Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Silnik krokowy Omega B 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
88 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 maja 2012 - 10:09

Witam rozebralem dzis krokowca i powiedzcie mi czy on wogole jest kompletny wiem napewno ze ktos tam kombinowal bo sa slady walki przy otwarciu

Dodany obrazek

Mam czesc od kostki elektrycznej pusta czesc plus to kolko na dole z nasadka po srodku w która wchodzi sprezynka i ten sworzeń

oto kolko dolne tłuste jak cholera troche oleju tez jest na spodzie
Dodany obrazek
Dodany obrazek
nastepne foto czesc elektryczna w która wchodzi sworzen tam jest luz nie wiem czy tak powinno byc ?? na jakiej zasadzie to działa > elektryka obraca sworzen ? czy sworzen sie kreci i daje sygnal do kostki elektrycznej ?? u mnie jest luz krece sworzeniem i on lagodnie sie kreci nie obraca nic tam z kostki

Dodany obrazek
oto czesc elektryczna wyglada w miare tego oczywiscie nie myje ani nie mocze w benzynie prawda??

Ale mialem walke znim z samego rana w swieto ;] Pomozcie ludziki dokrecilem to srube od spodu do oporu i auto wogole nie mialo wolnych obrotów ani na benie ani gaz !! popuscilem ja troche na benie znów kicha na gazie juz cos było czasem zafalowało ale było , powiedzcie mi czy oplaca mi sie to rozbierac i znow popuszczac troche jest szansa ze beda obroty na benie ? silnik wyczyszczony bardzo dokladnie , Druga sprawa to to czy to wogole krokowy nawalil bo , po odpieciu przeplwyki ma obroty na benzynie moze nie jakies prima sort ale cos tam ma k 700 moze troche lepiej czasem zafaluje , nastepna sprawa to to ze jak jechalem przed chwila przelaczylem go na benzyne i ruszajac z miejsca auto sie przydlawialo do 2000 tys obrotow a potem juz fajnie szedl równiutko zatrzymalem sie na benzynie i mial obroty w granicach 500 i slablo slablo az spadlo tak z minute trzymal i spadalo , a jak mu dalem na D to momemtalnie spadlo doradzcie cos

#42 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 01 maja 2012 - 11:11

mi wyglada na caly i nic tam nie brakuje jezeli chcesz myc to benzyna ekstrakcyjna nic nie skrob czasami a na forum wystarczylo poszukac troszke podaje link

http://forum.omegakl...hp?t=884&page=6

#43 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 maja 2012 - 11:33

no takja juz go wymylem elegancko i zlozylem tylko nic to nie dalo i pytam czy znow poluzowac ta nakretke czy nie czy nie da nic?


i powiedz mi czy uszkodzony krokowy dal by na gazie normalne obroty ? chyba logiczne ze jesli by nie dzialał to na gazie tez by nie bylo ? czy sie myle

#44 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 01 maja 2012 - 12:34

jaki masz gaz to podstawa
napewno nie da normalnych obraoto na gazie bo dostaje za duzo lub za malo powietrza on zle pracuje

#45 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 maja 2012 - 17:54

gaz mam 2 gen z uszkodzonym emulatorem sondy wiec jezdze bez

Ludzie powiedzcie mi w koncu czy uszkodzony krokowy powinien tez mi zamulac obroty na lpg ?? Na benzynie nie mam wogole wolnych chyba ze pojezdze na pb troche to wtedy chwile na lpg jest w miare ok czasem faluje, z odpieta przeplywka mam bormalnie obroty na pb !!

#46 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 maja 2012 - 16:14

ja pier.... kupilem nowy krokowy i du... to samo jest ;/ obroty na gazie w granicach 700 na benzynie czasem czasem zatrzymaja sie an dluzsza chwile na 400 i gasnie znow ,stary silnik ktory czyscilem ostatnio juz byl tak zabrudzony ze szkoda gadac ;/ ta rurka z silnika co idzie w dolot tak paskudzi chyba

#47 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 04 maja 2012 - 17:11

ja pier.... kupilem nowy krokowy i du... to samo jest ;/ obroty na gazie w granicach 700 na benzynie czasem czasem zatrzymaja sie an dluzsza chwile na 400 i gasnie znow ,stary silnik ktory czyscilem ostatnio juz byl tak zabrudzony ze szkoda gadac ;/ ta rurka z silnika co idzie w dolot tak paskudzi chyba


Ile dałeś za krokowy ? Czy GM czy zamiennik ?

