Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ILKU garage czyli różne tematy tuningu omegi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
526 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 22 września 2012 - 12:09

Jaka dokładność :D

Tyle ma C36GET w Lotusie Omega - to mój cel ;)

#182 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2012 - 14:39

Tyle ma C36GET w Lotusie Omega - to mój cel ;)


szkoda by było jakby Ci cos maske zagieło od spodu :) - czego nie zycze :) ogolnie bedzo fajny projekcik :)

#183 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 września 2012 - 10:02

A napisz jak to wszystko współpracuje z LPG? Parownik daje rady przy takiej mocy? Bo tak na chłopski rozum to tu też powinny być jakieś modyfikacje?

#184 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 25 września 2012 - 14:46

Współpracuje do pewnego momentu. W stagu jest opcja "maksymalne obciążenie na LPG". Po ustawieniu tego auto jedzie do ok.0,5bara nadciśnienia (zależy od biegu) na LPG a po przekroczeniu tej wartości przechodzi na Pb. Po odpuszczeniu gazu wraca na LPG.
Parownik KME gold do turbo, wtryski hana czarne (najmocniejsze). Ogólnie jak się nie wciska mocno gazu to można jechać nonstop na LPG.
Przy mojej jeździe w trasie wychodzi ok. 10-14LPG + 1-2PB.

#185 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 września 2012 - 15:49

A nie pokusiło Cię, aby wrzucić 2 parowniki? Miejsce chyba by się jakieś jeszcze znalazło?

#186 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 września 2012 - 16:00

A nie pokusiło Cię, aby wrzucić 2 parowniki? Miejsce chyba by się jakieś jeszcze znalazło?


ale po co?

w.w. chyba nawet jest korzystniejszy dla silnika... benzyna jest lepsza przy pałowaniu bo niższa temp. na zaworach...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#187 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 25 września 2012 - 18:43

ale po co?
w.w. chyba nawet jest korzystniejszy dla silnika... benzyna jest lepsza przy pałowaniu bo niższa temp. na zaworach...

Dokładnie. Powyżej 0,5bara nie powinno się już jeździć na LPG ze względu na gorsze właściwości chłodzące.
W niedziele miałem nieprzyjemność dojechać na holu, po tym jak silnik zaczął "trochę" dymić.
Oto przyczyna - tłok nr 3:
Dodany obrazek
I teraz ciekawostka. Pozostałe tłoki są zupełnie normalne, bez śladów nadtopienia.
Części do remontu już zbieram ;)
Jakby ktoś wiedział o silniku do kupienia z saaba 900 I generacja (krokodyl) o oznaczeniu B212, 2,1 16V wolnossący to proszę o info. Chętnie kupię :)

#188 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 września 2012 - 18:48

:o:o

wiadomo jaka przyczyna??

#189 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 września 2012 - 19:13

stopiony. nie miales zegara egt?

#190 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 25 września 2012 - 19:17

Będę sprawdzał wtryskiwacz. Jest pierwszym podejrzanym. Jedno wspólne EGT i tak by nic nie dało, pozostałe tłoki są OK, więc miały normalną temperaturę.

#191 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 września 2012 - 19:20

ale wiedzialbys ze jest podwyzszone egt a tak to klops

#192 OFFLINE   misiek0889

misiek0889
  • 189 postów
  • Dołączył: 23-09-2010
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 25 września 2012 - 19:34

Uu szkoda troche . Jakby cie wkurzyła to omega to zawsze możesz kupic to : http://www.ebay.de/i...=item27cb545963 :D
Modowanie łamagi - Pasja czy Choroba ?

#193 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 września 2012 - 22:37

tego sie obawiałem...

#194 OFFLINE   irek1234

irek1234

    Zbanowany

  • 78 postów
  • Dołączył: 23-10-2009

Napisany 26 września 2012 - 20:04

P.S. Screamer jest raczej do aut na 1/4. Do statecznej limuzyny jaką jest omega na pewno nie pasuje ;)


Czy ja wiem, nissan r33 czy r34 też potrafi być 4 drzwiowy i również jest dość stateczną limuzyną. A z rb25/26det drze ryja aż miło:D

Kurcze, szkoda bardzo, że tłok spłynął. Będę trochę się trzymał słów Phantoma. Mimo wszystko chyba byłby zarejestrowany skok temp na egt?

