Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] OMEGA 2.5 DTI - trzęsło silnikiem przy odpalaniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 listopada 2012 - 20:52

dokładnie do silnika m57,wpisz w szukajce odma i wiele rzeczy przydatnych znajdziesz..

 


#22 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 listopada 2012 - 20:58

http://allegro.pl/od...2784871020.html

coś takiego może być ?? opłaca się z allegro czy lepiej szukać w sklepach ?? inter cars ??

#23 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 listopada 2012 - 21:11

Według mnie wersja z filtrem "papierowym" jest lepsza.

http://allegro.pl/od...2784883140.html


PS. Dogiąłeś te styki w tej kostce czujnika wysokiego ciśnienia?

#24 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 22 listopada 2012 - 21:15

Kupuj u sprawdzonego sprzedawcy. Sam sprawdzaj nr części zanim kupisz.
Odma którą podałeś w linku allegro jest inna niż podaje katalog bmw
nr 11 na rysunku http://bmwfans.info/...der_head_cover/
nr 11 katalog po polsku http://www.realoem.c...316&hg=11&fg=15
sklep przykładowy http://www.bmw-sklep...ro-wieczne.html
Być może odma od E60 pasuje od E39 ale poszukaj info na forum, bo chyba było coś o tym.

Mimo że to mogą być wtryski to posprawdzaj ciśnienia paliwa jak to wygląda.

Iwan a czemu lepsza ta odma co podałeś?

#25 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 listopada 2012 - 21:15

Dokładnie taki sam ja kupiłem,są 2 typy jak wspomniał Iwan,wybór należy do Ciebie..

 


#26 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 listopada 2012 - 21:33

Iwan a czemu lepsza ta odma co podałeś?


Według mnie "klasyczny" filtr dużo lepiej odseparuje cząstki oleju niż taki pseudo "cyklon". Z tego co mi wiadomo BMW wycofało się z tych plastikowych separatorów bo wbrew oczekiwaniom nie były lepsze od tego "klasycznego" filterka i w najnowszych dieslach odpowietrzanie skrzyni korbowej jest już na zupełnie innej zasadzie.

#27 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 listopada 2012 - 21:40

Odpowiedz dla Iwana:

Tak dogiąłem ale wspomne jeszcze mechanikowi żeby sam przepatrzył.

#28 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 listopada 2012 - 21:47

A ja jak miałem starego typu to miałem olej w dolocie po wymianie na nowy sucho było,ale dopiero po wymianie 2 ch separatorów,a to dlatego że jak kupiłem swoją to od nowości nie był chyba wymieniany.
Ponoć duże znaczenie ma na jakim oleju się jezdzi...ja jak miałem 5w40 to miałem olej w dolocie,zmieniłem separaror i olej na 0w30 i sucho było.

samo dogięcie nic nie da...trzeba jeszcze potraktować chemią..
niech Ci sprawdzą cały układ zasilania.

Jak to ogarniesz to daj znać,pamiętaj że to cr na bezpośrednim wtrysku,wtryskiwacze muszą być sprawne,jak leje w przelew to mniejsze zło jak w cylinder,w trym 2 gim przypadku może wypalić Ci dziurę w tłoku...

 


#29 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 22 listopada 2012 - 22:03

Według mnie "klasyczny" filtr dużo lepiej odseparuje cząstki oleju niż taki pseudo "cyklon". Z tego co mi wiadomo BMW wycofało się z tych plastikowych separatorów bo wbrew oczekiwaniom nie były lepsze od tego "klasycznego" filterka


hmm ciekawe bo myślałem że jest na odwrót :confused:

#30 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 listopada 2012 - 22:05

hmm ciekawe bo myślałem że jest na odwrót :confused:



U mnie ten nowy zdał egzamin..

 


#31 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 listopada 2012 - 22:08

samo dogięcie nic nie da...trzeba jeszcze potraktować chemią..


I tak najpierw:

Kontakt 60

http://www.smaruj.pl...ykow 100ml.html

Potem Kontakt WL:

http://www.smaruj.pl...akt chemie.html

I na koniec Kontakt 61:

http://www.smaruj.pl...nych 200ml.html

Ja dodatkowo dałem jeszcze ten środek:

Thomas & Betts Contax Oxide Inhibiting Compound:

http://www.specializ...d-8Oz-2267.aspx

I dodatkowo do skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami + do paru innych miejsc (przy wtykach lamp itd) żeby zabezpieczyś dodatkowo styki:

Emitery Cortec VpCI 101:

http://www.inhibitor...ona/pdf/101.pdf

Może to przesada ale po tej akcji z tą cholerną wtyczką postanowiłem, że zabezpiecze wszelkie możliwe styki na 200%:D

A w ostateczności jak nie masz gdzie tego kupić lub nie chcesz czekać zanim przyjdzie - zwykły odrdzewiacz w sprayu i spryskaj te styki - spróbuj i daj znać:)

#32 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 listopada 2012 - 23:03

Hmmm kurde ja zalewam taki jaki był wcześniej 10W-40 Shella .... Czy to dobrze ?? Czy to źle ?? Teraz wypatrzyłem 7 litrów na allegro castrol magnatec 10w-40 diesel z przesyłką za 163zł (komplecik filtrów Filtrona paliwo+olej+kabina+powietrze za 190zł - cena z przesyłką). Będzie dobry ??


