[OB & OBFL] Ubywający płyn chłodniczy
#41 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2012 - 22:31
:hmmm:
problem taki że płynu mi obywa coś masakrycznie ostatnio. Dzisiaj silnik stał w garażu +19stopni i na biało nie dymił (wiadomo na polu zimno więc normalnie to tam leci biały dymek). Ciśnienie też robi się po 5-10min dopiero. W oleju płynu też nie ma, małe masełko ale mi termostat nie trzyma zostaje więc tylko wyciek, tym bardziej że po kilku godz pod samochodem plama - w miejscu +/- wskazującym na zawór trójdrożny.
Dzisiaj oględziny i :zdziwko1: zawór suchy jak piasek na saharze. Przewody wszystkie tam też. Podłożnica prawa lekko mokra jest no to może kombinuje że parownik czy pompka elektryczna. Ale oglądam i nic. Zbiorniczek też cały. W układzie po napompowaniu ciśnienia do prawie 2 barów (ciśnienie normalne podczas pracy 1,4) i nie widać wycieku :zalamka:
Zostaje jeszcze opcja że cieknie jakiś między głowicami - termostat lub chłodnica oleju. Stąd moje 3 pytania do Was drodzy koledzy, którzy doczytaliście do tego miejsca
1. czy chłodnica oleju może puszczać płyn na zewnątrz a w olej nie
2. czy termostat może puszczać płyn na zewnątrz
3. macie jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić ? :szpital:
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#42 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2012 - 22:35
#43 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2012 - 22:44
1. czy chłodnica oleju może puszczać płyn na zewnątrz a w olej nie
2. czy termostat może puszczać płyn na zewnątrz
3. macie jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić ? :szpital:
1. sama chłodniczka nie - obudowa tak.
2. tak - temat pare dni temu przerabiany u mnie w aucie przez beast-a. cieknie po bloku na miske olejowa przy hamowaniu.
3. mostek wodny - zrzuc kolektor dolotowy daj w układ 2 bary powinno być widać.
W sumie topserwis to samo napisal.
#44 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2012 - 23:04
1. sama chłodniczka nie - obudowa tak.
2. tak - temat pare dni temu przerabiany u mnie w aucie przez beast-a. cieknie po bloku na miske olejowa przy hamowaniu.
3. mostek wodny - zrzuc kolektor dolotowy daj w układ 2 bary powinno być widać.
W sumie topserwis to samo napisal.
no jutro jadę do kolegi pod Kraków, bo ja nie mam nasadek torxa i wyjmę kolektor z góry to zobaczę termostat i chłodniczkę oleju. Akurat mam 30km do niego więc mi się zagrzeje silnik to będzie widać
zastanawiałem się też nad mostkiem czy czujnikami w nim, tylko to tam z tyłu silnika jest i łatwo to obadać nie będzie, chyba że po zdjęciu dekla dolotu będzie jakoś widać. Ręką próbowałem macać tam i nic mokrego nie było
bo już chyba innych opcji nie ma, gdzie ten płyn może znikać :pokoj:
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#45 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2012 - 12:57
obudowa termostatu była sucha, mostek wodny też. Obudowa chłodnicy oleju lekko mokra, nie wiem czy takie ilości płynu co uciekały to mogły tędy uciekać :hmmm:
jak wyjąć chłodnice oleju ? bo mi głowice przeszkadzają. Jak poznać czy ona jest dobra (tzn nie puszcza oleju w płyn i odwrotnie) ?
wczoraj przejechałem 20km do kolegi a w oleju było troszkę płynu i w płyn przy większych ilościach (ponad litr) zmieniał barwę na czarną
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#46 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2012 - 17:28
Nie wiem jak Ci przeszkadzają - normalnie odkręcasz przewody olejowe, zdejmujesz pokrywkę chłodnicy i wyjmujesz chłodnicę.(...) jak wyjąć chłodnice oleju ? bo mi głowice przeszkadzają.
Jak ją zdemontujesz to wylej olej, postaw gdzieś i zalej np. mlekiem do pełna. Za kilka godzin albo będzie ciągle pełna, albo zobaczysz gdzie cieknie.Jak poznać czy ona jest dobra (tzn nie puszcza oleju w płyn i odwrotnie) ?
