Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Pierwsze objawy usczelki pod glowica - co dalej?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 czerwca 2013 - 06:34

Syknięcie to prawidłowy objaw - układ chłodzenia jest nadciśnieniowy (przy sprawnym korku zbiornika wyrównawczego). Objawy padniętej UPG mogą być różne, więc na dwoje babka wróżyła, zależnie od tego w którym miejscu ten "pad" wystąpi.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#42 OFFLINE   Lock1990

Lock1990
  • 17 postów
  • Dołączył: 24-05-2012
  • Skąd: Głowno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 czerwca 2013 - 11:40

Syknięcie to prawidłowy objaw - układ chłodzenia jest nadciśnieniowy (przy sprawnym korku zbiornika wyrównawczego). Objawy padniętej UPG mogą być różne, więc na dwoje babka wróżyła, zależnie od tego w którym miejscu ten "pad" wystąpi.


koledzy bylem na sprawdzaniu kompresji i wszysto jest dobrze mam takie cisnienie na kazdym cylindrze jak podaje producent. Cieple powietrze juz dziala mialemnie podlaczone podcisnienie miedzy grodzia a komora silnika. Czemu dymi mi na bialo ??? Mozdcie cos podpowiedziec ?? co jeszcze nalezaloby sprawdzic ??:pokoj:

#43 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2013 - 11:54

Czemu dymi mi na bialo

Na Pb i na LPG tak samo dymi?

#44 OFFLINE   Lock1990

Lock1990
  • 17 postów
  • Dołączył: 24-05-2012
  • Skąd: Głowno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 czerwca 2013 - 11:56

Na Pb i na LPG tak samo dymi?

dymi na PB bolpg nie uzywam tylko sporadycznie na gazie jezdze. Moze to byc wina tej uszczelki miedzy glowica a cewka zaplonowa ??

#45 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2013 - 12:06

dymi na PB

Przy UPG masz parowoz z wydechu niezależnie od rodzaju paliwa. Kwestia jeszcze ile tego dymu jest i jak intensywny. Być może liche paliwo albo cholernie dużo wilgoci w wydechu i jak się nagrzewa to zaczyna odparowywać.

#46 OFFLINE   Lock1990

Lock1990
  • 17 postów
  • Dołączył: 24-05-2012
  • Skąd: Głowno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 czerwca 2013 - 12:09

Przy UPG masz parowoz z wydechu niezależnie od rodzaju paliwa. Kwestia jeszcze ile tego dymu jest i jak intensywny. Być może liche paliwo albo cholernie dużo wilgoci w wydechu i jak się nagrzewa to zaczyna odparowywać.


nie nie to nie jest parowoz, leci tak rownomiernie dymek ale ale przestaje gdy dodam gazu na postoju lub przy intensywnej jezdzie. Mowisz wilgos w wydechualbo paliwo. Musze jedno i drugie sprawdzic. A jakies inne sugestie ??

#47 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2013 - 18:59

Nagraj film telefonem i daj na forum, a po drugie jesli Cie to męczy to jedź do mechanika i niech zrobi test na zawartość co2 w płynie chłodniczym, to najprostsza metoda.

#48 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 czerwca 2013 - 22:06

Jak robisz któtkie odcinki to będzie lecieć para z wydechu szczególnie widoczna na wolnych obrotach.

#49 OFFLINE   Dymian

Dymian

    :)

  • 229 postów
  • Dołączył: 18-06-2011

Napisany 17 czerwca 2013 - 22:11

No i czy płyn znika?

#50 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 czerwca 2013 - 23:20

jak dymi na bialo (para) i obawiacie sie UPG (choc nie wiem czemu) to bedzie znikal plyn (woda) z ukladu chlodzenia.

UPG to nic takiego strasznego w X20Xev, macie tylko jedna uszczelke i tylko jedna glowice.
ktos srednio uzdolniony jest to w stanie naprawic samemu ( procz planowania)

czekamy na filmik, aby ocenic czy to UPG, czy tez nie
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#51 OFFLINE   mojo rising

mojo rising
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 listopada 2013 - 17:24

teraz mam tak:

weze sztywne az obejmy nie wytrzymuja

przy dodawaniu gazu babelki powietrza w zbiorniczku wyrownawczym

cylindry czasem nie przepalaja, auto na wolnych obrotach sie telepie na 2 cylindrach na zimnym, czasem moc traci i szarpie (na pb i gazie)

na 100km znika 2l chlodziwa

troche bialego dymku z wydechu

To juz chyba upg, nie? jeszcze poprzedni wlasciciel cos wsypal do ukladu chlodniczego i plywaja tam takie niebieskie farfocle...

