Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Pływanie na drodze.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 października 2012 - 17:50

Witam, podczepie sie pod temat zeby nie dublowac...

Mam podobny problem, auto wozi na koleinach i nie tylko... Zawieszenie wymienione i sprawdzone na wszelkie mozliwe sposoby... Wymienione wahacze kompletne, komplet drazkow, nawet wspornik drazka kierowniczego i bez poprawy...

Dodatkowo przy hamowaniu na kierownicy czuc uskok ok 2 cm ktory "wraca" po puszczeniu hamulca... Tarcze wymienione, klocki tez, tloczki przesmarowane...

Zglupialem do reszty... Nie mam bladego pojecia co sie dzieje... Jazda stala sie udreka, po prostu celuje w droge... A hamowanie w koleinach to walka o zycie...

Co to moze byc??

Kupiles wahacze ale jakies ok czy takie jak na allegro wystepuja cale z tulejkami przednimi i tylymi za pare groszy?? jezeli tak to nie spodziewaj sie sukcesow

a wogole to na jakich oponach jezdzisz??

tak jakby się koło cofało ??

Albo kolega sworzni zapomnial wymienic:oonie:

#22 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2012 - 20:43

Ja obstawiam na 100% tuleje wahacza. Wymień te stare na nowe od BMW e34 i zobaczysz jak auto powinno jeździć. Przerabiałem to, 1,5 roku się męczyłem a ile kasy wydałem, a po wymianie tulei jak ręką odjął.

#23 OFFLINE   Dombrol

Dombrol
  • 32 postów
  • Dołączył: 11-08-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 października 2012 - 18:17

Rozumiem że kąty pochylenia kół przednich w normie , bo niektórzy mechaniorzy nie rozróżniają pojęcia geometrii od zbieżności :) ??

#24 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 października 2012 - 18:56

a jak tam wyglądają prowadnice od zacisków ?? wszystkie wyczyszczone i przesmarowane ??


Si...

Tarcze proste?


Si...

Kupiles wahacze ale jakies ok czy takie jak na allegro wystepuja cale z tulejkami przednimi i tylymi za pare groszy?? jezeli tak to nie spodziewaj sie sukcesow

a wogole to na jakich oponach jezdzisz??

Albo kolega sworzni zapomnial wymienic:oonie:


Nie kupowalem na allegro... Kupowal to jeden z klubowiczow, wymienial je i byly dobrej firmy, niestety nie pamietam jakiej...

Opony tyl Bridgestone 195/65/15 przod o ile pamietam Michelin 195/65/15

Teraz jest na odwrot (Michelin na tyle) bo chcialem wykluczyc ze to opony wiec podmienilem tyl z przodem...

Rozumiem że kąty pochylenia kół przednich w normie , bo niektórzy mechaniorzy nie rozróżniają pojęcia geometrii od zbieżności :) ??


Si... Robiona zbieznosc i katy... Full service...

OK, nikt nie trafil... A nagroda byla przejazdzka moja Omega :jump: Przezycia lepsze niz na kolejce gorskiej...

W zwiazku z brakiem trafien co powiecie o maglownicy?? Moze to byc przyczyna??

#25 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 03 października 2012 - 19:18

jak juz to o przekładni:)
spróbuj może zlikwidować luz śrubą na przekładni tylko na prostych kołach

#26 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 października 2012 - 20:16

Nie kupowalem na allegro... Kupowal to jeden z klubowiczow, wymienial je i byly dobrej firmy, niestety nie pamietam jakiej...


jesli nie kupiles wahaczy lemfodrera ktore kosztuja kolo 500 pln sztuka to tak jak bys nie wymienial. w omedze nic nie zdaje egzaminu poza lemforderem i to najlepiej z bmw. wroc do starych wahaczy - wprasuj nowe tuleje z e34 i po problemie.


Łukasz - mialem taki przypadek ostatnio klient przyjechal do mnie Vectra C - autem wozilo i bylo niestabilne. badanie przodu nic nie wykazalo. z tylu byl lekko zapocony amor. wymienilem amory i chcialem jechac na szarpaki ale nie pojechalem bo auto prowadzilo sie juz jak po sznurku. w innej omedze byl luz na tylnym lozysku i tez auto bylo niestabilne




 


#27 OFFLINE   Dombrol

Dombrol
  • 32 postów
  • Dołączył: 11-08-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 października 2012 - 23:59

jak juz to o przekładni:)
spróbuj może zlikwidować luz śrubą na przekładni tylko na prostych kołach


U mnie kasowanie tego luzu nic nie dało , jak za mocno skręciłem koła nie wracały do pozycji na wprost a luz na przekładni dalej był minimalny .
Ciężki temat z tą przekładnią .

