Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tryb awaryjny niewiadomo skąd i dlaczego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2012 - 20:03

Witam dzisiaj jeszcze raz na spokojnie usiadlem przy wszystkich wtyczkach stykach na sterowniku ASB i dalej cyrki sie robia :masakra:tyle blędow ze az ciezko w to uwierzyc :masakra::masakra:niewiem jak mozna sprawdzic sterownik ASB czy nie jest uszkodzony ale tak sie zachowuje jak by z nim cos nie halo było[ATTACH]17817[/ATTACH] po skasowaniudalej te same sie pokazuja i co gorsze polaczyc sie z tym sterownikiem to jak w rosyjskiej ruletce raz sie polaczy a dziesięć razy łączy i łaczy i tak moge sobie czekac co zauwazylem jeszcze ze jak juz sie polaczy to nachwile check zniknie poczym zaraz znowu sie pokaze:masakra::masakra: niemam od kogo przelozyc sterownika zeby sprawdzic :pokoj:a w tedy by bylo juz wiadomo czy to sterownik czy jednak skrzynia


marcin jak chcesz dam ci nr do gościa co robi w automatach .ludzie z gdańska ,słupska ,szczecina i innych okolic dają mu skrzynie ,on ci powie co może być spowodowane jak chcesz to napisz

#22 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 kwietnia 2012 - 21:46

Żaden fachowiec od automatów tu nie jest potrzebny. Raczej elektryk.
Najlepiej i najpewniej będzie jak wyciągniesz całą wiązkę od ASB na zewnątrz auta i pomierzysz miernikiem. Wygląda ,że gdzieś jest problem z sygnałami.
Wiązka łatwo wyłazi.

#23 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 kwietnia 2012 - 22:07

pany a powiedzcie(zanosimy się z zamiarem podmiany kompa od ASB) czy sterownik AR25 z 2,5 a 3,0 jest ten sam?? bo nam też coś w elektryce świta(podzwonić te kabelki czy przejście jest??)

#24 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 10 kwietnia 2012 - 23:19

Żaden fachowiec od automatów tu nie jest potrzebny. Raczej elektryk.
Najlepiej i najpewniej będzie jak wyciągniesz całą wiązkę od ASB na zewnątrz auta i pomierzysz miernikiem. Wygląda ,że gdzieś jest problem z sygnałami.
Wiązka łatwo wyłazi.


Powiedz mi jakim cudem... Bo chętnie bym się pozbył swojej z auta. Oglądałem i bez wyjęcia silnika nie widzę takiej możliwości :( Chociaż u mnie wiązki są położone ogólnie "artystycznie" - niewiele to ma wspólnego z tym jak powinno być.

#25 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 kwietnia 2012 - 11:45

pany a powiedzcie(zanosimy się z zamiarem podmiany kompa od ASB) czy sterownik AR25 z 2,5 a 3,0 jest ten sam?? bo nam też coś w elektryce świta(podzwonić te kabelki czy przejście jest??)


To nie kwestia skrzyni a silnika. Nie ważne czy Ar25 czy 35 tylko czy R4 V6 2,5/3,0 2,6/3,2 klekot 2,2; 2,0 8V

#26 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2012 - 21:23

Panowie czy jest cos jeszcze oprucz sterownika asb bezpiecznika nr9 pod kierownica co jeszcze moze robic problem? Mam na mysli jakis przekaznik czy cus?

Przez Google idzie szybciej cos znalesc odnosnie szukanego tematu niz przez naszą super "szukajke" o ktora co niektorzy ludzie tak sie pluja ze jej sie nie uzywa:mad:http://forum.omegakl...ead.php?t=5640/ co nieznaczy ze sobie juz z moim problemem poradzilem:masakra::masakra::masakra::masakra::masakra:

#27 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2012 - 09:56

P1625 - Wewnetrzna regulacja mocy etap koncowy - za słabe wejscie
Diagnostyka stopnia koncowego w module sterujacym
Zwarcie do masy w obiegu pradowym modułów sterujacych zacisku 52, 53
Górny warunek musi byc spełniony przynajmniej przez 0,02 s

Czy tutaj trzeba sprawdzic pin 52 z 53 w wtyczce od sterownika ASB czy miedzy sterownikiem asb a silnika??

Dobra bylem troche poszperac w kabelkach od sterowenika i tak...
Pin 52 wychodzi nato ze to jest + po zaplonie a 53 to + staly,na 53 jest caly czas takie same napiecie co na akumulatorze, ale na tym pinie 52 po przekreceniu zaplonu jest napiecie 10,30V nie znam sie na napieciach samochodowych i ich sterownikow ale wydaje mi sie ze cos nie tak z tym pinem 52 jest jest tu jakis elektryk samochodowy zeby cos powiedzial na ten temat??

