

Instalacja wodorowa
#61
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2012 - 19:59
A dokładniej: w "generatorze" powstaje troszkę atomów tlenu i dwukrotnie więcej atomów wodoru, ale w procesie spalania każdy atom tlenu połączy się z dwoma atomami wodoru tworząc wodę - nie będzie dodatkowego tlenu! To bzdura co można wyczytać na necie o "konieczności oszukania komputera silnika bo podajemy dodatkowy tlen"
Powtarzam - nie ma dodatkowego tlenu
#62
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2012 - 20:33
Polak lubi teorie spiskowe i hasło oszczędność. Mamy więc afere większą niż z magnetyzerami bo każdy słyszy wodór i myśli że pojeździ za 5zł na 100km bo będzie miał ogniwo paliwowe
Silnik może i by mniej spalił jakbyśmy mu ten wodór podawali gotowy z butli a nie kazali mu go samego produkować
Przemysłowe wytwarzanie wodoru to proces bardzo energochłonny, jedną z największych firm tym sie parającym jest LINDE za nasza zachodnią granicą. Do produkcji wodoru zużywają oni o wiele więcej energii (z gazu i elektryczności) niż możnaby uzyskać z ich spalenia. TO jest fakt i prawda i gdyby tak nie było w firmie byłby jeden wielki piec opalany wytworzonym wodorem a nie wydawaliby milionów EUR na gaz i prąd
to jak doncortino opisał strone wcześniej, to tak jakbyś chciał żeby silniczek elektryczny napędzał alternator produkujący prąd. Niby powinno działać, gdyby nie fakt że oba urządzenia mają sprawność poniżej 100%
Po naszemu:
Do silnika dostarczymy 1000W mocy, a ten posiada sprawność dajmy na to 90% i w formie ruchu obrotowego odda tylko 900W mocy do alternatora, który posiada sprawnośc dajmy na to 80% i wygeneruje tylko 720W prądu
Jakby nie liczyć to do każdej godziny pracy tego układu musimy doliczyć 0,28kWh za które musimy zapłacić
Nie istnieje żadne perpetum mobile, a już w ogóle nie istnieje taki układ który generowałby dodatkową energię - i nigdy nie powstanie
Energia ze spalania wodoru będzie wielokrotnie mniejsza niż energia potrzebna do jego wytworzenia
W internecie każdy jest fachowcem więc jak ktoś nie wierzy niech spyta swojego nauczyciela fizyki
Pozostaje jeszcze drugi aspekt instalacji wymieniany przez niektórych "góró" HHO - że wodór jest katalizatorem który powoduje lepsze czytaj wydajniejsze spalanie benzyny (co ma niby powodować wytworzenie DUŻO większej energii ze spalenia litra benzyny po dodaniu wodoru)
No to już typowo efekt magnetyzera - działa na psychike, nie da sie tego prosto obalić bez badań laboratoryjnych, ani też w żaden sposób potwierdzić. Przecież instalacje HHo są wymyślone przez zwykłych zjadaczy chleba dla zwykłych zjadaczy chleba, więc nikt tego badał nie będzie. Ważne że działa na psychike, szczególnie Polaka
Jeżeli ktoś chce założyć instalacje HHO, przeczytał cały temat i dalej nie jest przekonany i ma wątpliwości - to niech to czym prędzej robi. Potem przyjedzie na zlot i komisyjnie udowodni że miał racje a fizyka "ssie"
#63
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 01:09
-tak samo gadano na temat LPG
-nikt nie mówi że to jest perpetum
-dotarłem do badań na chamowni, ale tylko dodano HHo do LPG i CNG
-efektem było poprawienie spalania / koniki wzrosły/
Wodór troche daje z siebie, ale i poprawia spalanie. Czyli mieszanka paliwowa jest dokładniej spalana.
Jeszcze jest brak informacji na temat temperatury silnika podczas pracyna takiej mieszance.
Co do poboru prądu to jest ok. od 5-15 wat. Policzcie ile pobierają światła mijania;radio CB.