Zdam obfitą relacje jak Omcia wróci od lekarza :) i jak będę miał trochę wiecej wolnego czasu to zaczne ją piescić ;p i styki przepatrze pozabezpieczam i dolot calutenki wyczyszcze :) na razie niestety dużo obowiązków mimo wszystko ważniejszych od samochodu mam.

#33 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 listopada 2012 - 06:49

Wg mnie trochę słaby jest 10w40,jest też temat dotyczący oleju do naszych motorków..ja przeszedłem na 0w30 i nie żałuję.

 


#34 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 23 listopada 2012 - 13:19

Hmmm kurde ja zalewam taki jaki był wcześniej 10W-40 Shella .... Czy to dobrze ?? Czy to źle ?? Teraz wypatrzyłem 7 litrów na allegro castrol magnatec 10w-40 diesel z przesyłką za 163zł (komplecik filtrów Filtrona paliwo+olej+kabina+powietrze za 190zł - cena z przesyłką). Będzie dobry ??

Do tego silnika tylko olej syntetyczny najlepiej który spełnia normę BMW LL-01
np Motul X-Cess 5W40
ale może być inna klasa lepkości, wskazana przez producenta silnika.
Olej kup u legal dystrybutora wtedy będzie pewność że olej nie jest dodatkowo 'uszlachetniony'.
Filtry oryginał, lub mann lub knecht - wielkich oszczędności na tym nie ma -przy zakupie.
Filtron miewa problem z jakością, obyś nie trafił akurat na taki trefny filtr oleju.

#35 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 listopada 2012 - 17:43

no ja też się przyznam, że jeżdżę na półsyntetyku Mobil 1 10W40 od 3 lat;taki był już jak kupiłem i nie zmieniam;wymiana oelju co 10 koła:)

#36 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2012 - 17:58

no ja też się przyznam, że jeżdżę na półsyntetyku Mobil 1 10W40 od 3 lat;taki był już jak kupiłem i nie zmieniam;wymiana oelju co 10 koła

ja po zakupie włałem 10W40 ale już następna zmiana została zrobiona płukanka i teraz siedzi 0W40 od 3 lat

#37 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 listopada 2012 - 20:23

ja wlewam castrol 0w-40 i jest ok od kupna auta bylo 145000 teraz jest 277000 i jest git

#38 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 listopada 2012 - 21:28

Hmmmm... tak z ciekawości wszedłem na strone Castrola i sprawdziłem jaki olej dedykuja dla tego silnika i troche tego nie rozumiem. Wybierajac opcje OPEL>OMEGA>2.5DTI zalecają 5W-40 ok... a już wybierajac opcje BMW>525d, -Touring (M57, E39) (5 Series)
SILNIK to już zalecają 0W-40. Dlaczego ?? Przecież to te same silniki są...

I tak w ogóle skoro Castrol zaleca taki olej to dlaczego Omcia miała zalany po przyjechaniu z niemczech 10W-40 ??

I dlaczego biorąc pod uwage BMW wchodzi 7 litrów a Opla 6.5 ??

#39 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 listopada 2012 - 21:45

Hmmmm... tak z ciekawości wszedłem na strone Castrola i sprawdziłem jaki olej dedykuja dla tego silnika i troche tego nie rozumiem. Wybierajac opcje OPEL>OMEGA>2.5DTI zalecają 5W-40 ok... a już wybierajac opcje BMW>525d, -Touring (M57, E39) (5 Series)
SILNIK to już zalecają 0W-40. Dlaczego ?? Przecież to te same silniki są...

I tak w ogóle skoro Castrol zaleca taki olej to dlaczego Omcia miała zalany po przyjechaniu z niemczech 10W-40 ??

I dlaczego biorąc pod uwage BMW wchodzi 7 litrów a Opla 6.5 ??


Może głupio odpowiem,bo to opel :) Myślę że ludzie wlewają gorsze oleje albo z niewiedzy albo ze względów ekonomicznych.Nie czytałem na stronie Castrola ile ma wejść do omegi a ile do bmw ale od dawna wiem że 6.5 l ma być.
Masz już jakieś info o Omci?

 


#40 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 23 listopada 2012 - 22:58

Hmmmm... tak z ciekawości wszedłem na strone Castrola i sprawdziłem jaki olej dedykuja dla tego silnika i troche tego nie rozumiem.


To proste - bo sie nie znają:D
nawet w ASO Opla się gubią,
po prostu te wyszukiwarki czasem podają głupoty - inaczej mówiąc błąd w bazie danych.
BMW w PL leje Castrol nie dlatego że się troszczy o silniki, tylko że takie ma umowy handlowe - nic więcej.
Każdy może lać co chce, jak chce i według własnych upodobań i doświadczeń i czego tam jeszcze...

Żeby nie przekombinować po prostu wybierz jakiś olej z normą BMW LL-01 i lepkości wskazanej przez producenta silnika.