[OB & OBFL] OMEGA 2.5 DTI - trzęsło silnikiem przy odpalaniu
#1 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2012 - 21:53
Cztery dni temu po przejechaniu około 30 km normalnym tempem zalaniu następnie około 3/4 paliwa zajechałem do domu odczekałem aż turbo odpocznie i zgasiłem silnik tak jak zawsze to robiłem. Jako że mam trochę mało miejsca w garażu tak po około 30 minutach chciałem przeparkować Omege i zdziwienie.... Silnik po odpaleniu strasznie się trząsł strasznie cięzko było żeby odpalił około 5 sekund krecil obroty strasznie falowały masakra cała buda chodzila. Po około minucie obroty sie uspokoiły i wszystko wrocilo do normy. 3 dni temu silnik miał taką samą dolegliwość na zimny silnik krecił długo tez około 5 sekund i tak samo falujace obroty trzesienie budą. Przejechałem sie troche samochodem aż sie rozgrzał i stwierdziłem ze na ciepłym silniku pali OK. Jednak 2 dni temu gdy jechalem już czułem ze mimo ciezkiego palenia to np stojac na swiatlach czuc falowanie obrotów i delikatne trzesienie karoserią. Wczoraj silnik odpalił dopiero po 3 probach i kreceniu tak po 5 sekund. Z wielkim trudem ale jednak.
Dnia dzisiejszego silnik nie odpalił w ogóle. Kreci kręci kreci kręci i nic jednym razem jak probowalem to było juz tak jakby prawie załapywal. Niestety nie odpalił.
Od razu mówie że gdybym miał teraz odpowiednia gotówkę to bym nie czekał z tym problemem jednak niestety koniec miesiąca i ciezko z kasą.
Proszę o pomoc, co może dolegać. Pierwsza rzecz na myśl jaka mi przyszła to filtr paliwa który nie był wymieniany już 4 lata.... a może i więcej bo nie wiadomo kiedy ostatni właściciel niemiec wymieniał (pozostawcie to bez komentarza, samochód odziedziczyłem po ojcu w spadku). Czy mogą to być wtryski?? Dodam że samochod mocy nie tracil, nie dymił, przyspieszal tak samo bez zadnych szarpniec jechał tak jak jechal tylko ciezko było odpalic i na wolnych obrotach nie równo chodził.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
#2 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2012 - 21:58
#3 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2012 - 22:04
Dwa razy okazało się że wtrysk lał, więc regeneracja, a raz dziurawy wężyk podciśnienia znajdujący się z tyłu silnika.
#4 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2012 - 22:12
wymiana filtru paliwa moze pomoc ??
#5 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 07:01
Co do wtrysków, możesz ugadać się z jakimś mechanikiem że podjedzie do Ciebie i sprawdzi.
Wymiana filtra nie sądzę by pomogła, ponieważ jak opisujesz objawy paliwo dochodzi do silnika.
#6 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 07:10
tylko wyjecie i maszyna powie prawdejakimś mechanikiem że podjedzie do Ciebie i sprawdzi.
#7 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 07:48
Wyjąłem kostkę, dogiąłem styki spryskałem 3 środkami (pierwszy rozpuszcza tlenki itp, drugi zmywa ten syf, trzeci konserwuje) i od 2 lat silnik chodzi jak zagarek.
Jeśli to nie pomoże to do sprawdzenia:
1. Wtryskiwacze
2. Pompa progowa pod siedzeniem
3. Czujnik wałka rozrządu (choć w sumie gdyby był walnięty to i tak obroty by nie falowały)
W jakim zakresie obroty falowały? 500-1000 obr/min? Jak silnik jest porządnie rozgrzany pali dosłownie na dotyk czy chwilkę musisz pokręcić?
#8 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 08:01
Tak obroty falowały w takim zakresie. Jednak teraz w ogóle nie odpala... może gdyby było trochę cieplej....
Jak był rozgrzany palił na dotyk.
Te objaway że długo odpala teraz jak sobie przypominam maja juz miejsce od jakichs 2 miesiecy... raz na jakiś czas własnie troszeczke dlużej kręcił ale nie zwracalem na to tak uwagi bo niby ze chłodniej ale najwyraźniej juz cos zaczynało się dziać
#9 OFFLINE
#10 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 12:10
#11 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 15:39
#12 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 17:04
Tak. Ale żeby sprawdzić czy nie przelewają to nie trzeba maszyny.tylko wyjecie i maszyna powie prawde
U mnie przy rozruchu pompował jeden wtrysk w przelew a nie w cylinder i to była przyczyna j.w. objawów.
