Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Pierwsze objawy usczelki pod glowica - co dalej?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mojo rising

mojo rising
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: Wrocław

Napisany 20 kwietnia 2013 - 23:35

Witam, czytalem dużo tematów, ale żaden nie staysfakcjonował mnie na sto procent.

Mam chyba pierwsze objawy zużycia uszczelki pod głowicą:
- wywala mi czasem płyn ze zbiorniczka wyrownawczego i
- jak po nocy przed odpaleniem odkrece koreczek tego zbiorniczka to slychać takie syknięce - mechanik mówił mi, że to wlaśnie wskazuje na uszczelkę. W sumie to chyba test analogiczny do tej takiej strzykaweczki, co sie tam wsadza, zeby sprawdzić czy powietrze wychodzi.

Innych objawow nie ma (spaliny calkiem bezbarwne, zero bialego dymu, plyn chlodniczy czysty, bez sladow oleju i bez zapachu spalin, ogrzewanie jest, olej w normie)

Mam pytanie: ile jeszcze tak pojezdze? W nastepnym tygodniu czeka mnie trasa 2000km do Niemiec.

Czy już wymieniac upg, czy czekac?

#2 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 21 kwietnia 2013 - 00:47

Na początek wymień mechanika.

#3 OFFLINE   mojo rising

mojo rising
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: Wrocław

Napisany 21 kwietnia 2013 - 00:49

haha czemu? cos nie tak z ta jego rada? napisz wiecej szegolow

a wgl we Wrocławiu trudno o kogos kto sie zna, ten jak dotychczas byl niestety najlepszy...

#4 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2013 - 07:04

to że syczy jak odkręcisz korek to nic nadzwyczajnego.Przecież w układzie jest ciśnienie.Jest to tylko potwierdzenie,że układ jest szczelny i trzyma dobrze ciśnienie.
Jedź do innego mechanika.Ten chce zarobić na Tobie.

#5 OFFLINE   lotusss

lotusss
  • 67 postów
  • Dołączył: 11-11-2009
  • Skąd: poznań

Napisany 21 kwietnia 2013 - 07:16

moj pierwszy objaw upg był taki że jechałem sobie trasą 70km/h i wszystko wporządku tem.95stopni stanołem na skrzyżowaniu i nagle temperatura 130stopni czyli max maska w górę patrze wiatraki na 2 biegu latają już i nic nadal 130 stopni odkrecam korek od zbiorniczka i takiej fontanny w życiu nie widziałem co prawda silnik 3.0 v6 jakoś dojechałem do domu i do tego jeszcze pod domem zobaczyłem olej dodatkowo w zbiorniczku w sumie więcej oleju było niż wody i otóż taki objaw miałem walniętej UPG,,,więc nie wydaje mi się że masz walniętą uszczelkę samo cyknięcie nawet jak odkrecasz po nocy korek to musi być...VeRay dobrze radzi poszukaj mechanika innego....

#6 OFFLINE   basti35

basti35
  • 41 postów
  • Dołączył: 07-08-2011
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2013 - 10:38

Możesz zrobić na warsztacie test na CO2 w układzie chlodniczym.

#7 OFFLINE   mojo rising

mojo rising
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: Wrocław

Napisany 21 kwietnia 2013 - 16:29

Dziekuje:)
to sa dobre i bardzo optymistyczne rady:)

szczerze mowiac tez wydawalo mi sie, ze cos nie tak moze byc z ta diagnoza, bo auto ogolnie juz do roku swietnie smiga i wgl spoko stan chyba

a co z tym wyrzucaniem plynu? dolewam ok 0,25l na miesiac (~gdzies z 500km robie)
a ostatnio po autostradzie w cieply dzien smigalem tak srednio 160 km/h i potem wokol zbiorniczka byl rozpryskany plyn
w ogole tez auto jak sie zagrzeje to smierdzi tym plynem jak ciepla zupa:)

moze to chlodnica?

