Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tryb awaryjny niewiadomo skąd i dlaczego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2012 - 20:12

Witam dzisiaj wyruszylem z pracy podjechalem pod prom ustawilem sie kolejke,wajha na "P" po paru minutach na "D" a tu komunikat "automatic gearbox" i jedzie jak ślamazara:masakra: wiec pojechalem szybko do domu lapka w ręce kabelek OS i sprawdzenie błędów

P0705 Automatic transmission Range Sensor Circuit Malfunction
P0730Unknown Error
P0560System Voltage Low Input
P0748Unknown Error
P1625Internal Power Control Final stage low Input

po skasowaniu błędów wyskakuje tylko

P1625 unknown Error Present 0
P0748 unknown error Intermittent 0

Kasuje kasuje i wiecznie te dwa sie pokazuja co najciekawsze ze nie musze odpalac auta zeby te dwa błędy sie pokazały wystarczy tylko zapłon i juz wskakuja i check na Mid odrazu Automatic Gearbox

Doczytalem sie zeby sprawdzic wtyczke i okablowanie przy małej misce,wyjmowalem tą wtyczke i wlozylem spowrotem bo nie zauwazylem zadnego zalamania na kablu a wtyczka i piny nie byly zasniedziale
Wtyczke nad akumulatorem ta srodkowa tez sciagalem i patrzylem i tez nic zasniedziale nie było :masakra:
Nie mam pojecia co dalej zrobić

edit
Moze mi ktos powiedziec czy to moze miec cos zwiazek z selektor

Moze ktos cos z tych zdięć zrozumie

Probowalem jezdzic i zmieniac z 1 na 2 na 3 to miedzy 1-2 lekko szarpnie przy przezucaniu ale juz między 2-3 juz nie szarpnie niewiem czy to normalne w trybie awaryjnym

#2 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2012 - 20:35

marcin ,prawdopodobnie skrzynka ci padła ,i trza naprawić ,być może tarczki są już wytarte i nie trzymają ciśnienia ,a do tyłu jedzie normalnie ,bo jak tak samo słabo to może być wina sprzęgła hydrokinetycznego

#3 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2012 - 20:42

do tylu normalnie

#4 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2012 - 20:45

ojciec mial tak samo jak ty tylko w a8 i wyszło po rozebraniu skrzyni ,że kosz popękal i trza było drugi , w koszu trzymane są tarczki ,i jak popęka to ciśnienie ucieka bokiem i właśnie na D jest tryb awaryjny i słabo jedzie ,a słuchaj jak wrzucasz D i dajesz gazu jest szarpnięcie lub uderzenie

#5 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 kwietnia 2012 - 20:48

marcin ,prawdopodobnie skrzynka ci padła ,i trza naprawić ,być może tarczki są już wytarte i nie trzymają ciśnienia ,a do tyłu jedzie normalnie ,bo jak tak samo słabo to może być wina sprzęgła hydrokinetycznego


jak komuś wyskoczy pryszcz to mu powiesz że pewnie ma czerniaka?

tryb awaryjny bardzo rzadko oznacza usterkę mechaniczną, zwłaszcza gdy skrzynia stoi (przecież pisał że błąd wywala na samym zapłonie)

wg mnie to jakiś brak styku albo odłączona wtyczka

#6 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2012 - 20:51

jak komuś wyskoczy pryszcz to mu powiesz że pewnie ma czerniaka?

tryb awaryjny bardzo rzadko oznacza usterkę mechaniczną, zwłaszcza gdy skrzynia stoi (przecież pisał że błąd wywala na samym zapłonie)

wg mnie to jakiś brak styku albo odłączona wtyczka


nie doczytałem o błędzie na zapłonie :oonie:
lub usterka elektryczna albo jakiś czujnik poległ

#7 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2012 - 21:27

Wrzucam D i odrazu rusza z chyba z 3

jak komuś wyskoczy pryszcz to mu powiesz że pewnie ma czerniaka?



wg mnie to jakiś brak styku albo odłączona wtyczka


No wlasnie dzisiaj juz sie gimnastykowalem pod autem i wyciagalem wtyczke co jest nad małą miska bodajże 4 pinowa i tą co jest z tyłu skrzyni calkiem u góry i wsaszalem ponownie. nie ruszalem wtyczki od selektora bo moje ręce chyba nie są zbyt dobrze wygimnastykowane no i wyciągalem tą wtyczke co jest nad akumulatorem taka okrągła wielo pinowa czyscilem chuchałem i ****:masakra: jest jeszcze cos co moge sprawdzic??

#8 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 kwietnia 2012 - 21:28

Wrzucam D i odrazu rusza z chyba z 3


w trybie awaryjnym:
D oznacza 4. bieg
3 oznacza 4. bieg
2 - trzeci,
1 - pierwszy bieg
R - wsteczny.

drugiego nie ma.

sprawdź selektor, poruszaj dźwignią i obserwuj czy diody przy lewarku zapalają się prawidłowo

#9 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2012 - 21:29

weź mi przetłumacz te usterki na polski ,bo ja tam zapomniałem juz angielski ,też kiedyś miałem w vw że kaseta od skrzyni padła i ruszał z 3 ale to rzadkość ,

#10 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 kwietnia 2012 - 21:31

Moze mi ktos powiedziec czy to moze miec cos zwiazek z selektor


Może. Spróbuj go wyczyścić.

