Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] przepływomierz błąd 74


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2014 - 08:30

pin 8 i 27, 19, albo przypinasz inną kostkę


kolego jakoś nie trybię co ty napisałeś ;)

mam tak ;
1-19,24,28,30,35,38,40,41,47,48,49,50,51
2-27
3-36,37,46,52
4-8

pisałeś pewno o pin (kolejno) 4,2,1, a 3?

a co o tych napięciach myślicie ? źle coś robię?

#42 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2014 - 12:16

kolego jakoś nie trybię co ty napisałeś ;)

mam tak ;
1-19,24,28,30,35,38,40,41,47,48,49,50,51
2-27
3-36,37,46,52
4-8

pisałeś pewno o pin (kolejno) 4,2,1, a 3?

a co o tych napięciach myślicie ? źle coś robię?



Robert dobrze napisał piny ja natomiast pomyliłem ze sterownikiem 56.5 natomiast ty masz z racji roku 56.1 wiec połączenia takie jak napisał kolega . przepływkę możesz sprawdzić w taki sposób jak w tym opisie :

Pomiary napięć na przepływomierzu:
Masa do przepływomierza jest podana na stałe (pin nr 1). Zasilanie do przepływomierza (pin nr 3) dochodzi po przekręceniu stacyjki. Jest podawane poprzez przekaźnik K68 (sterowany z SIMTEC'a) bezpośrednio z akumulatora. Sygnał wyjściowy (pin nr 2) jest wypracowany w przepływomierzu i trafia bezpośrednio do układu SIMTEC. Jest to sygnał napięciowy, którego wartość zależy od ilości powietrza zasysanego do silnika a to z kolei przekłada się na prędkość obrotową silnika. Przy wolnych obrotach (900 obr/min) napięcie wynosi od 0,3V do 0,4V. W miarę zwiększania obrotów napięcie wzrasta i przy 6000 obr/min osiąga wartość około 4V. Końcówka nr 4 jest w przepływomierzu na stałe zwarta do masy (bądź rezystancja to jest mniejsza od 0,1 Oma), nie pojawia się tam żadne napięcie.
Uwaga: Napięcia były zmierzone względem masy multimetrem cyfrowym. Pomiar sygnału wyjściowego z przepływomierza został zmierzony przy zapiętej wtyczce (sygnał był obciążony wejściem sterownika SIMTEC)

#43 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2014 - 13:32

ok zrobię jeszcze raz pomiar bez ściągania wtyczki.

no i wszystko jasne. zawsze na was można liczyć panowie!
sprawa ma się tak , iż przewód od pin 2 we wtyczce jest już stary , nie zawsze łączy, jak nim ruszam daje 0,3v ok, ale problem zrobił się poważniejszy ponieważ niechcący przepływka spadła na "glebę" , ale to inna bajka .
teraz potrzebuję przepływke i przewód z wtyczka.
nie ma tego złego co by .... bo przynajmniej wiem co ją boli.
wiem , że napięcia źle mierzyłem i "manro" za naukę bardzo dziękuję .

#44 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 13 maja 2014 - 11:25

Niestety muszę odgrzebać bo montowałem już 4 różne przepływki a swoją czyściłem alkoholem izopropylenowym i patyczkami i na każdej jest ciągle to samo błąd 74 blisko czerwonego pola obrotomierza ostatnia jest od bronekc6 który gwarantuje że wszystko z nią jest ok także wie może ktoś co innego może mieć wpływ na owy błąd bo mi ręce opadają przez takie cholerstwo... (jest jedna przepływka made in china na której nie ma błędu ale za to telepie na wolnych)
poniżej dane z opelscannera po 15km od resetowania ale nawet po 200km wyglądają prawie że identycznie
co ciekawe wszystkie omegi znajomych wolne obroty mają ok500 a u mnie nigdy nie zeszło poniżej 680 a jak włączę klimę to już mam ponad 800 może też to ma jakiś wpływ sam nie wiem

