[OB & OBFL] OMEGA 2.5 DTI - trzęsło silnikiem przy odpalaniu
#21 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 20:52
#22 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 20:58
coś takiego może być ?? opłaca się z allegro czy lepiej szukać w sklepach ?? inter cars ??
#23 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 21:11
http://allegro.pl/od...2784883140.html
PS. Dogiąłeś te styki w tej kostce czujnika wysokiego ciśnienia?
#24 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 21:15
Odma którą podałeś w linku allegro jest inna niż podaje katalog bmw
nr 11 na rysunku http://bmwfans.info/...der_head_cover/
nr 11 katalog po polsku http://www.realoem.c...316&hg=11&fg=15
sklep przykładowy http://www.bmw-sklep...ro-wieczne.html
Być może odma od E60 pasuje od E39 ale poszukaj info na forum, bo chyba było coś o tym.
Mimo że to mogą być wtryski to posprawdzaj ciśnienia paliwa jak to wygląda.
Iwan a czemu lepsza ta odma co podałeś?
#25 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 21:15
#26 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 21:33
Iwan a czemu lepsza ta odma co podałeś?
Według mnie "klasyczny" filtr dużo lepiej odseparuje cząstki oleju niż taki pseudo "cyklon". Z tego co mi wiadomo BMW wycofało się z tych plastikowych separatorów bo wbrew oczekiwaniom nie były lepsze od tego "klasycznego" filterka i w najnowszych dieslach odpowietrzanie skrzyni korbowej jest już na zupełnie innej zasadzie.
#27 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 21:40
Tak dogiąłem ale wspomne jeszcze mechanikowi żeby sam przepatrzył.
#28 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 21:47
Ponoć duże znaczenie ma na jakim oleju się jezdzi...ja jak miałem 5w40 to miałem olej w dolocie,zmieniłem separaror i olej na 0w30 i sucho było.
samo dogięcie nic nie da...trzeba jeszcze potraktować chemią..
niech Ci sprawdzą cały układ zasilania.
Jak to ogarniesz to daj znać,pamiętaj że to cr na bezpośrednim wtrysku,wtryskiwacze muszą być sprawne,jak leje w przelew to mniejsze zło jak w cylinder,w trym 2 gim przypadku może wypalić Ci dziurę w tłoku...
#29 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 22:03
Według mnie "klasyczny" filtr dużo lepiej odseparuje cząstki oleju niż taki pseudo "cyklon". Z tego co mi wiadomo BMW wycofało się z tych plastikowych separatorów bo wbrew oczekiwaniom nie były lepsze od tego "klasycznego" filterka
hmm ciekawe bo myślałem że jest na odwrót :confused:
#30 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 22:05
hmm ciekawe bo myślałem że jest na odwrót :confused:
U mnie ten nowy zdał egzamin..
#31 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 22:08
samo dogięcie nic nie da...trzeba jeszcze potraktować chemią..
I tak najpierw:
Kontakt 60
http://www.smaruj.pl...ykow 100ml.html
Potem Kontakt WL:
http://www.smaruj.pl...akt chemie.html
I na koniec Kontakt 61:
http://www.smaruj.pl...nych 200ml.html
Ja dodatkowo dałem jeszcze ten środek:
Thomas & Betts Contax Oxide Inhibiting Compound:
http://www.specializ...d-8Oz-2267.aspx
I dodatkowo do skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami + do paru innych miejsc (przy wtykach lamp itd) żeby zabezpieczyś dodatkowo styki:
Emitery Cortec VpCI 101:
http://www.inhibitor...ona/pdf/101.pdf
Może to przesada ale po tej akcji z tą cholerną wtyczką postanowiłem, że zabezpiecze wszelkie możliwe styki na 200%
A w ostateczności jak nie masz gdzie tego kupić lub nie chcesz czekać zanim przyjdzie - zwykły odrdzewiacz w sprayu i spryskaj te styki - spróbuj i daj znać
#32 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 23:03
Zdam obfitą relacje jak Omcia wróci od lekarza i jak będę miał trochę wiecej wolnego czasu to zaczne ją piescić ;p i styki przepatrze pozabezpieczam i dolot calutenki wyczyszcze na razie niestety dużo obowiązków mimo wszystko ważniejszych od samochodu mam.
