Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

faluje na wolnych podczas toczenia sie auta


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
63 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jackuzi84

jackuzi84
  • 44 postów
  • Dołączył: 26-11-2010

Napisany 16 marca 2012 - 23:07

Witam,
od jakiegos czasu szukam na roznych forach bezskutecznie, falujace obroty przy toczeniu sie pojazdu. Wyglada to tak...

odpalam autko smiga jak lala wolne obroty idealnie do puki nie rusze.... chce zmienic bieg ciskam sprzeglo obroty faluja od 1500 do 2000. Wrzucam luz to samo (nie wazne czy jade 10 czy 110km/h) zatrzymam sie pofaluja kilka sekund i wracaja do normy... jesli np jadac na jakims biegu uzyskam ten przedzial 2000-1500 i puszcze gaz auto zachowuje sie normalnie (tj chamuje, wytraca predkosc) lub przyspiesza samo. nie wazne czy gaz czy benzyna.... wszystko zaczelo sie od momentu gdy zgaslo auto przy tem -25 st i predkosci ok 80km/h odpalilem je na tzw popych przy tej predkosci.... szukam i czytam bo obstawialbym czujnik predkosci albo czujnik obrotow walu. predkosciomierz dziala normalnie tak jak ABS. Nie wiem czy czujnik predkosci to przednie lewe kolo czy tez wszystkie kola wysylaja sygnal do pompy abs a moze cos przy skrzyni (wymieniane lozysko wyspreglika dlugo przed ta awaria) bo czytam rozne wypowiedzi i glupieje. w EPC nie znalazlem zadnego czujnika ktory moglby wskazac trop, bledow zadnych nie ma. a po odpieciu wytczki od "krokowca" utrzymuje caly czas 2 tys obrotow nie wzne czy stoje czy sie tocze.\

POMOCY !!!!!::confused:jump::confused:

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 marca 2012 - 07:37

szukaj nieszczelności w dolocie weź kup jakiś samo starter i z psikaj dolot od filtra do kolektora ssącego jeśli obroty polecą do góry no to wiadomo, jeśli nic się nie stanie to podłączenie komputera i odczyt bloków pomiarowych ze wszystkich czujników...

#3 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 marca 2012 - 08:00

Miałem bardzo podobne objawy. Obroty falowały w podobnym przedziale. Winny był czujnik temperatury na ECU.
[SIGPIC][/SIGPIC]

#4 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 17 marca 2012 - 08:49

szukaj nieszczelności w dolocie weź kup jakiś samo starter i z psikaj dolot od filtra do kolektora ssącego jeśli obroty polecą do góry no to wiadomo, jeśli nic się nie stanie to podłączenie komputera i odczyt bloków pomiarowych ze wszystkich czujników...


da rade to zrobić opelscannerem? Wykresy graficzne trzeba wtedy robić tak?

#5 OFFLINE   NOWY NABYTEK

NOWY NABYTEK

    Jazda Jazda

  • 92 postów
  • Dołączył: 04-01-2012
  • Skąd: Żyrardów/Warszawa

Napisany 17 marca 2012 - 19:30

A na przepływkę patrzyłeś?

#6 OFFLINE   jackuzi84

jackuzi84
  • 44 postów
  • Dołączył: 26-11-2010

Napisany 17 marca 2012 - 20:45

dzisiaj jak zimny to nie chcial sie wkrecac na obroty chwilke mial taki delikatny przeskok i sie wkrecal dymiac przy tym z rury bialo niebiesko. auto mam od 4 miesiecy plynu w sumie dolalem okolo 300ml (po montazu gazu) jak sie zagrzal juz nie dymil. Mialem kiedys omege A i mialem objaw na zimny sie nie wkrecal i nie odpalal na benzynie wymienialem czujnik temp od kompa i bylo git... jesli z tym czujnikiem cos sie zieje moga byc takie objawy (falowanie, dymienie i zle wkrecanie sie na zimnym silniku) i czy odlaczajac ten czujnik sprawdze poprawnosc jego dzialania ? w poniedzialek sprawdze dolot na somostarcie i bede myslal dalej.....

#7 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 18 marca 2012 - 00:01

Zmierz czujnik multimetrem. Jeśli opór dąży do nieskończoności to ECU uważa że jest spory mróz. Ale przy padniętym w ten sposób czujniku miałbyś zalany silnik także na ciepło.

#8 OFFLINE   Bastard666

Bastard666
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-03-2012
  • Skąd: Lubaczow

Napisany 19 marca 2012 - 13:29

Witam mam podobny problem strasznie faluje na wolnych obrotach i swieci sie kontrolka silnika czy moga to byc wtryski? dodam ze na lpg gasnie kontrolka i smiga bez problemu a i czy te preparaty co sa do przeczyszczania wtryskow ukladu zdaja egzamin prosze o pomoc

#9 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 marca 2012 - 13:33

swieci sie kontrolka silnika

jak się świeci to odczytaj błędy w moim podpisie masz metodę na spinacz... reszta po odczycie błędów.

#10 OFFLINE   Bastard666

Bastard666
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-03-2012
  • Skąd: Lubaczow

Napisany 19 marca 2012 - 13:40

odczyt byl 1 2 czyli 12 wiec jak sie nie myle to brak bledow zaczyna mi juz brakowac sil;/ nie da sie nim na bp jechac

#11 OFFLINE   Jaromv6

Jaromv6
  • 47 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: okolice Płońska

Napisany 19 marca 2012 - 17:27

A jaką masz instalację LPG, sekwencja czy prostą na śrubę. Pytanie czy LPG korzysta z pomiarów sondy lambda. Jeżeli zwykła to masz emulator sondy i na LPG śmiga. Wtryski raczej bym wykluczył, może rozjechane mapy. Odepnij aku na pół godziny a potem pojeździj na benie z różnymi prędkościami tak ze 100km.

