

[OB & OBFL] Pływanie na drodze.
#1
OFFLINE
Napisany 07 września 2012 - 19:09
Takich tematów jak mój jest pełno ale już mi ręce opadają i prosze Was o pomoc.
Ogólnie mam problem z przednim zawieszeniem od 1,5 roku, które pływa na koleinach. Opony to 215/55/17 ale ten sam problem jest na zimówkach 195/65/15 wiec kół nie biorę pod uwagę.
W zawieszeniu wymieniłem:
- tuleje wahacza (lemfo i bmw)
- przekładnie kierowniczą
- drążek środkowy (lemfo)
- dzisiaj drążek prawy i lewy kompletny z końcówką (od kczecha) + zbieżność.
- gumy i łożyska na mc personach
Zawieszenie sprawdzane wiele razy na szarpakach i organoleptycznie przez różne osoby = wszystko ok. Tuleje założone prawidłowo wg. oznaczenia, skręcane na opuszczonym aucie. Zawieszenie jest ciche nie stuka, brak jakichkolwiek wyczuwalnych luzów na kierownicy.
Auto nosi już na małych koleinach. W mieście tego nie czuć ale w trasie jest lipa. Jeżeli droga jest pod skosem musze kontrować kierownicą w przeciwną stronę aby auto jechało prosto. Mój mechanik dzielnie drąży temat ale brakuje mu już pomysłów. Ktos nam podpowiedział, że być może szukamy nie tam gdzie trzeba. Może problem jest w tyle ? Sprawdziliśmy gumy na tylnej ławie i faktycznie są w opłakanym stanie, wykruszone od środka jak nagnie się je łomem, ale luzu bocznego na szarpakach lub łapiąc za koła ręcznie - brak...
Każdy pomysł mile widziany. Czy ktoś z Was wogóle kiedyś wymieniał gumy na tyle ? Czy dobrze kombinujemy i tył na drodze może uciekać powodująć, że auto zachowuje się jak by pływało przednie zawieszenie ?
#2
OFFLINE
Napisany 07 września 2012 - 19:11
Witam
Takich tematów jak mój jest pełno ale już mi ręce opadają i prosze Was o pomoc.
Ogólnie mam problem z przednim zawieszeniem od 1,5 roku, które pływa na koleinach. Opony to 215/55/17 ale ten sam problem jest na zimówkach 195/65/15 wiec kół nie biorę pod uwagę.
W zawieszeniu wymieniłem:
- tuleje wahacza (lemfo i bmw)
- przekładnie kierowniczą
- drążek środkowy (lemfo)
- dzisiaj drążek prawy i lewy kompletny z końcówką (od kczecha) + zbieżność.
- gumy i łożyska na mc personach
Zawieszenie sprawdzane wiele razy na szarpakach i organoleptycznie przez różne osoby = wszystko ok. Tuleje założone prawidłowo wg. oznaczenia, skręcane na opuszczonym aucie. Zawieszenie jest ciche nie stuka, brak jakichkolwiek wyczuwalnych luzów na kierownicy.
Auto nosi już na małych koleinach. W mieście tego nie czuć ale w trasie jest lipa. Jeżeli droga jest pod skosem musze kontrować kierownicą w przeciwną stronę aby auto jechało prosto. Mój mechanik dzielnie drąży temat ale brakuje mu już pomysłów. Ktos nam podpowiedział, że być może szukamy nie tam gdzie trzeba. Może problem jest w tyle ? Sprawdziliśmy gumy na tylnej ławie i faktycznie są w opłakanym stanie, wykruszone od środka jak nagnie się je łomem, ale luzu bocznego na szarpakach lub łapiąc za koła ręcznie - brak...
Każdy pomysł mile widziany. Czy ktoś z Was wogóle kiedyś wymieniał gumy na tyle ?
a przy hamowaniu i lekko skreconych kolach dalej wyrywa kiere z rak ?
#3
OFFLINE
Napisany 07 września 2012 - 19:18
a przy hamowaniu i lekko skreconych kolach dalej wyrywa kiere z rak ?