#195 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 26 września 2012 - 20:54

Kurcze, szkoda bardzo, że tłok spłynął. Będę trochę się trzymał słów Phantoma. Mimo wszystko chyba byłby zarejestrowany skok temp na egt?

Tłok spłynął po 3s jazdy z doładowaniem. Ciekawe jaki skok by zarejestrował, biorąc pod uwagę, że trzy cylindry miały normalną temperaturę (która w momencie przyspieszania i tak zaczęła by rosnąć) a jeden miał podwyższoną.

#196 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 września 2012 - 21:51

Na pewno nie działo się to już wcześniej? Po czym wnosić, że to 3s doładowania bo trochę malo mi się wydaje.

#197 OFFLINE   janos-mac

janos-mac
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: SkOkI/Poznań/Swarzędz

Napisany 04 października 2012 - 12:02

Ilku szacun dla twojej wiedzy i pracy włożonej w projekt.Wybrałeś dwulitrówke turbo a zastanawiałeś się nad trzylitrowym motorkiem saab-a z turbo.Nie byłby lepszy?

#198 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 28 października 2012 - 18:09

Ilku szacun dla twojej wiedzy i pracy włożonej w projekt.Wybrałeś dwulitrówke turbo a zastanawiałeś się nad trzylitrowym motorkiem saab-a z turbo.Nie byłby lepszy?

Dzięki za szacun, ale mogłeś chociaż na tyle przeczytać temat, żeby wiedzieć, że nie wsadziłem dwulitrówki.
A wspomniany trzylitrowy silnik saaba to zwykła oplowska Vka z niskim doładowaniem jakbyś nie wiedział. Chyba nie muszę tłumaczyć Ci dlaczego jej nie wkładałem??

W czasie oczekiwania na silnik do omegi nastąpił mały upgrade auta firmowego:
Pół roku temu zakupiłem corsę D 1,2 Z12XEP w wersji van, czyli 2-miejscowy bolid :lol: z pełnym odliczeniem VATu i kolorem dostosowany do funkcji ;)
Nowa motorownia to C20NE zmodyfikowany w sposób poniższy:
- kompletny remont
- tłoki z C20XE (doprężą do ok. 11,5:1)
- wałek 18e z obudową (najostrzejszy seryjny wałek w 8V)
- wiązka i ECU z 20SEH ML4.1
- aparat zapłonowy C20XE (pasuje p&p do wałka 18e)
- kolektor wydechowy C20XE
- sprzęgło i zamach 1,7TD
- akcesoria na szeroki pasek (klima, altek)
- dorobienie łap mocujących silnik oraz skrzynię (skrzynia F13+ przesunięta 30mm w lewo)
- dorobienie półosi (nie dało się dobrać :( )
- modyfikacja elektroniki (najgorsze). Zostawiłem dwie wiązki silnika. Stara wiązka ma podpięte zasilania, czujnik temp. płynu i czujnik wału na osobnym impulsatorze. Wszystko po to, aby nadal działały zegary, klima, wentylatory (wszystko w corsie D chodzi po CANie). Nowa wiązka steruje silnikiem.
- wcześniej zmodyfikowałem hamulce na większe (1,7DTI).
Silnik odpalony, ale niema jeszcze półosi
Fotki:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#199 OFFLINE   siwysarbinowo

siwysarbinowo

    Marcin

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 06-04-2010
  • Skąd: Sarbinowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 października 2012 - 18:16

corsę D 1,2 Z12XEP w wersji van, czyli 2-miejscowy bolid

To już wiem do jakiego wozidła nie startować na światłach :-P
Ilku Ty chyba nie masz co robić z wolnym czasem :D Może wstawię moją do Ciebie na garaż coby trochę doprężyć :D:driver:




Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor


#200 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 28 października 2012 - 18:24

zes zaszalal hehe. ile kucy ponad serie dojdzie??? a silnika jeszcze nie dostalas do omy bo nic nie widze w tym temacie?? szkoda zeby tak stala bez uzytku :p a siwy twoj silnik to chyba bym zezlomowal jak niby juz jezdziles bez odpowiedniego cisnienia oleju hehe(popros ilka niech drugi silnik saba odrazu sklada dla ciebie) :D