Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Xenon lub bi-xenon w omedze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
132 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Patrick

Patrick
  • 325 postów
  • Dołączył: 30-09-2006
  • Skąd: Gillingham UK/Zabrze PL

Napisany 28 września 2007 - 20:26

W klusce mam oryginalne ksenony i jak ją kupiłem to w szoku byłem, jaka inna jazda jest. Gdy kupiłem paska, postanowiłem od razu zakupić hid na ebayu-ale wybrałem najdroższy Bosh-a. I tak się zastanawiałem jak Wy nad kolorem i w końcu wziąłem 6000. I Powiem, że to był strzał w dziesiątke. Po dłuższym czasie jeżdżenia paskiem, jak wsiadłem wieczorem do Omy, to mi się wydawało, że oma na zwykłych światłach jeźdźi-różnica istotna. Te 6000 święcą mocno niebieskawo,ale nie tracą właściwości świetlnych-choć faktycznie, na mokrej nawierzchni sporo światła się traci, ale to samo mam w omedze, a tam są 4300. Na pewno znaczenie w tym porównaniu ma fakt, iż nie wiem jak stare są palniki w omie, ale patrząc od przodu, kolory obydwie soczewki mają takie same i prezentują się dalej ładnie. Jednak uzytkując, lepiej mi się jeźdźi na tych 6000 z paska. Co do głosów o wsadzaniu HID ów: ja mam porównanie, soczewki na H7 w pasku z HIDem i oryginalne Hella z omy-po za kolorem, żadnej różnicy praktycznie, choć faktycznie mam wrażenie, że większa ilość światła wychodzi w pasku, więc od powrotu z Europy, nie przestawiałem przesłony i ustawione mam na płasko-mniej światła wychodzi, więc mniejsze ryzyko oślepiania, a mnie to nie przeszkadza. Owszem brakuje mi samopoziomowania z omegi, ale w oryginałach aut grupy VAG i tak jest tylko statyczne, a pasek jest dość sztywny w porównaniu do Omy, więc te światła tak nie latają. Ja zawsze mam o ząbek opuszczone w nocy, a w dzień całkiem na dół spuszczone. Z resztą nikt mi nigdy nie mrugnął, a zrobiłem paskiem w 3 miesiące 9 tyś mil.... Jedyne, co uwazam za konieczne, to spryskiwacze-zrobiłem test i faktycznie zabrudzony reflektor zupełnie inaczej rozprasza światło-mniej przyjaznie dla nadjeżdżających. Ja paska mam zamiar sprzedać nie długo, więc już nie zakładam sprysków, ale jeśli następne auto będzie bez ksenonów to zakładam mój zestaw i kupuje spryskiwacze. A Inna sprawa to to, że te oryginalne spryski z omy to rewelacja żadna nie jest, ale zawsze coś...
Tu mam fotki zaraz jak założyłem w pasku, to tak sobie zrobiłem dla porównania:

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek
Vauxhall Omega Elite 3.0 '98-już nie ma..
http://cgi.ebay.co.u...:MEUS:IT&ih=007
VW Passat 1.9 TDI '04 Kombi.

#42 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 października 2007 - 09:10

W passacie nie dlatego lepiej świecą światła, że mają wyższą temperaturę barwową lecz z powodu budowy reflektora. Dokładnie polega to na tym, że reflektory do xenonów są inaczej zbudowane, różnią się kątem załamania światła. Co przekłada się na to, że zamontowane dodatkowo przetwornice i żarówki w soczewkach (zwykłych) święcą lepiej z powodu ze załamanie światła jest nieco wyższe co przekłada się ze światła smęcą wyżej przez co i dalej. Jednak oślepiają i będą problemy z badaniem technicznym. Wiem o tym, że kumpel przechodził z tym swoje.. i w efekcie musiał zmienić na czas badanie na zwykłe zarówki.

#43 OFFLINE   Patrick

Patrick
  • 325 postów
  • Dołączył: 30-09-2006
  • Skąd: Gillingham UK/Zabrze PL

Napisany 07 października 2007 - 10:20

To fakt, że jak patrze na zdjęcia to widać, że więcej światła wydobywa się z passata lamp. Teraz przesłony są ustawione na ruch europejski więc automatycznie mniej światła się wydobywa(na zdjęciach było normlnie). Widać też że pasek świeci wyżej ale ta różnica wynika z różnicy poziomów, na której zamontowane są światła-pasek ma sporo wyżej-oma ma niższy dziób. Po za tym na zdjęciu światła ustawione były max do góry-normalnie jeżdże ząbek niżej(przy pustym aucie). Dodatkowo w omie urwany jest jeden zaczep więc jedna lampa świeci mi niestety trochę bliżej niż powinna. Ogólnie zasięg na drodze mają prawie taki sam jak stana jeden obok drugiej.
Światło z paska wydaje mi sie bardziej xenonowe, bo wpada bardziej w niebieski. Ja jednak preferuje 6000.
Odnośnie legalności tego rozwiązania nie ma co dyskutować-ja też jestem zwolennikiem oryginalnych rzeczy a nie przeróbek i szlag mnie trafiał jak szukałem auta, bo w tym UK to same podstawowe wersje-3 letnie auto z xenonami trafić to nie lada problem-albo w najdroższych wersjach(których jak na lekarstwo i nawet pare tysięcy więcej potrafią kosztować z tego samego rocznika), albo w tych mniej popularnych autach, jak np laguna 2. Pasków tu jest mnóstwo takich jak mój, a chyba tylko dwa razy spotkałem na oryginalnych xenonach. Tu jest bardzo specyficzny rynek. Z resztą na cholere im światła jak oni i tak nie używają, czy mgła czy ciemno, czy leje-szczyt to włączenie postojówek, bo im chyba na żarówki szkoda :censored: A jak już świecą to chyba co drugie auto w życiu lamp ustawianych nie miało....
Teraz chce sprzedać tego topornego paska i szukam czegoś innego i znów ten sam problem....i tak chodzi mi po głowie czy nie olac tego i kupić nowszej kluski w wersji Elite, jak moja babunia i wtedy problem z głowy z wyposażeniem i xenonami.
Vauxhall Omega Elite 3.0 '98-już nie ma..
http://cgi.ebay.co.u...:MEUS:IT&ih=007
VW Passat 1.9 TDI '04 Kombi.

#44 OFFLINE   Hrabia

Hrabia
  • 387 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 października 2007 - 22:13

Witam.
No dobra to mamy zdjecie z 6000 K a ma ktoś "swoje prawdziwe" z 8000 K

Wtedy bym sobie porównał i zdecydował.

Mało jeżdze w nocy Omega wiedz mam taki rachunek 50% światło 50% wygląd.

Jak by ktos miał naraz 6000K i 8000K to prosze o wklejenie

#45 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 października 2007 - 22:19

ja ma ale niestety telefonem http://forum.omegakl...=asc&start=1170

#46 OFFLINE   pablo181

pablo181
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-06-2007
  • Skąd: Opole

Napisany 09 października 2007 - 07:12

Panowie, dajcie sobie spokój z tym 8000 K to jest naprawdę bagno.
Jeżeli już tak wam zależy na wyglądzie to 6000 K to jest już max, a już tutaj widocznośc jest nie za dobra, przy najbliższej wymianie żarników kupję od razu 4300 K.
Wybór należy do was.

#47 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2007 - 13:45

Panowie, dajcie sobie spokój z tym 8000 K to jest naprawdę bagno.


nie bądź śmieszny , bagno to sa 12000 , 8000 sa eleganckie a jak dla mnie kupowanie 4300 to pomyłka

#48 OFFLINE   Patrick

Patrick
  • 325 postów
  • Dołączył: 30-09-2006
  • Skąd: Gillingham UK/Zabrze PL

Napisany 09 października 2007 - 18:17

Nie ma się co kłócić panowie i narzucać co się komu podoba innym. Ile ludzi tyle zdań.
Każdy musi sam podjąć decyzje. Ja mogę zrobić jeszcze raz dziś wieczorem bardziej dokładną fotkę aparatem, bo te wyżej zrobiłem tak przy okazji telefonem, bez wyraźnego celu. Z tym że na zdjęciu ciężej zobaczyć różnice niż na zywo.
Vauxhall Omega Elite 3.0 '98-już nie ma..
http://cgi.ebay.co.u...:MEUS:IT&ih=007
VW Passat 1.9 TDI '04 Kombi.

#49 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2007 - 18:20

nie widze zeby to bylo bagno ;)
http://img249.images...dsc00042fh4.jpg

#50 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 09 października 2007 - 19:12

weżcie pod uwagę również to że żarnik z biegiem czasu będzie zmieniał kolor...4300 K który świeci białym światłem gdy jest nowy będzie po czasie zmieniał odcień na coraz bardziej niebieski

#51 OFFLINE   Hrabia

Hrabia
  • 387 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2007 - 19:21

Patrick jak mozesz to zrób dokladne zdjecia.
Pozdrawiam

#52 OFFLINE   Patrick

Patrick
  • 325 postów
  • Dołączył: 30-09-2006
  • Skąd: Gillingham UK/Zabrze PL

Napisany 09 października 2007 - 22:37

Przed chwilą zrobiłem pare fotek, jutro po pracy pare wrzuce to zobaczycie-róznice widać. Generalnie jak odpalam światła obydwu, to mam wrażenie, że kluska świeci bardziej na żółto, a pasek bardziej xenonowo. Nie bez znaczenia tez pewnie jest fakt, że nie wiem jak stare palniki są w klusce. chyba oryginalne jeszcze bo dzięki tym zjęciom zauważyłem, że kolor jednego palnika w stosunku do drugiego w klusce zaczyna się zmieniać-wcześniej były identyczne.
Dziś ide już spac :wink:
EDIT:
A zreszta, co mi tam-wrzuce pare już dziś:
Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Myśle, że te pare fotek troche pomoże nie zdecydowanym :wink: Mam więcej, ale raczej nie ma sensu dawać więcej. A teraz to już ide spać :looz:
Vauxhall Omega Elite 3.0 '98-już nie ma..
http://cgi.ebay.co.u...:MEUS:IT&ih=007
VW Passat 1.9 TDI '04 Kombi.

