Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Grzeje sie 2,5 td automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
46 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maciekomega

maciekomega
  • 31 postów
  • Dołączył: 26-07-2010
  • Skąd: Lesko-Przemyśl

Napisany 18 czerwca 2013 - 17:23

Witam mam kluske z 98r 2,5 td automat od pewnego czasu grzeje sie:
wymieniłem wisco
sprawdziłem pompe wody
sprawdziłem chłodnice (czysta)
wymieniłem termostat który ma 88 stopni
sprawdzałem dawke i kąt pompy wtryskowej
objaw jest taki lece sobie po prostej (w bieszczadach to trudne) temp jest na około 90 omega widzi górke juz łapie temp ponad 95 prawie 100. automat nie szarpie nie gubi biegów bez względu czy jest klima czy nie. juz nie wiem co robić chyba podpalic!! Macie jakieś rozwiązanie ??:masakra:

#2 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 czerwca 2013 - 19:02

i w czym problem??
klima zapewne włączona obciąża silnik, automat schładza olej czyli podgrzewa temp płyny w chłodnicy, jeśli by temp szła grubo ponad 100stC wtedy bym się martwił

#3 OFFLINE   maciekomega

maciekomega
  • 31 postów
  • Dołączył: 26-07-2010
  • Skąd: Lesko-Przemyśl

Napisany 18 czerwca 2013 - 19:46

kiedyś przy 100km/h i 100 stopniach w zakręcie strzeliła mi nowa chłodnica i płyn poszedł pod tylne koła troche nie przyjemna sytuacja, i wydaje mi sie ze temp 100 st to troche za duzo jak na 2,5 td (tylko że ta chłodnica nie byla org) i troche mnie ta temp martwi mieszkam w bieszczadach a tu same górki!

#4 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 czerwca 2013 - 22:49

Chłodnice przedmuchane to raz a po drugie były różne pompy wody chodzi o ich wydajność ułożenie łopatek i ich ilość to ma wpływ, a pod górki i w takie temperatury otoczenia 35st będzie szła do 100st całkowite otwarcie termostatu jest przy 107st. to jak pod górkę i masz małe obroty to wydajność pompy spada a zapytam wiatraki elektryczne załączają się na 2 bieg??

a jeszcze dodam co zauważyłem że jak masz osłonę pod silnikiem to mniej się grzeje..

#5 OFFLINE   maciekomega

maciekomega
  • 31 postów
  • Dołączył: 26-07-2010
  • Skąd: Lesko-Przemyśl

Napisany 19 czerwca 2013 - 08:22

[IMG]http://http://www.google.pl/imgres?start=183&um=1&hl=pl&biw=1092&bih=533&tbm=isch&tbnid=i-wLjpbTHOcLVM:&imgrefurl=http://www.autosklepbydgoszcz.pl/advanced_search_result.php%3Fshowcat%3D1%26cat%3D0%26cPath%3Da_16_304_3818%26category%3DUk%25C5%2582ad%2520ch%25C5%2582odzenia%26subcategory%3DPompa%2520wody%26keywords%3Dpokaz&docid=9jO-BgzMtv_zBM&imgurl=http://www.autosklepbydgoszcz.pl/imgparts/upload/1340399540D1B023TT.jpg&w=800&h=535&ei=bFvBUfrbOMrYtAa2pIGoBw&zoom=1&ved=1t:3588,r:90,s:100,i:274&iact=rc&page=13&tbnh=176&tbnw=259&ndsp=17&tx=139&ty=58[/IMG] ja mam taka pompe wody z metalowym wirnikiem. wiatraki i pompka obiegowa pracują

#6 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 czerwca 2013 - 21:58

mam pompe ori bmw z alu wirnikiem, jechałem przez germany ;) w lato, 31stC, klima wiadomo, pod górki to cisnołem dosyć ostro jak sie dało, ogolnie speed 170-180, temp cały czas 98st a nawet 100 ale nigdy ponad 100, chłodnica wody nowa 780zł, także niektórzy pukają się w głowy że mnie pogieło dać tyle za chłodnice, morał?? jak się oszczędzi i założy nie to co trzeba efekt człowieka kopie po zadzie

#7 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 20 czerwca 2013 - 16:38

U mnie w korkach dochodzi do 95st i od razu włącza sie drugi bieg śmigieł i momentalnie w oczach spada wskazówka na około 90, moze delikatnie poniżej. Nigdy mi jeszcze nie pokazało wiecej jak 95.