#33 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2012 - 06:49
#34 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2012 - 13:19
Do tego silnika tylko olej syntetyczny najlepiej który spełnia normę BMW LL-01Hmmm kurde ja zalewam taki jaki był wcześniej 10W-40 Shella .... Czy to dobrze ?? Czy to źle ?? Teraz wypatrzyłem 7 litrów na allegro castrol magnatec 10w-40 diesel z przesyłką za 163zł (komplecik filtrów Filtrona paliwo+olej+kabina+powietrze za 190zł - cena z przesyłką). Będzie dobry ??
np Motul X-Cess 5W40
ale może być inna klasa lepkości, wskazana przez producenta silnika.
Olej kup u legal dystrybutora wtedy będzie pewność że olej nie jest dodatkowo 'uszlachetniony'.
Filtry oryginał, lub mann lub knecht - wielkich oszczędności na tym nie ma -przy zakupie.
Filtron miewa problem z jakością, obyś nie trafił akurat na taki trefny filtr oleju.
#35 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2012 - 17:43
#36 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2012 - 17:58
ja po zakupie włałem 10W40 ale już następna zmiana została zrobiona płukanka i teraz siedzi 0W40 od 3 latno ja też się przyznam, że jeżdżę na półsyntetyku Mobil 1 10W40 od 3 lat;taki był już jak kupiłem i nie zmieniam;wymiana oelju co 10 koła
#37 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2012 - 20:23
#38 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2012 - 21:28
SILNIK to już zalecają 0W-40. Dlaczego ?? Przecież to te same silniki są...
I tak w ogóle skoro Castrol zaleca taki olej to dlaczego Omcia miała zalany po przyjechaniu z niemczech 10W-40 ??
I dlaczego biorąc pod uwage BMW wchodzi 7 litrów a Opla 6.5 ??
#39 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2012 - 21:45
Hmmmm... tak z ciekawości wszedłem na strone Castrola i sprawdziłem jaki olej dedykuja dla tego silnika i troche tego nie rozumiem. Wybierajac opcje OPEL>OMEGA>2.5DTI zalecają 5W-40 ok... a już wybierajac opcje BMW>525d, -Touring (M57, E39) (5 Series)
SILNIK to już zalecają 0W-40. Dlaczego ?? Przecież to te same silniki są...
I tak w ogóle skoro Castrol zaleca taki olej to dlaczego Omcia miała zalany po przyjechaniu z niemczech 10W-40 ??
I dlaczego biorąc pod uwage BMW wchodzi 7 litrów a Opla 6.5 ??
Może głupio odpowiem,bo to opel Myślę że ludzie wlewają gorsze oleje albo z niewiedzy albo ze względów ekonomicznych.Nie czytałem na stronie Castrola ile ma wejść do omegi a ile do bmw ale od dawna wiem że 6.5 l ma być.
Masz już jakieś info o Omci?
#40 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2012 - 22:58
Hmmmm... tak z ciekawości wszedłem na strone Castrola i sprawdziłem jaki olej dedykuja dla tego silnika i troche tego nie rozumiem.
To proste - bo sie nie znają
nawet w ASO Opla się gubią,
po prostu te wyszukiwarki czasem podają głupoty - inaczej mówiąc błąd w bazie danych.
BMW w PL leje Castrol nie dlatego że się troszczy o silniki, tylko że takie ma umowy handlowe - nic więcej.
Każdy może lać co chce, jak chce i według własnych upodobań i doświadczeń i czego tam jeszcze...
Żeby nie przekombinować po prostu wybierz jakiś olej z normą BMW LL-01 i lepkości wskazanej przez producenta silnika.