Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ILKU garage czyli różne tematy tuningu omegi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
526 odpowiedzi na ten temat

#221 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2012 - 23:25

Czysta ekonomia

Gdyby nie ta ekonomia, to niestety 95% userów tego forum zasilało by forumy corsy, clio i innych samochodzików o pojemności nie przekraczającej 1600 cm3 i ekonomicznych oponkach 165 :hmmm:

#222 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2012 - 23:52

Czysta ekonomia


plus wyższe koszty utrzymania i silnik dostaje po d*pie ale to taki mały minus.

dobra koniec ot :p

#223 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 listopada 2012 - 11:17

silnik dostaje po d*pie


po której d*pie??
Jesteś w stanie sensownie to wytłumaczyć??
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#224 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 listopada 2012 - 15:26

no wlasnie tez chce posluchac jak on po d*pie dostaje? :D

mowimy oczywiscie o sekwencji a nie gazy I II gen za komuny :)

#225 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 09 listopada 2012 - 21:19

Gaz to zło.
Ale jak to w życiu bywa trzeba wybrać mniejsze zło.
Oczywiście diesel też ma swoje zalety - auto w zimie po odpaleniu samo się ze śniegu otrzepuje... :D

#226 OFFLINE   mariush

mariush

    Było mineło...

  • 648 postów
  • Dołączył: 23-03-2009
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2012 - 21:39

ale corsa widzę że też na LPG śmiga. Ekonomia musi być, zwłaszcza że po nowym roku jeszcze stanieje.

A co do szybkich aut z LPG:

Dodany obrazek


te foto to chyba w Małdytach cyknięte :lol:

#227 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2012 - 22:06

po której d*pie
Jesteś w stanie sensownie to wytłumaczyć


Polecam przypomnieć sobie wcześniejsze posty w tym temacie. Nawet sam pisałeś :masakra:
Czeemu akurat ILKU na wyższym doładowaniu ma pb ... na pewno nie z miłości do tego paliwa :)

Ale jak to w życiu bywa trzeba wybrać mniejsze zło.

No właśnie :) a gadanie, że coś jest bez wad i nie powoduje szybszego zużywania się niektórych podzespołów ... jest śmieszne aale fanboje są wszędzie. Gaz i 1.9tdi jest debest :hihi:

koniec ot.

#228 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 09 listopada 2012 - 22:32

No właśnie :) a gadanie, że coś jest bez wad i nie powoduje szybszego zużywania się niektórych podzespołów ... jest śmieszne aale fanboje są wszędzie.

Nie wiem do czego pijesz z tym zużywaniem? Może napisz o jakie podzespoły chodzi.
Przy prawidłowej regulacji i precyzji dawkowania (a taką zapewnia instalacja na wtrysku) spalanie LPG nie różni się istotnie od spalania Pb. U mnie przy turbo jest właśnie problem dotyczący precyzji dozowania LPG do silnika z dużym doładowaniem. To jedyna przyczyna używania Pb przy wyższych obrotach w takich silnikach.
Alternatywą (którą zapewne użytkujesz) jest silnik diesla z układem common rail i sporym doładowaniem. Niestety ciśnienie wtrysku oraz stopień wysilenia tych silników powodują, że to właśnie one są narażone na przedwczesne zużycie podzespołów i bardzo kosztowne naprawy. Może przy dystrybutorze płacisz mniej, ale w dystansie wszystko oddasz i to z nawiązką ;)

#229 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2012 - 22:45

Alternatywą (którą zapewne użytkujesz) jest silnik diesla


teraz to przegiąłeś :o no na prawdę. Dawno nikt mi tak nie dokopał :dziura:

Nie wiem do czego pijesz

Niee, już do niczego. Gaz jest bez wad :pokoj:

Może przy dystrybutorze płacisz mniej, ale w dystansie wszystko oddasz i to z nawiązką

I to się tyczy obu stron :szpital:

#230 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 listopada 2012 - 01:51

Polecam przypomnieć sobie wcześniejsze posty w tym temacie. Nawet sam pisałeś
Czeemu akurat ILKU na wyższym doładowaniu ma pb ... na pewno nie z miłości do tego paliwa


co pisałem?? mam w domu trzy omegi... aktualnie wszystkie trzy zasilane LPG...
najstarsza ma instalkę IIgen na której zrobiła już ponad 50tyś a sama instalka ma ponad 100tyś i jeździ... co lepiej, jest to auto w które najmniej trzeba było inwestować...

Przy normalnym użytkowaniu śmie twierdzić, że LPG nie jest w stanie uszkodzić silnika...
Nowoczesne sekwencje mają tak rozbudowane sterownie wtryskami, że można je ustawić lepiej od PB...

nie ukrywam, że przy upalaniu zawsze przełączam na PB... ale jeżeli chodzi o przemieszczanie się po trasie LPG jest dla mnie bdb rozwiązaniem... i na pewno tańszym w naprawie od diesla...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#231 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 listopada 2012 - 10:36

dlaczego jeszcze duzo osob mowi ze lpg to zlo? bo skonczyli edukacje na instalacjach 2gen i podobnych. ze robia sie wycieki wypalaja zawory i inne usterki. Przy sekwencji (dobrej jakosci) oraz dobrym ustawieniu instalacji nie ma tego problemu.


nie bede sie rozpisywal. Proponuje rozłozyc silnik na czesci np od wózka widlowego ktory od poczatku swietnosci byl truty gazem. zobaczyc ile tam nagaru jest a ile w benzynowym silniku.

#232 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopada 2012 - 10:45

http://www.vialle.com.pl/lpfi.html ja śmigałem na czymś takim w toyocie, ciekawe jak Ilka saab by z tym współpracował

#233 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 10 listopada 2012 - 21:26

Pozwolę się wtrącić do tematu lpg-moja Omega ma przebieg 345 tys km, z czego 200 tys km na gazie instalka II gen zrobione przeze mnie i ostatnio sprawdzałem kompresję i wyszło po 12,5 na każdym garze, więc silnik jest w bdb kondycji mimo wieloletniej i wielokilometrowej jazdy na lpg, więc przyznaję rację Szopenowi-gaz strasznie niszczy silnik:dziura::masakra:

P.S. To była ironia jakby co:p

#234 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 listopada 2012 - 11:17

pytanie.

czy tą sonde podlacze pod ecumastera?
http://moto.allegro....2712470049.html

czy trzeba cały balagan jak innovate?

#235 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 11 listopada 2012 - 12:15

Ta sonda nie ma sterowania, więc niestety do ECUMaster'a się nie nadaje :(
Pozostaje Innovate albo np. Zeitronix.

#236 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 listopada 2012 - 12:26

uh ah drogi biznes. ale chyba zainwestuje, moze sie naucze stroic i bede niezalezny :D

#237 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 11 listopada 2012 - 12:34

Zeitronix zaczyna się od $249 + wysyłka + cło + VAT. I do Twoich potrzeb coś takiego IMHO spokojnie wystarczy.

#238 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 listopada 2012 - 12:35

innovate widzialem za 700zl to chyba taniej wychodzi

#239 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 11 listopada 2012 - 12:45

Czy Innovate za 700 ma jakikolwiek wyświetlacz?? :D A w Zeitronix'ie za $249 dostajesz wyświetlacz do wyboru lambda albo AFR :) No i Zeitronix nie wymaga kalibracji a Innovate tak.

#240 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 listopada 2012 - 14:13

http://www.vialle.com.pl/lpfi.html ja śmigałem na czymś takim w toyocie, ciekawe jak Ilka saab by z tym współpracował


Instalacja bardzo dobra, no i droga :)