Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z automatyczną skrzynią biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
370 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 września 2013 - 13:19

i z tego opisu wywodzisz swoje teorie? W skrzyni musiało by być z 5 litrĂłw oleju za dużo żeby wystąpił ten efekt, i wywalałoby olej przez odpowietrznik.
Dobra rada: nie brnij, nie masz racji, zła ilość wynikająca z nieodpowiedniej temperatury płynu to jakieś może dwie setki oleju, myślisz że skrzynia to w jakikolwiek sposĂłb odczuje? Ponadto automat w omedze to stara dobra konstrukcja ktĂłra ma naprawdę duże zakresy tolerancji, zresztą na forum jest mnĂłstwo przykładĂłw w ktĂłrych opisane są przypadki że ktoś dolał 3 litry płynu bo tyle brakowało, a skrzynia działała prawidłowo.


Domladnie znam historie gdy pewien
Gazownik podlaczył przewietrzanie skrzyni pod kolektor v6 pomyliło mu sie troszku motor wyssał w ciagu roku cały oil ze skrzyni az zaczała biedna szarpać z jego braku po dolaniu działa do dziś

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2

#142 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 14 września 2013 - 17:34

Domladnie znam historie gdy pewien
Gazownik podlaczył przewietrzanie skrzyni pod kolektor v6 pomyliło mu sie troszku motor wyssał w ciagu roku cały oil ze skrzyni az zaczała biedna szarpać z jego braku po dolaniu działa do dziś

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2


:o:o:o lepiej sie bawicie :D

#143 OFFLINE   opcoginia

opcoginia
  • 5 postów
  • Dołączył: 18-09-2013
  • Skąd: Wągrowiec

Napisany 28 września 2013 - 13:49

SIEMKA
Mam problema :) Omege mam 10 dni, 2.5TD Auytomat. Chodzi super fajnie- chodzila do dzis. przy zmianie z 2 na 3, lub 3 na 4 (nie wiem- ze stresu ciezko mi policzyc :( ) ............ nic ja jej gazu a ona nic obroty sie zwiekszaja a biegu i ciagu niema :( czytam, szukam i nic niewiem. Jak narazie to ten stan oleju mi przychodzi do glowy. Dodam tez ze nieszarpie przy zminach biegu. Niema trybu awaryjnego, zadne bledy i kontrolki sie nieswieca. Nie znam sie na automatach i troszeczke zaluje zakupu takiej wersji. Auto super mi sie podoba - POMOCY!! Moze juz opanowal ktos taki problem bez zmiany skrzni? PZDR

ps. czy to normalne ze spalanie w takim silniku wynosi 0,9 l na zimnym silniku; a jak sie rozgrzeje to schodzi do nawet 0,3 l na jalowym biegu oczywiscie.

#144 OFFLINE   chicken

chicken
  • 2 postów
  • Dołączył: 01-12-2012

Napisany 28 września 2013 - 14:02

Witam. mam podobny problem.... przy ruszaniu i w trakcie jazdy wszystko jest ok. ale jak np. jadąc po hamowaniu i wejściu w skręt dodaje gazu a tu luz i jak za dużo dodam to po chwili przełączy i szarpnie. jak nie dodam gazu i poczekam chwilkę i dodam gazu załapie tak jak by za późno przełączał biegi i podobnie jest jak dojeżdżam do świateł.Problem trochę dziwny bo trasie i w czasie jazdy po mieście śmiga jak ta lala. Ktoś coś wie na ten temat??

#145 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2013 - 15:04

ps. czy to normalne ze spalanie w takim silniku wynosi 0,9 l na zimnym silniku; a jak sie rozgrzeje to schodzi do nawet 0,3 l na jalowym biegu oczywiscie.

Nie jest normalne. Na cieplym bez obciążenia ma być 0.9. Nastawnik do regulacji.
Co do skrzyni to podpiac kompa i poszukac bledow elektrozaworów. No i poziom oleju sprawdz.

