Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ILKU garage czyli różne tematy tuningu omegi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
526 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 września 2012 - 08:23

ILKU a jak skrzynia i dyfer to znoszą ?? ;)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#162 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 09 września 2012 - 09:03

Bez żadnych problemów :)

#163 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 09 września 2012 - 21:28

czyli wedlug wykresu przy 5 tys warto zmieniac biegi?
ciekaw jestem jak to jedzie, moment juz swoje robic powinien

#164 OFFLINE   irek1234

irek1234

    Zbanowany

  • 78 postów
  • Dołączył: 23-10-2009

Napisany 09 września 2012 - 22:10

To co nie fajne to to, że wykres Nm od 4,2k leci w dół od 5,2 leci na ryj:D Będziesz próbował przesunąć go w prawo czy jest wystarczająco?

Masz barany i przelot, bo jakoś nie mogłem się w temacie doszukać?

Widzę, że jesteś bardzo ogarnięty, to zaproponowałbym jeszcze wykopanie akumulatora do bagażnika, wtedy zrobi się miejsce na filtr bliżej i dać kopa tej półmetrowej rurze:D To powinno lepiej wypłynąć na reakcję na gaz i (chyba) laga.

#165 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 września 2012 - 23:01

Przeciez aku juz nie ma na starym miejscu dawno.

#166 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 10 września 2012 - 07:56

Kilka postów wcześniej zdjęcie komory silnika i jakoś tak dziwnie puste miejsce po obudowie filtra powietrza;)

A co do spadania niutków powyżej 4500-można dołożyć drugie turbo w wyższym zakresie:D

#167 OFFLINE   irek1234

irek1234

    Zbanowany

  • 78 postów
  • Dołączył: 23-10-2009

Napisany 10 września 2012 - 21:08

Przeciez aku juz nie ma na starym miejscu dawno.


Specjalnie przerzuciłem cały temat więc albo nie było o tym wzmianki, albo nie doczytałem...

Tak czy inaczej taki długi dolot to lekka masakra.

Przy r4 drugie turbo raczej zbędne, są chyba inne metody trochę mniej inwazyjne i mniej kosztowne aby trochę poprawić wykres.

Tak czy inaczej to czekamy na ILKU, bo pewnie ciągle dłubie :p

#168 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 10 września 2012 - 22:25

Specjalnie przerzuciłem cały temat więc albo nie było o tym wzmianki, albo nie doczytałem...

Tak czy inaczej taki długi dolot to lekka masakra.

Przy r4 drugie turbo raczej zbędne, są chyba inne metody trochę mniej inwazyjne i mniej kosztowne aby trochę poprawić wykres.

Tak czy inaczej to czekamy na ILKU, bo pewnie ciągle dłubie :p


Gdyby Ilku szedł na łatwiznę, to na pewno nie wsadziłby silnika Saaba z dobrym turbo do Omegi:D

#169 OFFLINE   irek1234

irek1234

    Zbanowany

  • 78 postów
  • Dołączył: 23-10-2009

Napisany 11 września 2012 - 21:00

aaaa, to zmienia postać rzeczy:D Widzę też oil catch tank więc pomyślane o wszystkim. Naprawdę szacun:)

#170 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 września 2012 - 22:18

dziwne że naszła cie taka myśl:p
:


ja bym to napisał już wcześniej gdy ILKU miał doprężone 3.2...

teraz jestem pewny, że to jedzie... ale jestem ciekaw jak :D

sam dłubiąc moje V6 spodziewałem się czegoś ponad serię.. ale się przeliczyłem ;)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#171 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 15 września 2012 - 17:13

V6 są nieekonomiczne do tuningu, tak jak większość n/a.
Zrobiłem małe podsumowanie swapa. Oto fotki:

Model:
Omega B MV6 1996r
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

Modyfikacje:
Silnik saaba B234 z saaba 9000. Kompletny remont, nowy rozrząd, pierścinie, panewki, pompa oleju.
http://forum.omegakl...88&d=1347786195
http://forum.omegakl...89&d=1347786296
http://forum.omegakl...90&d=1347786458
http://forum.omegakl...91&d=1347786458

Modyfikacje głowicy:
Głowica z silnika B205, wałki z B234. Wszystko po kompletnym remoncie.
http://forum.omegakl...92&d=1347786458

Modyfikacje bloku:
Dorobione łapy silnika pod oryginalne poduszki silnika z V6:
Dodany obrazek
Dodany obrazek

Dorobiony uchwyt pod kompresor klimatyzacji z omegi (został w tym samym miejscu co w V6):
Dodany obrazek

Miska zrobiona została od podstaw, wzorem była miska z omegi V6. Dolna część miski jest z omegi V6:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

Układ dolotowy:
Kolektor dolotowy z saaba 9000 z przeniesioną przepustnicą (od C20NE).
FMIC 600x300x76, orurowanie 63mm.
Dodany obrazek

Układ wydechowy:
Zrobiony kolektor wydechowy pod TD0516G. Niestety ze względu na miejsce (a raczej jego brak) kolektor nie stanowi ideału ;)
Turbo TD05 z evo.
http://forum.omegakl...93&d=1347786458
Reszta układu przelotowa 76mm a dalej 2x55mm.