#11 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2012 - 22:06

w trybie awaryjnym:
D oznacza 4. bieg
3 oznacza 4. bieg
2 - trzeci,
1 - pierwszy bieg
R - wsteczny.

drugiego nie ma.

sprawdź selektor, poruszaj dźwignią i obserwuj czy diody przy lewarku zapalają się prawidłowo


To by tlumaczylo dlaczego szarpnie po przelaczeniu z jeden na 2 to tak jak byl w manualu przeszedl z 1 na 3 czy tam z 3 na jeden to wychodzi ze biegi chodza ok

A co do selektora i tych diód to w momęcie przelancanie "PRND123" swiecą ok nie zapalaja sie wszystkie czy tam jakos na krzyz:D
tylko jakos ciężko mi w to uwierzyc ze moze to byc sprawa selektora chociaz juz chyba nie pozostaje mi nic innego ***** co za szopka!!:masakra::masakra::masakra:

a cisnienie w skrzyni 3,3 bar to ok??

#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 kwietnia 2012 - 22:40

a skąd wiesz jakie jest ciśnienie w skrzyni? Nie ma żadnego czujnika, komputer sobie oblicza teoretyczne ciśnienie jakie wg niego powinno być.

#13 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 kwietnia 2012 - 23:23

Miałem podobny problem, pomogło umyć samochód :D

A dokładniej poluzował się przewód od wspomagania, olej zalał wtyczkę od skrzyni i od razu po zapłonie AG. Dokręciłem przewód, i umyłem myjką od spodu co tam było zachlapane.
Wniosek taki, że jak masz AG od razu po zapłonie to szukaj w kablach.

#14 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 kwietnia 2012 - 07:27

Miałem podobny problem, pomogło umyć samochód :D

A dokładniej poluzował się przewód od wspomagania, olej zalał wtyczkę od skrzyni i od razu po zapłonie AG. Dokręciłem przewód, i umyłem myjką od spodu co tam było zachlapane.
Wniosek taki, że jak masz AG od razu po zapłonie to szukaj w kablach.


Ale ktora wtyczke miales zachlapana ta zaraz za akumulatorem?? bo w sumie zaraz obok jest zbiorniczek wyrownawczy od wspomagania no i powiem ci ze ten przewod jeden mam lekko spocony wlasnie ten co idzie od zbiorniczka ale zeby az tak szumu narobil:oonie:

#15 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 kwietnia 2012 - 10:01

Ale ktora wtyczke miales zachlapana ta zaraz za akumulatorem?? bo w sumie zaraz obok jest zbiorniczek wyrownawczy od wspomagania no i powiem ci ze ten przewod jeden mam lekko spocony wlasnie ten co idzie od zbiorniczka ale zeby az tak szumu narobil:oonie:


U mnie wtyczki przy skrzyni. Przy zbiorniczku często jest spocone, ale wtyczki chyba by nie zalało.

#16 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 kwietnia 2012 - 11:41

PRZEŁOM W SPRAWIE!!!! zaczeło sie pokazywać AG i znikac i tak na zmiane
stalo sie to po tym jak wywalilem aku odlaczylem te trzy okrągłe wtyczki i dkręciłem te całe gniazda wraz z tą ścianką chociaż nie zauważyłem w nich nic co by mnie zastanawiało nic nie jest pękniete no i złożyłem spowrotem i teraz pokazuje się i znika i tak na zmiane ale auto i tak na "D" jedzie tak jakby na awaryjnym i nie mozna wcisnac sporta i tej snieżki....niewiem czy wziasc te piny w tej wtyczce podoginac czy co...:masakra::masakra::masakra::masakra:

U mnie wtyczki przy skrzyni. Przy zbiorniczku często jest spocone, ale wtyczki chyba by nie zalało.

niewiem jak moglo zalac te wtyczki przzy skrzyni bo one sa daleko od wspomagania a od węży to juz wogóle daleko hmmm

#17 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 kwietnia 2012 - 12:23

Ciekło po ramie i chlapało jak kręciłem. Odkręcił się przewód na wspomaganiu. Ktoś go kiedyś za słabo dociągnął.

#18 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 kwietnia 2012 - 14:10

!!!!!! PODDAJE SIE !!!!!!
Teraz po odpaleniu zapala sie gasnie AG na zaplonie pokazuje sie odrazu raz na jakis czas moze zgasnie a do tego OS ze skrzynia laczy sie minute lub wogole i takie bledy pokazuje to jakis cyrk juz wogole:twisted::twisted::twisted::twisted:[ATTACH]17752[/ATTACH]

#19 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 07 kwietnia 2012 - 17:15

No to już wiesz co go boli - instalacja elektryczna ASB :)

#20 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2012 - 19:58

Witam dzisiaj jeszcze raz na spokojnie usiadlem przy wszystkich wtyczkach stykach na sterowniku ASB i dalej cyrki sie robia :masakra:tyle blędow ze az ciezko w to uwierzyc :masakra::masakra:niewiem jak mozna sprawdzic sterownik ASB czy nie jest uszkodzony ale tak sie zachowuje jak by z nim cos nie halo było[ATTACH]17817[/ATTACH] po skasowaniudalej te same sie pokazuja i co gorsze polaczyc sie z tym sterownikiem to jak w rosyjskiej ruletce raz sie polaczy a dziesięć razy łączy i łaczy i tak moge sobie czekac co zauwazylem jeszcze ze jak juz sie polaczy to nachwile check zniknie poczym zaraz znowu sie pokaze:masakra::masakra: niemam od kogo przelozyc sterownika zeby sprawdzic :pokoj:a w tedy by bylo juz wiadomo czy to sterownik czy jednak skrzynia