AUTOMOBILE SCANNER - REPORT
DATE: Tuesday, May 13, 2014 12:01 PM
Page 1 - 2 | 1,0,1,70 | A92 |
Opel Omega-B 2000 (Y)
3.0 24v [X30XE] - Motronic M2.8.1 (pin 7)
Module Info:
Alpha Code AF
OPEL Part Number 90566817
Supplier Hardware Number 0261204589
Supplier Software Number 1037350189
Index Number ??
Trouble Codes:
OK No Trouble Codes Stored
Live Parameters Data:
1 Battery Voltage 13.2 V
2 Immobiliser Active
3 Immobiliser Signal Received
4 TPS Signal 0.51 V
5 Sim. Idle Position Switch Active
6 Sim. Full Position Switch Inactive
7 Mass Air Flow Sensor 0.84 V
8 Mass Air Flow Sensor 11.9 kg/h
9 Coolant Temperature 1.07 V
10 Coolant Temperature 86 °C
11 Intake Air Temperature 3.63 V
12 Intake Air Temperature 17 °C
13 Engine Type 6 Cyl
14 Transmission Coding AT
15 Park/Neutral Switch P-N
16 A/C Information Switch Inactive
17 A/C Compressor Switch Inactive
18 Check Light Off
19 Fuel Pump Relay Active
20 Spark Angle before TDC 6 °CA
21 Ignition Coil Cyl.1+4 Load
22 Ignition Coil Cyl.2+5 Load
23 Ignition Coil Cyl.3+6 Load
24 Knock Signal Inactive
25 Knock Retard 0 °CA
26 EGR Valve Inactive
27 EGR Position Feedback 1.39 V
28 Fuel Tank Ventilation Valve 0 %
29 O2S Signal 1 410 mV
30 O2S Signal 2 322 mV
31 O2 Sensor Loop 1 Closed
32 O2 Sensor Loop 2 Closed
33 Air/Fuel Ratio 1 Lean
34 Air/Fuel Ratio 2 Lean
35 O2-Loop 1 Integrator 127 steps
36 O2-Loop 2 Integrator 116 steps
37 O2-Loop 1 BLM Idle 127 steps
38 O2-Loop 2 BLM Idle 127 steps
39 O2-Loop 1 BLM Partial Load 128 steps
40 O2-Loop 2 BLM Partial Load 128 steps
41 Hall Sensor Inactive
42 Engine Speed Pulse Active
43 Engine Speed 680 RPM
44 Idle Air Control 148 steps
45 IAC Integrator 128 steps
46 IAC Adaptation Slope 137 steps
47 IAC Block Learn 131 steps
48 Desired Idle Air 13 kg/h
49 Actual Value Idle Air 13 kg/h
50 Desired Engine Idle Speed 700 RPM
51 Injection Pulse 3.3 ms
52 Engine Load Signal 1.30 ms
53 TPS Load Signal 0 %
54 Vehicle Speed Pulse Not Received
55 Vehicle Speed 0 km/h
56 Intake Manifold Valve 1 Inactive
57 Intake Manifold Valve 2 Inactive
58 Torque Control Inactive
59 A/C Cutoff Relay Inactive
60 Blinkcode Request Inactive

#45 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 maja 2014 - 12:48

27 EGR Position Feedback 1.39 V


Masz zaślepiony EGR? Ta wartość powinna wynosić chyba do 0,9V na biegu jałowym a ta pokazuje że egr jest cały czas uchylony.Szkoda że silnik nie jest całkiem rozgrzany bo czasy dla wtrysku są jeszcze ponad normę i przepływka też pokazuje trochę więcej ale to może mieć związek z temp. silnika.Dolot jest fabryczny?

#46 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 13 maja 2014 - 17:02

Egr zaslepiony wstawione kolektory od 3,2 i wstawiony emulator egr-a, dolot pucha ale bardzo dobrze uczelnione, silnik był dobrze rozgrzany chwile wczesniej włączyły się wentylatory.

Wysłane z mojego GT-N7000

#47 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 maja 2014 - 20:56

Egr zaslepiony wstawione kolektory od 3,2 i wstawiony emulator egr-a, dolot pucha ale bardzo dobrze uczelnione, silnik był dobrze rozgrzany chwile wczesniej włączyły się wentylatory.