Układ wtryskowy:
Wtryski siemens deka 630ccm. Listwa seryjna z saaba. Pompa walbro 255.

Elektronika:
Sterowanie silnika to TRIONIC 5.5 saaba odpowiednio zmodyfikowany przez Coobcia. Spięte z wiązką nadwozia omegi.

Układ chłodzenia:
Chłodnica wody i oleju z omegi X25DT (tzw. TDS). Chłodnica wspomagania.

Układ napędowy:
Skrzynia biegów R25 opel omega (dzwon pasuje bez przeróbek pod saaba).
Koło zamachowe z B205.
Sprzęgło 240mm z wzmocnionym dociskiem, tarcza Y22DT ze sprężynkami.
Seryjna szpera z omegi 45%.

Zawieszenie:
Gwint KWv2

Hamulce:
Przód zaciski brembo 4ro tłoczkowe, tarcze 323x30, tył dwutłoczkowe tarcze 284x20, przewody w stalowym oplocie
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Porównanie do seryjnych 296mm

Body kit:
Steinmetz. Planowane odnowienie blach z malowaniem.

PODZIĘKOWANIA:
Dla wszystkich, którzy pomagali w projekcie.
Dodany obrazek
Po ostatniej wizycie u Coobcia coś takiego udało się wykręcić przy 1,5bara. Okazało się, że są problemy z uciekającym ciśnieniem na łącznikach więc po poprawieniu powinno być lepiej.
Dodany obrazek

Może komuś się przyda. Jeśli będziecie planować coś podobnego to warto zastosować te same podzespoły (wtryski, turbo, przepustnicę itp) bo wtedy można zamówić u Coobcia gotowy ECU z moim setupem na którym będzie to fajnie jeździć.

#172 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 19 września 2012 - 17:43

A więc już po jeździe testowej z uszczelnionym dolotem. Na drugim biegu w ciągu sekund dosłownie złapał 2,2bara, zanim zdążyłem zareagować :)
Ciąg był niezły :)
Chyba jednak zamontuje spowrotem wastegate, dwa bary chyba na razie mi wystarczą ;)
Fotka spod maski:
Dodany obrazek

#173 OFFLINE   irek1234

irek1234

    Zbanowany

  • 78 postów
  • Dołączył: 23-10-2009

Napisany 21 września 2012 - 21:19

A więc już po jeździe testowej z uszczelnionym dolotem. Na drugim biegu w ciągu sekund dosłownie złapał 2,2bara, zanim zdążyłem zareagować :)
Ciąg był niezły :)
Chyba jednak zamontuje spowrotem wastegate, dwa bary chyba na razie mi wystarczą ;)

Jeździłeś na razie na wewnętrznym czy w ogóle nie miałeś?
Jeśli mogę coś zasugerować, o ile masz zewnętrznego waste, zrób screamera, a nie jakiś oklepany DP:D

#174 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 21 września 2012 - 21:46

Jeździłeś na razie na wewnętrznym czy w ogóle nie miałeś?
Jeśli mogę coś zasugerować, o ile masz zewnętrznego waste, zrób screamera, a nie jakiś oklepany DP:D

Mam wewnętrzny, niestety sprężyna w aktuatorze jest trochę za słaba, a przynajmniej na 2 bary doładowania. Otwiera się już przy 0,5bara. Kombinuje ze skróceniem cięgła ale na razie przez wastegate doładowanie spadło do 1,6 :(
Jutro dalsze skracanie ;)
P.S. Screamer jest raczej do aut na 1/4. Do statecznej limuzyny jaką jest omega na pewno nie pasuje ;)

#175 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2012 - 22:01

ilku ,do ilu bedziesz prubował podciągnąc ,do 1,9 bara dasz rade
wtedy to bedzie ogien

#176 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 września 2012 - 22:03

ilku ,do ilu bedziesz prubował podciągnąc ,do 1,9 bara dasz rade
wtedy to bedzie ogien


2,2 już było:p

#177 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 21 września 2012 - 22:20

Chcę osiągnąć stabilne doładowanie 2,0 bara. :)

#178 OFFLINE   zolwik911

zolwik911

    V6 killer

  • 231 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Pajęczno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 września 2012 - 23:54

To w jaką moc mierzysz??:dziura:

#179 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 22 września 2012 - 06:19

To w jaką moc mierzysz??:dziura:

377KM i 568Nm :)

#180 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2012 - 10:47

377KM i 568Nm

Jaka dokładność :D