


ILKU garage czyli różne tematy tuningu omegi
#161
OFFLINE
Napisany 09 września 2012 - 08:23


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#162
OFFLINE
#163
OFFLINE
Napisany 09 września 2012 - 21:28
ciekaw jestem jak to jedzie, moment juz swoje robic powinien
#164
OFFLINE
Napisany 09 września 2012 - 22:10
Masz barany i przelot, bo jakoś nie mogłem się w temacie doszukać?
Widzę, że jesteś bardzo ogarnięty, to zaproponowałbym jeszcze wykopanie akumulatora do bagażnika, wtedy zrobi się miejsce na filtr bliżej i dać kopa tej półmetrowej rurze:D To powinno lepiej wypłynąć na reakcję na gaz i (chyba) laga.
#165
OFFLINE
#166
OFFLINE
Napisany 10 września 2012 - 07:56
A co do spadania niutków powyżej 4500-można dołożyć drugie turbo w wyższym zakresie:D
#167
OFFLINE
Napisany 10 września 2012 - 21:08
Przeciez aku juz nie ma na starym miejscu dawno.
Specjalnie przerzuciłem cały temat więc albo nie było o tym wzmianki, albo nie doczytałem...
Tak czy inaczej taki długi dolot to lekka masakra.
Przy r4 drugie turbo raczej zbędne, są chyba inne metody trochę mniej inwazyjne i mniej kosztowne aby trochę poprawić wykres.
Tak czy inaczej to czekamy na ILKU, bo pewnie ciągle dłubie

#168
OFFLINE
Napisany 10 września 2012 - 22:25
Specjalnie przerzuciłem cały temat więc albo nie było o tym wzmianki, albo nie doczytałem...
Tak czy inaczej taki długi dolot to lekka masakra.
Przy r4 drugie turbo raczej zbędne, są chyba inne metody trochę mniej inwazyjne i mniej kosztowne aby trochę poprawić wykres.
Tak czy inaczej to czekamy na ILKU, bo pewnie ciągle dłubie
Gdyby Ilku szedł na łatwiznę, to na pewno nie wsadziłby silnika Saaba z dobrym turbo do Omegi:D
#169
OFFLINE
Napisany 11 września 2012 - 21:00
#170
OFFLINE
Napisany 12 września 2012 - 22:18
dziwne że naszła cie taka myśl:p
:
ja bym to napisał już wcześniej gdy ILKU miał doprężone 3.2...
teraz jestem pewny, że to jedzie... ale jestem ciekaw jak

sam dłubiąc moje V6 spodziewałem się czegoś ponad serię.. ale się przeliczyłem


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#171
OFFLINE
Napisany 15 września 2012 - 17:13
Zrobiłem małe podsumowanie swapa. Oto fotki:
Model:
Omega B MV6 1996r



Modyfikacje:
Silnik saaba B234 z saaba 9000. Kompletny remont, nowy rozrząd, pierścinie, panewki, pompa oleju.
http://forum.omegakl...88&d=1347786195
http://forum.omegakl...89&d=1347786296
http://forum.omegakl...90&d=1347786458
http://forum.omegakl...91&d=1347786458
Modyfikacje głowicy:
Głowica z silnika B205, wałki z B234. Wszystko po kompletnym remoncie.
http://forum.omegakl...92&d=1347786458
Modyfikacje bloku:
Dorobione łapy silnika pod oryginalne poduszki silnika z V6:


Dorobiony uchwyt pod kompresor klimatyzacji z omegi (został w tym samym miejscu co w V6):

Miska zrobiona została od podstaw, wzorem była miska z omegi V6. Dolna część miski jest z omegi V6:





Układ dolotowy:
Kolektor dolotowy z saaba 9000 z przeniesioną przepustnicą (od C20NE).
FMIC 600x300x76, orurowanie 63mm.

Układ wydechowy:
Zrobiony kolektor wydechowy pod TD0516G. Niestety ze względu na miejsce (a raczej jego brak) kolektor nie stanowi ideału

Turbo TD05 z evo.
http://forum.omegakl...93&d=1347786458
Reszta układu przelotowa 76mm a dalej 2x55mm.
Układ wtryskowy:
Wtryski siemens deka 630ccm. Listwa seryjna z saaba. Pompa walbro 255.
Elektronika:
Sterowanie silnika to TRIONIC 5.5 saaba odpowiednio zmodyfikowany przez Coobcia. Spięte z wiązką nadwozia omegi.
Układ chłodzenia:
Chłodnica wody i oleju z omegi X25DT (tzw. TDS). Chłodnica wspomagania.
Układ napędowy:
Skrzynia biegów R25 opel omega (dzwon pasuje bez przeróbek pod saaba).
Koło zamachowe z B205.
Sprzęgło 240mm z wzmocnionym dociskiem, tarcza Y22DT ze sprężynkami.
Seryjna szpera z omegi 45%.
Zawieszenie:
Gwint KWv2
Hamulce:
Przód zaciski brembo 4ro tłoczkowe, tarcze 323x30, tył dwutłoczkowe tarcze 284x20, przewody w stalowym oplocie


Porównanie do seryjnych 296mm
Body kit:
Steinmetz. Planowane odnowienie blach z malowaniem.
PODZIĘKOWANIA:
Dla wszystkich, którzy pomagali w projekcie.

Po ostatniej wizycie u Coobcia coś takiego udało się wykręcić przy 1,5bara. Okazało się, że są problemy z uciekającym ciśnieniem na łącznikach więc po poprawieniu powinno być lepiej.

Może komuś się przyda. Jeśli będziecie planować coś podobnego to warto zastosować te same podzespoły (wtryski, turbo, przepustnicę itp) bo wtedy można zamówić u Coobcia gotowy ECU z moim setupem na którym będzie to fajnie jeździć.
#172
OFFLINE
#173
OFFLINE
Napisany 21 września 2012 - 21:19
Jeździłeś na razie na wewnętrznym czy w ogóle nie miałeś?A więc już po jeździe testowej z uszczelnionym dolotem. Na drugim biegu w ciągu sekund dosłownie złapał 2,2bara, zanim zdążyłem zareagować
Ciąg był niezły
Chyba jednak zamontuje spowrotem wastegate, dwa bary chyba na razie mi wystarczą
Jeśli mogę coś zasugerować, o ile masz zewnętrznego waste, zrób screamera, a nie jakiś oklepany DP:D
#174
OFFLINE
Napisany 21 września 2012 - 21:46
Mam wewnętrzny, niestety sprężyna w aktuatorze jest trochę za słaba, a przynajmniej na 2 bary doładowania. Otwiera się już przy 0,5bara. Kombinuje ze skróceniem cięgła ale na razie przez wastegate doładowanie spadło do 1,6Jeździłeś na razie na wewnętrznym czy w ogóle nie miałeś?
Jeśli mogę coś zasugerować, o ile masz zewnętrznego waste, zrób screamera, a nie jakiś oklepany DP:D

Jutro dalsze skracanie

P.S. Screamer jest raczej do aut na 1/4. Do statecznej limuzyny jaką jest omega na pewno nie pasuje

#175
OFFLINE
Napisany 21 września 2012 - 22:01
wtedy to bedzie ogien
#176
OFFLINE
Napisany 21 września 2012 - 22:03
ilku ,do ilu bedziesz prubował podciągnąc ,do 1,9 bara dasz rade
wtedy to bedzie ogien
2,2 już było:p