#48 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 maja 2012 - 19:43

zamiennik ale na innej omedze dziala normalnie wiec to nie ma nic do rzeczy ja je... nie ma nikogo w miescie ani na tym forum kto by mi pomogl

#49 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 maja 2012 - 20:24

Myślę że na tym forum znalazłby się nie jeden który by Ci pomógł... Jedyny problem jest taki, że ja mam np. 130km w jedną stronę do Ciebie - nie wiem czy opłaca Ci się pokrywać koszta mojego dojazdu...

#50 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 05 maja 2012 - 09:43

wyczysc przepustnice i uszczelnij dolot moze podcisnienbia zle wpiete lub gdzies spadlo
ogolnie obroty powinny byc na poziomie ok 760rpm na pb i lpg.
nie wiem jak to jest zrobione z tym gazem ze emulator walniety to co steryje tym gazem pali tyle ile poleci z reduktora??? a czy przxez walnieta emulacje ECU nie dostaje zlych info z sondy??? ]
zajmij sie samym dolotem i podcisnieniami oraz wyczysc przepustnice to w pierwszej kolejnosci

#51 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 maja 2012 - 09:50

przepustnice czyscilem juz wiele razy.... dolot tez wydaje mi sie ze juz uszczelnilem bo siedzialem przy tym dlugo krokiwec nowy... moge miec wezyk podcisnienia wypiety bo z lewej strony pod wycieraczkami gdzie wchodza te wezyki jeden mi lata o kilka cm moge go wyciagnac i wciagnac natomiast druga sprawa to to ze podczas jazdy trzymania pedalu gazu dokladnie nie mam nawiewu na przód nie wiem czy to moze miec cos do rzeczy ale z tym posiedze dzis , i nastepna sprawa tez nie wiem czy cos ma jak otwieram przepustnice widze olej na dole w kolektorze ale jak wsuwalem rurke dosc dluga nie moglem go siegnac jeszcze a wydaje sie ze nie jest tak gleboko .... zauwazylem ze bardzo paskudzi mi z tej rury z boku silnika tej ktora idzie w dolot co czyszcze minie kilka dni znow cos kombinuje i znow zarzygane w oleju wszystko

#52 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 maja 2012 - 12:58

zauwazylem ze bardzo paskudzi mi z tej rury z boku silnika tej ktora idzie w dolot co czyszcze minie kilka dni znow cos kombinuje i znow zarzygane w oleju wszystko


Tak się dzieje, jak zapchana jest dysza pod przepustnicą. Masz podciśnienie na cieńszym wężyku?

#53 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 maja 2012 - 10:16

czyscilem ta dyzsze juz przeciez:( ladnie na wylot ja wyczyscilem

nie wiem powiem wam dostalem sie do akumualtorka podcisnienia i sa 2 weze dobrze wpiete pod spodem jest taki jak by filtr ? i to jest sciorane jak cholera pogiete sztywne cale, natomiast auto na benie jak gazuje to do 2000 tys go dusi potem jest normalnie caly dolot obejrzalem wrzesz i wzdluz jak ktos mi gazowal i nie widze zeby ciagnal lewizne ;/ nie mam juz sil jak go zgazuje to potem trzyma te obroty tak z 500 i stopniowo spada

#54 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2012 - 17:32

Dla XEV-a normalne obroty to 850 RPM. A ukł. zapłonowy w porządku.

#55 OFFLINE   marcin.mmz

marcin.mmz
  • 245 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Mińsk Mazowiecki

Napisany 11 maja 2012 - 13:05

Nie wiem czy pisze w dobrym dziale ale mam podobny problem i nie wiem od czego zacząć, pewnie układ dolotowy ale chce się upewnić i posłuchać sugestii ludzi którzy może już z tym borykali. Otóz chodzi o to, odpalam, auto ładnie chodzi, obroty równo ale jak chce ruszyć to spadają do 500-400 , żeby ruszyć to musze mu dać obroty 1500 a potem puszczam sprzęgło, niezbyt to ładnie wygląda bo jeżdze jak baba. Niemam mozliwości ruszyć samym sprzęgłem. Jeszcze ten problem się pojawia jak jade i chce auto wyrzucić na luz, obroty spadają do 400-500 a potem się normują na te ok 850. Często zdarza się jeszcze że potrafi zgasnąć, jak wyrzuce na luz z wysokich obrotów, np jak jade ok 100km/h. Co to może być, siliniczek krokowy był wymieniany bo widze że jest nowy. Nic o aucie nie wiem więcej bo wczoraj go kupiłem, koszta usunięcia napewno nie są duże ale jest to denerwujące.

