A u kolegi wymieniles czujnik od ABSu czy silnik krokowy?Czy ten lewy czujnik ABS może być tego przyczyną?
faluje na wolnych podczas toczenia sie auta
#41 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2014 - 19:07
#42 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2014 - 20:19
Ja się tylko pytam czy jest sens odpinać ten czujnik ABSu i czy to ma jakiś wpływ na obroty. Sorry czujnik ABS i obroty? Tak mi to nie bardzo gra ze sobą ale nie upieram się, geniuszem nie jestem różne są rozwiązania, chciałbym tylko potwierdzenia że jest sens się smykać pod autem bo piździ i mokro na zewnątrz
I jeszcze pytanie - czemu lewy ma tą dodatkową funkcję, skoro oba tylne są takie same?
#43 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2014 - 19:07
Z tego kola jest brany sygnal predkosci na deske i do ECU. Czujnik nie ma zadnych dodatkowych bajerów, wszystko realizują sterowniki ABS i ECU.czemu lewy ma tą dodatkową funkcję, skoro oba tylne są takie same?
#44 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2014 - 22:06
Jak zrobię dam znać czy jest efekt.
#45 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2014 - 23:44
Ok dzięki kumam to. Spróbuję go zatem podmienić może pomoże.
Jak zrobię dam znać czy jest efekt.
nie wiem coś się uczepił tego czujnika jak działa normalnie. przecież piszą ci, że wolonymi obrotami steruje krokowy i ECU i lewe powietrze:)
#46 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2014 - 13:44
Uczepiłem się bo nic innego nie wchodzi w grę. Przerobiłem wszystkie tematy falujących obrotów w X20XEV. Krokowy nowy, lewego nie ma, poczyszczona przepustnica, odmy, podciśnienia, egr zaśplepiony, błędów nie ma, wszystkie czujniki podmienione, stale to samo.nie wiem coś się uczepił tego czujnika jak działa normalnie. przecież piszą ci, że wolonymi obrotami steruje krokowy i ECU i lewe powietrze:)
Sprawa ewidentnie ma związek z tym że auto się toczy a nie stoi, więc dlatego się go uczepiłem. Ja auto stoi nie ma falowania, jak się toczy wskazówka skacze więc....
może masz inny pomysł chętnie posłucham, sprawdzę.
#47 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2015 - 06:13
#48 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2015 - 06:28
NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy
#49 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2015 - 06:43
#50 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2015 - 07:17
NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy
#51 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2015 - 07:29
#52 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2015 - 07:38
NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy
#53 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2015 - 07:43
#54 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2015 - 08:03
NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy
#55 OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2015 - 23:00
#56 OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2015 - 05:24
jeśli tak to ja się nie dziwię że o roty świrują, komp ma sprzeczne info z odczytu prędkości i czujnika położenia przepustnicy , komp z jednej strony odcina wtrysk bo uznaje że hamujesz silnikiem a jednocześnie musi pobijać obroty żeby silnik nie zgasł , stąd falowanie , to nie gaźnikowiec, przestań jeździć na luzie to nie będzie falowania. Jak wyciągniesz bezpiecznik abs to przestaje świrować bo ecu nie widzi wtedy że samochód się porusza i zaprzestaje korekcji, po odpięciu krokowca też przestaje falować bo przerywasz jego pracę i ecu przechodzi w tryb awaryjny
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#57 OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2015 - 09:17
Co znaczy że toczysz się 120 na h ?? i jak to możliwe że falują wtedy obroty , na luzie jeździsz??
jeśli tak to ja się nie dziwię że o roty świrują, komp ma sprzeczne info z odczytu prędkości i czujnika położenia przepustnicy , komp z jednej strony odcina wtrysk bo uznaje że hamujesz silnikiem a jednocześnie musi pobijać obroty żeby silnik nie zgasł , stąd falowanie , to nie gaźnikowiec, przestań jeździć na luzie to nie będzie falowania. Jak wyciągniesz bezpiecznik abs to przestaje świrować bo ecu nie widzi wtedy że samochĂłd się porusza i zaprzestaje korekcji, po odpięciu krokowca też przestaje falować bo przerywasz jego pracę i ecu przechodzi w tryb awaryjny
No chyba nie do konca tak powinno byc. Powinien trzymac podwyzszone obroty, ale nie powinien falowac.
I w tym momencie nie ma to nic wspolnego z hamowaniem silnikiem.
Hamowanie silnikiem dla komputera jest wtedy. Gdy obroty silnika sa wyzsze od zadanych przez sterownik.
Zreszta przy 1000 rpm juz dla komputera nie ma czegos takiego jak hamowanie silnikem, bo wtedy juz podaje paliwo.
A jak wiadomo omegi trzymaja podczas jazdy wyzsze obroty niz podczas postoju.
smartniete tapfonem
#58 OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2015 - 23:46
#59 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2015 - 08:41
#60 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2015 - 09:07
na pracującym silniku psiknij na przepustnicę plaka/samostart, być może jest nieszczelność