

Instalacja wodorowa
#41
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 11:59
#42
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 12:41
#43
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 12:50
#44
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 12:55
#45
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 13:02
#46
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 13:44
ja mam znacznie lepszy pomysł:
Próbowałem ten pomysł opatentować, ale zacząłem otrzymywać pogróżki, parę razy porysowali mi samochód, jakiś typ zaczepiał moje dziecko w parku oferując mu słodycze... Widać lobby naftowe działa - zrezygnowałem z pomysłu opatentowania w trosce o swoje i bliskich bezpieczeństwo. Ale dzisiaj postanowiłem podzielić się całkowicie za darmo swoim pomysłem, niech świat się rozwija dzięki mojemu genialnemu wynalazkowi. Oto idea:
koszt całkowity - 500 zł.
lista zakupów:
- silniczek od wentylatora chłodnicy (używka na szrocie ok 50 zł)
- dwa alternatory (mogą być od skody, ale najlepsze od golfa gti) - ok. 200 zł
- pasek kllinowy i koło pasowe od golfa gieteika - ok 50 zł.
- parę kątowników, śrubki, pomoc kolegi z migomatem, kabelki, złączki - ok 100 zł.
- używany akumulator od golfa gti (lepszy ale też droższy byłby od audika) - 100 zł.
Wykon:
1. koło pasowe mocujesz do silniczka wentylatora (migomatem albo jakimś klejem, ja kleiłem na klej do szyb)
2. z kątowników budujesz ramę dla całego układu w taki sposób, by można było połączyć paskiem klinowym koła pasowe alternatorów i silniczka. WAŻNE! koła pasowe muszą być idealnie w jednej płaszczyźnie, inaczej pasek będzie spadywał.
3. łączymy paskiem koła pasowe tak by był lekko naciągnięty.
4. łączymy kablami plusa z plusem na jednym alternatorze, silniczku i akumulatorze, to samo robimy z minusem. Na kablu z akumulatora montujemy wyłącznik, by nie marnować niepotrzebnie darmowej energii.
5. drugi alternator podłączamy kable i z nich możemy zasilać dowolne urządzenie 12V.
Po włączeniu włącznika z akumulatora pujdzie prąd do silniczka, ten zacznie się kręcić napędzając alternator, który z kolei wytworzy prąd ładujący akumulator. Dodatkowy alternator wytwarza darmowy prąd którym możemy zasilać dowolne urządzenie 12V.
co jakiś czas trzeba podładować akumulator, bo się on po prostu przez noc wyładowuje (wiadomo - używka), ja w swoim projekcie mam podłączony prostownik na stałe, ale dzięki temu mogę korzystać z darmowego prądu non-stop.
jakby ktoś chciał zasilić mój skromny budżet to na priv mogę podać nr konta do wpłat :-P
#47
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 14:01
#48
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 14:59
#49
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 15:06
nie pisz takich żeczy po jeszcze ktoś będzie chciał to skonstruowaćja mam znacznie lepszy pomysł:

to urządzenie to niedorobione perpetum mobile , bo po pierwsze co to za darmowy prąd jak silniczek napędzający drugi altek żre nam prąd z aku ?? , po drugie wątpię aby silnik wentylatora uciągnął obciążony alternator , prościej byłoby po prostu zamontować drugi alternator napędzany od silnika
Po włączeniu włącznika z akumulatora pujdzie prąd do silniczka, ten zacznie się kręcić napędzając alternator, który z kolei wytworzy prąd ładujący akumulator. Dodatkowy alternator wytwarza darmowy prąd którym możemy zasilać dowolne urządzenie 12V.
rozumiem że napisałeś to wszystko tak dla jaj

Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#50
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 17:35

#51
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 20:07
Widzę zdania bardzo podzielone. Ale doncortino cały czas powtarzasz to samo ktoś kto czytał temat od początku cały czas widzi i zapamiętuje twoje negatywna odpowiedz ze nie bo nie da rady wodoru będzie za mało. Owszem może nie wszystko jest tutaj takie jasne i przejrzyste bo jest to nowość i każdy mówi to co słyszał i wyczytał. Mam rodzinę w Kanadzie i tam maja Dodge Rama z potężnym silnikiem diesla nie wiem ile dokładnie ale kolo 5 litrów ma na pewno i maja takowa instalacje zamontowana i działa. Placek jest w tym ze kupili te auto już z zamontowana instalacja i nie wiedza o ile faktycznie spalanie jest mniejsze. Jak będę wiedział więcej również się podzielę ale póki co bardzej interesuje mnie wypowiedz TomEk WRO o tej instalacji albo kogokolwiek kto już ten wynalazek posiada naszych autach.
Myślę ze to kwestia czasu jak zaczną to montować najpierw w szopach za drobne pieniądze a jak koncerny w końcu nie będą miały argumentów to normalnie w serwisach i innych mniej lub bardziej prywatnych warsztatach.
Tak jak z gazownią najpierw partyzantka i montowanie eksperymentalnych instalacji a do tego ostre zabobony na temat gazu że wybuchnie że silnik po 20 tys. na gazie to na szrot a teraz potężna gałąź przemysł zwłaszcza w Polsce 2 miejsce na świecie pod względem ilości samochodów na LPG jeszcze tylko Turcja do wyprzedzenie według szacunków stanie się to w połowie 2013 roku jeśli dynamika rozwoju tej branży u nas nie zwolni a na to się raczej nie zanosi:tank:
#52
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 21:28
Tak jak z gazownią najpierw partyzantka i montowanie eksperymentalnych instalacji a do tego ostre zabobony na temat gazu że wybuchnie że silnik po 20 tys. na gazie to na szrot a teraz potężna gałąź przemysł zwłaszcza w Polsce 2 miejsce na świecie pod względem ilości samochodów na LPG jeszcze tylko Turcja do wyprzedzenie według szacunków stanie się to w połowie 2013 roku jeśli dynamika rozwoju tej branży u nas nie zwolni a na to się raczej nie zanosi:tank:
jest zasadnicza różnica - nikt nigdy nie kwestionował że lpg nadaje się jako zamiennik benzyny, natomiast w przypadku "generatorów HHO" każdy rozsądny człowiek znający choćby podstawy fizyki i chemii puknie się znacząco w głowę.
Sprzedawcy zestawów twierdzą, że po montażu tego cuda trzeba jeszcze "oszukać" komputer silnika. Prowadzi to do tego, że silnik zaczyna jeździć na ubogiej mieszance. Wówczas rzeczywiście spalanie benzyny może się obniżyć, ale:
1. jestem pewien, że bez "generatora" można oszukać komputer z dokładnie tym samym efektem
2. jazda na ubogiej mieszance to zagłada dla zaworów i katalizatorów.
Zastanówcie się jeszcze nad jedną rzeczą:
Dlaczego w necie jest mnóstwo pochwał dla systemu autorstwa sprzedawców tego badziewia, a praktycznie nie ma pozytywnych opinii użytkowników?
#53
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 21:36
#54
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2012 - 00:41
Zastanówcie się jeszcze nad jedną rzeczą:
Dlaczego w necie jest mnóstwo pochwał dla systemu autorstwa sprzedawców tego badziewia, a praktycznie nie ma pozytywnych opinii użytkowników?
bo jest malo uzytkownikow. a nawet jezeli jest ich wiecej to trzeba poczekac na jakies sensownie udokumentowane testy
#55
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2012 - 14:27
Skumajcie raz na zawsze jak do szkoły było za daleko.
Żeby zrobić kilo wodoru trzeba więcej się narobić niż można roboty z tego kilo wodoru zrobić. Czyli, jak zrobim kilo wodoru i go spalim to trza jeszcze paliwa dorzucić, żeby było tyle samo co na początku, więc się narobilim i jeszcze stracilim.
Z gotowania wody wodoru nie będzie.
Jak jeszcze trudno skumać to przykładzik:

Z kilograma wody uzyskamy kilogram wodoru i tlenu(razem kilogram).
Jak spalimy ze sobą ten kilogram wodoru i tlenu to uzyskamy kilogram wody a do tego dużo energii. Wspaniale bo mamy dalej wodę, a do tego mieliśmy energię(ciepło) które możemy wykorzystać żeby znów z kilograma wody znów zrobić kilogram wodoru i tlenu.
Ale żeby z kilograma wody uzyskać kilogram wodoru i tlenu trzeba dużo energii i jeszcze trochę dołożyć. Więc o to trochę jesteśmy w plecy. W samochodzie jesteśmy w plecy o spalony LPG PB ON, olej po frytkach czy na czym tam jeździmy. I inaczej się nie da. Tak jak ziemia jest okrągła i krąży w ogół słońca, tak na rozbicie wody na wodór i tlen trzeba więcej energii jak da nam ponowne połączenie.(W idealnych warunkach tyle samo ale idealnych warunków nie ma).
JEDYNA opcja, gdzie to miało by sens, to gdyby podniosło sprawność silnika o czym chyba nikt nie wspomniał, ale sprawności pewnie też nie podnosi.
#56
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2012 - 15:58
#57
OFFLINE
#58
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2012 - 16:06
#59
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2012 - 16:10
podobno 3 litry na minutę ale prądu ma brać 50 A PRZY 24V
czyli wszystko co alternator omegi może zrobić. Nie zostało by nic na światła itd itp.
Co przy zapotrzebowaniu w metrach sześciennych na minutę...
#60
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2012 - 16:22