Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Pływanie na drodze.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 13 września 2013 - 19:04

a zbieżność ustawiona?

#42 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 13 września 2013 - 19:07

a zbieżność ustawiona?


Nie a przez zbieznosc moze sie dziać coś takiego? Gdy wymieniłem amortyzatory z tyłu to zrobiłem trase 600km i opony całe ;)

#43 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 13 września 2013 - 19:10

Nie a przez zbieznosc moze sie dziać coś takiego? Gdy wymieniłem amortyzatory z tyłu to zrobiłem trase 600km i opony całe ;)


z tego co mi wiadomo po każdej wymianie amorów z przodu trzeba ogarnąć zbieżność

#44 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 13 września 2013 - 19:14

z tego co mi wiadomo po każdej wymianie amorów z przodu trzeba ogarnąć zbieżność


No to jutro ogarnę ale przed wymianą amorów tez tak jakby uciakała na boki. A czy przez zbieżnośc może się dziac coś takiego?

#45 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 13 września 2013 - 19:42

No to jutro ogarnę ale przed wymianą amorów tez tak jakby uciakała na boki. A czy przez zbieżnośc może się dziac coś takiego?


oczywiście

#46 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2013 - 21:20

Przy wymianie amorów zbieżność jest ok, trzeba natomiast ustawić kąty.

#47 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 14 września 2013 - 08:41

Przy wymianie amorów zbieżność jest ok, trzeba natomiast ustawić kąty.


jade ustawic kąty i chcialbym zeby to znikło. A czy stare sprężyny mogłyby być pokrzywione własnie od nie ustawionych kątów

#48 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 14 września 2013 - 18:52

Przy wymianie amorów zbieżność jest ok, trzeba natomiast ustawić kąty.


po wymianie końcówek kierowniczych jak zajechałem na ustawianie zbieżności kilka tematów poruszyłem, po wymianianie amorów jak najbardziej stwierdzili że należy, ciekaw jestem opinii naszych machaniorów z forum

#49 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 września 2013 - 20:09

Po wymianie drążków owszem należy ustawić zbieżność, ale po wymianie amortyzatorów tylko kąty. Niech sie wypowiedzą inni na ten temat.

#50 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 września 2013 - 20:45

Po wymianie drążków owszem należy ustawić zbieżność, ale po wymianie amortyzatorów tylko kąty.


Zasadniczo nie trzeba, ale przy regulacji pochylenia i tak "pająki z pistoletami" są już na kołach, wystarczy założyć chorągiewki na tył i zbieżność sprawdzić.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#51 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 14 września 2013 - 23:50

Byłem dzis na tej diagnostyce ale dopiero omówili mnie na wtorek. Wiecie dlaczego mialem pokrzywione sprężyny z przodu i wybite łożyska amortyzatorów?

#52 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 września 2013 - 08:54

Wiecie dlaczego mialem pokrzywione sprężyny z przodu

wg. mnie nie da się wygiąć sprężyny, jeżeli spróbujesz je wygiąć to pękną ale się nie wygną :hmmm:

#53 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 15 września 2013 - 09:10

wg. mnie nie da się wygiąć sprężyny, jeżeli spróbujesz je wygiąć to pękną ale się nie wygną :hmmm:


Sprężyny wyglądają dosłownie jak te http://img7.imagesha...4/sdc13592m.jpg

#54 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 września 2013 - 11:13

Byłem dzis na tej diagnostyce ale dopiero omówili mnie na wtorek. Wiecie dlaczego mialem pokrzywione sprężyny z przodu i wybite łożyska amortyzatorów?


no dobra, nikt nie zgadł więc napisz

#55 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 15 września 2013 - 11:52

no dobra, nikt nie zgadł więc napisz


No ale własnie ja też nie wiem dlaczego tak sie stalo.

#56 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 września 2013 - 21:41

koledzy kolejna oma która prowadza wymieniłem już prawie wszystko
Przód
poliuretany duże lemforder małe plus sworznie
amorki bilstain
drążki komplet lemfo
podpórka po prawej stronie lemfo
tył
duże poduchy w belce
zamierzam wymienić amorki z tyłu
co jeszcze ??
gdzie te luzy się kasuje na przekładni?

#57 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 września 2013 - 07:17

gdzie te luzy się kasuje na przekładni?



Od góry na przekładni jest śruba zakontrowana, musisz ją odkątrować i torxem skręcić luz.

#58 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 września 2013 - 20:55

może ktoś zrobić fotkę jak i zaznaczyć gdzie to jest w 3-litrówce bo nie mogę znaleźć :(

#59 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 28 września 2013 - 08:22

Kąty i zbieznosc zalatwily sprawe.