoją niepamięć poprawiłem na sprzęgło wiskotyczne, wystarczy przeczytać poniżej. I ono nie jest połączone z rolka, a znajduje się na osi pompy wody. Z pamięci, 1 bieg wiatraków od 94(I TAK MOGĘ SIĘ MYLIĆ, BO NIE PAMIĘTAM I NIE MAM ZAMIARU ZA CIEBIE TEGO SZUKAĆ). Jesteś nowym użytkownikiem forum, dlatego delikatnie próbowałem Ci dać do zrozumienia, że jeżeli jest coś na forum to wystarczy poszukać. Nikt za Ciebie nie będzie tego robił. Więc niech Cię tak nie ponosi, więcej dystansu a mniej wrzasku. Jeżeli masz jeszcze jakieś pretensje do mnie kierować to rób to przez PW. Życzę szybkiego rozwiązania problemu, pozdrawiam;)

#37 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 kwietnia 2014 - 15:48

od 99r wiatraki elektryczne załączają się wcześniej bodajże niż w starszych, coś koło 95stC

#38 OFFLINE   Gach

Gach
  • 8 postów
  • Dołączył: 26-11-2013

Napisany 23 kwietnia 2014 - 22:26

witam jestem laikem w temacie diesela ma tez ten problem 2,5td zbyt wysokiej temp.dochodzi do 100 stopni C przy przyspieszaniu(klima nie działa), o ile w miescie jest to dla mnie zrozumiałe to w trasie nie bardzo bo pend powietrza powinien chłodzi tak myśle, nie wiem jak wygląda osłona dolna (nie było jej jak kupiłem) ale wstawiłem tam kawałek plastiku od dołu zeby łapał powietrze jest troche lepiej ,i tu jest moje pytanie diesel tak ma ?

#39 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2014 - 22:33

diesel tak ma

nie. taka temperatura dla niego w dłuższym użytkowaniu potrafi być zabójcza.

Wszystko po kolei do sprawdzenia ale może zaczyłbym od termostatu. Chociaż tu najlepsza jego wymiana z racji że nie jest to drogi element. Chłodnica czysta? Sprawdź czy równomiernie się nagrzewa jej powierzchnia, i czy np. przód chłodnicy nie jest zabrudzony ekstremalnie ;).

Jeszcze zależy co rozumiemy przez przyspieszanie ? Bo dla jednego to ostry but w podłoge przez pare minut a dla drugiego delikatne zwiększanie prędkości :D

 


 


 


#40 OFFLINE   Gach

Gach
  • 8 postów
  • Dołączył: 26-11-2013

Napisany 23 kwietnia 2014 - 23:22

Dawido89 przyspieszanie to takie posrednie przy delikatnym jest dobrze a buta nie stosuje,co do termostatu to zimową porą by to wystąpowało?(to sie dzieje jak temp.otoczenia przekracza 10stponi C)czy chłodnica czysta i czy równo sie nagrzewa-(wszedzie osłony wiec nie sprawdzałem)nie wiem ale płyn w zbiorniku czysty to wiem ,zewnątrznie chłodnica czysta ta od klimy też