[OB & OBFL] Grzeje sie 2,5 td automat
#1 OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2013 - 17:23
wymieniłem wisco
sprawdziłem pompe wody
sprawdziłem chłodnice (czysta)
wymieniłem termostat który ma 88 stopni
sprawdzałem dawke i kąt pompy wtryskowej
objaw jest taki lece sobie po prostej (w bieszczadach to trudne) temp jest na około 90 omega widzi górke juz łapie temp ponad 95 prawie 100. automat nie szarpie nie gubi biegów bez względu czy jest klima czy nie. juz nie wiem co robić chyba podpalic!! Macie jakieś rozwiązanie ??
#2 OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2013 - 19:02
klima zapewne włączona obciąża silnik, automat schładza olej czyli podgrzewa temp płyny w chłodnicy, jeśli by temp szła grubo ponad 100stC wtedy bym się martwił
#3 OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2013 - 19:46
#4 OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2013 - 22:49
a jeszcze dodam co zauważyłem że jak masz osłonę pod silnikiem to mniej się grzeje..
#5 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2013 - 08:22
#6 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2013 - 21:58
#7 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2013 - 16:38
#8 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2013 - 09:55
mam pompe ori bmw z alu wirnikiem, jechałem przez germany w lato, 31stC, klima wiadomo, pod górki to cisnołem dosyć ostro jak sie dało, ogolnie speed 170-180, temp cały czas 98st a nawet 100 ale nigdy ponad 100, chłodnica wody nowa 780zł, także niektórzy pukają się w głowy że mnie pogieło dać tyle za chłodnice, morał?? jak się oszczędzi i założy nie to co trzeba efekt człowieka kopie po zadzie
potwierdzam zdanie kolegi.. tez zamontowałem nowa chłodnice w zeszłym roku i ostatnio przy temp 33C zrobilem maly test jadac do berlina.. 190-200km/h i temperatura nawet do 100 nie doszla... wczesniej przy predkosciach 110-120 na autostradzie temp przekraczala 100......
#9 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2013 - 10:41
#10 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2013 - 20:15
potwierdzam zdanie kolegi.. tez zamontowałem nowa chłodnice w zeszłym roku i ostatnio przy temp 33C zrobilem maly test jadac do berlina.. 190-200km/h i temperatura nawet do 100 nie doszla... wczesniej przy predkosciach 110-120 na autostradzie temp przekraczala 100......
Jestem po awarii chłodnicy w trasie (w drodze do niemca rozszczelniła mi się i musiałem ratować się zakładem który znalazłem w najbliższej mieścinie). Wstawiona jakaś nie ori za 500pln. Zauważyłem, że jest grubsza (o tym też już była mowa). Wcześniej jak byłem na originalnej starej chłodnicy (bagatela 17 lat i po walniętej głowicy więc zawalona byla olejem) to leciałem po 140-150 i tylko pod większe wzniesienia troszkę odpuszczałem bo wskakiwało mi powyżej 95st (przezorny jestem ), poza tym było elegancko caly czas 92,5st. Teraz przy jezdzie 110-120 sie grzeje chwilami pod 100st o wzniesieniach juz wole nie mowic bo trzeba redukowac i zwalniac ://. Jakieś rady macie? No oczywiście oprócz nowej chłodnicy
#11 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2013 - 21:21
tak jakby chłodnica miała za mała wydajność wygląda. ja tez tak mam jechał pod koniec marca autostrada nie mogłem przekroczyć 140 bo temp rosła i jak był podjazd to też rosła!!Pozwole się podpiąć
Jestem po awarii chłodnicy w trasie (w drodze do niemca rozszczelniła mi się i musiałem ratować się zakładem który znalazłem w najbliższej mieścinie). Wstawiona jakaś nie ori za 500pln. Zauważyłem, że jest grubsza (o tym też już była mowa). Wcześniej jak byłem na originalnej starej chłodnicy (bagatela 17 lat i po walniętej głowicy więc zawalona byla olejem) to leciałem po 140-150 i tylko pod większe wzniesienia troszkę odpuszczałem bo wskakiwało mi powyżej 95st (przezorny jestem ), poza tym było elegancko caly czas 92,5st. Teraz przy jezdzie 110-120 sie grzeje chwilami pod 100st o wzniesieniach juz wole nie mowic bo trzeba redukowac i zwalniac ://. Jakieś rady macie? No oczywiście oprócz nowej chłodnicy
#12 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2013 - 11:56
#13 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2013 - 13:33
ja taką miałem to była masakra. kupiłem org ale używana jest duzą poprawa ale temp strasznie skacze. ale koledzy pisza ze do 100 st nie ma co sobie głowy zawracac.
#14 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2013 - 13:47
Mi temperatura tez skakała na tej starej oryginalnej. Nie brałem do głowy bo szybko rosła ale i od razy potem malała równie szybko. Jak znajdziesz rozwiązanie to daj znać bo jeszcze pewnie mi się przyda (nie będę przecież do końca życia jeździł 110km/h ).
#15 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2013 - 08:02
przerabiają go wszyscy a ci, co sobie z nim nie radzą krzyczą, że to złe silniki są... :-)
zastanawia mnie temperatura załączenia II biegu wentylatorów...
na czujniku jest napisane "105". nowy, oryginalny. rzeczywiście II bieg rusza u mnie jak wskazówka dochodzi do pierwszej kreski powyżej 100 stopni.
jak już wiatraki chodzą na full power, to temperatura ładnie schodzi i tu nasunęło mi się pytanie:
nie da się obniżyć temperatury załączenia II biegu śmigieł poprzez zamontowanie innego czujnika w tym miejscu?
jeżeli tak, to jakiego czujnika szukać?
#16 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2013 - 08:43
u mnie drugi bieg włącza sie przy połowie drogi miedzy 90 a 100, zwykle ciut blizej 100, ale nigdy mi nie dobiło do 100 czy więcej. po autostradzie leciałem ostatnio dłuższy czas 150-160km/h i temperatura równo na 90 stała.
sprawdzcie wisko przy okazji.
#17 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2013 - 10:03
#18 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2013 - 20:03
#19 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2013 - 20:50
w flkach 2,5td wiatraki sie troszkę wcześniej włączają niż w 2.5td np 95r, głównie visco służy do schładzania motoru ale te dwa są pomocnicze, oraz elektryczna pompka wspomagająca obieg płynu,
Mozesz dokladniej opisac co miales na mysli piszac "te dwa sa pomocnicze" oraz o elektrycznej pompce? gdzie tego szukac i jak rozpoznac stopien zuzycia? mam straszny klopat ze swoja klucha i chce sie go pozbyc nie ladujac w remont polowy wartosci samochodu
#20 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2013 - 22:13