Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Instalacja wodorowa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
86 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 lutego 2012 - 19:59

zapomnijcie o dodatkowym tlenie, bo jestem w stanie powiedzieć wam dokładnie ile tlenu przybędzie: zero.
A dokładniej: w "generatorze" powstaje troszkę atomów tlenu i dwukrotnie więcej atomów wodoru, ale w procesie spalania każdy atom tlenu połączy się z dwoma atomami wodoru tworząc wodę - nie będzie dodatkowego tlenu! To bzdura co można wyczytać na necie o "konieczności oszukania komputera silnika bo podajemy dodatkowy tlen"
Powtarzam - nie ma dodatkowego tlenu

#62 OFFLINE   kajojb

kajojb
  • 78 postów
  • Dołączył: 18-09-2011
  • Skąd: Wolsztyn

Napisany 07 lutego 2012 - 20:33

Doncortino sie produkuje i próbuje wytłumaczyć jak może, ale...

Polak lubi teorie spiskowe i hasło oszczędność. Mamy więc afere większą niż z magnetyzerami bo każdy słyszy wodór i myśli że pojeździ za 5zł na 100km bo będzie miał ogniwo paliwowe

Silnik może i by mniej spalił jakbyśmy mu ten wodór podawali gotowy z butli a nie kazali mu go samego produkować

Przemysłowe wytwarzanie wodoru to proces bardzo energochłonny, jedną z największych firm tym sie parającym jest LINDE za nasza zachodnią granicą. Do produkcji wodoru zużywają oni o wiele więcej energii (z gazu i elektryczności) niż możnaby uzyskać z ich spalenia. TO jest fakt i prawda i gdyby tak nie było w firmie byłby jeden wielki piec opalany wytworzonym wodorem a nie wydawaliby milionów EUR na gaz i prąd

to jak doncortino opisał strone wcześniej, to tak jakbyś chciał żeby silniczek elektryczny napędzał alternator produkujący prąd. Niby powinno działać, gdyby nie fakt że oba urządzenia mają sprawność poniżej 100%

Po naszemu:
Do silnika dostarczymy 1000W mocy, a ten posiada sprawność dajmy na to 90% i w formie ruchu obrotowego odda tylko 900W mocy do alternatora, który posiada sprawnośc dajmy na to 80% i wygeneruje tylko 720W prądu

Jakby nie liczyć to do każdej godziny pracy tego układu musimy doliczyć 0,28kWh za które musimy zapłacić

Nie istnieje żadne perpetum mobile, a już w ogóle nie istnieje taki układ który generowałby dodatkową energię - i nigdy nie powstanie

Energia ze spalania wodoru będzie wielokrotnie mniejsza niż energia potrzebna do jego wytworzenia

W internecie każdy jest fachowcem więc jak ktoś nie wierzy niech spyta swojego nauczyciela fizyki

Pozostaje jeszcze drugi aspekt instalacji wymieniany przez niektórych "góró" HHO - że wodór jest katalizatorem który powoduje lepsze czytaj wydajniejsze spalanie benzyny (co ma niby powodować wytworzenie DUŻO większej energii ze spalenia litra benzyny po dodaniu wodoru)

No to już typowo efekt magnetyzera - działa na psychike, nie da sie tego prosto obalić bez badań laboratoryjnych, ani też w żaden sposób potwierdzić. Przecież instalacje HHo są wymyślone przez zwykłych zjadaczy chleba dla zwykłych zjadaczy chleba, więc nikt tego badał nie będzie. Ważne że działa na psychike, szczególnie Polaka

Jeżeli ktoś chce założyć instalacje HHO, przeczytał cały temat i dalej nie jest przekonany i ma wątpliwości - to niech to czym prędzej robi. Potem przyjedzie na zlot i komisyjnie udowodni że miał racje a fizyka "ssie"

#63 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 119 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 10 lutego 2012 - 01:09

