Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Ubywający płyn chłodniczy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
82 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ZYBI007

ZYBI007

    Life sucks...!!!

  • 129 postów
  • Dołączył: 15-02-2012
  • Skąd: Chojnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 września 2012 - 14:09

Witam!

Od paru dni zauważyłem że po nagrzaniu się silnika w pewnym stopniu ubywa mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego :(. Może ktoś już miał coś podobnego albo się orientuje co to i gdzie to może być. Proszę o pomoc. :)

Pozdrawiam.:)

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2012 - 15:47

gdzie to może być

Zawor trojdrozny zobacz.

#3 OFFLINE   ZYBI007

ZYBI007

    Life sucks...!!!

  • 129 postów
  • Dołączył: 15-02-2012
  • Skąd: Chojnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 września 2012 - 21:33

Zawor trojdrozny zobacz.


Właśnie jakieś pół roku temu był wymieniany, możliwe, że to znowu on?:confused: Ale dzięki za podpowiedź sprawdzę to i jak coś to się odezwę. :)

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2012 - 22:05

możliwe, że to znowu on

Jak zalozony w podrobie to calkiem duze szanse. A jak korek na zbiorniczku spsuty to tez zawor pusci w pierwszej kolejnosci.

#5 OFFLINE   ZYBI007

ZYBI007

    Life sucks...!!!

  • 129 postów
  • Dołączył: 15-02-2012
  • Skąd: Chojnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 września 2012 - 22:55

Jak zalozony w podrobie to calkiem duze szanse. A jak korek na zbiorniczku spsuty to tez zawor pusci w pierwszej kolejnosci.


Aha to extra. No a zbiorniczek też wymieniałem w zeszłym miesiącu bo czujnik padł. A jak wyjdę z Omci to od strony kierowcy czuć zapach płynu...

#6 OFFLINE   jareczek24

jareczek24
  • 135 postów
  • Dołączył: 26-09-2008
  • Skąd: Pabianice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 września 2012 - 08:41

zobacz czy sie niepoci na połaczeniach na opaskach bo umnie padla opaska i ppo nagrzaniu jak zwiekszalo sie cisnienie to sie pocił.

#7 OFFLINE   ZYBI007

ZYBI007

    Life sucks...!!!

  • 129 postów
  • Dołączył: 15-02-2012
  • Skąd: Chojnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 września 2012 - 10:40

zobacz czy sie niepoci na połaczeniach na opaskach bo umnie padla opaska i ppo nagrzaniu jak zwiekszalo sie cisnienie to sie pocił.


Szukałem po przewodach te które z pod maski to były suche :(, chyba że faktycznie gdzieś za silnikiem może jak pojadę gdzieś na kanał to coś się dopatrzy. Dzięki za podpowiedź. :)

A może to być uszczelka pod głowicą?:confused: Tylko wydaje mi się, że chyba ciekło by cały czas podczas pracy silnika a nie po nagrzaniu prawda. Staram się wykluczyć każdą opcje dzięki wam idzie to lepiej. :)

#8 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 19 września 2012 - 12:27

napompuj układ kompresorem do 1,5 bara i szukaj wycieku
chyba tak będzie najszybciej

#9 OFFLINE   ZYBI007

ZYBI007

    Life sucks...!!!

  • 129 postów
  • Dołączył: 15-02-2012
  • Skąd: Chojnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 września 2012 - 12:31

napompuj układ kompresorem do 1,5 bara i szukaj wycieku
chyba tak będzie najszybciej


I tak spróbuję wielkie Dzięki. :)

#10 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 19 września 2012 - 20:17

Kiedys mechanik dal mi taka rade. Zeby sprawdzic czy to nie uszczelka pod glowica, to rano na zimnym silniku nalac w zbiorniczek do pelna, pod sam korek odlaczyc cewke i niech ktos probuje odpalic jak beda lecialy babelki to uszczelka padla. Jak mialem 2.0 16v i mi woda ubywala to taki test zrobil i naprawde byla uszczelka.

#11 OFFLINE   ZYBI007

ZYBI007

    Life sucks...!!!

  • 129 postów
  • Dołączył: 15-02-2012
  • Skąd: Chojnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 września 2012 - 21:52

Kiedys mechanik dal mi taka rade. Zeby sprawdzic czy to nie uszczelka pod glowica, to rano na zimnym silniku nalac w zbiorniczek do pelna, pod sam korek odlaczyc cewke i niech ktos probuje odpalic jak beda lecialy babelki to uszczelka padla. Jak mialem 2.0 16v i mi woda ubywala to taki test zrobil i naprawde byla uszczelka.