No nie wiem w jakim stanie masz silnik, ale albo jechałeś na wolnych obrotach, albo masz problem z ciśnieniem oleju, które powinno być wyższe niż 1,4 bara - tyle powinno być w układzie chłodzenia...wczoraj przejechałem 20km do kolegi a w oleju było troszkę płynu i w płyn przy większych ilościach (ponad litr) zmieniał barwę na czarną
#47 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2012 - 22:37
ano tak że obudowa wygląda na szerszą niż szerokość między głowicami :confused:Nie wiem jak Ci przeszkadzają - normalnie odkręcasz przewody olejowe, zdejmujesz pokrywkę chłodnicy i wyjmujesz chłodnicę.
podziękowałJak ją zdemontujesz to wylej olej, postaw gdzieś i zalej np. mlekiem do pełna. Za kilka godzin albo będzie ciągle pełna, albo zobaczysz gdzie cieknie
silnik zap.... naprawdę dobrze, mało 3.0 widziałem co tak jechało - a dyfer 3.9No nie wiem w jakim stanie masz silnik, ale albo jechałeś na wolnych obrotach, albo masz problem z ciśnieniem oleju, które powinno być wyższe niż 1,4 bara - tyle powinno być w układzie chłodzenia...
natomiast do kolegi jechałem raczej na niskich obrotach, swoje wyjeździłem z gazem w podłodze jeszcze przez zakupem omegi
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#48 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2012 - 22:49
No nie dalej jak wczoraj swoją wyjąłem bez najmniejszego problemu! Oczywiście samą pokrywkę, chłodniczkę musisz od niej odkręcić.ano tak że obudowa wygląda na szerszą niż szerokość między głowicami :confused:
#49 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 07:57
No nie dalej jak wczoraj swoją wyjąłem bez najmniejszego problemu! Oczywiście samą pokrywkę, chłodniczkę musisz od niej odkręcić.
a widzisz czyli to się jakoś rozbiera jeszcze będę u kolegi w tym tygodniu gdzie stoi omega to się wezmę za to
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#50 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2012 - 08:13
#51 OFFLINE
Napisany 28 listopada 2012 - 20:00
No przecież są widoczne na pokrywie po odkręceniu przewodów olejowych nakrętki
chłodniczka niestety sprawna zostaje UPG
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#52 OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2013 - 15:45
Również ubywa mi płynu chłodniczego i dodatkowo nie mam ogrzewania, tzn leci tylko letnie powietrze. Czy te dwie rzeczy będą powiązane??
Pozdr.
#53 OFFLINE
#54 OFFLINE
#55 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2013 - 07:42
#56 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2013 - 08:13
Plam jako tako pod autem nie widziałem ze względu na powierzchnię błotnisto śniegową na której teraz parkuję, może jak troche stopnieje to wtedy się przyjrzę. I nie zauważyłem białych obłoczków za autem w czasie jazdy. Martwi mnie również brak gorącego powietrza z nawiewów przy rozgrzanym silniku.
Pozdr.
#57 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2013 - 08:22
Dwa miesiące temu uzupełniałem płyn chłodzący 1L, miesiąc temu wymieniałem olej, znowu dolałem litr płynu i po miesiącu wydaje mi się że ubyło troszkę więcej niż litr.
Plam jako tako pod autem nie widziałem ze względu na powierzchnię błotnisto śniegową na której teraz parkuję, może jak troche stopnieje to wtedy się przyjrzę. I nie zauważyłem białych obłoczków za autem w czasie jazdy. Martwi mnie również brak gorącego powietrza z nawiewów przy rozgrzanym silniku.
Pozdr.
Sprawdź czy masz ciepłe przewody idące do nagrzewnicy. Możliwe, że ubywa ci płynu przez zawór trójdrożny, bo często padają.
#58 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2013 - 18:35
Pozdr.
#59 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2013 - 19:28
Te węże do nagrzewnicy są gumowe plastikowe czy aluminiowe? Bo nie orientuję się za bardzo gdzie ich szukać i jak wyglądają. Domyślam się że od strony pasażera?
Pozdr.
Po stronie pasażera wchodzące w przegrodę. przy nich jest zawór trójdrożny. Obejrzyj go od razu.
#60 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2013 - 20:25