

wymiana oleju w skrzyni i w moscie opel omega B
#81
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2010 - 11:11
#82
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2010 - 11:31
Nie ma w Omegach blokady dyfru, takie coś masz tylko w terenówkach.No to fakt ze o omedze z blokada mechanizmu roznicowego to słyszałem bardzo zadko.
W Omedze jest dyferencjał z ograniczonym poślizgiem 45%, a to co innego.
#83
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2010 - 21:37

#84
OFFLINE
Napisany 24 października 2010 - 12:57
Opel omega B / pojemnosci :
- skrzynka przekładniowa 1.2 litra- most napedowy 0.8 litra / wersja kombi 1.0 litra
Stosujemy oleje :
- skrzynka przekładniowa manualna - GM 19 40 182
- most napedowy - GM 19 42 387
W moscie napedowym nie ma korka spustowego zeby zlac olej. Nalezy Rozgrzac silnik 20 minutowa przejazdzka lub dłuzsza. Wykrecic korek kontrolny z mostu , znajduje sie z prawej strony mostu, i za pomoca strzykawki i wezyka oddessac plyn z mostu i w taki sam sposob go zalac .
Poziom oleju w moscie powinien siegac krawedzi korka wlewowego , natomiast poziom oleju w skrzynce przekładniowej powinien siegac 9 mm ponizej krawedzi korka wlewowego .
na podstawie tych konkretnych informacji zabrałem sie za wymiane.

Po wymianie biegi naprawde lepiej wchodza,i podczas jazdy kazdy kolejny bieg zapina sie bez szarpniecia.czuc wyrazna poprawe, choc olej ktory spusciłem ze skrzyni nie byl chyba w najgorszym stanie.
mam tylko pare pytan:
1. obawiam sie ze w skrzyni zalełem olej prawie pod korek i nie przestrzegałem tego 9mm ponizej korka wlewowego. moze sie cos stac? odessac nadmiar?
2. z mostu udało mi sie odessac okolo 0.6 litra, moze nawet niecałe, a wlałem cały litr i konca widac nie bylo ?? nie wiem co o tym myslec? a chyba mostu od kombi nie mam:D
#85
OFFLINE
Napisany 25 października 2010 - 05:54

#86
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2010 - 22:37
#87
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2010 - 23:31
Ja nawet nie moge skontrolować poziomu, korki kontrolne na imbus 8 nie można odkrecic (chyba nikt nie zaglądał). Jak u Was też był problem z odkręceniem.
ja wymieniajac w skrzyni ,musialem przyspawac nakretke do tego imbusa ,bo mi sie caly obrobil i wtedy poszlo ladnie bez problemu.He robiłem to w Olsztynie u kuzyniaka mechanika:D
#88
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 00:23
#89
OFFLINE
Napisany 18 września 2012 - 11:22
A co do oleju GM do manuala to jest to 75w syntetyk

#90
OFFLINE
Napisany 18 września 2012 - 12:14
Dzownilem dzis do ASO i standardowa gadka, ze w manualu i moscie oleju sie nie wymienia
Słuchaj niektórych fachowców w ASO to będziesz w zime w sandałach chodził..
Bierz rady z forum , jest tu paru chłopa co mają wiedze i bynajmniej nie teoretyczną..
Ja jako amator moge Ci podpowiedzieć że każdy olej niezależnie w czym, powinno się wymieniać..
Brak korków spustowych to zaden problem...
Strzykawa warsztatowa,odsysasz stare - wsysasz nowe..
____________
Pozdrawiam
#91
OFFLINE
Napisany 18 września 2012 - 13:53
wymieniaj i się nie szczyp tylko stosuj oleje zgodnie ze specyfikacją GMDzownilem dzis do ASO i standardowa gadka, ze w manualu i moscie oleju sie nie wymienia. Stwierdzili tez, ze skrzynia niema korka spustowego. Prawda to? Skoro ludzie tu zmieniali to musi byc korek spustowy i rewizyjno-dolewowy. W ktorych miejsacach sa te korki?
A co do oleju GM do manuala to jest to 75w syntetyk
a sam olej może być np motul lub inny markowy
informacje z ASO opla to:masakra:
Zagadka - po co sprzedają oleje i płyny z etykietą GM
skoro się ich nie wymienia??

#92
OFFLINE
Napisany 18 września 2012 - 16:10

Tutaj interesuje mnie czy ten korek jest bo narazie odpukac skrzyni zrzucac nie musze

#93
OFFLINE
Napisany 13 października 2012 - 20:07
Trochę zgłupiałem bo w sklepie widziałem oleje o tej samej lepkości ale jedne były mineralne a drugie syntetyczne i normy na etykietach się różniły.
Wogóle jaki najlepiej olej wlać?
I kolejna zagwozdka to ilość.
Wszędzie gdzie bym nie szukał jest info że około litra,5 lat temu jak zmieniałem to wlałem 1,5l żeby był stan. O co chodzi?
#94
OFFLINE
Napisany 13 października 2012 - 20:22
#95
OFFLINE
Napisany 13 października 2012 - 20:58
A czy zdjęcie dekla mostu na aucie jest jakimś dużym problemem bo mam ochotę zaglądnąć do środka. Trzeba coś więcej rozbierać niż sam dekiel?
Jest tam jakaś uszczelka? Czy jakiś silikon?
A tak w ogóle to nie widzi mi się spuszczanie go tą małą śrubką

#96
OFFLINE
Napisany 13 października 2012 - 21:14
Uszczelki nie ma, ale pozniej naklada sie silikon, przed skreceniem. Tak, 1l nie zawsze moze wystarczyc. Jak jest most suchy, to 1l moze sie okazac za mało. Jak dysponujesz kanalem i pomocnymi dlonmi, to chyba latwiej i wygodniej sciagnac dyfer do tej operacji.A czy zdjęcie dekla mostu na aucie jest jakimś dużym problemem bo mam ochotę zaglądnąć do środka. Trzeba coś więcej rozbierać niż sam dekiel?
Jest tam jakaś uszczelka? Czy jakiś silikon?
Wiesz, ktory olej GM?
#97
OFFLINE
Napisany 13 października 2012 - 21:21
to o ten chodzi?
Na stronie orlenu w wyszukiwarce wyskoczyło mi że ma być GL-5 80W90, taki też sie nada? Bo taki kupię na stacji pod domem a na serwis mi się nie uśmiecha jechać bo mam nie po drodze.
#98
OFFLINE
Napisany 13 października 2012 - 21:37
Tak, ja bralem u Stachowiaka.Na alledrogo jest jakiś sae 90
#99
OFFLINE
Napisany 13 października 2012 - 21:41
Tak, ja bralem u Stachowiaka.
Dokładnie, własnie na jego aukcje patrzyłem ale cena lekko przegięta:masakra: 55zł za litr.
Taki olej nie powinien kosztować więcej niż 40.
#100
OFFLINE
Napisany 14 października 2012 - 04:22