Wysłane z mojego GT-N7000


To stad takie parametry ponad wymiarowe.Mimo wszystko przepływka nie powinna zgłaszać błędu ale czort wie jakie falowanie tam występuje , może inny filtr powietrza pomoże.Emulator EGR ,,, z tego co widać nie jest najlepszym rozwiązaniem i chyba lepiej zostawić sprawny choć fizycznie może być zaślepiony.Jest jeszcze sprawa skrzyni automatycznej która korzysta z sygnału TPS i może mieszać poprzez spadek napięcia lub zaśniedziałe styki które mają wpływ na to co widzi ecu jako sygnał obciążenia silnika, automat ma te parametry współdzielone ze skrzynią.
Parametry są w normie i korekty paliwowe są prawidłowe.Ile kg/h pokazuje przeplywka przy tych 6t obrotów,, bląd powinna wywalić pona 500 kg/h

#48 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 13 maja 2014 - 21:43

To stad takie parametry ponad wymiarowe.Mimo wszystko przepływka nie powinna zgłaszać błędu ale czort wie jakie falowanie tam występuje , może inny filtr powietrza pomoże.Emulator EGR ,,, z tego co widać nie jest najlepszym rozwiązaniem i chyba lepiej zostawić sprawny choć fizycznie może być zaślepiony.Jest jeszcze sprawa skrzyni automatycznej która korzysta z sygnału TPS i może mieszać poprzez spadek napięcia lub zaśniedziałe styki które mają wpływ na to co widzi ecu jako sygnał obciążenia silnika, automat ma te parametry współdzielone ze skrzynią.
Parametry są w normie i korekty paliwowe są prawidłowe.Ile kg/h pokazuje przeplywka przy tych 6t obrotów,, bląd powinna wywalić pona 500 kg/h



przepływka na pewno pokazuje ponad 500kg jeśli dobrze pamiętam to coś ok 550 - 560kg a dokładnie to jutro przejadę się z lapkiem i porobię screeny ze skrzyni jak i silnika, jaki parametry oprócz TPS i przepływki uwiecznić na screenach? emulator wywalę ale najpierw muszę zorganizować sprawny, filtr powietrza czysty nawet jakiś czas temu zakładałem stożek :D i też nic nie dało

#49 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 maja 2014 - 21:59

przepływka na pewno pokazuje ponad 500kg jeśli dobrze pamiętam to coś ok 550 - 560kg a dokładnie to jutro przejadę się z lapkiem i porobię screeny ze skrzyni jak i silnika, jaki parametry oprócz TPS i przepływki uwiecznić na screenach? emulator wywalę ale najpierw muszę zorganizować sprawny, filtr powietrza czysty nawet jakiś czas temu zakładałem stożek :D i też nic nie dało


Zerknij na Tps i czas wtrysku.

Ale ja tak sobie analizuje i wychodzi na to że przy pewnych warunkach w momencie kiedy częścią składu powietrza są właśnie spaliny z EGR , to w twoim przypadku jest tylko czyste powietrze mierzone przez przepływkę, natomiast spaliny nie są mierzone ale wypełniają cylindry dopalonym tlenem.Stąd nadmiar przepływającego powietrza który rośnie bo sondy widzą niedopalony tlen dolewają paliwa.Jeżeli działa EGR to powietrze ma mniej tlenu i mniejszą dawkę paliwa podają wtryski ,,,80% otwarcia zaworu EGR to spora dawka.

Jeszcze możesz zrobić eksperyment na TPS ustaw napięcie tak aby było wysokie 0,56 --0,59 jeżeli będzie możliwe tylko że ma zostać 0% tam jest regulacja na potencjometrze i tolerancja dla zachowania pozycji 0% przy większym napięciu TPS.Możliwe że ktoś obniżał obroty zderzakiem od przepustnicy.

#50 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 14 maja 2014 - 11:18

Zerknij na Tps i czas wtrysku.

Ale ja tak sobie analizuje i wychodzi na to że przy pewnych warunkach w momencie kiedy częścią składu powietrza są właśnie spaliny z EGR , to w twoim przypadku jest tylko czyste powietrze mierzone przez przepływkę, natomiast spaliny nie są mierzone ale wypełniają cylindry dopalonym tlenem.Stąd nadmiar przepływającego powietrza który rośnie bo sondy widzą niedopalony tlen dolewają paliwa.Jeżeli działa EGR to powietrze ma mniej tlenu i mniejszą dawkę paliwa podają wtryski ,,,80% otwarcia zaworu EGR to spora dawka.


egr mam zaślepiony od bardzo dawna i kiedyś nie było z nim problemów ani z błędem74

Jeszcze możesz zrobić eksperyment na TPS ustaw napięcie tak aby było wysokie 0,56 --0,59 jeżeli będzie możliwe tylko że ma zostać 0% tam jest regulacja na potencjometrze i tolerancja dla zachowania pozycji 0% przy większym napięciu TPS.Możliwe że ktoś obniżał obroty zderzakiem od przepustnicy.