Dzięki... :) Spróbuję tak jak piszesz ale oby nie. Tylko czemu czuć płyn na zewnątrz a stan oleju się nie podnosi... :hmmm: Tak jak by to bywa przy uszkodzonej uszczelce. Ale różnie to bywa...

#12 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2012 - 21:57

Tylko czemu czuć płyn na zewnątrz

Bo moze sikac z tylu glowicy po stronie kierowcy na sciane grodziowa...

#13 OFFLINE   ZYBI007

ZYBI007

    Life sucks...!!!

  • 129 postów
  • Dołączył: 15-02-2012
  • Skąd: Chojnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 września 2012 - 22:11

Bo moze sikac z tylu glowicy po stronie kierowcy na sciane grodziowa...


No właśnie bo od strony kierowcy czuć zapach płynu... :(

#14 OFFLINE   ZYBI007

ZYBI007

    Life sucks...!!!

  • 129 postów
  • Dołączył: 15-02-2012
  • Skąd: Chojnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 września 2012 - 21:07

Byłem dzisiaj na warsztacie szukać wycieku płynu no i okazało się,że na pewno nie poszła uszczelka pod głowicą :hura: no i zawór trójdrożny też jest suchy :hmmm:. Wszystkie przewody od zbiorniczka wyrównawczego do silnika czy chłodnicy wydają się :ok: No to już nie wiem i znajomy też się podrapał po głowie :hmmm:. Jak jeździłem tak na spokojnie to w miarę po woli ubywało a jak dzisiaj trochę przycisnąłem na drodze tak 140 - 150 to dosyć szybko ubył aż komp wywalił komunikat :( Jak wysiadłem z auta to ostro było czuć zapach płynu. Człowiek normalnie głupieje... :( Jak się nie mylę i dobrze kojarzę to się chyba zaczęło jak nie dawno załączyłem ogrzewanie w samochodzie bo było jakoś chłodniej. Ale jakby nagrzewnica ciekła to nie czuł bym przypadkiem płynu w środku samochodu??

#15 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2012 - 10:06

u mnie jak pompa wody siadła sporo ubywało plynu,śladu nie zostawiało zbytnio czasem jakas mała kropelka a po paru kilosach już komunikat miałem o niskim stanie płynu,bardzo możliwe ze nagrzewnica ale wydaje sie ze byś to dojrzał .

#16 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2012 - 10:43

ZYBI007, napompuj uklad do cisnienia 1,5 Bar i wyciek znajdziesz odrazu.

#17 OFFLINE   ZYBI007

ZYBI007

    Life sucks...!!!

  • 129 postów
  • Dołączył: 15-02-2012
  • Skąd: Chojnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 września 2012 - 11:15

u mnie jak pompa wody siadła sporo ubywało plynu,śladu nie zostawiało zbytnio czasem jakas mała kropelka a po paru kilosach już komunikat miałem o niskim stanie płynu,bardzo możliwe ze nagrzewnica ale wydaje sie ze byś to dojrzał .


No właśnie jak by nagrzewnica ciekłą to wydaję mi się, że czuł bym zapach w kabinie auta a tak nie jest, czuję tylko na zewnątrz. A taka pompa jest do wymiany czy da się z regenerować, bo po części wydaje mi się, że to może być może ona ale ta, znowu jest sucho. :(

ZYBI007, napompuj uklad do cisnienia 1,5 Bar i wyciek znajdziesz odrazu.


No i chyba nawet tak zrobię jutro pojadę do kolesia na warsztat i tak zrobimy. Ale to powietrze wtłoczyć przez zbiorniczek wyrównawczy jak dobrze rozumie...??:D

#18 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2012 - 13:49

jak pompa to tylko wymiana w gre wchodzi ,z kanału mechanik powinien sie dopatrzeć

#19 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2012 - 13:54

jak pompa to tylko wymiana w gre wchodzi ,z kanału mechanik powinien sie dopatrzeć

W V6 jest troszke inaczej niz w X20XEV. Pompe da sie wyjac bez ruszania rozrzadu bo jest napedzana paskiem wielorowkowym a nie rozrzadu. I jakby pompa puszczala to bylby mokry przod silnika mniej wiecej od polowy wysokosci w dol.

#20 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2012 - 14:50

Ale to powietrze wtłoczyć przez zbiorniczek wyrównawczy jak dobrze rozumie...


Dokladnie. Najlepiej zalatw sobie drugi korek i wentyl taki jak masz w kolach. Zamontuj w korku wentyl i napompuj nawet pompka nozna do kol ;)

Jak się nie mylę i dobrze kojarzę to się chyba zaczęło jak nie dawno załączyłem ogrzewanie w samochodzie bo było jakoś chłodniej. Ale jakby nagrzewnica ciekła to nie czuł bym przypadkiem płynu w środku samochodu


To bardzo pasuje do trojdroznego :hmmm: