Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

faluje na wolnych podczas toczenia sie auta


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
63 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2014 - 19:07

Czy ten lewy czujnik ABS może być tego przyczyną?

A u kolegi wymieniles czujnik od ABSu czy silnik krokowy? :masakra:

#42 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 06 grudnia 2014 - 20:19

U kolegi wymieniony krokowy. On miał inny problem bo mu goniło na postoju i gasnął - ale u niego potwierdziłem Twoją teorię że delikatnie podnosi się poziom obrotów podczas toczenia się i to jest normalne.

Ja się tylko pytam czy jest sens odpinać ten czujnik ABSu i czy to ma jakiś wpływ na obroty. Sorry czujnik ABS i obroty? Tak mi to nie bardzo gra ze sobą ale nie upieram się, geniuszem nie jestem różne są rozwiązania, chciałbym tylko potwierdzenia że jest sens się smykać pod autem bo piździ i mokro na zewnątrz :)

I jeszcze pytanie - czemu lewy ma tą dodatkową funkcję, skoro oba tylne są takie same?

#43 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2014 - 19:07

czemu lewy ma tą dodatkową funkcję, skoro oba tylne są takie same?

Z tego kola jest brany sygnal predkosci na deske i do ECU. Czujnik nie ma zadnych dodatkowych bajerów, wszystko realizują sterowniki ABS i ECU.

#44 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 07 grudnia 2014 - 22:06

Ok dzięki kumam to. Spróbuję go zatem podmienić może pomoże.
Jak zrobię dam znać czy jest efekt.

#45 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2014 - 23:44

Ok dzięki kumam to. Spróbuję go zatem podmienić może pomoże.
Jak zrobię dam znać czy jest efekt.


nie wiem coś się uczepił tego czujnika jak działa normalnie. przecież piszą ci, że wolonymi obrotami steruje krokowy i ECU i lewe powietrze:)

#46 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 08 grudnia 2014 - 13:44

nie wiem coś się uczepił tego czujnika jak działa normalnie. przecież piszą ci, że wolonymi obrotami steruje krokowy i ECU i lewe powietrze:)

Uczepiłem się bo nic innego nie wchodzi w grę. Przerobiłem wszystkie tematy falujących obrotów w X20XEV. Krokowy nowy, lewego nie ma, poczyszczona przepustnica, odmy, podciśnienia, egr zaśplepiony, błędów nie ma, wszystkie czujniki podmienione, stale to samo.
Sprawa ewidentnie ma związek z tym że auto się toczy a nie stoi, więc dlatego się go uczepiłem. Ja auto stoi nie ma falowania, jak się toczy wskazówka skacze więc....
może masz inny pomysł chętnie posłucham, sprawdzę.

#47 OFFLINE   simonides1024

simonides1024
  • 22 postów
  • Dołączył: 24-08-2013

Napisany 08 czerwca 2015 - 06:13

Przepraszam, że odgrzewam temat.. ale w dalszym ciągu nie znalazłem przyczyny falowania mych obrotów. Moze miał ktoś podobny problem? mianowicie, w mej omedze falują mi obroty podczas toczenia się pojazdu, nie ma znaczenia czy jade 5 km/h czy 120... obroty falują w przedziale od 1000 obr/min do 1500 i tak w kółko. obojetnie czy silnik pracuje na gazie czy benzynie, nie ma znaczenia. wymienione świece, olej, kable, altelnator, uszczelka pod głowicą, filtry, silniczek krokowy. I powiem tak. gdy wypne silniczek krokowy, check się zaświeci i z obrotami nie ma problemów podczas toczenia się pojazdu. a jak znowu wepnę silniczek krokowy i wypnę bezpiecznik ABS to tez nie ma problemów z obrotami. Miał ktoś coś podobnego? Juz nie mam pomysłów do mej omegi.....

#48 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 08 czerwca 2015 - 06:28

No to sobie już sam odpowiedziałeś ;), a z tym abs to nie wiem, czy na postoju też tak robi ?
Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#49 OFFLINE   simonides1024

simonides1024
  • 22 postów
  • Dołączył: 24-08-2013

Napisany 08 czerwca 2015 - 06:43

Własnie że nie. jak samochód stoi obroty są w miare ok. w okolicach 1000 lub pod 1000 i sie trzymaja jest ok. tylko auto się zacznie toczyć to .... skacza;//// więc myślsiz ze czujnik ABS ??

#50 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 08 czerwca 2015 - 07:17

przeczyść czujniki może faktycznie zasyfione
Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#51 OFFLINE   simonides1024

simonides1024
  • 22 postów
  • Dołączył: 24-08-2013

Napisany 08 czerwca 2015 - 07:29

Czyściłem, wszystkei 4 koronki na ab-esie, czujniki tez, krokowca tez dokaldnie czyscilem.... ;/

#52 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 08 czerwca 2015 - 07:38

A lewego powietrza nigdzie na dolocie nie łapie?
Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#53 OFFLINE   simonides1024

simonides1024
  • 22 postów
  • Dołączył: 24-08-2013

Napisany 08 czerwca 2015 - 07:43

gdyby łapał lewe powietrze, to odłącznie ABS-u czy wypęcie silnika krokowego nic by nie dało.