#28 OFFLINE   barteq91

barteq91
  • 82 postów
  • Dołączył: 30-10-2010
  • Skąd: okolice Lublina

Napisany 04 października 2012 - 10:19

jesli nie kupiles wahaczy lemfodrera ktore kosztuja kolo 500 pln sztuka to tak jak bys nie wymienial. w omedze nic nie zdaje egzaminu poza lemforderem i to najlepiej z bmw. wroc do starych wahaczy - wprasuj nowe tuleje z e34 i po problemie.


Łukasz - mialem taki przypadek ostatnio klient przyjechal do mnie Vectra C - autem wozilo i bylo niestabilne. badanie przodu nic nie wykazalo. z tylu byl lekko zapocony amor. wymienilem amory i chcialem jechac na szarpaki ale nie pojechalem bo auto prowadzilo sie juz jak po sznurku. w innej omedze byl luz na tylnym lozysku i tez auto bylo niestabilne


A co ze SWAGiem, który jest chyba połowę tańszy chyba najlepszy stosunek cena/jakość?

#29 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 października 2012 - 13:12

Łukasz - mialem taki przypadek ostatnio klient przyjechal do mnie Vectra C - autem wozilo i bylo niestabilne. badanie przodu nic nie wykazalo. z tylu byl lekko zapocony amor. wymienilem amory i chcialem jechac na szarpaki ale nie pojechalem bo auto prowadzilo sie juz jak po sznurku. w innej omedze byl luz na tylnym lozysku i tez auto bylo niestabilne


Jak przyjade do Ciebie przed zima z podloga to moze zerkniesz mi na tył dokładniej. Napewno mam wywalone z tyłu gumy te od tylnej ławy. Co do łożyska od jakiegoś czasu coś delikatnie mi huczy w tylnim kole ale z tym poczekam az bedzie wyraznie slychac. Z przodu lozyska byly wymieniane. Coraz bardziej jestem przekonany ze problem lezy w tyle...

#30 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 października 2012 - 14:31

A co ze SWAGiem, który jest chyba połowę tańszy chyba najlepszy stosunek cena/jakość?


jak napisalem - nic poza lemforderem nie zdaje egzaminu. swag/febi jest za miekki.




 


#31 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 października 2012 - 12:16

Jestem po wymianie tulei na te z BMW... Przy okazji zostala skrecona przekladnia... Auto jezdzi prosto, nie sciaga, objaw "rwania" kierownicy zniknal... Niestety nie wiem czy byla to wina tulei czy przekladni bo zapomnialem po skreceniu przekladni sie przejechac...

Chcialem przekazac bardzo wazna wiadomosc dla wszystkich osob ktore beda wstawialy tuleje od BMW:

Tuleje od BMW są mniejsze (wezsze) od jakichkolwiek innych tulei przeznaczonych do Omegi... Wcisnac je mozna TYLKO w ORGINALNE wahacze... W kazde inne beda wchodzily doslownie palcami...

Tak przynajmniej sie dowiedzialem po rozmowie telefonicznej z jednym z moderatorow forum...

#32 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 października 2012 - 13:44

Jestem po wymianie tulei na te z BMW... Przy okazji zostala skrecona przekladnia... Auto jezdzi prosto, nie sciaga, objaw "rwania" kierownicy zniknal... Niestety nie wiem czy byla to wina tulei czy przekladni bo zapomnialem po skreceniu przekladni sie przejechac...

Chcialem przekazac bardzo wazna wiadomosc dla wszystkich osob ktore beda wstawialy tuleje od BMW:

Tuleje od BMW są mniejsze (wezsze) od jakichkolwiek innych tulei przeznaczonych do Omegi... Wcisnac je mozna TYLKO w ORGINALNE wahacze... W kazde inne beda wchodzily doslownie palcami...

Tak przynajmniej sie dowiedzialem po rozmowie telefonicznej z jednym z moderatorow forum...



sprostowanie - zalezy od zamiennika wahacza - w czesc wchodza luzno w inne nie da sie ich wprasowac bo jest za ciasno. w oryginal pasuja.




 


#33 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 października 2012 - 17:13

Ja zakładałem w zamienniki i weszły normalnie, ani za ciasno ani za luźno.

