Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Silnik krokowy Omega B 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
88 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 maja 2012 - 18:56

Piotrek napisz skad Ci ciagnal bo tez mam ten problem i syki pod maska ale ciezko zlokalizowac

#62 OFFLINE   marcin.mmz

marcin.mmz
  • 245 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Mińsk Mazowiecki

Napisany 13 maja 2012 - 04:08

u mnie zlokalizowałem, ryra co idzie od przepływomierza nie jest skręcona w jednym miejscu, i jest luźna, byłem u fachowca od opli i mówił właśnie że trzeba przejrzeć cały układ dolotowy i przeczyścić bo to jest najczęstszym powodem takich awarii.

#63 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 maja 2012 - 08:33

ja tez mam jedno dziure wolna przpeływka wchodzi w mikser który ma 3 sruby mocowania przepływki ale kurde niechce mi sie wierzyc ze tamtędy moze zassysac cos bynajmniej nic nie czuc

#64 OFFLINE   Johnyzoo

Johnyzoo
  • 3 postów
  • Dołączył: 13-02-2012
  • Skąd: gniezno

Napisany 13 maja 2012 - 08:59

no to ja mam tak . odpalam rano , ssanie sie załączy 1500RPM . ok potem spadają 850, i tu się zaczyna . czym cieplejszy silnik tym więcej faluje. mało tego kabelki nowe pakiet startowy opanowany. po wymianie uszczelki pod kolektorem wydechowym na niskich obrotach praca na 3 cylindry i co z tym fantem....:<

dla jasnosci 2.0 16v Pb/Lpg

#65 OFFLINE   PiotrDHL

PiotrDHL
  • 22 postów
  • Dołączył: 18-02-2011

Napisany 13 maja 2012 - 09:50

Piotrek napisz skad Ci ciagnal bo tez mam ten problem i syki pod maska ale ciezko zlokalizowac


Pierwsze to układ dolotowy - przy przepływce sprawdź dokładnie dookoła, bo u mnie jest takie dziwne zabezpieczenie przeciwwybuchowe (aluminiowy krążek z dziurami opasany szeroką gumą) i tam ssało.
Do tego na podszybiu w komorze silnika na między serwem, a modułem zapłonowym leci wiązka, a w niej trójnik do którego dolatują 2 cienkie wężyki podciśnieniowe (całość zasysa podciśnienie z serwa).
U mnie 1 wężyk był odłamany i po dokładnym sklejeniu obłamanego króćca zaczął równo gadać na wolnych obrotach. :)
Jeszcze gdzieś lekko syczy, ale narazie nie mogę zlokalizować.:masakra:

#66 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 maja 2012 - 02:44

Panowie - szczelny dolot, w tym wszystkie podciśnienia to podstawa sprawnego działania każdego silnika benzynowego, zasilanie (gaźnik/wtrysk/LPG) bez różnicy!!

#67 OFFLINE   marcin.mmz

marcin.mmz
  • 245 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Mińsk Mazowiecki

Napisany 14 maja 2012 - 12:13

u mnie przepływoemierz jest w częściach. Czy jak kupie ten : http://www.opel-shop...products_id=810 to będzie dobry? A może jakiejś innej firmy, może możecie coś polecić w podobnej cenie, oryginału niechce bo to za duże koszta, nie dam za to ponad 400zł.

#68 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 maja 2012 - 12:15

A może jakiejś innej firmy, może możecie coś polecić w podobnej cenie

Napisz do kczech, ma dobre sprawdzone zamienniki w rozsadnych cenach.

#69 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 maja 2012 - 23:27

panowie doradzcie mi cos prosze , miałem problemy z wolnymi obrotami a w zasadzie wogole ich nie miałem jak wyzej pisałem i przypuszczałem ze krokowy padł i wymieniłem go na nowy zamiennik GETZ i tak była lipa i tak , kupiłem przepływke siemensa i auto chodzi fajnie tylko czasem faluja obroty na pb jak myslicie moze byc przez ten zamiennik ? wsadzic orginal ktory byl tam? tylko dziwna sprawa bo co go wyjmowałem to był cały w oleju ten orginal a ten zamiennik o dziwo własnie nie jest ;/ tzn moze troszke ale nie tak jak tamten

#70 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 07 września 2012 - 14:04

Panowie mam problem z silniczkiem krokowym stary oryginalny po włączeniu zapłonu bzyczy tak jak skrzynka wysokiego napięcia:(Więc go wymieniłem,ale nowy bzyczy tak samo także winowajcą nie jest silniczek tylko pewnie przewód od niego co??Sprawdzałem wtyczkę wygląda dobrze ale nie wiem gdzie idzie przewód od niego wydaje mi się że wchodzi do tego czarnego prostokątnego plastiku z przodu jest tam jakaś wtyczka od przewodu krokowego??proszę o pomoc:)

