Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Pływanie na drodze.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2012 - 19:09

Witam

Takich tematów jak mój jest pełno ale już mi ręce opadają i prosze Was o pomoc.

Ogólnie mam problem z przednim zawieszeniem od 1,5 roku, które pływa na koleinach. Opony to 215/55/17 ale ten sam problem jest na zimówkach 195/65/15 wiec kół nie biorę pod uwagę.

W zawieszeniu wymieniłem:

- tuleje wahacza (lemfo i bmw)
- przekładnie kierowniczą
- drążek środkowy (lemfo)
- dzisiaj drążek prawy i lewy kompletny z końcówką (od kczecha) + zbieżność.
- gumy i łożyska na mc personach

Zawieszenie sprawdzane wiele razy na szarpakach i organoleptycznie przez różne osoby = wszystko ok. Tuleje założone prawidłowo wg. oznaczenia, skręcane na opuszczonym aucie. Zawieszenie jest ciche nie stuka, brak jakichkolwiek wyczuwalnych luzów na kierownicy.

Auto nosi już na małych koleinach. W mieście tego nie czuć ale w trasie jest lipa. Jeżeli droga jest pod skosem musze kontrować kierownicą w przeciwną stronę aby auto jechało prosto. Mój mechanik dzielnie drąży temat ale brakuje mu już pomysłów. Ktos nam podpowiedział, że być może szukamy nie tam gdzie trzeba. Może problem jest w tyle ? Sprawdziliśmy gumy na tylnej ławie i faktycznie są w opłakanym stanie, wykruszone od środka jak nagnie się je łomem, ale luzu bocznego na szarpakach lub łapiąc za koła ręcznie - brak...

Każdy pomysł mile widziany. Czy ktoś z Was wogóle kiedyś wymieniał gumy na tyle ? Czy dobrze kombinujemy i tył na drodze może uciekać powodująć, że auto zachowuje się jak by pływało przednie zawieszenie ?

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 września 2012 - 19:11

Witam

Takich tematów jak mój jest pełno ale już mi ręce opadają i prosze Was o pomoc.

Ogólnie mam problem z przednim zawieszeniem od 1,5 roku, które pływa na koleinach. Opony to 215/55/17 ale ten sam problem jest na zimówkach 195/65/15 wiec kół nie biorę pod uwagę.

W zawieszeniu wymieniłem:

- tuleje wahacza (lemfo i bmw)
- przekładnie kierowniczą
- drążek środkowy (lemfo)
- dzisiaj drążek prawy i lewy kompletny z końcówką (od kczecha) + zbieżność.
- gumy i łożyska na mc personach

Zawieszenie sprawdzane wiele razy na szarpakach i organoleptycznie przez różne osoby = wszystko ok. Tuleje założone prawidłowo wg. oznaczenia, skręcane na opuszczonym aucie. Zawieszenie jest ciche nie stuka, brak jakichkolwiek wyczuwalnych luzów na kierownicy.

Auto nosi już na małych koleinach. W mieście tego nie czuć ale w trasie jest lipa. Jeżeli droga jest pod skosem musze kontrować kierownicą w przeciwną stronę aby auto jechało prosto. Mój mechanik dzielnie drąży temat ale brakuje mu już pomysłów. Ktos nam podpowiedział, że być może szukamy nie tam gdzie trzeba. Może problem jest w tyle ? Sprawdziliśmy gumy na tylnej ławie i faktycznie są w opłakanym stanie, wykruszone od środka jak nagnie się je łomem, ale luzu bocznego na szarpakach lub łapiąc za koła ręcznie - brak...

Każdy pomysł mile widziany. Czy ktoś z Was wogóle kiedyś wymieniał gumy na tyle ?



a przy hamowaniu i lekko skreconych kolach dalej wyrywa kiere z rak ?




 


#3 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2012 - 19:18

a przy hamowaniu i lekko skreconych kolach dalej wyrywa kiere z rak ?


Od dzisiaj po wymianie drążków już nie, przy hamowaniu już nic nie bije, drązki po wyjęciu w rękach miały luz, prawy lekki lewy wyrypany całkowicie.

#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 września 2012 - 20:03

u mnie jak tuleja była wywalona to czuć było niespokojne zachowanie się auta na dziurach. Na lekkim łuku i nierównościach nie czujesz, że tył jak by był nie spokojny ??

#5 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2012 - 20:05

u mnie jak tuleja była wywalona to czuć było niespokojne zachowanie się auta na dziurach. Na lekkim łuku i nierównościach nie czujesz, że tył jak by był nie spokojny ??


Własnie nic z tyłem nie czuć...

