Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] przepływomierz błąd 74


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2014 - 22:38

to ten przekaźnik do góry po lewej opisany pompa paliwa?


Ten po prawej odpowiada za zasilanie wtryskiwaczy i chyba przepływki opisany jako zabezpieczenie przed zam. Są ze sobą zamienne więc można je zamienić miejscami.

#22 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 04 lutego 2014 - 12:25

ok jutro też mu się przyjrzę

a więc dzisiaj spróbowałem pomierzyć

7-komp 4-wtyczka przepływki(sygnał),30-komp 2-wtyczka przepływki(masa z ecu).

zero przejścia - nic mi nie pokazało
a tu

Zasilanie na wtyczce 1-masa .

jest przejście
może coś źle mierzę? miernik mam porządny a nie chińszczyznę, próbowałem mierzyć między wtyczką ecu po jej odpięciu i wtyczką przepływki

tu

Ten po prawej odpowiada za zasilanie wtryskiwaczy i chyba przepływki opisany jako zabezpieczenie przed zam. Są ze sobą zamienne więc można je zamienić miejscami.

wygląda ok żadnych zaśniedziałych styków czy czegoś co by wyglądało niepokojąco

#23 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 lutego 2014 - 12:42

to może dołączę do rozmowy! u mnie znowu jest taki problem , że wywala "przepływkę" na niskich obrotach , zaczyna falować od 700do500 (i mniej) aż czasem zgaśnie! dużo gorzej jest na pb niż lpg! dodam lekko gazu i check znika i jest ok!

#24 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 lutego 2014 - 16:20

ok jutro też mu się przyjrzę

a więc dzisiaj spróbowałem pomierzyć zero przejścia - nic mi nie pokazało
a tu jest przejście
może coś źle mierzę? miernik mam porządny a nie chińszczyznę, próbowałem mierzyć między wtyczką ecu po jej odpięciu i wtyczką przepływki

tu
wygląda ok żadnych zaśniedziałych styków czy czegoś co by wyglądało niepokojąco


przejście mierzysz omomierzem,ustaw na pomiar diody i tak jak wcześniej między wtyczkami.

#25 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 04 lutego 2014 - 16:29

Ok jutro ślubuję ponownie bo dziś w pracy do 22, a jakich wynikĂłw mam oczekiwać mierząc jako diode?

Wysłane z mojego GT-N7000

#26 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 lutego 2014 - 17:05

Takich samych jak normalnie omomierzem czyli ma mieć pełne przejście.Jak będzie więcej niż 001 to niedobrze.

#27 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 05 lutego 2014 - 12:16

a więc przed chwilą pomierzyłem i wyszło mi:

7-komp 4-wtyczka przepływki(sygnał)

pomiar wykazał 0,000

30-komp 2-wtyczka przepływki(masa z ecu)

pomiar wykazał 0,000

czyli przejście jest idealne, czyli co teraz sprawdzić?

#28 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 lutego 2014 - 19:46

Ustaw na pomiar diody miernik ma zapiszczeć bo 000 wygląda na brak przejścia.

#29 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 05 lutego 2014 - 19:50

Miernik był ustawiony na pomiar diody, ale żadnych dźwiękĂłw z siebie nie wydawał tylko pokazał owe 0,000

Wysłane z mojego GT-N7000

#30 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2014 - 19:54

Miernik był ustawiony na pomiar diody, ale żadnych dźwiękĂłw z siebie nie wydawał tylko pokazał owe 0,000

Wysłane z mojego GT-N7000



000 czyli obwód jest zamknięty zero rezystancji :)

#31 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 06 lutego 2014 - 12:06

Czyli jest dobrze czy źle? przetestowałem przed chwilą miernik i przy zetknięciu ze sobą obu końcówek też pokazuje 0,000 i nie piszczy :) (na pomiarze diody) Czyli wychodzi na to że przejście jest dobre? tak? No to dlaczego wywala błąd 74 - kurde nie ogarniam tego.