jutro poeksperymentuję i porobię screeny, śrubka przy przepustnicy nie ruszana i oryginalnie zabezpieczona tzn nawet mam inną przepustnicę :D

manro poniżej screeny podczas jazdy
Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

i kolejny raz parametry przed kręceniem tps

Opel Omega-B 2000 (Y)
3.0 24v [X30XE] - Motronic M2.8.1 (pin 7)
Module Info:
Alpha Code AF
OPEL Part Number 90566817
Supplier Hardware Number 0261204589
Supplier Software Number 1037350189
Index Number ??
Trouble Codes:
74 Unknown Error Not Present
Live Parameters Data:
1 Battery Voltage 12.9 V
2 Immobiliser Active
3 Immobiliser Signal Received
4 TPS Signal 0.51 V
5 Sim. Idle Position Switch Active
6 Sim. Full Position Switch Inactive
7 Mass Air Flow Sensor 0.86 V
8 Mass Air Flow Sensor 12.5 kg/h
9 Coolant Temperature 1.07 V
10 Coolant Temperature 86 °C
11 Intake Air Temperature 3.77 V
12 Intake Air Temperature 13 °C
13 Engine Type 6 Cyl
14 Transmission Coding AT
15 Park/Neutral Switch P-N
16 A/C Information Switch Inactive
17 A/C Compressor Switch Inactive
18 Check Light Off
19 Fuel Pump Relay Active
20 Spark Angle before TDC 5 °CA
21 Ignition Coil Cyl.1+4 Load
22 Ignition Coil Cyl.2+5 Load
23 Ignition Coil Cyl.3+6 Load
24 Knock Signal Inactive
25 Knock Retard 0 °CA
26 EGR Valve Inactive
27 EGR Position Feedback 1.39 V
28 Fuel Tank Ventilation Valve 0 %
29 O2S Signal 1 761 mV
30 O2S Signal 2 517 mV
31 O2 Sensor Loop 1 Closed
32 O2 Sensor Loop 2 Closed
33 Air/Fuel Ratio 1 Rich
34 Air/Fuel Ratio 2 Lean
35 O2-Loop 1 Integrator 126 steps
36 O2-Loop 2 Integrator 116 steps
37 O2-Loop 1 BLM Idle 126 steps
38 O2-Loop 2 BLM Idle 116 steps
39 O2-Loop 1 BLM Partial Load 127 steps
40 O2-Loop 2 BLM Partial Load 127 steps
41 Hall Sensor Inactive
42 Engine Speed Pulse Active
43 Engine Speed 720 RPM
44 Idle Air Control 146 steps
45 IAC Integrator 127 steps
46 IAC Adaptation Slope 138 steps
47 IAC Block Learn 134 steps
48 Desired Idle Air 14 kg/h
49 Actual Value Idle Air 15 kg/h
50 Desired Engine Idle Speed 700 RPM
51 Injection Pulse 3.5 ms
52 Engine Load Signal 1.39 ms
53 TPS Load Signal 0 %
54 Vehicle Speed Pulse Not Received
55 Vehicle Speed 0 km/h
56 Intake Manifold Valve 1 Inactive
57 Intake Manifold Valve 2 Inactive
58 Torque Control Inactive
59 A/C Cutoff Relay Inactive
60 Blinkcode Request Inactive

przy próbie podniesienia tps zauważyłem że nie idzie go już bardziej podkręcić wręcz musiałem zjechać na niższe napięcie żeby tps load był 0% a jak odpiąłem wtyczkę sygnał falował niczym sinusoida podpiąłem ponownie i też falował przez chwilę nic z nim nie można było zrobić tzn robił co mu się podobało poruszałem kablami i nic dopiero po chwili się uspokoił no ale pozostał na 0,31V

#51 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 maja 2014 - 19:12

Obejrzałem i fakt że przepływka pikuje i przy 580 kg wywali bleda , tak ma być to jej granica max zapisana w programie .Pozostałe parametry sa w normie , tam tylko sonda jest poza zakresem ale to jest w otwartej pętli i sondy już nie są brane pod uwagę i powinny wskazywać bogatą mieszankę. Przy błędzie 74 jest jest brana pod uwagę jeszcze prędkość silnika i zakłócenia sygnału np. przebicia WN do przewodu czujnika mogą powodować bleda w otwartej pętli . Jutro sprawdzę jak wyglądają te kilogramy w moim gracie.

Czy TPSa próbowałeś zamieniać ?

