

faluje na wolnych podczas toczenia sie auta
#21
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2013 - 10:36
Panowie pomozcie bo juz naprawde mam dosc tego problemu, silnik jest po kapitalnym remoncie, zadnych nieszczelnosci w ukladzie dolotowym nie ma, nie mam zadnych bledów nowy silniczek krokowy a mimo to dalej mam problem z tymi obrotami faluja jak auto jedzie na luzie w przedziale 1000-1500 na postoju ma troszke podwyzszone obroty ale chodzi rowno za to spalanie 2,5l/h jak puszcze gaz to powyzej przedzialu 1500zl silnik jest dlawiony i zwalnia natomiast ponizej 1500obr sam przyspiesza
pomocy
#22
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2013 - 10:43
#23
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2013 - 13:10
#24
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2013 - 00:32
kupilem nowy silniczek krokowy ale na nim byly te same objawy + przy odpalaniu na zimnym dodatkowe falowanko przez kilka sekund (wczesniej tylko falowal na luzie), wymienilem przeplywke (po odlaczeniu przeplywki obrty 800 zero falowania spalanie 1,7) ale to nic nie zmienilo, pomierzylem ja i jest ok przy odpieciu przeplywki na zimnym jest jeszcze gorzej wiec to nie ona, sciagalem weze od podcisnienia zero reakcji wiec one szczelne i zawor egr raczej tez, w zwiazku z tym ze falowanie wystepowalo na cieplym sklanie sie ku czujnikowio temp powietrza, zamowilem termistor czekam na wysylke, (czujnik temp do ecu wymieniowy) zalozylem dzis stary krokowy z nowym elektromagnesem (taki maly eksperyment) falowanie na ludzie dalej jest ale po odpaleniu juz nie ma, moze to faktycznie krokowiec tylko ze ten co wymienilem to zamiennik za 150zl moze warto zaryzykowac i kupic org uzywke? co poradzicie?
#25
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 19:02

#26
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 19:42
Problem rozwiazalem wykrecajac delikatnie srobke regulujaca kat otwarcia przepustnicy, obroty 800 spalanie 1,6 brak falowania a na luzie mam teraz rowno 1,2 tys obr. Przez ten caly okres walki z tym ustrojstwem wymienilem silniczek krokowy, czujnik temp powietra zasysanego czujnik tmp do ecu przeplywke, ale wszystkie te czesci byly sprawne
nie wolno tak robić.
Wolne obroty podnosi się komputerem a nie przepustnicą.Spalanie powinno wynosić ok 1 l/h.
#27
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2013 - 20:34

#28
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2013 - 15:22
nie wolno tak robić.
Wolne obroty podnosi się komputerem a nie przepustnicą.Spalanie powinno wynosić ok 1 l/h.
zadne madre rady nie pomogly rozwiazac problemu przez 2lata. myslicie ze nie robilem nic w tym kierunku ? Nie wolno ruszac srubki a tylko to pomoglo wiec chyba po cos ta srubka tam jest, nie bede sie spieral z nikim, chcialem tlko podpowiedziec innym ze warto srawdzic bo to nic nie kosztuje, czyscilem wszystko co mozliwe podniemialem mase czesci z innych aut od dolotow po silniczki krokowe czujnik pol. przepustnicy, przewody WN modul zaplonowy, sprawdzalem wszystkie podcisnienia zaslepialem egr wymienialem uszczelki filtry jezdzilem na diagnostyke a problem rozwiazal jeden obrut srubki. pozdrawiam
#29
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2013 - 16:48
zadne madre rady nie pomogly rozwiazac problemu przez 2lata. myslicie ze nie robilem nic w tym kierunku ? Nie wolno ruszac srubki a tylko to pomoglo wiec chyba po cos ta srubka tam jest, nie bede sie spieral z nikim, chcialem tlko podpowiedziec innym ze warto srawdzic bo to nic nie kosztuje, czyscilem wszystko co mozliwe podniemialem mase czesci z innych aut od dolotow po silniczki krokowe czujnik pol. przepustnicy, przewody WN modul zaplonowy, sprawdzalem wszystkie podcisnienia zaslepialem egr wymienialem uszczelki filtry jezdzilem na diagnostyke a problem rozwiazal jeden obrut srubki. pozdrawiam
Twój problem powinien rozwiązać diagnosta który odczytywał parametry komputera skoro tego nie uczynił oznacza że nie miał pojęcia jakie parametry powinien spełniać TPS w tym silniku o jego regulacji już nie wspomnę , śruba jest zalana żółtą farbą i nie wolno kręcić na pałę i w twoim przypadku ktoś mógł wcześniej to zrobić lub przepustnica jest tak wydarta że już parametry straciła. Wymieniając czujnik przepustnicy również parametry idą w kosmos.

#30
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2014 - 00:12


#31
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2014 - 12:46
Szukasz problemu tam..... gdzie go nie ma, bo to jest calkowicie normalne zachowanie autaSłuchajcie. Mianowicie mam dośc wkurzający mnie problem od dłuższego czasu, pomijam temat krokowca przepływek bo to wszystko sprawne swiecie itp. Słuchajcie. Oboejtnie czy silnik ciepły czy zimny czy na dworze pada czy nie, nic nie mma wpływu na to. auto gdy zaczyna się toczyć obroty podskakują do 1100 lub nawet 1500 i tak się utrzymują na luzie gdy smaochód się toczy. i to nie ma znaczenia beznyna, gaz wszystko tak samo. Dźwignałem moja omege na podnosnik, zakręciłem tylnim lewym kołem obroty podskoczyły. czyli tylnie lewe koło. Wyjałem bezpiecznik ABS, odpalilem, kontrolka sie zaswiecila ruszylem samochodem wrzucilem luz, obroty wrócily na 700, wszystko super, tylko ze prędkości nie pokazuje i komputer liczył spalanie na godziny nie na 100km. włożylem z powrotem bezpiecznik kontrolka zgasła z abs, predkosciomierz zaczłą dzialać abs tez dziala bez zarzutu no i obroty powróciły podczas toczenia sie pojazdu. juz wiem ze tylni lewy czunik abs odpowiada za zczytywanie prędkosći pojazdu ktory jakims cudem podaje info do silniczka krokowego ze ma dawkowac wiecej powietrza. poniewaz przejechalem sie kawalek na wypiętym krokowcy chech był noi obroty tez nie podskakiwały. Dlaczego czujnik abs-u podaje jakieś błędne dane do silniczka krokowego ktory mi podwyższa obroty silnika? mam wymienić ten czujnik i będzie ok? czy wystarczy go przeczyścić? pomóżcie jakos bo nie da się znieść tych obrotów na luzie podczas toczenia pojazdu

#32
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2014 - 15:59
Szukasz problemu tam..... gdzie go nie ma, bo to jest calkowicie normalne zachowanie auta
Komp po to podnosi obroty podczas toczenia się auta na luzie, żeby silnik przypadkowo nie zgasł i zebys nie stracil wspomagania kiery i hamulcow i w cos nie wydzwonil.
yyy.. Gdybym nie miał problemu to bym nie pisał. Nie jest to normalne zachowanie auta, ponieważ wcześniej tzn. po zakupie samochodu nie działy mi się takie rzeczy. Więc coś tu jest nie tak.
Szukasz problemu tam..... gdzie go nie ma, bo to jest calkowicie normalne zachowanie auta
Komp po to podnosi obroty podczas toczenia się auta na luzie, żeby silnik przypadkowo nie zgasł i zebys nie stracil wspomagania kiery i hamulcow i w cos nie wydzwonil.
zgodziłbym się na 1000obr, ale nie na 1500.. ;/
#33
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2014 - 17:51
Mam ten sam problem tylko u mnie te obroty skaczą 1000-1500 podczas toczenia się, i tylko wtedy. Jak stoi jest igła, trzyma te 800 idealnie. Jak się toczy to skacze. Jak nacisnę ECO i sprężarka stanie to w 90% pomaga. Krokowy wymieniony na nowy, przepustnica, dolot, odmy poczyszczone, uszczelki wymienione, podciśnienia sprawdzone, egr zaślepiony, błędów nie ma. Od roku nie doszedlem do tego co to jest. Nie zawsze się to dzieje ale zawsze jak jest ciepły. Na zimnym nie. To co Przybek napisał to prawda, ale tak do 1000-1200 obr. A nie do 1500 i wyżej i nie takie falowanie góra dół. Może ktoś coś wie? Już ten temat czujnika co podaje prędkość jest ciekawy.Słuchajcie. Mianowicie mam dośc wkurzający mnie problem od dłuższego czasu, pomijam temat krokowca przepływek bo to wszystko sprawne swiecie itp. Słuchajcie. Oboejtnie czy silnik ciepły czy zimny czy na dworze pada czy nie, nic nie mma wpływu na to. auto gdy zaczyna się toczyć obroty podskakują do 1100 lub nawet 1500 i tak się utrzymują na luzie gdy smaochód się toczy. i to nie ma znaczenia beznyna, gaz wszystko tak samo. Dźwignałem moja omege na podnosnik, zakręciłem tylnim lewym kołem obroty podskoczyły. czyli tylnie lewe koło. Wyjałem bezpiecznik ABS, odpalilem, kontrolka sie zaswiecila ruszylem samochodem wrzucilem luz, obroty wrócily na 700, wszystko super, tylko ze prędkości nie pokazuje i komputer liczył spalanie na godziny nie na 100km. włożylem z powrotem bezpiecznik kontrolka zgasła z abs, predkosciomierz zaczłą dzialać abs tez dziala bez zarzutu no i obroty powróciły podczas toczenia sie pojazdu. juz wiem ze tylni lewy czunik abs odpowiada za zczytywanie prędkosći pojazdu ktory jakims cudem podaje info do silniczka krokowego ze ma dawkowac wiecej powietrza. poniewaz przejechalem sie kawalek na wypiętym krokowcy chech był noi obroty tez nie podskakiwały. Dlaczego czujnik abs-u podaje jakieś błędne dane do silniczka krokowego ktory mi podwyższa obroty silnika? mam wymienić ten czujnik i będzie ok? czy wystarczy go przeczyścić? pomóżcie jakos bo nie da się znieść tych obrotów na luzie podczas toczenia pojazdu
!
!
Wszystkie czujniki: temp. dolotu, przepustnicy, przepływka były podmieniane. Został do sprawdzenia ten czujnik temp. na ECU, jest sens go podmieniać? Na Opcomie pokazuje on dobre wartości.
#34
OFFLINE
#35
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2014 - 22:30
A przepływka??
Trzy przepływki były założone, dwa oryginały i podróba, na wszystkich auto chodzi tak samo i nie wywala żadnego błedu.
#36
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2014 - 00:39
spróbuj wyjąc czunik z abs i przejechac kawałek.Trzy przepływki były założone, dwa oryginały i podróba, na wszystkich auto chodzi tak samo i nie wywala żadnego błedu.
#37
OFFLINE
#38
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2014 - 12:10

#39
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2014 - 15:10
#40
OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2014 - 14:36
Witajcie ponownie. Mam nową wieść i rozumiem Przybek o czym piszesz.I pewnie ze się nie podniosą bo ECU nie będzie wiedziało ze auto jedzie...
Koledze falowały obroty goniły góra dół, auto gasło. Dziś rano założyliśmy nowy krokowiec /zawór reg. jałowego - wiem taka jest poprawna nazwa/ z allegro (najtańszy za 55zł) tureckiej firmy Getze. Po założeniu ideał. Trzyma równe 800, nie dygnie nawet. Na Opcomie pokazuje 800-830 niezauważalne na wskazówce. Aż się pysk raduje. Jak auto toczy się na wolnych obrotach, wskazówka i obroty delikatnie podnoszą się - do 1000-1050, uważam to za zdrowy normalny objaw jaki Ty Przybek opisałeś, nic nie faluje nic nie skacze. Po zatrzymaniu 800 i trzyma. Kumpla problem rozwiązany, on szczęśliwy i mit o tanich krokowcach rozwiany. Jedno auto naprawione, chodzi jak nówka, przytuliłem czteropak za załatwienie części i robotę.
Kumpel pojechał a ja zostałem z moim problemem. Jak stoi to jest extra trzyma super 800, jak się toczy faluje 1000-2000, po zatrzymaniu trzyma 800. Czy ten lewy czujnik ABS może być tego przyczyną? Wskazówka goni góra dół. Czasem jest OK, czasem pomaga wyłączenie klimy. Ale ogólnie jest kicha a problem na pewno nie leży w dolocie, podciśnieniach, przepustnicy itp. To jest wszystko albo nowe albo poczyszczone i posprawdzane. Jeśli sygnał z czujnika obrotów koła /chyba się tak to zwie/ ma podnosić do tych 1050, żeby czasem nie zdechnął przy toczeniu, to czemu mi goni 1000-2000?