Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Citroen C5


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2012 - 16:47

:)
Wiem, że francuzy potrafią być francowate, ale kurcze C5 - tka jest bardzo wygodnym i dużym autem i tak myślę nad tym modelem po lifcie. Ale jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji. A tak w ogóle to nie mam pojęcia co kupić po Omedze żeby jej dorównywało jakieś autko wielkością i w miarę dobrym komfortem jazdy :masakra:.
Nie wiadomo co kupować w tych czasach, wszystko robią na sztukę, wszystko kurcze rdzewieje i się psuje.


c5 nie gnije ,zapamiętaj ,ma b.dobre blachy ,nie to co oma ,\że chodzisz z miotłą i szuflą i rdze zamiatasz
a c5 ma wysokie rankingi adac ,sprawdz na necie

#22 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2012 - 17:10

Patrzę na różne opinie i są bardzo zróżnicowane jedni bardzo chwalą, a drudzy ganią, ale tak jest z każdym autem. Sylwek, a powiedz mi czy części są drogie i co w nich najczęściej pada?

#23 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2012 - 17:22

mechanika ,jest tania ,zawias ,rozrząd ,i inne podzespoły ,
gorzej jak żeczywiście trafisz na studnie bez dna ,tzn jak ktoś olewał naprawy bierzące i doprowadził do katastrofy i wtedy omijać km ,
ale jak po przeglądnięciu ,że jest git malina to warto brać,sam myslałem nad c5 po lifcie ,ale sedan
a częsci drogie sa związane z elektroniką i czasem niestety nie każdy tester się połączy z modułami ,
trza poprostu dbać o cytryne
sprawdz opinie na forum citroena ,tam wszystko znajdziesz
tylko pod żadnym pozorem automat

#24 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2012 - 18:15

Ciężko znaleźć fajne forum Citroena C5, może masz jakiegoś linka?

#25 OFFLINE   manyVU

manyVU
  • 228 postów
  • Dołączył: 17-01-2012
  • Skąd: Strzelce Kraj.

Napisany 29 lipca 2012 - 18:22

klubcytrynki.pl

#26 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2012 - 18:45

klubcytrynki.pl


Tu już jestem zarejestrowany :)

#27 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2012 - 19:23

nie robert ,nie mam linka do fajncy klubów,tylko to ca google znajdziesz
http://citroen.auto....CFUFO3wodllwA_w
moze ten

#28 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2012 - 23:49

Panowie mozna chwalic i ganic autko ale jesli chodzi o cytrynke C-5 to zawsze kupuje sie nową a po 5-6 latach sie ja puszcza bo wtedy zaczynaja sie wydatki i tyle.

#29 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 lipca 2012 - 07:44

Panowie mozna chwalic i ganic autko ale jesli chodzi o cytrynke C-5 to zawsze kupuje sie nową a po 5-6 latach sie ja puszcza bo wtedy zaczynaja sie wydatki i tyle.


jak z każdym autem

#30 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 lipca 2012 - 13:58

Każde auto ma swoje wady i zalety. Także C5.

C5 żadne nie gnije nie ma mowy. Jest to które (ciężko to przyznać) przewyższa komfortem Omegę i to sporo. C5 to jest w ogóle ewenement pod względem komfortu. Jeździłem różnymi C5 najlepiej wspominam C5 2006rok 3.0full wypas w kombi automat. Jazda tym autem to mega przyjemność !! Żadna dziura żaden zakręt żadna nierówna droga dla niego nie są przeszkodą ;) Podróżowanie tym autem to bajka. Wyposażenie przyprawia o zawrót głowy jest wszystko.
Jest to potężne auto, w moim odczuciu pojemniejsze od Omegi, a kombi jest po prostu ogromne. Automat 6 biegów działa bardzo sprawnie aczkolwiek lubią się popsuć jak i jego elektronika. Ogólnie elektronika to bolączka tego auta ale po lifcie zostały wady te właśnie w bardzo dużej mierze poprawione.
Jeżeli szukasz godnego następcy Omegi śmiało kupuj C5 ( tylko nie z małym silnikiem )