#28 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 kwietnia 2012 - 14:42

Masz schematy do Omegi?? Na moich schematach nie ma przy sterowniku ASB ani pinu 52, ani 53. Przy ECU mam tylko pin 53 i to jest sygnał bodaj TPSa (0-5V).

Moim zdaniem ten błąd jest spowodowany albo przez wadliwy przepływomierz (to łatwo sprawdzić diagnozując ECU), albo przez błędy w komunikacji na linii ECU-TCU (zgodnie z moim schematem są to piny 36, 42, 43, 54 ECU). Diagnozując ECU sprawdź czy pokazuje kodowanie na automat, jeśli pokazuje manual to może nie komunikować się z TCU.

#29 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2012 - 14:56

Masz schematy do Omegi?? Na moich schematach nie ma przy sterowniku ASB ani pinu 52, ani 53. Przy ECU mam tylko pin 53 i to jest sygnał bodaj TPSa (0-5V).

Moim zdaniem ten błąd jest spowodowany albo przez wadliwy przepływomierz (to łatwo sprawdzić diagnozując ECU), albo przez błędy w komunikacji na linii ECU-TCU (zgodnie z moim schematem są to piny 36, 42, 43, 54 ECU). Diagnozując ECU sprawdź czy pokazuje kodowanie na automat, jeśli pokazuje manual to może nie komunikować się z TCU.


No wlasnie neimam schematu:(

#30 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 kwietnia 2012 - 15:02

No wlasnie neimam schematu:(


A wujek Google co na to?? Sam mam z netu schematy :masakra: Wolisz angielskie czy rosyjskie??

#31 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2012 - 16:25

Nie wytrzymałem i rozebralem sterownik od ASB i zainteresowala mnie jedna zecz jest zaznaczona na zdieciu[ATTACH]17868[/ATTACH] w sumie juz wymiękłem i ustawilem sie na poniedzialek do fachury jednego od instalacji

#32 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 kwietnia 2012 - 17:42

To jest masa. Spróbuj ją podlutować i zobacz czy to nie to. Nie napisałeś nic o schematach, wrzuciłbym gdzieś w sieć i byś sobie pobrał...

#33 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 kwietnia 2012 - 19:38

[attach]17893[/attach]

#34 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwietnia 2012 - 19:04

Dobra jeden niby fachowiec podniósl ręce do góry i sie poddal heh chyba czas na nastepnego oczywiscie nic nie zaplacilem bo zaco niby mial bym zaplacic

#35 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 kwietnia 2012 - 19:29

a ten nowy sterownik też już zamieniałeś??

#36 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwietnia 2012 - 19:33

a ten nowy sterownik też już zamieniałeś??


Jeszcze nie bo Pocztex w kulki przywalil :mad: mialo byc dzisiaj a bedzie jutro:masakra:

#37 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 kwietnia 2012 - 17:38

wymienilem sterownik i juz sie cieszylem bo i sport mozna juz wcisnac i sniezke a tu nagle obroty zaczely falowac po chwili sie wyrownaly i zaczela mrygac kontrolka check na desce.... przezuca normalnie z 1 na 2 ale juz na 3 cos niechce ciagnie na dwojce dopiero jak puszcze gas to cos tam przezuci.Podlaczylem OS i w skrzyni zero blędow ale za to w silniku blad 76 hmm wlasnie probuje cos znalesc o tym bledzie

K..wa:mad: ten modół byl od TD. ..dlatego taki cyrk sie robił,w poniedzialek bedzie prawidlowy ale chociaz wiem ze to to dziadostwo narobilo takiego szumu:)

#38 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2012 - 20:34

Czas zakonczyc temat:D wszystko działa jak należy,sterownik wymieniony i furacz smiga jak szalony:oonie:
Ale musialo sie cos jeszcze podrodze narobic bo jak to tak moglo by byc tak pięknie:masakra::masakra::masakra:Wpadly mi trzy monety w prowadnice fotela i oto prosze co z nich zostalo:syzyf: ledwo co je wytarmosilem:szpital:[ATTACH]18098[/ATTACH]

#39 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 kwietnia 2012 - 23:11

te monety to chyba jeszcze po wujaszku albo po Maro:D
ładnie fotelikiem rezałeś:p

#40 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2012 - 20:24

te monety to chyba jeszcze po wujaszku albo po Maro:D
ładnie fotelikiem rezałeś:p


Niewiedzialem ze to taka sile ma