#53 OFFLINE   pablo181

pablo181
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-06-2007
  • Skąd: Opole

Napisany 10 października 2007 - 07:01

nie widze zeby to bylo bagno ;)
http://img249.images...dsc00042fh4.jpg


nie chcę być upierdliwy, ale to napewno nie są 8000 k tylko 6000 K.
A po drugie już nic nie piszę bo widzę że jesteś uparty, kupisz sam zobaczysz.

pozdrawiam

#54 OFFLINE   Hrabia

Hrabia
  • 387 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 października 2007 - 22:49

Widzieliście :D

http://allegro.pl/it...enon_xenon.html

#55 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 października 2007 - 06:35

ale jakoś nie doczytałem o dopuszczeniu do ruchu w naszym kraju.... :tere-fere:

#56 OFFLINE   cygann

cygann
  • 81 postów
  • Dołączył: 28-08-2007
  • Skąd: GRUDZIĄDZ

Napisany 23 października 2007 - 09:36

ale jakoś nie doczytałem o dopuszczeniu do ruchu w naszym kraju.... :tere-fere:


... a po co Ci to??? :looz:


ale cena to mi troszku Podpada ,ciekawe jak długo będzie działać... :bud:
**BLACK PEARL**
GG - 9436748

#57 OFFLINE   Hrabia

Hrabia
  • 387 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2007 - 10:16

No wczesniej sprzedawał po 330zł i komentarze ma spoko.

#58 OFFLINE   kts00

kts00
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-08-2007
  • Skąd: ŁaŃcuT

Napisany 25 października 2007 - 17:14

Mam pytanie co potrzeba aby zamontować xenony w omedze... czytałem sporo tematów ale dalej nie moge znaleźć konkretnej odpowiedźi..
Mianowicie chodzi mi o to co potrzebuje do takiego zabiegu (prosiłbym o dokładne opisanie jeżeli można) :oops:
Ile mniejwiecej będzie kosztować taki zabieg.. i czy dużo jest bawienia sie z tym?

ps.moja Omega posiada fabryczne soczewki i teraz pytanie czy trzeba coś przerabiać aby włożyć xenony? czy ta nowa zarowka od xenonu nie przypali mi soczewki?

Pozdrawiam

#59 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2007 - 17:21

nie chcę być upierdliwy, ale to napewno nie są 8000 k tylko 6000 K.
A po drugie już nic nie piszę bo widzę że jesteś uparty, kupisz sam zobaczysz.

pozdrawiam


nie widzialem wiec dopiero teraz odpisze ;) to sa przeca moje zenony 8000K :razz:

#60 OFFLINE   dunaj2

dunaj2
  • 82 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 26 października 2007 - 08:27

To moze ja napisze moje spostrzezenia z uzytkowania hid 6000k ale w bmw e36 i porownam go z oryginalnym xenonem w omedze C
Wiec tak lampe z hid w bmw lepiej dalo sie ustawic niz ze zwykla zarowka bo po zamontowaniu ich zauwazylem ze jeden reflektor swiecil wyzej.
Na zwyklych h1 nie bylo tego widac
W koncu wide droge przed soba to 2 + ale sa tez i -
unidena 510 nie dalo sie uzywac bo przetwornice tak sieja ze w cb bylo slychac tylko szum.
wiec uniden na allegro a hustler-100 do omegi ojca :mrgreen:
do bmw zakupiony president walker i ml-145 zasieg przy wlaczonych xenonach 1,5 do 2 km :smiech: a bez nich ok 20km :peace:
przy wlaczonych xenonach slabiej odbiera tez radio
w nocy na prostej jest ok ale na wiekszych dziurach wale innym po galach tak auto skacze po wybojach ale co zrobic uroki sportowego zawiasu.
omega jest na tyle wygodna ze nie ma szans na podskakiwanie.
a co do oryginalnych xenonow to nie maja zadnych minusow zadnego siania w eter :lol:

jeszcze cos zauwazylem
linie swiecenia ktora w oryginalnych xenonach wyglada jak jedna prosta linia a w zwyklych reflektorach od polowy idzie w gore

Zapomnialem dodac ze e36 przeglad przeszlo bez zadnego doplacania czy znajomosci