a, i temperatura nie 95, jak to zwykle w omegach, tylko do 97 zawsze podjezdza

#8 OFFLINE   Wlodi

Wlodi
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-03-2013

Napisany 21 kwietnia 2013 - 20:08

Dziekuje:)
to sa dobre i bardzo optymistyczne rady:)

szczerze mowiac tez wydawalo mi sie, ze cos nie tak moze byc z ta diagnoza, bo auto ogolnie juz do roku swietnie smiga i wgl spoko stan chyba

a co z tym wyrzucaniem plynu? dolewam ok 0,25l na miesiac (~gdzies z 500km robie)
a ostatnio po autostradzie w cieply dzien smigalem tak srednio 160 km/h i potem wokol zbiorniczka byl rozpryskany plyn
w ogole tez auto jak sie zagrzeje to smierdzi tym plynem jak ciepla zupa:)

moze to chlodnica?

a, i temperatura nie 95, jak to zwykle w omegach, tylko do 97 zawsze podjezdza

a może to korek zapóźno puszcza ciśnienie albo płynu zadużo lejesz. Nie dokręcaj mocno korka i zobacz czy wtedy gubi płyn.

#9 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2013 - 20:17

Na początek wymień korek, a temp. jest ok. A to, że robisz dolewki płynu to poszukaj gdzie ubywa. I zrób test CO2 w płynie i wtedy będziesz pewny.

#10 OFFLINE   mojo rising

mojo rising
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: Wrocław

Napisany 22 kwietnia 2013 - 20:59

wlasnie wszedzie sucho, tylko kolo zbiorniczka czasem mokro

a korek swoja droga rzeczywiscie prawdopodobnie za mocno zakrecam

chyba sie wstrzymam na razie z tym CO2 i wogle z robieniem z tym czegokolwiek. auto nie dymi na bialo, nie ma oleju w plynie, silnik tez calkiem suchy, temperature trzyma, ogrzewanie jest.

moze ostatecznie wymienie korek, bo podobno nowy 15zl

a swoja droga to forum ratuje mi zycie kolejny raz, gdybym posluchal tego bucowatego mechanika, to bym poplynal pewnie min 1000zl na upg...

ok bylem u mechanika. mowil, ze takie male cykniecie jak ja mam to jeszcze nie upg. jak jest upg to musi dlugo i uporczywie syczec:)

ulzylo mi, bo myslalem ze bede nowego mechanika szukal (tego mialem 5 lat na dodatek i byl jak dotychczas najlepszy...), a 11 lat jezdze i z doswiadczenia wiem, ze oni to w wiekszosci dziela sie na tych co kantuja, tych co nie kumaja, albo takich, co przynaleza do obu tych kategorii

btw dzieki __Robert__ i Wlodi - korek moze byc przyczyna. za mocno go chyba dokrecalem

#11 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 kwietnia 2013 - 09:30

wlasnie wszedzie sucho, tylko kolo zbiorniczka czasem mokro

a korek swoja droga rzeczywiscie prawdopodobnie za mocno zakrecam

chyba sie wstrzymam na razie z tym CO2 i wogle z robieniem z tym czegokolwiek. auto nie dymi na bialo, nie ma oleju w plynie, silnik tez calkiem suchy, temperature trzyma, ogrzewanie jest.

moze ostatecznie wymienie korek, bo podobno nowy 15zl

a swoja droga to forum ratuje mi zycie kolejny raz, gdybym posluchal tego bucowatego mechanika, to bym poplynal pewnie min 1000zl na upg...

ok bylem u mechanika. mowil, ze takie male cykniecie jak ja mam to jeszcze nie upg. jak jest upg to musi dlugo i uporczywie syczec:)

ulzylo mi, bo myslalem ze bede nowego mechanika szukal (tego mialem 5 lat na dodatek i byl jak dotychczas najlepszy...), a 11 lat jezdze i z doswiadczenia wiem, ze oni to w wiekszosci dziela sie na tych co kantuja, tych co nie kumaja, albo takich, co przynaleza do obu tych kategorii

btw dzieki __Robert__ i Wlodi - korek moze byc przyczyna. za mocno go chyba dokrecalem


Nie ma znaczenia jak mocno go dokręcisz, on po bokach gwintu ma 4 naciecia. Jezeli nie trzyma cisnienia to znacyz ze zaworek w korku jest do bani i puszcza.