#31 OFFLINE   michua

michua
  • 37 postów
  • Dołączył: 20-04-2011
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 lipca 2012 - 18:36

Ja serwisuję pewnej firmie auta i tak się składa, że jakieś 95% to cytryny. Posiadają 5 c5,trzy przed liftem, dwie po lifcie, same benzyny. Niestety - przed liftowe kicha: dwie to 1.8 16V i jest to za słaby silnik, składane chyba w Rumunii, padło: sprzęgło po 80 tyś, uszczelniacze zaworów po 80tyś, ale zawieszenie i cała reszta - bez zarzutu, trzecia to mega wynalazek: 2.0HPi, full wypasik, ze wszystkim co można sobie było w tedy zamówić. Tu problem z: paliwem - tylko 98, z wariatorem faz rozrządu - drogi, reszta bez zastrzeżeń.
Po liftowe 3.0V6 oraz 2.0 16V. 3.0 w pełnym full mega wypasie, niestety auto kicha - za szybkie. Wiecznie się psuje, ciągle u blacharzy :) a po za tym, nic. Prawie nic, bo padają notorycznie cewki. Ale jeździ się rewelacyjnie, takie bajerki jak wibrowanie fotela po prawej lub lewej stronie pleców w zależności którym kołem się na białą linie najedzie.
2.0 tylko klocki i nic więcej do roboty. Ogólnie - bardzo polecam, najczęściej odradzają ci, którzy nawet kilometra nie zrobili i nie chodzi tylko o cytrynę, ale o każde auto.

#32 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2012 - 22:17

to prawda ,ja też jestem za tym ,że to są bardzo wygodne ,i dobre auta,
ja se myślałem nad poliftowym c5 ,
z francuzów ,to najlepsze auto jakie było ,ogólnie citroen z niezawdnością strzasznie sie poprawił,jak c3 ,c4 ,tylko elektronika słaba ,ale po lifcie jest o wiele lepiej ,wg mnie z klasy średniej oprócz klasy premium (bmw ,audi ,czy padaka merc )to obok vectry c ,bo vecia c ,jest na 5z+, dwa najlepsze auta tylko opel droższy ,i mniejszy bagaż i mniej wygodny ,
polecam c5 jak najbardziej

#33 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 02 sierpnia 2012 - 01:22

sylwek0709 skoro ta Viki C i C5 to takie "kozły" to czemu jeżdzisz Omegą?
:)

#34 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2012 - 12:22

sylwek0709 skoro ta Viki C i C5 to takie "kozły" to czemu jeżdzisz Omegą?
:)


po to ,żeby ktoś sie pytal,
ja moge jeździć każdym autem,ale co sie trafiło to kupiłem ,miałem długa liste aut ,ktore wiem że sa dobre ,oma fl zawsze mi sie podobała i se kupiłem ,choc to nie jest az tak b.dobre auto jak bmw:p

#35 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2012 - 15:40

sylwek0709 skoro ta Viki C i C5 to takie "kozły" to czemu jeżdzisz Omegą?
:)



Kolego po co te docinki, nie masz nic do powiedzenia to milcz, proszę. Fascynuj sie swoją Omegą i daj spokój.
Sylwek nie nerwuj się, bardzo mi pomogłeś w tym temacie. Przeglądam forum C5 i muszę powiedzieć, że nie ma tyle usterek co z Omegą, zawiecha i elektronika też nie straszna po lifcie. Tam padają dość często swożnie i trza mieć specjalny klucz do odkrecenia śruby. Coraz bardziej podoba mi sie to autko i chyba niedługo zaczynam poszukiwania.