#52 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 15 maja 2014 - 21:46

przebicia WN do przewodu czujnika


do jakiego czujnika?

Czy TPSa próbowałeś zamieniać ?


tak ale coś oszalał

przy próbie podniesienia tps zauważyłem że nie idzie go już bardziej podkręcić wręcz musiałem zjechać na niższe napięcie żeby tps load był 0% a jak odpiąłem wtyczkę sygnał falował niczym sinusoida podpiąłem ponownie i też falował przez chwilę nic z nim nie można było zrobić tzn robił co mu się podobało poruszałem kablami i nic dopiero po chwili się uspokoił no ale pozostał na 0,31V


jutro spróbuję ponownie powalczyć z tym tps-em może poprostu dzisiaj miał zły dzień :p

mam jeszcze takie screeny:

Dodany obrazek


Dodany obrazek

może pomogą w rozwiązaniu zagadki...

#53 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2014 - 20:55

może pomogą w rozwiązaniu zagadki...


Zagadka lub zagwostka napięcie jest wysokie na przepływce czasy wtrysków również długie. Może ktoś sprawdzi jakie powinny być prawidłowe parametry dla przepływomierza w x30xe bo w tym wyprostowanym dolocie to wszystko jest ponad normę.

bieg jałowy ciepły silnik - 0,8 V
2500 obr/min - 1,2 V
full load(pełne obciążenie silnika)- 3,5 V
czy to się zgadza?

#54 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 16 maja 2014 - 21:34

bieg jałowy ciepły silnik - 0,8 V

tu by pokazywało dobrze

2500 obr/min - 1,2 V
?

2,0 - 2,4V w zależności od obciążenia silnia 2,0V było przy jeździe ze stałą prędkością ze stałymi 2500/obr na 3 biegu a 2,4V było gdy silnik miał te 2,5k obr ale rosła prędkość km/h
hmm tu też za dużo?

full load(pełne obciążenie silnika)- 3,5 V

a tu bym miał aż 1,6V za dużo? :masakra: tylko dlaczego?

#55 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2014 - 17:15

a tu bym miał aż 1,6V za dużo? tylko dlaczego?


Pewnie nie wygląda to tak że jest bardzo za dużo ale wszędzie masz przekroczenia napięcia a to przekłada się na prędkość przepływu powietrza która przy wyprostowanym kolektorze znacznie wzrasta.Myślę że na pierwszy ogień należy wziąć napięcie z TPSa które powinno wynosić max 4,8V , w twoim przypadku jest to 5,1V. Moje wskazania przepływki w porównaniu z twoimi to jak z malucha.:)

#56 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 18 maja 2014 - 17:26

Masakra prawie wszystko x2 przekroczone, manro tps mam max ok 4,40V a przepływka jest 5,1V w tygodniu będę miał na podmiane sterownik silnika może to on jest winny.

Wysłane z mojego GT-N7000

#57 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 23 maja 2014 - 18:13

A więc podmieniony sterownik silnika na inny, zamontowany sprawny egr zamiast emulatora, wymieniony tps i.......... nic to nie dało żadne parametry silnika się nie zmieniły :masakra: błędem 74 jak sypał tak sypie nadal ręce opadają...

czy jest możliwość zamontowania wkładu przepływki z innego auta tzn podejdzie jakiś inny przepływomierz? bo kupowanie oryginału za 700 mi się nie uśmiecha

#58 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 maja 2014 - 21:10

A więc podmieniony sterownik silnika na inny, zamontowany sprawny egr zamiast emulatora, wymieniony tps i.......... nic to nie dało żadne parametry silnika się nie zmieniły :masakra: błędem 74 jak sypał tak sypie nadal ręce opadają...

czy jest możliwość zamontowania wkładu przepływki z innego auta tzn podejdzie jakiś inny przepływomierz? bo kupowanie oryginału za 700 mi się nie uśmiecha


Może daj diodę zenera 5V1 na wyjscie sygnału z przepływki do ecu , nigdy tego nie próbowałem ale może odciąć skok napięcia.

#59 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 25 maja 2014 - 18:27

Może daj diodę zenera 5V1 na wyjscie sygnału z przepływki do ecu , nigdy tego nie próbowałem ale może odciąć skok napięcia.


która to ta dioda allegro bo jest kilka różnych, pod który pin ją wlutować i czy jest różnica wejście wyjście czy może wystarczy przeciąć kabel i po prostu ją wlutować?