#71 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 07 września 2012 - 16:47

witaj.
to ze buczy to nie wiem umnie tez buczy na wlaczonym zaplonie jak samochod odpalony to nie ma najmniejszego buczenia wydaje mi sie ze ECU reguluje mu mase i to dlatego ale do konca nie wiem wiec jak jest inne rozwiazanie to chetnie sie dowiem....
dadam ze wszystkie masy mam idealne

#72 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 07 września 2012 - 18:04

witaj.
to ze buczy to nie wiem umnie tez buczy na wlaczonym zaplonie jak samochod odpalony to nie ma najmniejszego buczenia wydaje mi sie ze ECU reguluje mu mase i to dlatego ale do konca nie wiem wiec jak jest inne rozwiazanie to chetnie sie dowiem....
dadam ze wszystkie masy mam idealne


Kiedyś pisałem już o tym problemie to beast mi odpisał,że nie ma być żadnego buczenia ani bzyczenia:(

#73 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 września 2012 - 19:32

No bo nie ma być żadnych odgłosów, wymień przewód bo pewnie on jest winien.

#74 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 08 września 2012 - 11:18

No bo nie ma być żadnych odgłosów, wymień przewód bo pewnie on jest winien.


kolego a wiesz może gdzie kończy się ten przewód?Byłbym wdzięczny za info.

#75 OFFLINE   majzel86

majzel86
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 lutego 2013 - 23:36

Witam. Na początku przepraszam za odgrzebanie tematu ale tutaj przejawił się post o odłączeniu zaworu biegu jałowego (krokowca) i silnik powinien wskoczyć na ok 2000 obr. ja mam problem, bo u mnie na gorącym silniku po odpięciu kostki z krokowego silnik gaśnie a sam ten zawór jakieś dziwne odgłosy wydaje i w puszcze filtra powietrza robi się rezonans. Przepustnica wyczyszczona, lewego powietrza nie łapie, błędów też nie wywala.
Pytanie czy coś z tym zaworem jest nie tak, bo po wyjęciu go coś w nim jest luźne i stuka a nie wiem czy tak ma być czy nie.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

#76 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lutego 2013 - 00:03

stukać to nic nie powinno. Być może sprężyna padła. Jeśli masz odrobinę zdolności to przy pomocy manuala z porad rozbierzesz i sprawdzisz. Możesz też poszukać kogoś i podmienić. ewentualnie allegro i używka w oryginale za 30-50 pln. Ostatnio kupowałem i trafiłem na w doskonałym stanie. Jutro sprawdzę u siebie co się stanie po odłączeniu wtyczki.

#77 OFFLINE   majzel86

majzel86
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lutego 2013 - 08:25

już zamówiłem oryginalny jak dojdzie zamontuję i zobaczę co i jak

#78 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2013 - 13:11

u mnie na gorącym silniku po odpięciu kostki z krokowego silnik gaśnie

To jest normalne. X20XEV nie ma typowego krokowca tylko iglice sterowana elektromagnesem i po odpieciu wtyczki zawor zamyka przelot.

#79 OFFLINE   majzel86

majzel86
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lutego 2013 - 14:45

rozumiem czyli jest ok a powiedzcie mi czy ten zawór (krokowy) zasysa powietrze w trybie ciągłym czy z takimi małymi przerwami, bo u mnie jest tak, że sobie tak pierdzi ten krokowiec i robi rezonans w filtrze powietrza a po wymontowaniu go z przepustnicy i takim delikatnym postukaniu o rekę w środku coś się obija. Poprzedni właściciel twierdził, że niedawno go czyścił. Może coś źle poskładał?

#80 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lutego 2013 - 19:26

Witam,
Szukałem i czytałem na tym forum i na opelomegaforum i nic to. Moja przed czyszczeniem przepustnicy troche szalała ale jak przepływke i czujnik przed przepływką odpinałem to spadał na jakieś 700 obrótów i czasem gasł ale obroty nie falowały. Jak wszystko spięte falują. Po czyszczeniu obroty skaczą na jałowym od 1200 do 2000, podczas jazdy nie schodzą poniżej 1500 i cały czas sam jedzie. A po odpleniu wlatuje na 2000 i sobie rośnie tak do 3000 czsem do 3500 i dopiero po naciśnięciu na pedał gazu tak ze dwa razy spada do 1500 aczkolwiek też nie zawsze. Wydaje mi się że jednak krokowy padł ale nie mam pewności bo jak sie spokojnie jedzie to potrafi 1000 trzymać czekając na zielone światło. Krokowiec mam taki(podczas czyszczenia przepustnicy trochę mu psiknąłem bo nie da się gnoja rozebrać):Dodany obrazek
Powie ktoś coś na ten temat?