Drodzy koledzy. Przeczytałem pare postów z tego tematu i widze ,że mało kto poświęcił czas aby trochę poczytać. Co prawda jeszcze tego nie mam, ale fakty są takie:
-tak samo gadano na temat LPG
-nikt nie mówi że to jest perpetum
-dotarłem do badań na chamowni, ale tylko dodano HHo do LPG i CNG
-efektem było poprawienie spalania / koniki wzrosły/
Wodór troche daje z siebie, ale i poprawia spalanie. Czyli mieszanka paliwowa jest dokładniej spalana.
Jeszcze jest brak informacji na temat temperatury silnika podczas pracyna takiej mieszance.
Co do poboru prądu to jest ok. od 5-15 wat. Policzcie ile pobierają światła mijania;radio CB.
Proponuje rozmawiać konkretami , a nie brakiem wiedzy na dany temat, lub przepuszczeniami.

#64 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 10 lutego 2012 - 09:20

Co do poboru prądu to jest ok. od 5-15 wat

Kolego to gdzie takie generatory sprzedają ze pobierają 5-15 watt?? to jest pobór prądu 0,33-1,25 Ampera to cos koło poboru żarówki kierunkowskazu:P Miałem taki generator i zeby zauważyć spadek spalania PB czy lpg na poziomie 5% (czyli tyle ile błąd pomiaru) miałem pobór prądu na poziomie 15 Amper tj 180 watt i alternator wręcz parzył przy właczonych wszystkich odbiornikach... w przyrodzie nic nie ginie i na wytworzenie wodoru poprzez elektrolize wody w tak niedopracowanych "sprzętach" o jakich mówimy przynosi same straty energetyczne - ujemny bilans energetyczny i tego nie przeskoczymy...

#65 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 119 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 10 lutego 2012 - 18:52

Faktycznie pomyliłem się z jednostkami, przyznaje powinienem podać 5-15 amper. Co do reszty to napewno jest jeszcze nie dopracowany, ale biorąc pod uwagę samą elektrolize to w zależności od stosowanych elektrod możemy otrzymać tego więcej, a tamtego mniej. Moim zdaniem tylko kwestia czasu kiedy ktoś wpadnie na odpowiedni stop metalu i wydajność poprawi się o 50%.

#66 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lutego 2012 - 20:45

[...]

Co prawda jeszcze tego nie mam, ale fakty są takie:
-tak samo gadano na temat LPG
-nikt nie mówi że to jest perpetum
-dotarłem do badań na chamowni, ale tylko dodano HHo do LPG i CNG
-efektem było poprawienie spalania / koniki wzrosły/

[...]


Fakty drogi kolego są takie, że to co napisałeś to w większości bzdura.

cycki opadają

chcesz żeby przy użyciu jakiegoś fiku-miku zwanego szumnie "generatorem" silnik sam sobie wytwarzał energię?

lpg to inna bajka, bo lpg jest paliwem, normalnie się spala a silnik sam go sobie nie wytwarza jak w tych "urządzeniach".

Podaj choć jeden przykład użytkownika który to cudo zamontował i ma wiarygodne dane świadczące o oszczędnościach w spalaniu

#67 OFFLINE   kajojb

kajojb
  • 78 postów
  • Dołączył: 18-09-2011
  • Skąd: Wolsztyn

Napisany 10 lutego 2012 - 21:42

Ręce z gaciami opadają....

Ja mam lepszy pomysł, 100% oszczędności. Wystarczy wykombinować generator ropy do auta. Będziemy wkładać do niego paprocie, liście i drewno o on będzie z tego produkował dyzla. Wydajność 20l ropy na godzine, pobór prądu na poziome 5A

W razie jakby ktoś w najbliższych dniach sprzedawał takie generatory na allegro, rezerwuje sobie prawa autorskie :p

Ręce z gaciami opadają....

Ja mam lepszy pomysł, 100% oszczędności. Wystarczy wykombinować generator ropy do auta. Będziemy wkładać do niego paprocie, liście i drewno o on będzie z tego produkował dyzla. Wydajność 20l ropy na godzine, pobór prądu na poziome 5A

W razie jakby ktoś w najbliższych dniach sprzedawał takie generatory na allegro, rezerwuje sobie prawa autorskie :p

#68 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 10 lutego 2012 - 22:23

Moim zdaniem tylko kwestia czasu kiedy ktoś wpadnie na odpowiedni stop metalu i wydajność poprawi się o 50%.

