Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] OMEGA 2.5 DTI - trzęsło silnikiem przy odpalaniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 listopada 2012 - 21:53

Witam. Mam następujący problem:

Cztery dni temu po przejechaniu około 30 km normalnym tempem zalaniu następnie około 3/4 paliwa zajechałem do domu odczekałem aż turbo odpocznie i zgasiłem silnik tak jak zawsze to robiłem. Jako że mam trochę mało miejsca w garażu tak po około 30 minutach chciałem przeparkować Omege i zdziwienie.... Silnik po odpaleniu strasznie się trząsł strasznie cięzko było żeby odpalił około 5 sekund krecil obroty strasznie falowały masakra cała buda chodzila. Po około minucie obroty sie uspokoiły i wszystko wrocilo do normy. 3 dni temu silnik miał taką samą dolegliwość na zimny silnik krecił długo tez około 5 sekund i tak samo falujace obroty trzesienie budą. Przejechałem sie troche samochodem aż sie rozgrzał i stwierdziłem ze na ciepłym silniku pali OK. Jednak 2 dni temu gdy jechalem już czułem ze mimo ciezkiego palenia to np stojac na swiatlach czuc falowanie obrotów i delikatne trzesienie karoserią. Wczoraj silnik odpalił dopiero po 3 probach i kreceniu tak po 5 sekund. Z wielkim trudem ale jednak.

Dnia dzisiejszego silnik nie odpalił w ogóle. Kreci kręci kreci kręci i nic jednym razem jak probowalem to było juz tak jakby prawie załapywal. Niestety nie odpalił.

Od razu mówie że gdybym miał teraz odpowiednia gotówkę to bym nie czekał z tym problemem jednak niestety koniec miesiąca i ciezko z kasą.

Proszę o pomoc, co może dolegać. Pierwsza rzecz na myśl jaka mi przyszła to filtr paliwa który nie był wymieniany już 4 lata.... a może i więcej bo nie wiadomo kiedy ostatni właściciel niemiec wymieniał (pozostawcie to bez komentarza, samochód odziedziczyłem po ojcu w spadku). Czy mogą to być wtryski?? Dodam że samochod mocy nie tracil, nie dymił, przyspieszal tak samo bez zadnych szarpniec jechał tak jak jechal tylko ciezko było odpalic i na wolnych obrotach nie równo chodził.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

#2 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 21 listopada 2012 - 21:58

Ja bym obstawiał układ zasilania. Pompa wtryskowa i wszystkie przewody najprawdopodobniej gdzieś się zapowietrza.

#3 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 21 listopada 2012 - 22:04

U mnie były bardzo podobne objawy ze wskazaniem na takie same.
Dwa razy okazało się że wtrysk lał, więc regeneracja, a raz dziurawy wężyk podciśnienia znajdujący się z tyłu silnika.

#4 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 listopada 2012 - 22:12

na chwile obecną będzie cięzko sprawdzić wtryski. Ten wężyk podcisnienia jest łatwo znaleść??

wymiana filtru paliwa moze pomoc ??

#5 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 22 listopada 2012 - 07:01

Wężyk wymacasz u góry komory silnika pod podszybiem. U mnie był sparciały i po jego wymianie auto zaczęło odpalać wzorcowo.
Co do wtrysków, możesz ugadać się z jakimś mechanikiem że podjedzie do Ciebie i sprawdzi.

Wymiana filtra nie sądzę by pomogła, ponieważ jak opisujesz objawy paliwo dochodzi do silnika.

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2012 - 07:10

jakimś mechanikiem że podjedzie do Ciebie i sprawdzi.

tylko wyjecie i maszyna powie prawde

#7 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 listopada 2012 - 07:48

Miałem podobny problem - falowały obroty i nie chciał odpalić. Przyczyna okazała się banalna: chwiejne i utlenione styki od kostki czujnika wysokiego ciśnienia w szynie. Zanim do tego doszedłem wydałem ponad 2500 PLN (sprawdzenie wtrysków, wymiana zaworu wys. ciśnienia w pompie CP1, wymiana świec, przepływomierza itd:masakra:) w pewnym "wyspecjalizowanym" Bosch Service Diesel w Gdańsku...

Wyjąłem kostkę, dogiąłem styki spryskałem 3 środkami (pierwszy rozpuszcza tlenki itp, drugi zmywa ten syf, trzeci konserwuje) i od 2 lat silnik chodzi jak zagarek.

