[OB & OBFL] Ubywający płyn chłodniczy
#1 OFFLINE
Napisany 18 września 2012 - 14:09
Od paru dni zauważyłem że po nagrzaniu się silnika w pewnym stopniu ubywa mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego . Może ktoś już miał coś podobnego albo się orientuje co to i gdzie to może być. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 18 września 2012 - 21:33
Zawor trojdrozny zobacz.
Właśnie jakieś pół roku temu był wymieniany, możliwe, że to znowu on?:confused: Ale dzięki za podpowiedź sprawdzę to i jak coś to się odezwę.
#4 OFFLINE
Napisany 18 września 2012 - 22:05
Jak zalozony w podrobie to calkiem duze szanse. A jak korek na zbiorniczku spsuty to tez zawor pusci w pierwszej kolejnosci.możliwe, że to znowu on
#5 OFFLINE
Napisany 18 września 2012 - 22:55
Jak zalozony w podrobie to calkiem duze szanse. A jak korek na zbiorniczku spsuty to tez zawor pusci w pierwszej kolejnosci.
Aha to extra. No a zbiorniczek też wymieniałem w zeszłym miesiącu bo czujnik padł. A jak wyjdę z Omci to od strony kierowcy czuć zapach płynu...
#6 OFFLINE
Napisany 19 września 2012 - 08:41
#7 OFFLINE
Napisany 19 września 2012 - 10:40
zobacz czy sie niepoci na połaczeniach na opaskach bo umnie padla opaska i ppo nagrzaniu jak zwiekszalo sie cisnienie to sie pocił.
Szukałem po przewodach te które z pod maski to były suche , chyba że faktycznie gdzieś za silnikiem może jak pojadę gdzieś na kanał to coś się dopatrzy. Dzięki za podpowiedź.
A może to być uszczelka pod głowicą?:confused: Tylko wydaje mi się, że chyba ciekło by cały czas podczas pracy silnika a nie po nagrzaniu prawda. Staram się wykluczyć każdą opcje dzięki wam idzie to lepiej.
#8 OFFLINE
Napisany 19 września 2012 - 12:27
chyba tak będzie najszybciej
#9 OFFLINE
Napisany 19 września 2012 - 12:31
napompuj układ kompresorem do 1,5 bara i szukaj wycieku
chyba tak będzie najszybciej
I tak spróbuję wielkie Dzięki.
#10 OFFLINE
Napisany 19 września 2012 - 20:17
#11 OFFLINE
Napisany 19 września 2012 - 21:52
Kiedys mechanik dal mi taka rade. Zeby sprawdzic czy to nie uszczelka pod glowica, to rano na zimnym silniku nalac w zbiorniczek do pelna, pod sam korek odlaczyc cewke i niech ktos probuje odpalic jak beda lecialy babelki to uszczelka padla. Jak mialem 2.0 16v i mi woda ubywala to taki test zrobil i naprawde byla uszczelka.
Dzięki... Spróbuję tak jak piszesz ale oby nie. Tylko czemu czuć płyn na zewnątrz a stan oleju się nie podnosi... :hmmm: Tak jak by to bywa przy uszkodzonej uszczelce. Ale różnie to bywa...
#12 OFFLINE
Napisany 19 września 2012 - 21:57
Bo moze sikac z tylu glowicy po stronie kierowcy na sciane grodziowa...Tylko czemu czuć płyn na zewnątrz
#13 OFFLINE
Napisany 19 września 2012 - 22:11
Bo moze sikac z tylu glowicy po stronie kierowcy na sciane grodziowa...
No właśnie bo od strony kierowcy czuć zapach płynu...
#14 OFFLINE
Napisany 22 września 2012 - 21:07
#15 OFFLINE
Napisany 23 września 2012 - 10:06
#16 OFFLINE
Napisany 23 września 2012 - 10:43
#17 OFFLINE
Napisany 23 września 2012 - 11:15
u mnie jak pompa wody siadła sporo ubywało plynu,śladu nie zostawiało zbytnio czasem jakas mała kropelka a po paru kilosach już komunikat miałem o niskim stanie płynu,bardzo możliwe ze nagrzewnica ale wydaje sie ze byś to dojrzał .
No właśnie jak by nagrzewnica ciekłą to wydaję mi się, że czuł bym zapach w kabinie auta a tak nie jest, czuję tylko na zewnątrz. A taka pompa jest do wymiany czy da się z regenerować, bo po części wydaje mi się, że to może być może ona ale ta, znowu jest sucho.
ZYBI007, napompuj uklad do cisnienia 1,5 Bar i wyciek znajdziesz odrazu.
No i chyba nawet tak zrobię jutro pojadę do kolesia na warsztat i tak zrobimy. Ale to powietrze wtłoczyć przez zbiorniczek wyrównawczy jak dobrze rozumie...??
#18 OFFLINE
Napisany 23 września 2012 - 13:49
#19 OFFLINE
Napisany 23 września 2012 - 13:54
W V6 jest troszke inaczej niz w X20XEV. Pompe da sie wyjac bez ruszania rozrzadu bo jest napedzana paskiem wielorowkowym a nie rozrzadu. I jakby pompa puszczala to bylby mokry przod silnika mniej wiecej od polowy wysokosci w dol.jak pompa to tylko wymiana w gre wchodzi ,z kanału mechanik powinien sie dopatrzeć
#20 OFFLINE
Napisany 23 września 2012 - 14:50
Ale to powietrze wtłoczyć przez zbiorniczek wyrównawczy jak dobrze rozumie...
Dokladnie. Najlepiej zalatw sobie drugi korek i wentyl taki jak masz w kolach. Zamontuj w korku wentyl i napompuj nawet pompka nozna do kol
Jak się nie mylę i dobrze kojarzę to się chyba zaczęło jak nie dawno załączyłem ogrzewanie w samochodzie bo było jakoś chłodniej. Ale jakby nagrzewnica ciekła to nie czuł bym przypadkiem płynu w środku samochodu
To bardzo pasuje do trojdroznego :hmmm: