faluje na wolnych podczas toczenia sie auta
#1 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 23:07
od jakiegos czasu szukam na roznych forach bezskutecznie, falujace obroty przy toczeniu sie pojazdu. Wyglada to tak...
odpalam autko smiga jak lala wolne obroty idealnie do puki nie rusze.... chce zmienic bieg ciskam sprzeglo obroty faluja od 1500 do 2000. Wrzucam luz to samo (nie wazne czy jade 10 czy 110km/h) zatrzymam sie pofaluja kilka sekund i wracaja do normy... jesli np jadac na jakims biegu uzyskam ten przedzial 2000-1500 i puszcze gaz auto zachowuje sie normalnie (tj chamuje, wytraca predkosc) lub przyspiesza samo. nie wazne czy gaz czy benzyna.... wszystko zaczelo sie od momentu gdy zgaslo auto przy tem -25 st i predkosci ok 80km/h odpalilem je na tzw popych przy tej predkosci.... szukam i czytam bo obstawialbym czujnik predkosci albo czujnik obrotow walu. predkosciomierz dziala normalnie tak jak ABS. Nie wiem czy czujnik predkosci to przednie lewe kolo czy tez wszystkie kola wysylaja sygnal do pompy abs a moze cos przy skrzyni (wymieniane lozysko wyspreglika dlugo przed ta awaria) bo czytam rozne wypowiedzi i glupieje. w EPC nie znalazlem zadnego czujnika ktory moglby wskazac trop, bledow zadnych nie ma. a po odpieciu wytczki od "krokowca" utrzymuje caly czas 2 tys obrotow nie wzne czy stoje czy sie tocze.\
POMOCY !::confused:jump::confused:
#2 OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 07:37
#3 OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 08:00
#4 OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 08:49
szukaj nieszczelności w dolocie weź kup jakiś samo starter i z psikaj dolot od filtra do kolektora ssącego jeśli obroty polecą do góry no to wiadomo, jeśli nic się nie stanie to podłączenie komputera i odczyt bloków pomiarowych ze wszystkich czujników...
da rade to zrobić opelscannerem? Wykresy graficzne trzeba wtedy robić tak?
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 20:45
#7 OFFLINE
Napisany 18 marca 2012 - 00:01
#8 OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 13:29
#9 OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 13:33
jak się świeci to odczytaj błędy w moim podpisie masz metodę na spinacz... reszta po odczycie błędów.swieci sie kontrolka silnika
#10 OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 13:40
#11 OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 17:27
#12 OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 17:34
#13 OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 18:26
zczytalem bledy wyskoczyl mi 38 sensor 02 za niskie napiecie obwodu 1 czyli co to naczy ba benzynie nie chce mi chodzic wcale gasnie nie ma wolnych obrotow musze trzymac noge na gazie bo inaczej silnik gasnie pomocy bo jestem zielony a lpg to nie sekwencja
Mialem tam w omedze A C20NE zwykly gaz ale jak byl cieply to chodzil, okazalo sie ze czujnik temperatury (ten od kompa)
========================================================
dzisiaj sprawdzilem szczelnosc i wyglada na to ze tam jest wporzadku, w sobote (dlugo pracuje wiec w tygodniu nie mam czasu) rozbiore krokowy i wyczyszcze dokladnie a powiedzcie mi ten maly przewod od pokrywy (odpowietrzenie) jak go sciagne i dmuchne to az bebenki pekaja znaczy sie zatkany czytalem ze od wchodzi gdzies w dyse o srednicy otwory ok 1mm i lubi sie zapchac, wyciagne go i prepcham, on jest w przepustnicy tak? moze to powodowac takie objawy?
#14 OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 18:43
#15 OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 20:09
inne objawyodlaczylem akumulator zostawie do rana zobacze jutro co bedzie a jeszcze jeedno moze to byc czujnik polozenia walka rozrzadu? czy przy tym sa inne objawy?
A kolega Jaromv6 wprowadził Cię w błąd, odłączenia aku nic u Ciebie nie da, by skasować mapy PB tylko ASO z tech1. w V6 tak się da ale nie x20xev!!
#16 OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 20:29
#17 OFFLINE
Napisany 20 marca 2012 - 21:14
http://users.volja.n...xev/x20xev.html
+ rozbieranie krokowca na szczatki, chcialbym jeszcze sprawdzic ten czujnik polozenia, czytalem gdzies ze po wykreceniu i obracaniu nim srubokretem mozna go sprawdzic, moze ktos podac jakie powinien pokazywac wtedy wartosci ?
pozdrawiam
@Bastard666
a sprobuj odlaczyc czujnik temperatury ten od kompa (pod cewka sa obydwa lepiej sie chyba dostac od spodu z tego co widzialem na foktkach)
#18 OFFLINE
Napisany 20 marca 2012 - 21:19
Sonde mozesz zmierzyc miernikiem czy jest dobra (opis na forum) albo kompem. A jak masz LPG 2 gen i jest kiepsko wyregulowane to blad sondy moze byc tego nastepstwem = rozjechane mapy.po dlugim szukaniu wydaje mi sie ze albo sonda lambda albo mapy pb ;/
#19 OFFLINE
Napisany 24 marca 2012 - 21:40
wycziscilem dokladnie przepustnice, zalozylem nowa uszczelke przepchalem dysze ktora wchodzi w kolektor (nizej przepustnicy) od odpowiegrzenia pokrywy zaworow. dalem nowa uszczelke pod przepustnice i silniczek krokowy. Silniczek krokowy mial luz na sprezynce wiec sciagnelem dekielek i dokrecilem az uszczelnilo komore poskladalem wszystko do kupy i problem z glowy! :D:D
#20 OFFLINE
Napisany 27 marca 2012 - 20:12