Wysłane z mojego GT-N7000

dzisiaj w ramach testów pożyczyłem od ziomka jakiś stożek z bmw :D i zamontowałem go za przepływką i co się okazuje... maksymalny czas wtrysku prawie przy odcince ok 15ms na pb jak i lpg i zero błędu :jump: no to do domu i znowu moją puchę z nowym filtrem myle jazda testowa i znowu błąd 74 jak i max czas wtrysku 90ms :masakra: Zastanawiam się teraz co może być tam skopane że na oryginalnym dolocie wali błędami a na jakimś pseudo stożku już nie. Ma ktoś jakiś pomysł?

#32 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2014 - 13:39

popatrz czy czasem gdzieś nie puszcza lewego powietrza ten dolot oryginalny

#33 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 lutego 2014 - 17:22

Przy lewiźnie byłoby 73 za niskie napięcie.Sprawdz dokładnie wszystko przed przepływką czyli obudowe filtra,filtr i dolot do obudowy czy nie jest zapchany.Wyjmij filtr z obudowy i sprawdz bez niego.

#34 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 08 lutego 2014 - 19:14

a więc dzisiaj rano był kolejny dzień walki:
- wskoczyły nowe obejmy i uszczelniłem połączenia
- pierwsza wyleciała trąbka - jazda i błąd74 :masakra:
- wyleciał filtr powietrza - jazda i........ błąd 74 :masakra:
- wyleciała cała pucha i w jej miejsce wpadł pożyczony stożek - jazda i 0 błędów :)
- naciągałem, naginałem podwiązywałem stożek opaskami żeby dolot wyglądał tak jak szedł w oryginale w stronę obudowy filtra i 0 błędów
- zamontowałem puszkę i znowu błąd

chyba zostawię ten stożek bo nie mam pomysłów tylko pewnie będę musiał go jakoś odgrodzić od ciepła z komory silnika żeby sobie pobierał zimne powietrze :D
no chyba że uda się komuś rozwiązać moją zagadkę hehe

#35 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 kwietnia 2014 - 20:35

odgrzeje trochę temat.
panowie problem taki iż wyświetla błąd 73 , os pokazuje 0,00V na przepływkę i 0,0 kg\h , dodam że przepływka podmieniona z drugiej dobrej (100% sprawna) omy i to samo! :masakra:
o co tu chodzi bo pojęcia już nie mam .

#36 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2014 - 21:18

odgrzeje trochę temat.
panowie problem taki iż wyświetla błąd 73 , os pokazuje 0,00V na przepływkę i 0,0 kg\h , dodam że przepływka podmieniona z drugiej dobrej (100% sprawna) omy i to samo! :masakra:
o co tu chodzi bo pojęcia już nie mam .


Sprawdz czy dostaje zasilanie,,,:)

#37 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 kwietnia 2014 - 19:51

ok tylko już jutro (kiedyś mierzyłem ale skleroza) . jak patrzyłem na przejście z wtyczki do komputera to jest z 4 pin na 19 w komp :confused: tak ma być?

#38 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2014 - 20:52

ok tylko już jutro (kiedyś mierzyłem ale skleroza) . jak patrzyłem na przejście z wtyczki do komputera to jest z 4 pin na 19 w komp :confused: tak ma być?


Z 4 na 14 chociaż 19 to też masa ale układ pomiarowy powinien być podpięty pod odpowiednie piny.

#39 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 kwietnia 2014 - 16:50

nie wiem czy dobrze to robiłem ale na włączonym zapłonie ;

w omie2 w pełni sprawnej (tzn nic nie świeci i błędów brak:p) we wtyczce piny 1~2=0V , 1~3=12V , 1~4=4,8V

w omie1 (ta problemowa) ; 1~2=0V , 1~3=12V , 1~4=0V

myślę , że coś nie chalo z tym 1do4 ale teraz gdzie szukać przyczyny?
z tego co pamiętam pin 4 miał przejście w ecu nr 8 (tylko tu) , co o tym myślicie ?

#40 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2014 - 17:07

pin 8 i 27, 19, albo przypinasz inną kostkę