#12 OFFLINE   mojo rising

mojo rising
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: Wrocław

Napisany 23 kwietnia 2013 - 13:41

dzieki. kupie nowy chyba w takim razie

#13 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 23 kwietnia 2013 - 15:21

Możesz mieć też zbiorniczek pęknięty na tej szyjce gdzieś... mój ojciec tak miał... dookoła szyjki delikatnie pękł zbiorniczek

Dodany obrazek


#14 OFFLINE   Wlodi

Wlodi
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-03-2013

Napisany 23 kwietnia 2013 - 20:14

Nie ma znaczenia jak mocno go dokręcisz, on po bokach gwintu ma 4 naciecia. Jezeli nie trzyma cisnienia to znacyz ze zaworek w korku jest do bani i puszcza.


No tak ale jak będzie "niedokręcony" to ciśnienie będzie puszczać cały czas a nie tylko wtedy gdy korek puści, a napewno nakrętka się niezgubi bo ja naprzykład tak jeżdżę odkąd mam ome i jest okej.

#15 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 kwietnia 2013 - 21:44

No tak ale jak będzie "niedokręcony" to ciśnienie będzie puszczać cały czas a nie tylko wtedy gdy korek puści, a napewno nakrętka się niezgubi bo ja naprzykład tak jeżdżę odkąd mam ome i jest okej.


Kolega martwił się o za mocne dokręcenie, oczywistym chyba jest ,że jak nie dokręcisz to nie będzie trzymać ciśnienia. Nie wiem po co o tym pisać.

#16 OFFLINE   mojo rising

mojo rising
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: Wrocław

Napisany 25 kwietnia 2013 - 00:24

dzieki poogladam jeszcze ten zbiorniczek ale nie widzialem zeby byl pekniety. w sumie juz mi plynu nie wyrzuca, nie ma plam a jednak zwsze auto nim smierdzi. jakby chlodnica smierdzial jak gotowana zupa:)

#17 OFFLINE   mojo rising

mojo rising
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: Wrocław

Napisany 01 maja 2013 - 12:21

dalej wyrzuca plyn przez korek zbiorniczka, mocno zagrzane auto spod tego korka syczy i pojawil sie drugi wyciek, z drugiej strony chlodnicy, tam po lewej na dole

co o tym sadzicie? moze to chlodnica niedrozna??

#18 OFFLINE   Sidro

Sidro
  • 87 postów
  • Dołączył: 17-04-2012
  • Skąd: Zaniemyśl/ok.Poznania

Napisany 04 maja 2013 - 20:51

a koreczek wymieniony?
ja miałem to samo, rzygał cały czas płynem, wymieniłem korek i do teraz śmiga jak talala

#19 OFFLINE   mojo rising

mojo rising
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 maja 2013 - 17:51

no.. niewymieniony:) rzeczywiscie zrobie to.

ale martwi mnie troche ten drugi wyciek. leje sie z lewej strony chlodnicy, na dole przy jej rogu. w sumie oba powoduja ubytek plynu rzedu 0.1 - 0.2 l / 1000 km

#20 OFFLINE   mojo rising

mojo rising
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: Wrocław

Napisany 06 maja 2013 - 21:17

ok poogladalem to i chlodnica ma tam taki kurek, chyba spustowy. teraz juz sie z niego nie leje. z reszta juz tez po odkreceniu po nocy korka zbiorniczka nie slychac sykniecia i poki co spod korka nie wyrzuca plynu.

roznica - dokrecilem koreczek bardzo slabo, tak ledwo ledwo. wychodzi na to ze tak jest prawidlowo.

eh, moj problem jest taki, ze od zawsze bylem fizolem:) jak juz cos dokrece, to zawsze jest spie******:D