GM twierdzi że ma opracowaną technologię produkcji samochodu w 100% zasilanego wodorem . link do art -> http://www.ogniwa-pa...fo/Article6.php

#69 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 lutego 2012 - 22:32

No i co? Samochód na wodór to żaden nius. A wiesz z czego w ogóle wodór w przemyśle uzyskuje się?

#70 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 119 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 10 lutego 2012 - 22:54

Przepraszam drogich kolegów, ale dwa razy pisałem posta i wywaliło mnie.Dlatego odpuszczam pisanie na ten temat. Moim zdaniem jest coś do d..y.

#71 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2012 - 23:18

to może w tym kierunku http://bingofuel.onl...ml/bfrhowto.htm jak zarobić na kryzysie ?????? tylko tak >>>>> ale na tym forum ludzie naprawdę stawiają czola drogiemu paliwu http://davidicke.pl/...liwa-t1487.html

#72 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 11 lutego 2012 - 13:05

gadanie o pierdołach... prawda jest taka ze jak silnik ma 100 kW to trzeba mu dostarczyć tyle materiału zeby spalając go uzyskać te 100 kW a każdy ze sposobów uzyskiwania "materiału" do spalania nie jest sposobem idealnym i ZAWSZE są straty przy "tworzeniu" a takie rozwowy o domowym robieniu wodoru sa spisane na straty skoro pare firm na świecie produkuje wodór na potrzebu przemysłu...

#73 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 lutego 2012 - 18:33

Produkują z metanu, a do tego uzyskany wodór nie równa się zużytemu metanowi bo doszła jeszcze energia z elektrowni do tego.

#74 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2012 - 20:05

a co powiecie o tym filmiku?


Powiem wam że kupiłem instalację HHO do mojego busa ale to co tu przeczytałęm troche ostudziło mój zapał.

Ale jeżeli ogląda sie coś takiego.....
to raczej HHO musi działać. Myslicie że skoro to nie może działać to jakis amerykański glina montował by to w swoim prywatnym aucie?

Zgodzę się z jednym. Żle zamontowana instalacja nie może działać poprawnie. Oglądałem filmik Mythos busters z HHO. Generator jaki zrobili wzbudza tylko usmiech. To nie mogło działać.
Zobaczcie tę instalację http://www.youtube.com/watch?v=9IReTkLHOEY&feature=endscreen&NR=1 . Ten facet ma w spoich filmikach palnik wodorowy z wodoru który sam produkuje. jeżeli takim palnikiem potrafi ciąć metal jak papier to jest to jakis argument na plus takiej instalacji.

#75 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 24 czerwca 2012 - 20:59

niepotrzebnie się naczytałeś,
sam to rozgryź i tyle

#76 OFFLINE   bajtek1

bajtek1
  • 11 postów
  • Dołączył: 27-09-2012

Napisany 14 listopada 2012 - 13:10

Dorzucę swoje 5gr.
Fakt z fizyki "woda się nie pali"
Czy ktoś z was gasił kiedyś palący się olej wodą??
To najgorszy pomysł woda dodana do oleju to BOMBA
Jeśli ktoś czytał o elektrolizie, to wie że wodór wybucha a nie się pali.
Powstaje problem wzrostu spalania stukowego.
Komonreil włoski pomysł leżał 20 lat w szufladzie w fabryce fiata
U-bot pływał 50 lat temu na wodór
black-deker (mogłem trochę źle napisać) ma palniki do złota na wodę
Ile potrzeba czasu aby w samochodzie zamiast lpg czy benzyny była woda??
Jeśli raczkujący generator da 200 kilometrów na baku ropy??
Rosjanie mają generator produkujący 60l gazu Browna na chyba 15A
poczekamy zobaczymy