Witam. mam podobny problem.... przy ruszaniu i w trakcie jazdy wszystko jest ok. ale jak np. jadąc po hamowaniu i wejściu w skręt dodaje gazu a tu luz i jak za dużo dodam to po chwili przełączy i szarpnie. jak nie dodam gazu i poczekam chwilkę i dodam gazu załapie tak jak by za późno przełączał biegi i podobnie jest jak dojeżdżam do świateł.Problem trochę dziwny bo trasie i w czasie jazdy po mieście śmiga jak ta lala. Ktoś coś wie na ten temat

Poziom oleju do sprawdzenia na początek.

#146 OFFLINE   chicken

chicken
  • 2 postów
  • Dołączył: 01-12-2012

Napisany 28 września 2013 - 15:12

ok dzięki zajmę się tym i dam znać :)

#147 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 września 2013 - 15:30

Witam. mam podobny problem.... przy ruszaniu i w trakcie jazdy wszystko jest ok. ale jak np. jadąc po hamowaniu i wejściu w skręt dodaje gazu a tu luz i jak za dużo dodam to po chwili przełączy i szarpnie. jak nie dodam gazu i poczekam chwilkę i dodam gazu załapie tak jak by za późno przełączał biegi i podobnie jest jak dojeżdżam do świateł.Problem trochę dziwny bo trasie i w czasie jazdy po mieście śmiga jak ta lala. Ktoś coś wie na ten temat??


Poziom oleju to wygląda.

SIEMKA
Mam problema :) Omege mam 10 dni, 2.5TD Auytomat. Chodzi super fajnie- chodzila do dzis. przy zmianie z 2 na 3, lub 3 na 4 (nie wiem- ze stresu ciezko mi policzyc :( ) ............ nic ja jej gazu a ona nic obroty sie zwiekszaja a biegu i ciagu niema :( czytam, szukam i nic niewiem. Jak narazie to ten stan oleju mi przychodzi do glowy. Dodam tez ze nieszarpie przy zminach biegu. Niema trybu awaryjnego, zadne bledy i kontrolki sie nieswieca. Nie znam sie na automatach i troszeczke zaluje zakupu takiej wersji. Auto super mi sie podoba - POMOCY!! Moze juz opanowal ktos taki problem bez zmiany skrzni? PZDR

ps. czy to normalne ze spalanie w takim silniku wynosi 0,9 l na zimnym silniku; a jak sie rozgrzeje to schodzi do nawet 0,3 l na jalowym biegu oczywiscie.


Czy tryb zimowy działa?
Wciśnij śnieżkę i zobacz czy rusza ciężko(zwróć uwagę czy zapali się lampka pod nią). Odpisz i wtedy coś można wywnioskować. Zblokuj ręcznie do 3 2 1 i zobacz które biegi są a które nie.

#148 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 28 września 2013 - 15:48

U mnie były podobne objawy jak u Was z tym hamowaniem itd.
Na początku nie pokazywalo błędu,po jakimś czasie zaczęło.
Skończyło się na wymianie tarczek na biegach,bo ślizgały się pomiędzy 2-3 biegiem.
>>Wir Leben Autos<<

#149 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 września 2013 - 16:19

U mnie były podobne objawy jak u Was z tym hamowaniem itd.
Na początku nie pokazywalo błędu,po jakimś czasie zaczęło.
Skończyło się na wymianie tarczek na biegach,bo ślizgały się pomiędzy 2-3 biegiem.


drogi taki zabieg ?

#150 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 28 września 2013 - 16:23

Jak już wymieniać tarczki to na wszystkich biegach,zestaw naprawczy w serwisie 800 pln + robota.
>>Wir Leben Autos<<

#151 OFFLINE   opcoginia

opcoginia
  • 5 postów
  • Dołączył: 18-09-2013
  • Skąd: Wągrowiec

Napisany 29 września 2013 - 09:20

Czy tryb zimowy działa?
Wciśnij śnieżkę i zobacz czy rusza ciężko(zwróć uwagę czy zapali się lampka pod nią). Odpisz i wtedy coś można wywnioskować. Zblokuj ręcznie do 3 2 1 i zobacz które biegi są a które nie.


