Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] przepływomierz błąd 74


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 maja 2013 - 17:45

Wywala mi błąd 74, ale tylko jeśli przycisnę silnik podczas jazdy do 6tyś. dokładnie nie wiem przy ilu obrotach wywala błąd, ale jeśli będzie do 4,5tyś to jest w porządku.
Nie sprawdziłem tylko jak będzie przy dłuższej jeździe na 4.5 lub 5tys.
Na pewno wywala go jak jadę na jakimś biegu i np od 3tys ciągnę do 6tys to wywali powyżej 5tyś.

Jak odłączę przepływomierz to silnik się delikatnie zatrzepie i minimalnie inaczej pracuje.

#2 OFFLINE   Kornell

Kornell
  • 214 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 17 maja 2013 - 20:31

może jakieś lewe powietrze ?

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 maja 2013 - 21:02

To blad elektryczny. Padla przeplywka




 


#4 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 maja 2013 - 21:51

beast jesteś na 100% pewny?

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 maja 2013 - 22:33

Tak. Lewe powietrze prędzej walnie bledem sondy. 73 i 74 to albo przeplywka albo wiązka




 


#6 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 maja 2013 - 10:13

mam też błąd 89, który po usunięciu pojawia się od razu przy ruszeniu jak silnik ma temp pracy.

A wiązka to raczej nie bo błąd 74 wywala tylko od pewnych obrotów. Przynajmniej tak myślę.

#7 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 maja 2013 - 18:38

podmieniłem przepływomierz tzn kupiłem i dalej wywala błąd przy wyższych obrotach...

#8 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 03 lutego 2014 - 15:59

Odkopię trochę temat ponieważ od dłuższego czasu wywala mi też błąd 74 powyżej ok 6000obr/min kombinowałem już na wszystkie mi możliwe sposoby i nie mam pojęcia jaki może być tego powód, przepływka, czujnik temperatury, tps podmienione na sprawne i nic ciągle wali błędem na wysokich obrotach, lewizny nie łapie bo silnik jest świeżo po remoncie głowic i wszystkie oringi uszczelki powymieniame, a połączenia szczelne, wiązkę na tyle i mogłem sprawdziłem wizualnie i wyglądana na całą. Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale wolne obroty stoją mi na 700 i za diabła niżej nie zejdą. Żadnych innych błędów poza 74 nie wywala, przepływka na wolnych pokazuje ok 10kg. Ma ktoś może jakieś pomysły co by jeszcze sprawdzić.
Michał

#9 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lutego 2014 - 18:05

A dolot od filtra do kolektora oryginał?

#10 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 lutego 2014 - 18:25

Wąskie gardło(jakieś zwężenie) przed przepływką lub bardzo brudny filtr powietrza.

#11 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 03 lutego 2014 - 18:36

A dolot od filtra do kolektora oryginał?


zamontowana pucha ale bardzo długi czas z puszką było ok

Wąskie gardło(jakieś zwężenie) przed przepływką lub bardzo brudny filtr powietrza.


filtr nówka przejechane ok 1000km, poza puchą nic nie kombinowałem wszystko jak oryginał


zauważyłem też takie coś że w momencie zapalenia się checka na desce powyżej tych 6000obr czas wtrysku się bardzo mocno wydłuża bo wtryski lpg się zapętlają a kiedyś czegoś takiego nie było czy to na pb czy lpg

#12 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 lutego 2014 - 20:32

Ale ten check jest na pb czy lpg?

#13 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 03 lutego 2014 - 20:38

I na pb i na lpg i zawsze symbolizuje on błąd 74

Wysłane z mojego GT-N7000

#14 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 lutego 2014 - 20:41

No to szukaj w wiązce od przepływki.Bardzo możliwe że coś zaśniedziało.

#15 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 03 lutego 2014 - 20:45

Wtyczka przepływki wygląda dobrze, a ktĂłre piny we wtyczce ecu to przepływka? Może tam bym coś popatrzył ewentualnie pomierzył

Wysłane z mojego GT-N7000

#16 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 lutego 2014 - 20:56

7-komp 4-wtyczka przepływki(sygnał),30-komp 2-wtyczka przepływki(masa z ecu).Zasilanie na wtyczce 1-masa 3-plus.

#17 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 03 lutego 2014 - 21:19

7-komp 4-wtyczka przepływki(sygnał),30-komp 2-wtyczka przepływki(masa z ecu).Zasilanie na wtyczce 1-masa 3-plus.


ok podłącze się jutro omomierzem i zobaczę co mi wyjdzie, a jeszcze mam pytanko - dobrą mam rozpiskę pinów?

#18 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 lutego 2014 - 21:24

Wygląda ok. Plus do przepływki idzie z rózowego przekaznika w skrzynce pod maską a obok masz łączone masy w wiązce.

#19 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2014 - 22:14

Wygląda ok. Plus do przepływki idzie z rózowego przekaznika w skrzynce pod maską a obok masz łączone masy w wiązce.



Sprawdz ten przekaznik ,a najlepiej wymień na nowy , możliwe że niedomaga biedaczek :)

#20 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 03 lutego 2014 - 22:24

Sprawdz ten przekaznik ,a najlepiej wymień na nowy , możliwe że niedomaga biedaczek :)



to ten przekaźnik do góry po lewej opisany pompa paliwa?

Dodany obrazek