#13 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 19:57
#14 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 20:14
Od jednej osoby dowiedziałem się, że miała to samo, ustawiała pompę, regenerowała i wszystko działa, jednak ja wolałbym zacząć od mniejszych wydatków. Tak więc wszelkie uwagi też chętnie przeczytam.
Ktoś może mi pomóc w znalezieniu czujnika ciśnienia paliwa przy moim silniku? Może akurat pomoże..
Z góry dzięki!
#15 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 20:21
Zacząłem od sprawdzenia filtru mimo iż dlugo nie wymieniany to wszystko jest z nim ok po sciagnieciu węzyka i przekreceniu kluczykiem strumien jak z węża strażackiego.
Sprawdziłem tą kostkę co tutaj kolega pisał na forum. Z kostką wszystko ok.
Rozłozyłem ręce i zajechałem do mechanika (znaczy się zaciągneli mnie na lince, bo nie dala rady zapalic omcia na sam koniec akumulator padl i tyle było z krecenia)
Mechanik podpiął pod komputer i stwierdził że czujnik temperatury silnika mimo iż silnik jest zimny 6 stopni na podwórku wiec temp silnika podobna powinna być a tu czujnik do komputera wysyła sygnał że silnik ma 55 stopni ciepła. Co za tym idzie dawka paliwa była za mała. Dlatego silnik nie odpalił. kosztowało mnie to całe 50 zł (sprawdzenie). Po spryskaniu samostartem silnik odpalił. Mechanik dokonca sam nie wiem jakim cudem. Z miejsca w ktorym byłem do miejsca zamieszkania mam 100km wiec póki silnik pracował szybciutko sie spakowałem i do domciu. Teraz samochod stoi u mojego znajomego dobrego mechanika w mojej wsi.
Na takim nie wpełni działajacym silniku pokonałem dystans 100 km na poczatku tak przez pierwsze 20 km strasznie nie równo pracował szarpało niemiłosiernie jedynie delikatne dodawanie gazu skutowalo przyspieszaniem wolnym, wcisniecie gazu do końca to jedno wielkie szarpanie.
Po tych 20 km silnik dostał chyba drugie życie albo po prostu większą dawke paliwa bo moc silnika bardzo wzrosła na oko powiedziałbym około 170KM. Na prawde duza różnica w przyspieszaniu.
Mój zaufany mechanik powiedział że do poniedziałku sprawdzi wtryski oczywiscie sprawdzi ten czujnik temp silnika i da mi znać co dokładnie dolega no i ile pociągnie mnie to z kieszeni.
Oczywiscie jak już wszystko sie unormuje wymienie wszystkie filtry tysiąc kilometrów szybciej niż powinienem i tak. Ale ze szykuje się za niedługo trasa 1000km wiec lepiej wczesniej niż później. Małe pytanie do kolegów: czy wymieniać odme??
Pozdrowienia
#16 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 20:31
#17 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 20:40
Odmy jak nie wymieniałeś to wymień ale nie tylko sam wkład tylko kpl.
Ciekawe jak pompuje pompa progowa.
#18 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 20:40
Następne pytanie. Czy drodzy koledzy w waszych omegach też macie jakby takiego blow offa?? Przykładowo przyspieszam na 2 biegu puszczam gaz (ale nie ze pedał w podłoge tylko tak max 3 tys obrotów) i psssssss!! (aż sie małolaty gapią jakbym jakąs stuningowaną fura jechał). Mi sie oczywiscie ten dźwiek podoba tylko pytanie brzmi czy to tak ma być. Na 2 biegu bardzo mocno robi psss na 3 troche słabiej i tak do 5 coraz slabiej. Jednak slychać to wyraźnie.
#19 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 20:47
Ciekawe jak pompuje pompa progowa.
Do sprawdzenia opcomem ale nie wiadomo czy kolega posiada.
Gdyby dawała za niskie ciśnienie to by wcale nie odpalił a że odpalił na samostart to podejżewam wtryski
#20 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2012 - 20:51
opcom... nie wiele mi to słowo mówi ale gdybym coś takiego posiadał to bym wiedział
Nie wiem czy dobry to tok myślowy że jeżeli po zdjęciu wężyka z filtra (tego którym doprowadzane jest paliwo do filtra) i przekręceniu kluczykiem z węza leci jak oszalale paliwo to znak że pompa progowa działa prawidłowo ?? Czy moze to byc jej po prostu chwilowa odpowiednia praca??