#12 OFFLINE   Bastard666

Bastard666
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-03-2012
  • Skąd: Lubaczow

Napisany 19 marca 2012 - 17:34

zczytalem bledy wyskoczyl mi 38 sensor 02 za niskie napiecie obwodu 1 czyli co to naczy ba benzynie nie chce mi chodzic wcale gasnie nie ma wolnych obrotow musze trzymac noge na gazie bo inaczej silnik gasnie pomocy bo jestem zielony a lpg to nie sekwencja

#13 OFFLINE   jackuzi84

jackuzi84
  • 44 postów
  • Dołączył: 26-11-2010

Napisany 19 marca 2012 - 18:26

zczytalem bledy wyskoczyl mi 38 sensor 02 za niskie napiecie obwodu 1 czyli co to naczy ba benzynie nie chce mi chodzic wcale gasnie nie ma wolnych obrotow musze trzymac noge na gazie bo inaczej silnik gasnie pomocy bo jestem zielony a lpg to nie sekwencja




Mialem tam w omedze A C20NE zwykly gaz ale jak byl cieply to chodzil, okazalo sie ze czujnik temperatury (ten od kompa)

========================================================

dzisiaj sprawdzilem szczelnosc i wyglada na to ze tam jest wporzadku, w sobote (dlugo pracuje wiec w tygodniu nie mam czasu) rozbiore krokowy i wyczyszcze dokladnie a powiedzcie mi ten maly przewod od pokrywy (odpowietrzenie) jak go sciagne i dmuchne to az bebenki pekaja znaczy sie zatkany czytalem ze od wchodzi gdzies w dyse o srednicy otwory ok 1mm i lubi sie zapchac, wyciagne go i prepcham, on jest w przepustnicy tak? moze to powodowac takie objawy?

#14 OFFLINE   Bastard666

Bastard666
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-03-2012
  • Skąd: Lubaczow

Napisany 19 marca 2012 - 18:43

odlaczylem akumulator zostawie do rana zobacze jutro co bedzie a jeszcze jeedno moze to byc czujnik polozenia walka rozrzadu? czy przy tym sa inne objawy?

#15 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 marca 2012 - 20:09

odlaczylem akumulator zostawie do rana zobacze jutro co bedzie a jeszcze jeedno moze to byc czujnik polozenia walka rozrzadu? czy przy tym sa inne objawy?

inne objawy

A kolega Jaromv6 wprowadził Cię w błąd, odłączenia aku nic u Ciebie nie da, by skasować mapy PB tylko ASO z tech1. w V6 tak się da ale nie x20xev!!

#16 OFFLINE   Bastard666

Bastard666
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-03-2012
  • Skąd: Lubaczow

Napisany 19 marca 2012 - 20:29

a wyjasni mi ktos co oznacza dokladnie blad 38 ? zamowilem sonde lambde moze to bedzie to.dodam ze strasznie ciezko pali na cieplym niby lapie ale nie zalapie dopiero po kilku razach.po dlugim szukaniu wydaje mi sie ze albo sonda lambda albo mapy pb ;/

#17 OFFLINE   jackuzi84

jackuzi84
  • 44 postów
  • Dołączył: 26-11-2010

Napisany 20 marca 2012 - 21:14

zlapalem kontakt z kolega z innego forum ktory mial identyczny problem uporal sie z tym wymienil krokowiec i czujnik polozenia przepustnicy, jak pisalem wyczyszcze wszystko wg tej instrucji:

http://users.volja.n...xev/x20xev.html

+ rozbieranie krokowca na szczatki, chcialbym jeszcze sprawdzic ten czujnik polozenia, czytalem gdzies ze po wykreceniu i obracaniu nim srubokretem mozna go sprawdzic, moze ktos podac jakie powinien pokazywac wtedy wartosci ?

pozdrawiam

@Bastard666
a sprobuj odlaczyc czujnik temperatury ten od kompa (pod cewka sa obydwa lepiej sie chyba dostac od spodu z tego co widzialem na foktkach)

#18 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 marca 2012 - 21:19

po dlugim szukaniu wydaje mi sie ze albo sonda lambda albo mapy pb ;/

Sonde mozesz zmierzyc miernikiem czy jest dobra (opis na forum) albo kompem. A jak masz LPG 2 gen i jest kiepsko wyregulowane to blad sondy moze byc tego nastepstwem = rozjechane mapy.

#19 OFFLINE   jackuzi84

jackuzi84
  • 44 postów
  • Dołączył: 26-11-2010

Napisany 24 marca 2012 - 21:40

HURA !!!!!!!!!!!!

wycziscilem dokladnie przepustnice, zalozylem nowa uszczelke przepchalem dysze ktora wchodzi w kolektor (nizej przepustnicy) od odpowiegrzenia pokrywy zaworow. dalem nowa uszczelke pod przepustnice i silniczek krokowy. Silniczek krokowy mial luz na sprezynce wiec sciagnelem dekielek i dokrecilem az uszczelnilo komore poskladalem wszystko do kupy i problem z glowy! :D:D:D

#20 OFFLINE   jackuzi84

jackuzi84
  • 44 postów
  • Dołączył: 26-11-2010

Napisany 27 marca 2012 - 20:12

Dzisiaj zauwazylem ze problem pojawia sie ponownie ale dopiero gdy silnik osiagnie temp robocza okolo 90 st. Czujnik temp plynu (od kompa) czy sonda? jak sprawdzic te opcje? zadnych problemow z odpalaniem na zimnym czy cieplym pojawia sie dymek (bialo/niebieski) gazu w miescie lyka cos kolo 14-15l