#6 OFFLINE   Dombrol

Dombrol
  • 32 postów
  • Dołączył: 11-08-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 września 2012 - 19:58

Ja mam ten sam problem , wymieniłem już wszystko ,łącznie z tylnymi wahaczami do zbieżności , z przdodu mam wszystko lemfordera i amory sachsa , geometria ustawiana na hunterze i dalej mam dokładnie takie objawy jak opisujesz , zostały mi tuleje belki tył , dam znac jak wymienie .
Myślałem , że moze wymienić jeszcze tuleje przednie przedniego wahacza na poliuretan , ale najpierw tuleje tylnej belki .
Dam znać , i jednocześnie życze powodzenia .:)

#7 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 24 września 2012 - 02:54

Dombrol
Jak sobie niedasz rady to podjedz tutaj http://www.blonski.com.pl/
Zakład otwarty od 7 a o 5 już kolejka się ustawia , ludziska z kawałka Polski się zjerzdzają..
Zrobisz zawias na ulice jak i do sportu..
___________________
Pozdrawiam

#8 OFFLINE   Dombrol

Dombrol
  • 32 postów
  • Dołączył: 11-08-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 września 2012 - 19:35

Po wymianie tulei belki tył ( lemforder wzmocniony poliuretanem) , zero zmian , pływa jak pływała , teraz skupiam się na luzie na przekładni i łączniku gumowym kolumna- przekładnia . Dam znać jak poszły postępy .

Do tej pory największą zmianą na plus było założenie drążka środkowego ( mimo że stary nie miał widocznych luzów) . Auto zdecydowanie się uspokoiło , ale to jeszcze niejest to do czego dążę...

#9 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 września 2012 - 23:04

Witam, podczepie sie pod temat zeby nie dublowac...

Mam podobny problem, auto wozi na koleinach i nie tylko... Zawieszenie wymienione i sprawdzone na wszelkie mozliwe sposoby... Wymienione wahacze kompletne, komplet drazkow, nawet wspornik drazka kierowniczego i bez poprawy...

Dodatkowo przy hamowaniu na kierownicy czuc uskok ok 2 cm ktory "wraca" po puszczeniu hamulca... Tarcze wymienione, klocki tez, tloczki przesmarowane...

Zglupialem do reszty... Nie mam bladego pojecia co sie dzieje... Jazda stala sie udreka, po prostu celuje w droge... A hamowanie w koleinach to walka o zycie...

Co to moze byc??

#10 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2012 - 23:11

na kierownicy czuc uskok ok 2 cm

tak jakby się koło cofało ??

#11 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 września 2012 - 23:16

Wlasciwie tak... Ogolnie odczucie jest takie jakby jedno kolo chcialo skrecic a drugie jechaloby prosto...

#12 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2012 - 23:19

sprawdź tuleje na wahaczu.

#13 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 września 2012 - 23:21

Wahacze zmienione na nowe kompletne... Ale moze... Jutro jade na szarpaki to moze sie cos wyjasni...

#14 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 września 2012 - 23:35

Jakiej firmy masz te wahacze? Jak jakiś tani zamiennik to tuleje mogą być do niczego. Jak dawno temu je wymieniałeś? Może faktycznie tuleje są już uszkodzone przez niewłaściwy sposób skręcenia wahacza.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#15 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 września 2012 - 23:59

Wahacze skrecone na stojacym samochodzie... Nie pamietam firmy ale dobre... Nie tani zamiennik... Kupowal je i zakladal klubowicz ktoremu ufam w tych sprawach... Zmieniane jakies 4 miesiace temu...

EDIT:
Jestem po sprawdzeniu na szarpakach... Nic ciekawego nie wykryto... Gosc stwierdzil ze niby troche sie rusza na tulejach ale tak powinno byc bo tam w koncu jest guma i musi troche pracowac... Dla potwierdzenia pojechalem do drugiej SKP i dokladnie to samo koles stwierdzil...

Nie mam bladego pojecia co sie dzieje bo dalej sciaga...

#16 OFFLINE   Dombrol

Dombrol
  • 32 postów
  • Dołączył: 11-08-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 października 2012 - 09:14

Jeśli zawias jest sztywny to szukałbym dalej , albo totalnie zwalona geometria kół albo poluzowane sanki do których przykręcone są wahacze.

#17 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 października 2012 - 09:23

chyba jednak to bedzie geometria... mam nadzieje ze to pomoze...

EDIT:
Jestem po geometrii i (jednak) wymianie tulei... Auto jedzie prosto, nie sciaga chociaz nie wiem czy nie za krotko testowalem... Natomiast nie ustapil efekt rwania kierownicy przy hamowaniu a wrecz przeciwnie, powiekszyl sie...

Co obstawiacie?? Mam kilka pomyslow ale na razie nie napisze zeby Was nie sugerowac...

#18 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2012 - 03:42

a jak tam wyglądają prowadnice od zacisków ?? wszystkie wyczyszczone i przesmarowane ??

#19 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 października 2012 - 15:21

Tarcze proste?

#20 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 02 października 2012 - 15:58

Tarcze proste?

Dokładnie??
mój staruszek miał podobny problem i powodem były krzywe tarcze. Toczenie też nic nie dało, dopiero wymiana na nowe brembo i jest git:D