snieżka dziala - kontrolka swieci niepali laczkow na piachu, 1 2 3 biegi dzialaja

niedobre objawy tak jak pisalem wlacza luz przy zmianie biegu przy 50km/h

Nie jest normalne. Na cieplym bez obciążenia ma być 0.9. Nastawnik do regulacji.
Co do skrzyni to podpiac kompa i poszukac bledow elektrozaworów. No i poziom oleju sprawdz.


odnosnie tego nastawnika- elektryk to opanuje czy zabieg regulacji to bardziej skomplikowana sprawa?? bo jak jade okolo 90-100 km na tempomacie to auto- komputer pokazuje ze spala 4 do 6 l/100km. to tez podejzana sprawa jak na taki silnik- pali co jakas beznadziejna fiesta 1.4. czy cale to spalanie tez da rade jakos zkalibrowac zeby pokazywal w miare rzeczywiste spalania?


jeszcze jedno- jak sie nazywa fachowo zawor 2-3 biegu, bo niemoge poszukac a chcialem zobaczyc jak to cenowo wyglada

#152 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 września 2013 - 14:32

snieżka dziala - kontrolka swieci niepali laczkow na piachu, 1 2 3 biegi dzialaja

niedobre objawy tak jak pisalem wlacza luz przy zmianie biegu przy 50km/h



odnosnie tego nastawnika- elektryk to opanuje czy zabieg regulacji to bardziej skomplikowana sprawa?? bo jak jade okolo 90-100 km na tempomacie to auto- komputer pokazuje ze spala 4 do 6 l/100km. to tez podejzana sprawa jak na taki silnik- pali co jakas beznadziejna fiesta 1.4. czy cale to spalanie tez da rade jakos zkalibrowac zeby pokazywal w miare rzeczywiste spalania?


jeszcze jedno- jak sie nazywa fachowo zawor 2-3 biegu, bo niemoge poszukac a chcialem zobaczyc jak to cenowo wyglada


zawór 2-3 biegu fachowo nazywa się "zawór 2-3 biegu".

Co do spalania - jeśli chcesz żeby komp wskazywał 9-10 l/100 km przy 90 km/h to musisz zmienić silnik na 3,2 benzyna :p

#153 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 września 2013 - 14:56

jeszcze jedno- jak sie nazywa fachowo zawor 2-3 biegu, bo niemoge poszukac a chcialem zobaczyc jak to cenowo wyglada

http://www.samko.pl/...789fb83ef4d619d

#154 OFFLINE   opcoginia

opcoginia
  • 5 postów
  • Dołączył: 18-09-2013
  • Skąd: Wągrowiec

Napisany 29 września 2013 - 16:24

zawór 2-3 biegu fachowo nazywa się "zawór 2-3 biegu".

Co do spalania - jeśli chcesz żeby komp wskazywał 9-10 l/100 km przy 90 km/h to musisz zmienić silnik na 3,2 benzyna :p


heh chcialbym 3,2 ale z ropniakiem mi wygodniej :)
chodzi mi o to ze komp pokazuje 7 l/100km sredniego spalania a w rzeczywistosci jest ponad 12- i dlatego pytam czy to sie da jakos poprawic.

http://www.samko.pl/...789fb83ef4d619d


dzieki za linka, swoja drogo myslalem ze ta "zabawka" bedzie tansza a tu prawie 300zl :o

tam jest jeszcze oznaczenie:
"Ten produkt występuje w kategoriach:
- 4L30E"

to jest wlasnie dobre do 2,5 TD
to jest oznaczenie skrzyczni czy jak??
pozdrawiam

#155 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 września 2013 - 16:37

Rozgrzej auto do 90 stopni, pokraz po miescie na 1 2 3 na skrzyni, wjedz na kanal, podnosnik, skrzyne rozgrzana poznasz po tym ze duza miska bedzie Cie parzyc, odkrec imbusem 6 korek przelewowy/wlewowy po lewej stronie na bocznej scianie skrzyni, jezeli ani kropla nie wyleci to dolej dextron 3/4, jezeli wyleci to pozwol wyleciec az przestanie ciurkiem leciec az do kapania, ale jestem pewien ze nic nie poleci i bedziesz slyszal syczenie same otworu. Najprostrza porada dot Twojego problemu i od tego sie zaczyna jakakolwiek prace przy skrzyni.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#156 OFFLINE   opcoginia