#34 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 października 2012 - 20:34

Ja zakładałem w zamienniki i weszły normalnie, ani za ciasno ani za luźno.


Ale palcami?? Czy wprasowywales??

#35 OFFLINE   Dombrol

Dombrol
  • 32 postów
  • Dołączył: 11-08-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 października 2012 - 15:33

Odświeżam temat , po skręceniu przekładni dalej trzeba kontrować kierownicą nawet jak jest lekko pochylona jezdnia , jest taka odczuwalna 'gumowatość' pomiędzy kierownicą a kołami , ja tuleje w wahaczach mam już od Bmw .
Tracę cierpliwość , uwielbiam jak auto precyzyjnie się prowadzi a tu jest ciągła walka .
Czekam na poliuretany do przednich wahaczy , oczywiście tylko te duże , wcześniej czytałem że jak się wsadzi kpl to wahacze pękaja :D

Cała nadzieja w poliuretanach .

Dziwne , bo czasem serwisuje taką zwykła omesie 2.0, jest dosyć zaniedbana zawieszeniowo( powiedziałbym że nawet bardzo) a jeździ na 17 tkach i prowadzi sie o niebo lepiej na wprost od mojej wypieszczonej i doinwestowanej mv6 , o co kurcze kaman ??:dziura::hmmm::0suicide:o

#36 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2012 - 20:35

Ale palcami??


:o:masakra::oonie:

Robiłem to osobiście na prasie hydraulicznej, którą posiadam w pracy.

#37 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2012 - 22:25

Odświeżam temat , po skręceniu przekładni dalej trzeba kontrować kierownicą nawet jak jest lekko pochylona jezdnia , jest taka odczuwalna 'gumowatość' pomiędzy kierownicą a kołami , ja tuleje w wahaczach mam już od Bmw .


Dokladnie masz to co ja i mniej juz krew zalewa... To tak jak by uklad kierowniczy byl zrobiony z gumy i przy pochylonej drodze rozciagal sie od prawej do lewej strony... :masakra:

#38 OFFLINE   andy76

andy76

    OmeGass

  • 22 postów
  • Dołączył: 26-07-2010

Napisany 11 listopada 2012 - 11:28

Witam.
Moja maszyna jeździła ok do czasu wymiany lewej końcówki i zrobieniu geometrii i zbieżności. Po tym zabiegu ciągnie na prostej w prawo,a przy hamowaniu leci w lewo bo mam na kierze kontrę. Ciekawe, że gdy nie kontruję i hamuję maszyna idzie jak po sznurku prosto. Szukając rozwiązania pomierzyłem odległości pomiędzy kołami z lewej strony (między przodem, a tyłem) i prawej, różnica ok 1,5cm. Pytanie czy to może znacząco wpływac na trakcję?:pokoj:

#39 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2012 - 12:04

Witam.
Moja maszyna jeździła ok do czasu wymiany lewej końcówki i zrobieniu geometrii i zbieżności. Po tym zabiegu ciągnie na prostej w prawo,a przy hamowaniu leci w lewo bo mam na kierze kontrę. Ciekawe, że gdy nie kontruję i hamuję maszyna idzie jak po sznurku prosto. Szukając rozwiązania pomierzyłem odległości pomiędzy kołami z lewej strony (między przodem, a tyłem) i prawej, różnica ok 1,5cm. Pytanie czy to może znacząco wpływac na trakcję?:pokoj:


Tak. przypuszczam że tuleje na wahaczach powiedziały pa pa.
U mnie prawe koło było centymetr do tyłu względem lewego i prowadzało jak cholera.
Myślałem że mam krzywy wahacz ale jak się okazało to była tylko duża tuleja wywalona na maksa. Najłatwiej to sprawdzić poprzez poruszanie kołem przód tył jak auto prosto stoi. Jak miękko idzie i jest luz to 100%.

#40 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 13 września 2013 - 19:01

Witam. Polo ucieka jakby na ''boki'' wymienilem amortyzatory wszystkie 4 wraz ze sprężynami tuleje wachacza ale łozyska z tyłu mają luz. I czy to przez nie może dziac sie cos takiego? Czy będzie walnieta tylna belka? Niby pan diagnosta sprawdzał łomem tylną belke i mówił ze tuleje w niej są dobre ale wybitych łozysk tez nie zauwazyl dopiero jak mu pokazalem. A i czy mogę te stare łożyska dokręcić aby luz znikł czy nic to nie da?