Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

CHIPTUNING do 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
145 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2012 - 00:18

1. Immo nie ma nic do tego.
2. Wkładasz i odpalasz. ECU odpinaj na odłączonym aku.
3. Tak.

#122 OFFLINE   Roki124

Roki124
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-06-2011
  • Skąd: Białystok

Napisany 06 maja 2012 - 07:18

Kokoszon jak wsadzisz ten chip tuning to pochwal sie jak to twoje cudo chodzi . bo mi tez po głowie sie kreci chip do mej kluseczki :)

#123 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2012 - 07:26

bo mi tez po głowie sie kreci chip do mej kluseczki


I pewnie na tym sie skoczy:)

#124 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 06 maja 2012 - 09:57

I pewnie na tym sie skoczy:)


albo pujdzie po bandzie i wrzuci jakies LS7 :D

#125 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maja 2012 - 21:41

Panowie kupiłem nie ten eprom, do mnie wchodzi mała kwadratowa kosc a kupiłem długa prostokatna bo nie sprawdziłem wersji kompa. Wystawiłem juz na aukcje ten co mi przysłali bo mi nie potrzebny. to chyba nie ogłoszenie o sprzedazy panie moderator, prosiłbym nie kasowac kolejnej mojej odpowiedzi na pytania chłopaków z forum

#126 OFFLINE   DystanS

DystanS
  • 5 postów
  • Dołączył: 19-11-2011
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2012 - 22:26

a ja powiem cos od siebie, olalbym temat chipow do x20xev czy zmiany silnika na v-ke, zamiast tego poszukalbym i wrzucil na poklad 2.3 turbo z saaba, silnik ma spory potencjal koszta nie sa takie straszne a po odpowiednim tuningu nie jeden wlasciciel 3-litrowki by sie zdziwil ;)

ps. ja bym sie bal pakowac do auta czipy niewiadomego pochodzenia, mozna sobie nim ladnie napsuc ...

#127 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maja 2012 - 23:32

DystanS już jeden silnik z saaba zagościł w omedze >>> http://www.forum.ome...ead.php?t=62279 :)

#128 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 06 maja 2012 - 23:48

I oczywiście taki swap to się na spokojnie w weekend ze szwagrem ogarnia :D :lol: :masakra:
Nie jest łatwo przeszczepić V'kę zamiast R4, czy zmienić diesel <-> benzyna w aucie z połowy lat 90-tych czy nowszym - mówię oczywiście o silnikach które w danym modelu występowały, a co dopiero mówić o wsadzaniu silnika z zupełnie innego auta...

#129 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2012 - 23:55

I oczywiście taki swap to się na spokojnie w weekend ze szwagrem ogarnia

Bo to proste rzeczy są :lol:

koszta nie sa takie straszne

I nie drogie :F

#130 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 maja 2012 - 00:01

ale jak to mówią dla chcącego nic trudnego ;) ILKU jako jeden z nielicznych pokazał, że jak się chce to można zdziałać i teorie suchą teorię z gadaniną wcielić w życie i zrobić coś oryginalnego i nietypowego, chwała chłopakowi za to, a czy to robi z szwagrem, bratem, ojcem to nie ma znaczenia, ważne żeby ogarniali co robią :)

#131 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 07 maja 2012 - 00:06

Drogie, nie drogie - rzecz względna. B234R można w stanie niezłym kupić bajecznie tanio, taniej niż dobrą V'kę (mówię o 3.0/3.2). Nawet wiązkę i ECU można wyrwać za grosze.
Co z tego, jeśli reszta musi być dorabiana, wszystko trwa "wieki" (chyba że mamy na miejscu tokarkę, frezarkę i spawarkę z wykwalifikowanymi operatorami) i kosztuje nie mało.

Wiązka i tak musi być rzeźbiona, ECU wymaga zabawy z takimi drobnostkami jak immobilizer, a w razie czego potrzebny dostęp do Tech'a 2 z odpowiednią kartą do Saab'a (zależy wszystko z jakiego auta i jaki silnik dokładnie, nie każdy ma kartę do starych Saab'ów :D)

Da się zrobić? Tak... Szybko i tanio? Nie. Będzie fun z jazdy? Będzie, ale nigdy z seryjnego silnika, czyli dochodzą koszta strojenia, ew. wymiany wtrysków czy turbosprężarki...

#132 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 14 maja 2012 - 20:53

jak sprawdzić, czy w sterowniku 2.0 16V jest wsad Steinmetz'a dający 150 PS ?

#133 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 maja 2012 - 21:40

Który Simtec? Jeśli stary, to rozbierz i zobacz co siedzi w podstawce. Ewentualnie wrzuć foty na forum, czy pisz do mnie PW. W przypadku nowego - zobaczysz czy było coś lutowane.

#134 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 15 maja 2012 - 12:54

O CHIP'ie było w prospekcie Steinmetza z 1994r. Moja znajomość j. niemieckiego pozwoliła mi ustalić iż chip występował w autach z pakietem ST ( jak często , czy zawsze ? tego nie wiem) z silnikiem 2.0 16V i generował moc 150 KM .

Moja 2.0 16V miała kompletny pakiet zewnętrzny ST wraz z alu 17 " i w BRIEF'ie było to odnotowane. W środku kubełki Recaro, kiera Irmschera no i szpera :D

Dlatego chciałbym wiedzieć, czy może coś było w sterowniku grzebane :)

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#135 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 maja 2012 - 16:02

Jakbyś zdjął ten plastik który jest na podstawce to będzie widać kość pamięci. Zasadniczo widzę kość 28 pin, a ZTCP oryginalnie miały 32 pinowe...

#136 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 15 maja 2012 - 16:09

chodzi o ten biały plastik ?

#137 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 maja 2012 - 16:22

Tak.

#138 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 15 maja 2012 - 16:41

Właśnie wróciłem z garażu
po zdjęciu plastiku moim oczom ukazało się takie coś :

Dodany obrazek

#139 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 maja 2012 - 16:46

Nie dam Ci 100% gwarancji ale moim zdaniem to nie jest standardowa kość pamięci z tego ECU. Niestety nie wiadomo jaki wsad jest w środku.

#140 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 15 maja 2012 - 16:52

Wpisywałem to oznaczenie, ale google nic o tym nie wie.
Te "150" może tyczyć się właśnie mocy ? :D

Ciężko mi stwierdzić, czy te auto dobrze zapitalało jak na 2.0 16V , bo nie miałem porównania.

Jak więc teraz sprawdzić, czy to faktycznie jest "wzmocnione" ?