Proponuje rozmawiać konkretami , a nie brakiem wiedzy na dany temat, lub przepuszczeniami.
#64
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 09:20
Kolego to gdzie takie generatory sprzedają ze pobierają 5-15 watt?? to jest pobór prądu 0,33-1,25 Ampera to cos koło poboru żarówki kierunkowskazu:P Miałem taki generator i zeby zauważyć spadek spalania PB czy lpg na poziomie 5% (czyli tyle ile błąd pomiaru) miałem pobór prądu na poziomie 15 Amper tj 180 watt i alternator wręcz parzył przy właczonych wszystkich odbiornikach... w przyrodzie nic nie ginie i na wytworzenie wodoru poprzez elektrolize wody w tak niedopracowanych "sprzętach" o jakich mówimy przynosi same straty energetyczne - ujemny bilans energetyczny i tego nie przeskoczymy...Co do poboru prądu to jest ok. od 5-15 wat
#65
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 18:52
#66
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 20:45
[...]
Co prawda jeszcze tego nie mam, ale fakty są takie:
-tak samo gadano na temat LPG
-nikt nie mówi że to jest perpetum
-dotarłem do badań na chamowni, ale tylko dodano HHo do LPG i CNG
-efektem było poprawienie spalania / koniki wzrosły/
[...]
Fakty drogi kolego są takie, że to co napisałeś to w większości bzdura.
cycki opadają
chcesz żeby przy użyciu jakiegoś fiku-miku zwanego szumnie "generatorem" silnik sam sobie wytwarzał energię?
lpg to inna bajka, bo lpg jest paliwem, normalnie się spala a silnik sam go sobie nie wytwarza jak w tych "urządzeniach".
Podaj choć jeden przykład użytkownika który to cudo zamontował i ma wiarygodne dane świadczące o oszczędnościach w spalaniu
#67
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 21:42
Ja mam lepszy pomysł, 100% oszczędności. Wystarczy wykombinować generator ropy do auta. Będziemy wkładać do niego paprocie, liście i drewno o on będzie z tego produkował dyzla. Wydajność 20l ropy na godzine, pobór prądu na poziome 5A
W razie jakby ktoś w najbliższych dniach sprzedawał takie generatory na allegro, rezerwuje sobie prawa autorskie

Ręce z gaciami opadają....
Ja mam lepszy pomysł, 100% oszczędności. Wystarczy wykombinować generator ropy do auta. Będziemy wkładać do niego paprocie, liście i drewno o on będzie z tego produkował dyzla. Wydajność 20l ropy na godzine, pobór prądu na poziome 5A
W razie jakby ktoś w najbliższych dniach sprzedawał takie generatory na allegro, rezerwuje sobie prawa autorskie

#68
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 22:23
GM twierdzi że ma opracowaną technologię produkcji samochodu w 100% zasilanego wodorem . link do art -> http://www.ogniwa-pa...fo/Article6.phpMoim zdaniem tylko kwestia czasu kiedy ktoś wpadnie na odpowiedni stop metalu i wydajność poprawi się o 50%.
#69
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 22:32
#70
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 22:54
#71
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 23:18
#72
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2012 - 13:05
#73
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2012 - 18:33
#74
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2012 - 20:05
Powiem wam że kupiłem instalację HHO do mojego busa ale to co tu przeczytałęm troche ostudziło mój zapał.
Ale jeżeli ogląda sie coś takiego.....
to raczej HHO musi działać. Myslicie że skoro to nie może działać to jakis amerykański glina montował by to w swoim prywatnym aucie?
Zgodzę się z jednym. Żle zamontowana instalacja nie może działać poprawnie. Oglądałem filmik Mythos busters z HHO. Generator jaki zrobili wzbudza tylko usmiech. To nie mogło działać.
Zobaczcie tę instalację http://www.youtube.com/watch?v=9IReTkLHOEY&feature=endscreen&NR=1 . Ten facet ma w spoich filmikach palnik wodorowy z wodoru który sam produkuje. jeżeli takim palnikiem potrafi ciąć metal jak papier to jest to jakis argument na plus takiej instalacji.
