

Raschey Omega C 2,5 DTI ponad 200KM,ponad 430NM
#21
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 12:19
#22
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 12:39
Z drugiej strony tak sie zastanawiam i pewnie bym swojego zczipowal ale tylko ze wzgledu na mniejsze spalanie bo na to klade glowny nacisk w eksploatacji samochodu.
A jak przyjdzie mi ochota na szpanowanie i pokazywanie co to ja nie potrafie na drodze to kupie sobie "bolida" :mrgreen:
Nie kumam czemu robicie z limuzyny wyscigowke :shock:

#23
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 12:49
Kazdy facet ma jaja i kazdy chce byc lepszy od drugiego dlatego im wiecej kuni tym lepiej.
Z drugiej strony tak sie zastanawiam i pewnie bym swojego zczipowal ale tylko ze wzgledu na mniejsze spalanie bo na to klade glowny nacisk w eksploatacji samochodu.
A jak przyjdzie mi ochota na szpanowanie i pokazywanie co to ja nie potrafie na drodze to kupie sobie "bolida" :mrgreen:
Nie kumam czemu robicie z limuzyny wyscigowke :shock:
Oho...
Jezdzilem tym 2.0DTH czy tez 2.0DDTI w Vectrze 3 lata i po przesiade na 2.5 DTI kumam juz czemu ludzie robia z "limuzyny wyścigówke" :tere-fere:
I choc nie jestem mega ścigantem to nizsze spalanie i troche wieksza moc z tego silnika to sa to rzeczy wrecz porzadane.
Co by nie pisac kolejnego nie na temat postu dodam tu ,że nie uważam ,że 2.0 jest "wyjatkowo słaby".
Powiem ze jest jak na furę o masie blisko 1.8t jest dosc mulowaty. To jest moje zdanie. Vectra C (mialem z salonu wiec bez "grypki) ,osiagi ma takie jak nubira 1.6(tez jezdzilem od nowosci) -sa zadowalajace,ale dla mnie roznica miedzy 2.0 a 2.5DTIi jest wyraznie dostrzegalna. Zwlaszcza to czuc przy wyprzedzaniu.BEZPIECZNIEJ o wiele.
Nie oto jednak chodzi w tym temacie.
#24
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 12:59
Byc moze w Twoje vektrze silniczek zlapal jakos "grypke" i dlatego uwazasz ze ta jednostka jest wyjatkowo slaba :tere-fere:

#25
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 13:10
http://forum.omegakl...read.php?t=5023 CHIPTUNING - Testy
http://forum.omegakl...read.php?t=4387 Chip tuning MV6 na Allegro
http://forum.omegakl...read.php?t=2081 CHIP DO 2,5 TD
http://forum.omegakl...read.php?t=1663 Chip tuning
http://forum.omegakl...read.php?t=4862 chwalę się