#52 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 listopada 2013 - 17:28

obawiam się że tak. Nie ma sensu tak jeździć, musisz zwalić głowice. Dać ją na szczelność + planowanie (opcjonalnie wymiana gumek) i składać silnik do kupy

jak samemu będziesz robił to zmieścisz się w 450zł by porządnie to zrobić

edyta: to na pb też te bąbelki są czy tylko na lpg ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#53 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 listopada 2013 - 18:06

teraz mam tak:

weze sztywne az obejmy nie wytrzymuja

przy dodawaniu gazu babelki powietrza w zbiorniczku wyrownawczym

cylindry czasem nie przepalaja, auto na wolnych obrotach sie telepie na 2 cylindrach na zimnym, czasem moc traci i szarpie (na pb i gazie)

na 100km znika 2l chlodziwa

troche bialego dymku z wydechu

To juz chyba upg, nie? jeszcze poprzedni wlasciciel cos wsypal do ukladu chlodniczego i plywaja tam takie niebieskie farfocle...


Zajrzyj jeszcze na bagnet czy masz czysty olej, a w zbiorniczku wyrównawczym czy masz oczka rosołowe (tłuszcz). Zawsze możesz leciec do zoologicznego po tester na CO2 w wodzie i będziesz wszystko wiedział.

#54 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 05 listopada 2013 - 18:13

Zawsze możesz leciec do zoologicznego po tester na CO2 w wodzie i będziesz wszystko wiedział.


Albo po prostu jechać do mechanika, sprawdzenie nic nie kosztuje... Przynajmniej u mnie :p Ale ja bym zrobił najpierw test a nie od razu czapkę zwalać. może gdzieś jest nieszczelność w układzie i dla tego ubywa i powietrze łapie, a jak ktoś czegoś wcześniej od siebie dodał to może i chłodnica zatkana.

Dodany obrazek


#55 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 05 listopada 2013 - 18:53

jak dla mnie to jednak padla uszczelka,uchy do gory to az nie jest taki duzy koszt w rrrrrryyyy 4 :D

#56 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 listopada 2013 - 01:40

można oczywiście zrobić test co2 u układzie, ale nie oszukujmy się na 99% czeka kolegę remont góry :(

wystarczy że na zimnym opali z odkręconym korkiem zbiorniczka płynu i jeśli wywali płyn to jest źle :(
poza tym nieszczelność spowoduje ucieczki płynu ale i ciśnienia z układu (przy takiej ilości znikającego płynu)

jedyna szansa że to nie UPG to koncepcja iż reduktor LPG ładuje gaz w układ chłodzenia

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#57 OFFLINE   mojo rising

mojo rising
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: Wrocław

Napisany 07 listopada 2013 - 00:39

Zajrzyj jeszcze na bagnet czy masz czysty olej, a w zbiorniczku wyrównawczym czy masz oczka rosołowe (tłuszcz). Zawsze możesz leciec do zoologicznego po tester na CO2 w wodzie i będziesz wszystko wiedział.


w zoologicznym kupuje sie ten tester CO2?:) to jakies cos od rybek:)

a auto chodzi juz strasznie kiepsko, na zimnym na 2 - 3 cylindry juz nawet na biegu. ale olej czysty i plyn bez rosolu
i na pb to samo

a gdize taka instrukcja jak upg zrobic samemu? bo mechanik chce 600 - 1200 w zaleznosci od stanu glowicy.

#58 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 listopada 2013 - 01:07

zdejmuj czapke i tyle, nie ma co jezdzic, bo sobie przypadkiem pogorszysz.
ciecz jest niescisiwa !!!!
sonda tez sie nie lubi taplac w blotku

jak masz jakiekolwiek pojecie o mechanice i chcesz to robis samemu, to instrukcja nie jest potrzebna,
rozpinasz rozrzad, rozlaczasz wydech w portkach, rozlaczasz ssacy, czujniki, kable na bok, przewody paliwowe odpinasz, zdejmujesz pokrywe zaworow, wtedy juz tylko kilka szpilek i mozesz czapke rwac do gory,

oczywiscie na poczatek wypadaloby sie pozbyc plynow ustrojowych ;)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#59 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 listopada 2013 - 12:16

w zoologicznym kupuje sie ten tester CO2?:) to jakies cos od rybek:)

a auto chodzi juz strasznie kiepsko, na zimnym na 2 - 3 cylindry juz nawet na biegu. ale olej czysty i plyn bez rosolu
i na pb to samo

a gdize taka instrukcja jak upg zrobic samemu? bo mechanik chce 600 - 1200 w zaleznosci od stanu glowicy.


jeśli masz kolego garaż i trochę narzędzi do tego podstawową wiedzę o mechanice to dasz radę samemu spokojnie.

Nie będziesz czegoś wiedział to zapytasz - pomożemy :) jest instrukcja jak zapiąć rozrząd więc myślę że dasz radę.

Jedyne co będziesz musiał kupić to klucz dynamometryczny (chyba że masz) ale kupisz za ok 100zł i on Ci zostanie na przyszłość :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#60 OFFLINE   mojo rising

mojo rising
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: Wrocław

Napisany 07 listopada 2013 - 12:25

no garaz mam, co prawda podziemny pod blokiem, ale zawsze. to ciekawa przygoda by byla.

pomysle nad tym i dam znac. bo z drugiej strony bez doswiadczenia to zajmie wieki, a i popsuc moge...