#75
OFFLINE
#76
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2012 - 13:10
Fakt z fizyki "woda się nie pali"
Czy ktoś z was gasił kiedyś palący się olej wodą??
To najgorszy pomysł woda dodana do oleju to BOMBA
Jeśli ktoś czytał o elektrolizie, to wie że wodór wybucha a nie się pali.
Powstaje problem wzrostu spalania stukowego.
Komonreil włoski pomysł leżał 20 lat w szufladzie w fabryce fiata
U-bot pływał 50 lat temu na wodór
black-deker (mogłem trochę źle napisać) ma palniki do złota na wodę
Ile potrzeba czasu aby w samochodzie zamiast lpg czy benzyny była woda??
Jeśli raczkujący generator da 200 kilometrów na baku ropy??
Rosjanie mają generator produkujący 60l gazu Browna na chyba 15A
poczekamy zobaczymy
#77
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2012 - 17:33
Dorzucę swoje 5gr.
Fakt z fizyki "woda się nie pali"
Czy ktoś z was gasił kiedyś palący się olej wodą??
To najgorszy pomysł woda dodana do oleju to BOMBA
Jeśli ktoś czytał o elektrolizie, to wie że wodór wybucha a nie się pali.
Powstaje problem wzrostu spalania stukowego.
Komonreil włoski pomysł leżał 20 lat w szufladzie w fabryce fiata
U-bot pływał 50 lat temu na wodór
black-deker (mogłem trochę źle napisać) ma palniki do złota na wodę
Ile potrzeba czasu aby w samochodzie zamiast lpg czy benzyny była woda??
Jeśli raczkujący generator da 200 kilometrów na baku ropy??
Rosjanie mają generator produkujący 60l gazu Browna na chyba 15A
poczekamy zobaczymy
dla zainteresowanych reklama (może mnie nie zbanują)
http://www.zlotaraczka-slawno.pl/
trzeba wybrać oferta i samochodzik:D
A te dalej z tym wodorem:masakra:
Zamiast durnotami się zajmować i perpetum mobile to byś książkę do fizyki wziął do ręki.
#78
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2012 - 22:15
#79
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2012 - 22:45
Dobra nie chwaląc sie zrobiłem, nie obyło sie bez wybuchu i rozerwaniem całego generatorka. Fakt ciężko wykonać go tak aby dobrze działał no ale jak sie uda mi produkuje 3l na minutkęz samego aku, a czemu z oddzielnego aku? A temu aby większa oszczędność była. Akumulator ładuje w domu i wychodzą grosze. Jeżdżę tak codziennie przez 8h już około dwa miesiące. Oszczędność mam na poziomie 25%-40% ze względu na poziom trudności pracy. Generatorek zastosowałem w Dieslu MB trac 800 4.2L. Co mam wiecej powiedzieć zasada działania czy tez wykonanie jest opisane na youtube. Wiem że to NIBY nie działa i pierdoły i może moje tylko odczucie ale tym sprzętem robie juz 2 rok i wiem ile palił wcześniej ile teraz i powiem że każde 10zł przy dziennym wydatku na paliwo rzędów 500-1000zł jest różnica nawet 10% oszczędzić. Jakieś pytania polecam PW
Czyli, że co?
Teraz tylko drugi i trzeci generator podpiąć pod alternator i jeździsz na samej wodzie?<lol>
#80
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2012 - 23:30
silnik omegi zużywa (w zaokrągleniu) 1 kilogram benzyny na godzinę pracy przy obrotach jałowych. Do tego 14,1 kg powietrza. 1 m sześcienny powietrza to ok. 1,3 kG masy. zatem na biegu jałowym silnik zużywa około 10 m sześciennych powietrza na godzinę, czyli jak by nie liczyć ponad 150 litrów na minutę. Twoje 3 litry gazu na minutę stanowią jakieś 2% tego czego potrzebuje silnik. To wszytko wyliczenia dla biegu jałowego, bo przy normalnej jeździe te 3 litry dają tyle oszczędności, co wysikanie się kierowcy (mniejsza masa=mniejsze spalanie)