

wymiana oleju w skrzyni i w moscie opel omega B
#101
OFFLINE
#102
OFFLINE
Napisany 14 października 2012 - 13:41
Jest to ogólnie dodatek przekładniowy który zmiejsza tarcie..
Jest zalecany do mostów* i wspomagania..
* W szczególności szpery , ale zwykłemu tez nie zaszkodzi.
_____________________
Bokiem albo Wcale

#103
OFFLINE
Napisany 14 października 2012 - 13:59
http://forum.omegakl...26&postcount=33
http://forum.omegakl...39&postcount=73
http://forum.omegakl...187&postcount=3
#104
OFFLINE
Napisany 14 października 2012 - 20:58
Coś mi się zdaje że dyfer powoli mówi papa. Jak jest zimny to go trochę słychać powyżej 80km/h
Po przejechaniu około 50km jest totalna cisza, nawet nie piśnie.
Jak sam nowy olej nie pomoże albo zaszkodzi to będę kombinował ze specyfikami a jak nie to do wymiany pójdzie.
W mojej omedze poza karoserią tylko dyfer i wnętrze zostały oryginalne:D Już wszystko wymieniłem więc może na niego też pora:confused:
#105
OFFLINE
Napisany 15 października 2012 - 03:34
No to wychodzi na to ze przedobrzyłem ?.. :neutral:Zalecany jest tylko do mostów ze szperą. Nie do zwyklych.
http://forum.omegakl....6&postcount=33
http://forum.omegakl....9&postcount=73
http://forum.omegakl....87&postcount=3
__________________
Odkryłem że przy cofaniu na sręconej fajerze dobiegają mi jakies piski..
Diagnoza padła na most.. zaaplikowałem olej GM (była prawie susza) + profilaktycznie dodatek GM.. piski ustępiły i ewidentnie most ogólnie się wyciszył..
Pytanie..
W jaki sposób owy dodatek , który jest środkiem zmiejszającym tarcie moze zaszkodzić dyfrowi bez szpery ??
PS.Dokładnie ten sam środek jest tez zalecany do wspomagania..
#106
OFFLINE
#107
OFFLINE
#108
OFFLINE
Napisany 17 października 2012 - 13:42
Masz napisane tam:Nie wiem nic na temat, aby był on tylko do szper..
Jest to ogólnie dodatek przekładniowy, który zmniejsza tarcie..
Stosowany i przewidziany fabrycznie przez Opla do samochodów osobowych marki OPEL z tylnym napędem w wersji z MECHANIZMEM RÓŻNICOWYM Z OGRANICZONYM POŚLIZGIEM,
z wyjątkiem takich modeli jak MONTEREY, FRONTERA B, CAMPO, BRAVA, ANTARA
Stosowany w proporcji 1:3 czyli około 200ml dodatku na 600ml oleju
Nie ma nic o zwyklym moscie, wiec po co placic za cos, co jest nieprzewidziane i zbedne w zwyklym dyferencjale? Kasa niepotrzebnie wydana jak dla mnie.
#109
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2015 - 09:06
#110
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2015 - 10:12
Moja omega b 2.0 16v. rozkodowałem sobie VIN I znalazłem wpis że mam most z ograniczonym poślizgiem. Gdy unosze tył auta koła kręcą sie niezależnie, ale zawsze gdy próbuje ruszyć żwawo ślad zostaje po 2 kołach. A gdy ruszam bedąc 1 kołem na asfalcie 2 na piasku to koło na piasku bardzo słabo buksuje. Więc jaki olej do mostu będzie odpowiedni ?
Szpera spina dopiero pod obciążeniem.
Olej zalej Motul 90PA
#111
OFFLINE
Napisany 12 marca 2015 - 18:44

#112
OFFLINE
Napisany 12 marca 2015 - 19:05
zalałem do skrzyni Motylgear 75W90 motula i d*pa. Po kilku godzinach postoju od 1 do 3 biegu słychać i czuć praktycznie każde zazębienie. Biegi wchodzą z dużym oporem. po przejechaniu kilku km problem ustaje. Będę musiał zalać oryginał GM. wcześniej miałem zalany olej K2 75w90 i takich problemów nie było. Zmieniłem bo K2 był w API GL-5 i bałem się sławetnej korozji chemicznej.
To dziwne.... a poziom oleju masz ok??
Ja ten olej lałem już i praca skrzyni była bardzo dobra
#113
OFFLINE
Napisany 12 marca 2015 - 20:18
raczej tak, jednocześnie wymieniana była podpora wału z łożyskiem. Gdyby z podporą było coś nie tak to problem byłby cały czas. wszystko wskazuje na olej. wygląda to tak jakby potrzebował podgrzania do optymalnej pracy. A może podróba?
#114
OFFLINE
Napisany 12 marca 2015 - 20:45
A może podróba?
:hmmm: Może....
ja biorę bezpośrednio od oficjalnego przedstawiciela Motula i jeszcze nigdy nie miałem problemu z żadnym olejem tego producenta

#115
OFFLINE
Napisany 12 marca 2015 - 21:46
#116
OFFLINE
Napisany 12 marca 2015 - 23:20

#117
OFFLINE
Napisany 15 marca 2015 - 18:33

#118
OFFLINE
Napisany 24 marca 2015 - 11:35
#119
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2015 - 15:20
zalałem do skrzyni Motylgear 75W90 motula i d*pa. Po kilku godzinach postoju od 1 do 3 biegu słychać i czuć praktycznie każde zazębienie. Biegi wchodzą z dużym oporem. po przejechaniu kilku km problem ustaje. Będę musiał zalać oryginał GM. wcześniej miałem zalany olej K2 75w90 i takich problemów nie było. Zmieniłem bo K2 był w API GL-5 i bałem się sławetnej korozji chemicznej.
zlałem motula, zalałem gm i dodałem MoS2. Różnica jest kolosalna. Nie wiem czy to kwestia oleju czy dodatku. W samochodzie cisza i nic nie drży. Porównując gęstość olej 75w90 motula do gm to motul jest znacznie gęstszy.
Inną kwestią jest to że najprawdopodobniej wcześniej miałem dodany MoS2 do skrzyni. Stary olej po zlaniu miał szary kolor. Myślałem że to efekt zużycia, jednak teraz po dodaniu dodatku, świeży olej ma taki sam kolor jak stary. Zobaczę co będzie dalej.
#120
OFFLINE
Napisany 14 września 2015 - 22:20
Szukałem patrzałem ma nią i spuścić się udało, ale wlać to już nie mam pojęcia którędy.