opcoginia
  • 5 postów
  • Dołączył: 18-09-2013
  • Skąd: Wągrowiec

Napisany 29 września 2013 - 16:42

Rozgrzej auto do 90 stopni, pokraz po miescie na 1 2 3 na skrzyni, wjedz na kanal, podnosnik, skrzyne rozgrzana poznasz po tym ze duza miska bedzie Cie parzyc, odkrec imbusem 6 korek przelewowy/wlewowy po lewej stronie na bocznej scianie skrzyni, jezeli ani kropla nie wyleci to dolej dextron 3/4, jezeli wyleci to pozwol wyleciec az przestanie ciurkiem leciec az do kapania, ale jestem pewien ze nic nie poleci i bedziesz slyszal syczenie same otworu. Najprostrza porada dot Twojego problemu i od tego sie zaczyna jakakolwiek prace przy skrzyni.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2


Wkoncu jakis konkret :) dzieki jeszcze jakbys mogl napisac ile tego oleju dolac?? bo rozumiem ze zadnej miarki niema czyli lac ile wejdzie tzn az sie bedzie wylewac z wlewu tak?

#157 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 września 2013 - 16:56

Wkoncu jakis konkret :) dzieki jeszcze jakbys mogl napisac ile tego oleju dolac?? bo rozumiem ze zadnej miarki niema czyli lac ile wejdzie tzn az sie bedzie wylewac z wlewu tak?


Wyzej tez Ci chlopacy o tym pisali abys sprawdzil stan oleju a ja go po prostu Ci na tacy podalem.

Stan oleju jest zachowany wtedy gdy sie nie wylewa (nie mowimy o kapaniu kilku kropel) ani nie syczy i prosi WLEJ MI WIECEJ. ;) najlepiej kup sobie strzykawke setke i ogarnij wezyk na to. Banki tam niestety nie przechylisz. Jak bedziesz wlewal po setce to bedziesz wiedzial ile brakowalo dokladnie. Ja u siebie zrobilem dokladnie dopasowany wezyk do otworu w skrzyni wkladam go w banke i zaciaga sobie tyle ile chce a pozniej troche zlewam do takiego kapania wlasnie.

Pozniej po dolewce, wsiadasz w samochod i majtasz lewarkie, d p n r 1 3 2 d p r n w roznych kolejnosciach aby skrzynia dobrze sie napompowala. Schodzisz w kanal i odkrecasz ponownie korek, jak syczy dolewamy, jak leci to zlewamy. Uzyj grubych rekawiczek bo olej bedzie goracy.

Jedziesz na miasto zakrecic rogala z 5 km i wracasz znow na kanal. Odkrecasz i sprawdzasz stan.


Aha, wspomne ale mysle ze nie musze, ale na wszelki wielki. Stan oleju sprawdza sie na wlaczonym aucie z wybierakiem w pozycji p lub n.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#158 OFFLINE   opcoginia

opcoginia
  • 5 postów
  • Dołączył: 18-09-2013
  • Skąd: Wągrowiec

Napisany 29 września 2013 - 17:06

Wyzej tez Ci chlopacy o tym pisali abys sprawdzil stan oleju a ja go po prostu Ci na tacy podalem.

Stan oleju jest zachowany wtedy gdy sie nie wylewa (nie mowimy o kapaniu kilku kropel) ani nie syczy i prosi WLEJ MI WIECEJ. ;) najlepiej kup sobie strzykawke setke i ogarnij wezyk na to. Banki tam niestety nie przechylisz. Jak bedziesz wlewal po setce to bedziesz wiedzial ile brakowalo dokladnie. Ja u siebie zrobilem dokladnie dopasowany wezyk do otworu w skrzyni wkladam go w banke i zaciaga sobie tyle ile chce a pozniej troche zlewam do takiego kapania wlasnie.