#56 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2012 - 13:39

Nie wiem czy pisze w dobrym dziale ale mam podobny problem i nie wiem od czego zacząć, pewnie układ dolotowy ale chce się upewnić i posłuchać sugestii ludzi którzy może już z tym borykali. Otóz chodzi o to, odpalam, auto ładnie chodzi, obroty równo ale jak chce ruszyć to spadają do 500-400 , żeby ruszyć to musze mu dać obroty 1500 a potem puszczam sprzęgło, niezbyt to ładnie wygląda bo jeżdze jak baba. Niemam mozliwości ruszyć samym sprzęgłem. Jeszcze ten problem się pojawia jak jade i chce auto wyrzucić na luz, obroty spadają do 400-500 a potem się normują na te ok 850. Często zdarza się jeszcze że potrafi zgasnąć, jak wyrzuce na luz z wysokich obrotów, np jak jade ok 100km/h. Co to może być, siliniczek krokowy był wymieniany bo widze że jest nowy. Nic o aucie nie wiem więcej bo wczoraj go kupiłem, koszta usunięcia napewno nie są duże ale jest to denerwujące.

Bledy na poczatek sprawdz (instrukcja w poradach). Jak nic nie wyjdzie to na kompa i podejrzec jak pracuja wszystkie czujniki.
A poza tym to jak swierzo kupione to zrob pakiet startowy - swiece, kable, oleje, filtry, rozrzad, itp. itd.
Jakiej generacji lpg?
Problem jest tylko na Pb, lpg, czy na obu?

#57 OFFLINE   marcin.mmz

marcin.mmz
  • 245 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Mińsk Mazowiecki

Napisany 11 maja 2012 - 13:46

podobno wszystko było robione, rozrząd napewno ma ok 5 tys km więc tylko zajrze do niego. olej wymienie po niedzieli, problem jest taki sam na Pb i na LPG. Mam blisko dobrego fachowca od opli, podjade wieczorem i zobaczymy co on wymyśli.

#58 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2012 - 13:48

podobno wszystko było robione

Jak nie masz na to papieru to zakladasz ze nie bylo. Sprzedajacy bardzo rzadko robia takie prezenty nowemu wlascicielowi.

#59 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2012 - 14:19

Jak nie masz na to papieru to zakladasz ze nie bylo. Sprzedajacy bardzo rzadko robia takie prezenty nowemu wlascicielowi.



Może założył rozrząd, ale przy sprzedaży sobie za niego doliczył do ceny. To całkiem możliwe :).

#60 OFFLINE   PiotrDHL

PiotrDHL
  • 22 postów
  • Dołączył: 18-02-2011

Napisany 12 maja 2012 - 17:12

Nie wiem czy pisze w dobrym dziale ale mam podobny problem i nie wiem od czego zacząć, pewnie układ dolotowy ale chce się upewnić i posłuchać sugestii ludzi którzy może już z tym borykali. Otóz chodzi o to, odpalam, auto ładnie chodzi, obroty równo ale jak chce ruszyć to spadają do 500-400 , żeby ruszyć to musze mu dać obroty 1500 a potem puszczam sprzęgło, niezbyt to ładnie wygląda bo jeżdze jak baba. Niemam mozliwości ruszyć samym sprzęgłem. Jeszcze ten problem się pojawia jak jade i chce auto wyrzucić na luz, obroty spadają do 400-500 a potem się normują na te ok 850. Często zdarza się jeszcze że potrafi zgasnąć, jak wyrzuce na luz z wysokich obrotów, np jak jade ok 100km/h. Co to może być, siliniczek krokowy był wymieniany bo widze że jest nowy. Nic o aucie nie wiem więcej bo wczoraj go kupiłem, koszta usunięcia napewno nie są duże ale jest to denerwujące.


Miałem to samo rok temu po zakupie mojego. :(
Falujące obroty przed skrzyżowaniem, spadek na biegu jałowym do 400 obr./ min i skok do 700 obr/min - nieraz nawet gasł...:(
Wymieniłem krokowy i troszkę pomogło, ale jak posłuchałem pod machą z ilu miejsc on bierze "lewe" powietrze...dopiero wtedy zacząłem kleić, bo byle plastik opla > 50PLN.
Pozdrawiam