Od dzisiaj po wymianie drążków już nie, przy hamowaniu już nic nie bije, drązki po wyjęciu w rękach miały luz, prawy lekki lewy wyrypany całkowicie.
#4
OFFLINE
Napisany 07 września 2012 - 20:03
#5
OFFLINE
Napisany 07 września 2012 - 20:05
u mnie jak tuleja była wywalona to czuć było niespokojne zachowanie się auta na dziurach. Na lekkim łuku i nierównościach nie czujesz, że tył jak by był nie spokojny ??
Własnie nic z tyłem nie czuć...
#6
OFFLINE
Napisany 23 września 2012 - 19:58
Myślałem , że moze wymienić jeszcze tuleje przednie przedniego wahacza na poliuretan , ale najpierw tuleje tylnej belki .
Dam znać , i jednocześnie życze powodzenia .

#7
OFFLINE
Napisany 24 września 2012 - 02:54
Jak sobie niedasz rady to podjedz tutaj http://www.blonski.com.pl/
Zakład otwarty od 7 a o 5 już kolejka się ustawia , ludziska z kawałka Polski się zjerzdzają..
Zrobisz zawias na ulice jak i do sportu..
___________________
Pozdrawiam
#8
OFFLINE
Napisany 30 września 2012 - 19:35
Do tej pory największą zmianą na plus było założenie drążka środkowego ( mimo że stary nie miał widocznych luzów) . Auto zdecydowanie się uspokoiło , ale to jeszcze niejest to do czego dążę...
#9
OFFLINE
Napisany 30 września 2012 - 23:04
Mam podobny problem, auto wozi na koleinach i nie tylko... Zawieszenie wymienione i sprawdzone na wszelkie mozliwe sposoby... Wymienione wahacze kompletne, komplet drazkow, nawet wspornik drazka kierowniczego i bez poprawy...
Dodatkowo przy hamowaniu na kierownicy czuc uskok ok 2 cm ktory "wraca" po puszczeniu hamulca... Tarcze wymienione, klocki tez, tloczki przesmarowane...
Zglupialem do reszty... Nie mam bladego pojecia co sie dzieje... Jazda stala sie udreka, po prostu celuje w droge... A hamowanie w koleinach to walka o zycie...
Co to moze byc??
#10
OFFLINE
Napisany 30 września 2012 - 23:11
tak jakby się koło cofało ??na kierownicy czuc uskok ok 2 cm
#11
OFFLINE
Napisany 30 września 2012 - 23:16
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 30 września 2012 - 23:21
#14
OFFLINE
Napisany 30 września 2012 - 23:35
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#15
OFFLINE
Napisany 30 września 2012 - 23:59
EDIT:
Jestem po sprawdzeniu na szarpakach... Nic ciekawego nie wykryto... Gosc stwierdzil ze niby troche sie rusza na tulejach ale tak powinno byc bo tam w koncu jest guma i musi troche pracowac... Dla potwierdzenia pojechalem do drugiej SKP i dokladnie to samo koles stwierdzil...
Nie mam bladego pojecia co sie dzieje bo dalej sciaga...
#16
OFFLINE
Napisany 01 października 2012 - 09:14
#17
OFFLINE
Napisany 01 października 2012 - 09:23
EDIT:
Jestem po geometrii i (jednak) wymianie tulei... Auto jedzie prosto, nie sciaga chociaz nie wiem czy nie za krotko testowalem... Natomiast nie ustapil efekt rwania kierownicy przy hamowaniu a wrecz przeciwnie, powiekszyl sie...
Co obstawiacie?? Mam kilka pomyslow ale na razie nie napisze zeby Was nie sugerowac...
#18
OFFLINE
Napisany 02 października 2012 - 03:42
#19
OFFLINE
#20
OFFLINE
Napisany 02 października 2012 - 15:58
Dokładnie??Tarcze proste?
mój staruszek miał podobny problem i powodem były krzywe tarcze. Toczenie też nic nie dało, dopiero wymiana na nowe brembo i jest git:D