Pozniej po dolewce, wsiadasz w samochod i majtasz lewarkie, d p n r 1 3 2 d p r n w roznych kolejnosciach aby skrzynia dobrze sie napompowala. Schodzisz w kanal i odkrecasz ponownie korek, jak syczy dolewamy, jak leci to zlewamy. Uzyj grubych rekawiczek bo olej bedzie goracy.

Jedziesz na miasto zakrecic rogala z 5 km i wracasz znow na kanal. Odkrecasz i sprawdzasz stan.


Aha, wspomne ale mysle ze nie musze, ale na wszelki wielki. Stan oleju sprawdza sie na wlaczonym aucie z wybierakiem w pozycji p lub n.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

o ja teraz to jest na tacy dopiero :p
i niewiedzialem ze silnik musi byc wlaczony :)
wielkie dzieki
teraz czekam na troche wolnego czasu i do dziela!!
dzieki jeszcze raz!!!
mam nadzieje ze na tym sie skonczy jesli nie to zabawa z zaworkiem mnie czeka :(

#159 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 września 2013 - 17:13

o ja teraz to jest na tacy dopiero :p
i niewiedzialem ze silnik musi byc wlaczony :)
wielkie dzieki
teraz czekam na troche wolnego czasu i do dziela!!
dzieki jeszcze raz!!!
mam nadzieje ze na tym sie skonczy jesli nie to zabawa z zaworkiem mnie czeka :(


Szybciej bym kupil druga skrzynie z auta ktore jest na chodzie aby sprawdzic jak lata, a stara zostawil na czesci na zapas dla siebie. Nie ma sie co oszukiwac, ten automat jest juz wiekowy i wkladanie w niego kase 600 zl za elektrozawor 2 i 3 biegu to troche nietakt ze wzgledu ze skrzynie mozna kupic za 500 i od razu nowy olej z filtrem 150. Ceny sa podawane na oko.


Podejrzewam, ze dolewka oleju rozwiaze Twoj problem. Takie podstawowe czynnosci masz w dziale na forum sam naprawiam dot przekladni automatycznych wystarczy poszukac. Kropka w kropke opisane, ba nawet foty sa. Modl sie aby Twoj korek lekko sie odkrecil. W przeciwnym razie czeka Cie zwalenie michy i dorabianie nowego korka ;) wiem strasze Cie, ale zeby bylo fajniej to dla przykladi Ci powiem, ze u siebie mialem mosiezny korek, ktory nie dal sie odkrecic ;) teraz trafil oryginal na imbus 6.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#160 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 września 2013 - 17:14

dolej dextron 3/4


3/4?
Raczej 3 lub 6

Wyzej tez Ci chlopacy o tym pisali abys sprawdzil stan oleju a ja go po prostu Ci na tacy podalem.

Stan oleju jest zachowany wtedy gdy sie nie wylewa (nie mowimy o kapaniu kilku kropel) ani nie syczy i prosi WLEJ MI WIECEJ. ;) najlepiej kup sobie strzykawke setke i ogarnij wezyk na to. Banki tam niestety nie przechylisz. Jak bedziesz wlewal po setce to bedziesz wiedzial ile brakowalo dokladnie. Ja u siebie zrobilem dokladnie dopasowany wezyk do otworu w skrzyni wkladam go w banke i zaciaga sobie tyle ile chce a pozniej troche zlewam do takiego kapania wlasnie.

Pozniej po dolewce, wsiadasz w samochod i majtasz lewarkie, d p n r 1 3 2 d p r n w roznych kolejnosciach aby skrzynia dobrze sie napompowala. Schodzisz w kanal i odkrecasz ponownie korek, jak syczy dolewamy, jak leci to zlewamy. Uzyj grubych rekawiczek bo olej bedzie goracy.

Jedziesz na miasto zakrecic rogala z 5 km i wracasz znow na kanal. Odkrecasz i sprawdzasz stan.


Aha, wspomne ale mysle ze nie musze, ale na wszelki wielki. Stan oleju sprawdza sie na wlaczonym aucie z wybierakiem w pozycji p lub n.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2



Nie przesadzasz z takim bawieniem się? To nie prom kosmiczny;/
Na zapalonym silniku ma być stan w korku i tyle, a czy będzie setkę w te czy we wte nie ma znaczenia.