Jeśli to nie pomoże to do sprawdzenia:

1. Wtryskiwacze
2. Pompa progowa pod siedzeniem
3. Czujnik wałka rozrządu (choć w sumie gdyby był walnięty to i tak obroty by nie falowały)

W jakim zakresie obroty falowały? 500-1000 obr/min? Jak silnik jest porządnie rozgrzany pali dosłownie na dotyk czy chwilkę musisz pokręcić?

#8 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 listopada 2012 - 08:01

Gdzie ten czujnik wysokiego ciśnienia się znajduje?? Za niedługo będę wybierał się do garażu. Zdam potem relacje.

Tak obroty falowały w takim zakresie. Jednak teraz w ogóle nie odpala... może gdyby było trochę cieplej....

Jak był rozgrzany palił na dotyk.

Te objaway że długo odpala teraz jak sobie przypominam maja juz miejsce od jakichs 2 miesiecy... raz na jakiś czas własnie troszeczke dlużej kręcił ale nie zwracalem na to tak uwagi bo niby ze chłodniej ale najwyraźniej juz cos zaczynało się dziać

#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2012 - 10:15

http://www.forum.ome...479&postcount=8 numer 4 Cie interesuje

#10 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 listopada 2012 - 12:10

no niestety nic nie pomogło. prowadze samochod do mechanika.

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2012 - 15:39

pierwsze to komputer jeśli niema błędów to podczas odpalania patrzeć na ciśnienie w szynie czy nie spada i jakie jest

#12 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 22 listopada 2012 - 17:04

tylko wyjecie i maszyna powie prawde

Tak. Ale żeby sprawdzić czy nie przelewają to nie trzeba maszyny.

U mnie przy rozruchu pompował jeden wtrysk w przelew a nie w cylinder i to była przyczyna j.w. objawów.

#13 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 listopada 2012 - 19:57

A dlaczego twierdzicie że filtr paliwa nie?? 4 lata nie wymieniany....A CR jet wrażliwy na filtr paliwa....powinien zacząć od rzeczy podstawowych..Zgadzam się z Damianem,komp i powinno wyjść...wiadomo próbę przelewową można zrobić samemu ale przygotowanie menzurek i go czeka..może nalał kiepskiego paliwa..Wg mnie najbardziej miarodajne jest sprawdzenie na maszynie,jak wiemy nasze wtryski mogą przelewa w 2 strony,w cylinder i w przelew,przerabiane tematy na forum.

 


#14 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2012 - 20:14

Mam ten sam problem z moją omegą 2.5td 1998, cięzko odpala, robi za sobą trochę dymu zaraz po odpaleniu (przy jeździe nic nie dymi) do tego na zimnym silniku telepie w przedziale 500-800rpm.

Od jednej osoby dowiedziałem się, że miała to samo, ustawiała pompę, regenerowała i wszystko działa, jednak ja wolałbym zacząć od mniejszych wydatków. Tak więc wszelkie uwagi też chętnie przeczytam.

Ktoś może mi pomóc w znalezieniu czujnika ciśnienia paliwa przy moim silniku? Może akurat pomoże..

Z góry dzięki!

#15 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 listopada 2012 - 20:21

Witam ponownie. Dzień minął pod znakiem męczarni z Omcią na chwile obecną jest hu..o ale stabilnie. Sprawa wyglada tak.

Zacząłem od sprawdzenia filtru mimo iż dlugo nie wymieniany to wszystko jest z nim ok po sciagnieciu węzyka i przekreceniu kluczykiem strumien jak z węża strażackiego.

Sprawdziłem tą kostkę co tutaj kolega pisał na forum. Z kostką wszystko ok.

Rozłozyłem ręce i zajechałem do mechanika (znaczy się zaciągneli mnie na lince, bo nie dala rady zapalic omcia na sam koniec akumulator padl i tyle było z krecenia)

Mechanik podpiął pod komputer i stwierdził że czujnik temperatury silnika mimo iż silnik jest zimny 6 stopni na podwórku wiec temp silnika podobna powinna być a tu czujnik do komputera wysyła sygnał że silnik ma 55 stopni ciepła. Co za tym idzie dawka paliwa była za mała. Dlatego silnik nie odpalił. kosztowało mnie to całe 50 zł (sprawdzenie). Po spryskaniu samostartem silnik odpalił. Mechanik dokonca sam nie wiem jakim cudem. Z miejsca w ktorym byłem do miejsca zamieszkania mam 100km wiec póki silnik pracował szybciutko sie spakowałem i do domciu. Teraz samochod stoi u mojego znajomego dobrego mechanika w mojej wsi.