#77 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 listopada 2012 - 17:33

Dorzucę swoje 5gr.
Fakt z fizyki "woda się nie pali"
Czy ktoś z was gasił kiedyś palący się olej wodą??
To najgorszy pomysł woda dodana do oleju to BOMBA
Jeśli ktoś czytał o elektrolizie, to wie że wodór wybucha a nie się pali.
Powstaje problem wzrostu spalania stukowego.
Komonreil włoski pomysł leżał 20 lat w szufladzie w fabryce fiata
U-bot pływał 50 lat temu na wodór
black-deker (mogłem trochę źle napisać) ma palniki do złota na wodę
Ile potrzeba czasu aby w samochodzie zamiast lpg czy benzyny była woda??
Jeśli raczkujący generator da 200 kilometrów na baku ropy??
Rosjanie mają generator produkujący 60l gazu Browna na chyba 15A
poczekamy zobaczymy

dla zainteresowanych reklama (może mnie nie zbanują)
http://www.zlotaraczka-slawno.pl/
trzeba wybrać oferta i samochodzik:D


A te dalej z tym wodorem:masakra:
Zamiast durnotami się zajmować i perpetum mobile to byś książkę do fizyki wziął do ręki.

#78 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 14 listopada 2012 - 22:15

Dobra nie chwaląc sie zrobiłem, nie obyło sie bez wybuchu i rozerwaniem całego generatorka. Fakt ciężko wykonać go tak aby dobrze działał no ale jak sie uda mi produkuje 3l na minutkęz samego aku, a czemu z oddzielnego aku? A temu aby większa oszczędność była. Akumulator ładuje w domu i wychodzą grosze. Jeżdżę tak codziennie przez 8h już około dwa miesiące. Oszczędność mam na poziomie 25%-40% ze względu na poziom trudności pracy. Generatorek zastosowałem w Dieslu MB trac 800 4.2L. Co mam wiecej powiedzieć zasada działania czy tez wykonanie jest opisane na youtube. Wiem że to NIBY nie działa i pierdoły i może moje tylko odczucie ale tym sprzętem robie juz 2 rok i wiem ile palił wcześniej ile teraz i powiem że każde 10zł przy dziennym wydatku na paliwo rzędów 500-1000zł jest różnica nawet 10% oszczędzić. Jakieś pytania polecam PW

#79 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 listopada 2012 - 22:45

Dobra nie chwaląc sie zrobiłem, nie obyło sie bez wybuchu i rozerwaniem całego generatorka. Fakt ciężko wykonać go tak aby dobrze działał no ale jak sie uda mi produkuje 3l na minutkęz samego aku, a czemu z oddzielnego aku? A temu aby większa oszczędność była. Akumulator ładuje w domu i wychodzą grosze. Jeżdżę tak codziennie przez 8h już około dwa miesiące. Oszczędność mam na poziomie 25%-40% ze względu na poziom trudności pracy. Generatorek zastosowałem w Dieslu MB trac 800 4.2L. Co mam wiecej powiedzieć zasada działania czy tez wykonanie jest opisane na youtube. Wiem że to NIBY nie działa i pierdoły i może moje tylko odczucie ale tym sprzętem robie juz 2 rok i wiem ile palił wcześniej ile teraz i powiem że każde 10zł przy dziennym wydatku na paliwo rzędów 500-1000zł jest różnica nawet 10% oszczędzić. Jakieś pytania polecam PW


Czyli, że co?

Teraz tylko drugi i trzeci generator podpiąć pod alternator i jeździsz na samej wodzie?<lol>

#80 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 listopada 2012 - 23:30

to teraz policz ile energii jest w 3 litrach mieszaniny wodoru z powietrzem. Tyle ile dobre pierdnięcie po obiedzie z grochówką.
silnik omegi zużywa (w zaokrągleniu) 1 kilogram benzyny na godzinę pracy przy obrotach jałowych. Do tego 14,1 kg powietrza. 1 m sześcienny powietrza to ok. 1,3 kG masy. zatem na biegu jałowym silnik zużywa około 10 m sześciennych powietrza na godzinę, czyli jak by nie liczyć ponad 150 litrów na minutę. Twoje 3 litry gazu na minutę stanowią jakieś 2% tego czego potrzebuje silnik. To wszytko wyliczenia dla biegu jałowego, bo przy normalnej jeździe te 3 litry dają tyle oszczędności, co wysikanie się kierowcy (mniejsza masa=mniejsze spalanie)