#36 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2012 - 16:29

Robert jeśli boisz się "hydraulika" można szukać z wielowahaczowym takim jak ma p407, bardzo wytrzymałe zawieszenie i przy tym o wiele bardziej komfortowe niż w omedze niestety, francuza niema się co bać a blachy ma lepsze niż opel pod warunkiem że nie był naprawiany po dzwonie

zawieszenie bez powodu nie cieknie, jeśli cieknie to przez zaniedbania właściciela, niestety u nas w kraju jest niska kultura eksploatacji i z tego wynikają problemy, druga sprawa to to że zawieszenie nie cieknie z reguły przed przekroczeniem 150 tys km, po tym przebiegu trzeba wymienić uszczelki i można jeździć następne 150 tys km

jeśli znajdziesz auto z pełną książka serwisową, które na bieżąco było serwisowane to kupuj, gorzej jak nie zna sie historii ale takie ryzyko jest z każdym autem niezależnie od marki i modelu

odbiegając od tematu: Vectry C, Astry G czy insygnie wcale nie są takie niezawodne jak się wielu osobom wydaje ...

#37 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 02 sierpnia 2012 - 17:27

Robert jeśli boisz się "hydraulika" można szukać z wielowahaczowym takim jak ma p407, bardzo wytrzymałe zawieszenie i przy tym o wiele bardziej komfortowe niż w omedze niestety


Zgadzam się. Czasami mam przyjemność takiego P407 prowadzić i komfort jazdy bardzo dobry. Zawieszenie po 200 000 km bez luzów. W całej eksploatacji wymieniane tylko łączniki stabilizatora. (160 000km po autostradach, 40 tys po mieście z drogami w ładnym stanie).
Więc jeśli obawiasz się hydrauliki to podpisuję się pod tym co napisał Jacek.

odbiegając od tematu: Vectry C, Astry G czy insygnie wcale nie są takie niezawodne jak się wielu osobom wydaje ...


Jeżeli chodzi o auta od 2005 roku wzwyż, ja osobiście nie dostrzegam przewagi niemieckich konstrukcji nad francuskimi jeżeli chodzi o usterkowość.

francuza niema się co bać a blachy ma lepsze niż opel pod warunkiem że nie był naprawiany po dzwonie


Zdecydowana większość francuzów nie gnije. Nie znam francuza produkowanego po 2000r któy by gnił.
Tyle tych aut u Nas jeździ po dzwonach i nawet nie widziałem zgnitej "żabki", więc chyba te naprawy aż tak źle na blachy nie wpływają.

Wg mnie poliftowa C5 to bardzo rozsądny wybór. :)

#38 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2012 - 17:57

PEUGEOT 407 jest mniejszy i ma mniejszy kufer ( kombi ). Ja potrzebuję dużego auta, bo mam żonę, bliźniaki i owczarka niemieckiego, a wszystko trzeba zapakować jak jadę w trasę :). Więc padł wybór na C5 po lifcie i tego się będę trzymał. Do Omegi ( kombi ) wszystko wraz z wózkiem dla bliźniąt wchodzi bez najmniejszych problemów więc szukam godnego następcę. Mam bardzo dużo czasu na szukanie, więc nie wezmę pierwszego lepszego C5. A Omegi już nie kupię ( choć fajne autko ), ponieważ w gre wchodzi rocznik auta. Jak kupię auto to z rocznika co najmniej 2006 w górę, a Omega niestety stara już sie zrobiła nawet ta z 2003. No i te blachy w Omedze :masakra:. Cytrynka nie rdzewieje.

#39 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 02 sierpnia 2012 - 18:01

PEUGEOT 407 jest mniejszy i ma mniejszy kufer ( kombi ).


O P 407 wspominaliśmy tylko z racji zawieszenie wielowahaczowego, które jest identyczne jak w C5 (wersja bez hydrauliki).
Jak już poruszyłeś temat bagażnika, to mały on nie jest, ale otwór załadunkowy jest dużo mniejszy niż w moim Clio, co moim zdaniem jest największą wadą 407 SW kombi ;/
Bierz cytrynkę.

#40 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2012 - 18:20

tak ,a zwłaszcza ,że citroen strzasznie poszedł do przodu z awaryjnością ,i to już nie te sytryny co kiedyś ,bardzo sie poprawiły ,a vectrą c miałem nie raz doczynienia i wiem jakie ma wady ,a zwłaszcza 1,9d z fiata ,a tak poza tym ok auto vectra c po lifcie
ale citroen ,b.dobry stosunek jakości do ceny ,