#8 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 21 czerwca 2013 - 09:55

mam pompe ori bmw z alu wirnikiem, jechałem przez germany ;) w lato, 31stC, klima wiadomo, pod górki to cisnołem dosyć ostro jak sie dało, ogolnie speed 170-180, temp cały czas 98st a nawet 100 ale nigdy ponad 100, chłodnica wody nowa 780zł, także niektórzy pukają się w głowy że mnie pogieło dać tyle za chłodnice, morał?? jak się oszczędzi i założy nie to co trzeba efekt człowieka kopie po zadzie


potwierdzam zdanie kolegi.. tez zamontowałem nowa chłodnice w zeszłym roku i ostatnio przy temp 33C zrobilem maly test jadac do berlina.. 190-200km/h i temperatura nawet do 100 nie doszla... wczesniej przy predkosciach 110-120 na autostradzie temp przekraczala 100......

#9 OFFLINE   maciekomega

maciekomega
  • 31 postów
  • Dołączył: 26-07-2010
  • Skąd: Lesko-Przemyśl

Napisany 21 czerwca 2013 - 10:41

ja kupiłem chłodnice bo wczesniejsza orginalna przetarła mi obudowa od wisco miałem trase nad morze i stwierdziłem ze załoze nową nie ogrinalna i sie zaczeło z temp pierwsza strzeliła po miesiącu , oddałem na gwarancje stwierdzili ze niesprawny układ chłodzenia gdy do nich zadzwoniłem złapałem cisnienie dolne 200 i tłumacze ze róznica grubosci chłodnic to 7 mmm itp. róznica wykonania chłodnicy orginalnej i nie orginalnej poprostu przepaśc. Trzeba na czym jeżdzic wiec kupiłem jeszcze raz taka chłodnice.( za dwie nie org mam nówke) po miesiacu męczarni kupiłem roczną orginalna i samochód jak nowy tylko te wachania temp mnie martwią.

#10 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 21 czerwca 2013 - 20:15

Pozwole się podpiąć

potwierdzam zdanie kolegi.. tez zamontowałem nowa chłodnice w zeszłym roku i ostatnio przy temp 33C zrobilem maly test jadac do berlina.. 190-200km/h i temperatura nawet do 100 nie doszla... wczesniej przy predkosciach 110-120 na autostradzie temp przekraczala 100......


Jestem po awarii chłodnicy w trasie (w drodze do niemca rozszczelniła mi się i musiałem ratować się zakładem który znalazłem w najbliższej mieścinie). Wstawiona jakaś nie ori za 500pln. Zauważyłem, że jest grubsza (o tym też już była mowa). Wcześniej jak byłem na originalnej starej chłodnicy (bagatela 17 lat i po walniętej głowicy więc zawalona byla olejem) to leciałem po 140-150 i tylko pod większe wzniesienia troszkę odpuszczałem bo wskakiwało mi powyżej 95st (przezorny jestem :) ), poza tym było elegancko caly czas 92,5st. Teraz przy jezdzie 110-120 sie grzeje chwilami pod 100st o wzniesieniach juz wole nie mowic bo trzeba redukowac i zwalniac ://. Jakieś rady macie? No oczywiście oprócz nowej chłodnicy :p

#11 OFFLINE   maciekomega

maciekomega
  • 31 postów
  • Dołączył: 26-07-2010
  • Skąd: Lesko-Przemyśl

Napisany 21 czerwca 2013 - 21:21

Pozwole się podpiąć



Jestem po awarii chłodnicy w trasie (w drodze do niemca rozszczelniła mi się i musiałem ratować się zakładem który znalazłem w najbliższej mieścinie). Wstawiona jakaś nie ori za 500pln. Zauważyłem, że jest grubsza (o tym też już była mowa). Wcześniej jak byłem na originalnej starej chłodnicy (bagatela 17 lat i po walniętej głowicy więc zawalona byla olejem) to leciałem po 140-150 i tylko pod większe wzniesienia troszkę odpuszczałem bo wskakiwało mi powyżej 95st (przezorny jestem :) ), poza tym było elegancko caly czas 92,5st. Teraz przy jezdzie 110-120 sie grzeje chwilami pod 100st o wzniesieniach juz wole nie mowic bo trzeba redukowac i zwalniac ://. Jakieś rady macie? No oczywiście oprócz nowej chłodnicy :p

tak jakby chłodnica miała za mała wydajność wygląda. ja tez tak mam jechał pod koniec marca autostrada nie mogłem przekroczyć 140 bo temp rosła i jak był podjazd to też rosła!!

#12 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 22 czerwca 2013 - 11:56

To samo co u mnie. Zmiana płynu na lepszy nic nie pomoże?

#13 OFFLINE   maciekomega

maciekomega
  • 31 postów
  • Dołączył: 26-07-2010
  • Skąd: Lesko-Przemyśl

Napisany 22 czerwca 2013 - 13:33

nic nie da. woda wrze w temp ok 100 st. a płyn ok 115 st. Jaką chłodnice Ci zamontowali taka z rurek https://www.google.p...4808042;650;494

ja taką miałem to była masakra. kupiłem org ale używana jest duzą poprawa ale temp strasznie skacze. ale koledzy pisza ze do 100 st nie ma co sobie głowy zawracac.