#54 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 08 czerwca 2015 - 08:03

a sprawdzałeś ?
Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#55 OFFLINE   simonides1024

simonides1024
  • 22 postów
  • Dołączył: 24-08-2013

Napisany 08 czerwca 2015 - 23:00

Tak sprawdzałem, wypiałem abs w miare spokoj bo komp nie widzi ze pojazd jest w ruchu. Wypiąłem tez przepływomierz i lepiej sie jechalo, troche gasł ale nie bylo takich obrotów starszynych. póżniej wypialem sam silnik krokowy to zbyt wiele to nie dalo, stawiam na przepływke jutro jade wymienic ją,, zobacze czy to coś da...

#56 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwca 2015 - 05:24

Co znaczy że toczysz się 120 na h ?? i jak to możliwe że falują wtedy obroty , na luzie jeździsz??
jeśli tak to ja się nie dziwię że o roty świrują, komp ma sprzeczne info z odczytu prędkości i czujnika położenia przepustnicy , komp z jednej strony odcina wtrysk bo uznaje że hamujesz silnikiem a jednocześnie musi pobijać obroty żeby silnik nie zgasł , stąd falowanie , to nie gaźnikowiec, przestań jeździć na luzie to nie będzie falowania. Jak wyciągniesz bezpiecznik abs to przestaje świrować bo ecu nie widzi wtedy że samochód się porusza i zaprzestaje korekcji, po odpięciu krokowca też przestaje falować bo przerywasz jego pracę i ecu przechodzi w tryb awaryjny

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#57 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 czerwca 2015 - 09:17

Co znaczy że toczysz się 120 na h ?? i jak to możliwe że falują wtedy obroty , na luzie jeździsz??
jeśli tak to ja się nie dziwię że o roty świrują, komp ma sprzeczne info z odczytu prędkości i czujnika położenia przepustnicy , komp z jednej strony odcina wtrysk bo uznaje że hamujesz silnikiem a jednocześnie musi pobijać obroty żeby silnik nie zgasł , stąd falowanie , to nie gaźnikowiec, przestań jeździć na luzie to nie będzie falowania. Jak wyciągniesz bezpiecznik abs to przestaje świrować bo ecu nie widzi wtedy że samochĂłd się porusza i zaprzestaje korekcji, po odpięciu krokowca też przestaje falować bo przerywasz jego pracę i ecu przechodzi w tryb awaryjny


No chyba nie do konca tak powinno byc. Powinien trzymac podwyzszone obroty, ale nie powinien falowac.
I w tym momencie nie ma to nic wspolnego z hamowaniem silnikiem.
Hamowanie silnikiem dla komputera jest wtedy. Gdy obroty silnika sa wyzsze od zadanych przez sterownik.
Zreszta przy 1000 rpm juz dla komputera nie ma czegos takiego jak hamowanie silnikem, bo wtedy juz podaje paliwo.
A jak wiadomo omegi trzymaja podczas jazdy wyzsze obroty niz podczas postoju.

smartniete tapfonem
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#58 OFFLINE   WagonKurde

WagonKurde
  • 10 postów
  • Dołączył: 09-06-2015

Napisany 09 czerwca 2015 - 23:46

Ja miałem w mojej praktycznie identyczny problem i dopiero po wymienię silniczka krokowego udało się to zlikwidować. Najpierw starałem się go przeczyścić, ale po godzinie problem wrócił.

#59 OFFLINE   simonides1024

simonides1024
  • 22 postów
  • Dołączył: 24-08-2013

Napisany 11 czerwca 2015 - 08:41

Dziś jadę do kolejnego mechanika, wczoraj przeczyściłem, czujnik temperatury, przepływomierz oraz silniczek krokowy i nic to nie pomogło. Dodam iż na zimnym silniku nie zawsze ale czasami jak odpalę to ma obroty około 1300, i po np. minucie spadną na 700~500 przydusi sie chwilkę i znow na 1300.... jak się rozgrzeje to podczas toczenia pojazdu ma te 1500 obrotów do 1000 i tak skacze;// i zastanawiam się czy to nie jest czujnik temperatury silnika.. ? Nie wiem. do postu załączam zdjęcie przepustnicy, czerwonym kółkiem zaznaczyłem w tej przepustnicy gdzie dochodzi do niej weżykami płynu chłodniczego do przepustnicy, może mi ktoś powiedzieć w jakim celu ten płyn chłodniczy dostaje się do przepustnicy? po to by nią sterować jak silnik jest zimny na ssaniu? czy od tego jest czujnik temperatury silnika? ... hm?

#60 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 czerwca 2015 - 09:07

podgrzewanie jest po to aby sobie olej i osady spływały do dolotu

na pracującym silniku psiknij na przepustnicę plaka/samostart, być może jest nieszczelność