Na takim nie wpełni działajacym silniku pokonałem dystans 100 km na poczatku tak przez pierwsze 20 km strasznie nie równo pracował szarpało niemiłosiernie jedynie delikatne dodawanie gazu skutowalo przyspieszaniem wolnym, wcisniecie gazu do końca to jedno wielkie szarpanie.

Po tych 20 km silnik dostał chyba drugie życie albo po prostu większą dawke paliwa bo moc silnika bardzo wzrosła na oko powiedziałbym około 170KM. Na prawde duza różnica w przyspieszaniu.

Mój zaufany mechanik powiedział że do poniedziałku sprawdzi wtryski oczywiscie sprawdzi ten czujnik temp silnika i da mi znać co dokładnie dolega no i ile pociągnie mnie to z kieszeni.

Oczywiscie jak już wszystko sie unormuje wymienie wszystkie filtry tysiąc kilometrów szybciej niż powinienem i tak. Ale ze szykuje się za niedługo trasa 1000km wiec lepiej wczesniej niż później. Małe pytanie do kolegów: czy wymieniać odme??

Pozdrowienia

#16 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 listopada 2012 - 20:31

Jak będziesz wymieniał oleje wymień odmę! Jak auto odpaliło na samostart to wg mnie 99% leje Ci wtrysk w przelew dlatego nie odpaliła bo nie było wystarczającego ciśnienia na szynie cr, więc wtryski daj do sprawdzenia,oczywiście czujnik do wymiany ale musi być oplowski a nie od bmw...

 


#17 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 22 listopada 2012 - 20:40

Raz jest źle a raz lepiej - przypadkiem to nie elektryka a dokładnie któreś styki przy czujniku, wtryskach itp
Odmy jak nie wymieniałeś to wymień ale nie tylko sam wkład tylko kpl.
Ciekawe jak pompuje pompa progowa.

#18 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 listopada 2012 - 20:40

OK. Wtryskami i czujnikiem zajmie sie mechanior. Przy wymianie oleju zmienie odme. Czemu jak zapytałem innego kolege jakis juz czas temu o wymiane odmy to mnie wyśmiał i powiedział ze się tego nie wymienia??

Następne pytanie. Czy drodzy koledzy w waszych omegach też macie jakby takiego blow offa?? Przykładowo przyspieszam na 2 biegu puszczam gaz (ale nie ze pedał w podłoge tylko tak max 3 tys obrotów) i psssssss!! (aż sie małolaty gapią jakbym jakąs stuningowaną fura jechał). Mi sie oczywiscie ten dźwiek podoba tylko pytanie brzmi czy to tak ma być. Na 2 biegu bardzo mocno robi psss na 3 troche słabiej i tak do 5 coraz slabiej. Jednak slychać to wyraźnie.

#19 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 listopada 2012 - 20:47

To powiedz temu kolesiowi żeby sobie nie wymieniał a Ty wymień...Co do tego pssss to masz nieszczelny układ dolotowy,przez co możesz mieć mniejszą dynamikę...i może przykapcać...jak wymienisz odmę to wyczyść cały układ dolotowy z oleju włącznie z IC.

Ciekawe jak pompuje pompa progowa.


Do sprawdzenia opcomem ale nie wiadomo czy kolega posiada.
Gdyby dawała za niskie ciśnienie to by wcale nie odpalił a że odpalił na samostart to podejżewam wtryski

 


#20 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 listopada 2012 - 20:51

Ok. zastosuje się do rad. Odmy szukać do E39 525D jak dobrze rozumuje??

opcom... nie wiele mi to słowo mówi ale gdybym coś takiego posiadał to bym wiedział :)

Nie wiem czy dobry to tok myślowy że jeżeli po zdjęciu wężyka z filtra (tego którym doprowadzane jest paliwo do filtra) i przekręceniu kluczykiem z węza leci jak oszalale paliwo to znak że pompa progowa działa prawidłowo ?? Czy moze to byc jej po prostu chwilowa odpowiednia praca??