#14 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 22 czerwca 2013 - 13:47

Nie, u mnie wygląda podobnie jak oryginalna tylko jest grubsza. No i mniej wydajna. Poza tym ta co pokazałeś pochodzi z jakiegoś benzyniaka 2.0 (wnioskuje po opisie zdjęcia).

Mi temperatura tez skakała na tej starej oryginalnej. Nie brałem do głowy bo szybko rosła ale i od razy potem malała równie szybko. Jak znajdziesz rozwiązanie to daj znać bo jeszcze pewnie mi się przyda (nie będę przecież do końca życia jeździł 110km/h :D ).

#15 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 czerwca 2013 - 08:02

niestety, temperatura agregatu w X25DT to temat rzeka...
przerabiają go wszyscy a ci, co sobie z nim nie radzą krzyczą, że to złe silniki są... :-)

zastanawia mnie temperatura załączenia II biegu wentylatorów...
na czujniku jest napisane "105". nowy, oryginalny. rzeczywiście II bieg rusza u mnie jak wskazówka dochodzi do pierwszej kreski powyżej 100 stopni.
jak już wiatraki chodzą na full power, to temperatura ładnie schodzi i tu nasunęło mi się pytanie:
nie da się obniżyć temperatury załączenia II biegu śmigieł poprzez zamontowanie innego czujnika w tym miejscu?
jeżeli tak, to jakiego czujnika szukać?

#16 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 24 czerwca 2013 - 08:43

szyki - w innym temacie stwierdzono że wentylatory elektryczne nie mają nic wspólnego z chłodzeniem silnika - są tylko od klimatyzacji - tak stwierdzili mądrzejsi ode mnie. ponadto mostkowałem czujniki w chłodnicy i w zadnym wypadku nie ruszyły mi wentylatory. jedynie jak spinałem presostat to tak.

u mnie drugi bieg włącza sie przy połowie drogi miedzy 90 a 100, zwykle ciut blizej 100, ale nigdy mi nie dobiło do 100 czy więcej. po autostradzie leciałem ostatnio dłuższy czas 150-160km/h i temperatura równo na 90 stała.

sprawdzcie wisko przy okazji.

#17 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 czerwca 2013 - 10:03

hmm, chyba jednak mają, skoro po załączeniu się II biegu temperatura silnika idzie widocznie w dół.

#18 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 czerwca 2013 - 20:03

w flkach 2,5td wiatraki sie troszkę wcześniej włączają niż w 2.5td np 95r, głównie visco służy do schładzania motoru ale te dwa są pomocnicze, oraz elektryczna pompka wspomagająca obieg płynu,

#19 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 24 czerwca 2013 - 20:50

w flkach 2,5td wiatraki sie troszkę wcześniej włączają niż w 2.5td np 95r, głównie visco służy do schładzania motoru ale te dwa są pomocnicze, oraz elektryczna pompka wspomagająca obieg płynu,


Mozesz dokladniej opisac co miales na mysli piszac "te dwa sa pomocnicze" oraz o elektrycznej pompce? gdzie tego szukac i jak rozpoznac stopien zuzycia? mam straszny klopat ze swoja klucha i chce sie go pozbyc nie ladujac w remont polowy wartosci samochodu ;)

#20 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 24 czerwca 2013 - 22:13

elektryczny układ chłodzenia w 2.5 td miał chyba trzy wersje elektryki(w/g schematów-napewno dwie osobiście sprawdzone).jak by nie było-głównie temperatura płynu chłodniczego silnika ma być utrzymywana na stałym poziomie.mamy wyłączoną klime/niesprawną,na początku wzrostu temperatury płynu w chłodnicy mechaniczna viscoza zaczyna pracować,gdy temperatura dalej wzrasta to czujnik na chłodnicy włącza w szeregu ze sobą dwa witraki(czyli na pół mocy),gdy dalej temperatura rośnie,czujnik na chłodnicy włącza "drugi" bieg gdzie każdy wiatrak jest bezpośrednio dopinany do 12v i kręcą sie na maxa(+ dodatkowo,w zależności od roku omegi,kręci się wiatrak IC,elektryczna pompka wody i wiatrak z nawiewem na ECU).klima oczywiście też jest do tego wszystkiego "równolegle dopięta",czyli ma swoje "0,03 pln":),ale tego tematu nie było dane na szczęście dopracować.reasumując,elektryczne wiatraki+visco mają głownie zapewnić chłodzenie dla płynu silnika ale też dla schłodzenia czynnika w chłodnicy klimy.wytłumaczyć za co który przekaźnik odpowiada nie jest takie proste:masakra:.