http://forum.omegakl...read.php?t=1424 Wiecej koni w omie 2.5 td
#26
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 13:34
Robiąc to liczyłem się z tym że coś może paść.Właśnie zazwyczaj dziej się to drugiego dnia,albo nie można auta zapalić albo co innego.
U mnie akurat co innego.Co będe wiedział pewnie w Pn.Silnik jest tak wytrzymały jak jego najsłabsza część.Widocznie to co się teraz zepsuło było już na wykończeniu i pewnie za kilka tysięcy i tak by nawaliło.Podkręcenie silnika po prostu przyspieszyło ten proces.No cóż tak jak napisałem byłem tego świadomy.
Ktoś tu pisał o sprzedawaniu MV6i kupowaniu DTI.Bzdura,DTI nie będzie nigdy jak MV6,a MV6 jak DTI bo to są różne silniki i inaczej się nimi jeździ.Jak ktoś się chce ścigać i to koniecznie Omegą to kupuje wtedy MV6 i ją pałuje.DTI się do tego nienadaje,pisałem wczęśniej,służy do komfortowego przemieszczania się z punku A do B i do tego potrafi dostarczyć trochę przyjemności z jazdy.
W serii tak samo może coś polecieć no ale to tylko samochód.Kwestia jest taka że ja przez program przyspieszyłem ten proces.
Jeśli o mnie chodzi to nie żałuje tego programu ani trochę bo jest bezpieczny a auto zapitala nieziemsko.
Mam nadzieje że naprawa to nie będzie nic poważnego.
Ps.Przesiadłem się na Golfa II i jest trochę "dziwnie" :neutral:
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#27
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 15:32
droset, ale w BMW jest trochę inny osprzęt.
Artur ale konretnie co, bo turbina i skrzynia są te same co w becie, więc co oprócz softu może ograniczać moc, o jakim osprzęcie piszesz?
#28
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 17:44
Jak robiłem swoje auto Marek mówił że jest to samo.Mówił że robił 525d z takim silnikiem i różnią się jedynie softem.W tym BMW zrobili 220KM ale tamto auto miało przejechane 80kkm a moje ma 210kkm więc postanowiliśmy że nie będziemy szaleć i bezpiecznie zrobimy 200KM.Jak widać coś musiało paść i padło by pewnie tak somo szybko przy 180KM.Tylko według mnie jak już robić to od 200KM w górę,zależy jaki kto ma przebieg i jak auto trzyma serię.Moje w serii miało równo 150KM.Więc tym bardziej się dziwię że coś poadło.Cóż widocznie tak musiało być.droset, ale w BMW jest trochę inny osprzęt.
Artur ale konretnie co, bo turbina i skrzynia są te same co w becie, więc co oprócz softu może ograniczać moc, o jakim osprzęcie piszesz?
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#29
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 18:20
Nie wiem czy jest to wymierne, ale założenie jest takie,że tuningowane auto wcześniej bylo prawidłowo użytkowane i wszelkie czynności obsługi, także były wykonywane należycie.
Trudno przewidziec jaką historię auto rashey-a ma naprawdę w związku z tym zawsze MOŻE coś strzelic.
#30
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 19:01
Jakiś czas temu słyszałem w TV taką teze (z ust jakiegoś niemieckiego tunera), a potem gdzieś przeczytałem na necie ,że pawidłowo wykonany chip-tuning skraca żywotnoś silnika o ok 1000km na 100 000km przebiegu.
Nie wiem czy jest to wymierne, ale założenie jest takie,że tuningowane auto wcześniej bylo prawidłowo użytkowane i wszelkie czynności obsługi, także były wykonywane należycie.
Trudno przewidziec jaką historię auto rashey-a ma naprawdę w związku z tym zawsze może coś strzelic.
Nic mu nie strzeli, nie ma co przesadzac

#31
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 19:42
Silnik jest tak wytrzymały jak jego najsłabsza część.Widocznie to co się teraz zepsuło było już na wykończeniu i pewnie za kilka tysięcy i tak by nawaliło..
Jedną część wyeliminowałeś i mam nadzieję, że następnej (-ych) nie będzie. Niekoniecznie mogło być tak, że
Jest on obliczony na 150KM i lekki zapas i jak wcześniej pisałem 200KM to o 1/3 więcej.Podkręcenie silnika po prostu przyspieszyło ten proces.No cóż tak jak napisałem byłem tego świadomy.
droset, jestem/byłem przekonany, że turbina różni się szczegółami, a silnik trwałością użytych materiałów (tłoki i pierścienie oraz głowica) - może to tylko plotki konkurencji Opla.
#32
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 20:10
droset, jestem/byłem przekonany, że turbina różni się szczegółami, a silnik trwałością użytych materiałów (tłoki i pierścienie oraz głowica) - może to tylko plotki konkurencji Opla.
Artur i tu się mylisz bo:
1) turbina jest taka sama (Gareta) - wiem bo taką kupowałem i sprawdzałem to w serwisie Gareta, ten sam model, to samo oznaczenie katalogowe.
2) tłoki również identyko - wiem bo trzymając tłok z mojego silnika gość wymontował identyczny z silnika bety i oznaczenia na tłokach również identyczne
3) pierścienie jak kupowałem w cer motor to człowiek je zamawiał z katalogu dla bmw
4) kilka pierdół jak uszczelmiacze zaworów, szpilki do głowicy kupowałem w ASO BMW.
5) jak np. pojedziesz kupić wtryskiwacz do ASO Opla to dostaniesz w pudełku na którym bezczelnie nalepką GM jest zaklejone logo BMW - wtryski są bosha.
itd.
Artur, jeżeli to cię nie przekonuje że jest to w 100% silnik BMW no to już nie wiem

Jedyna kwestia co do osprzętu, który może mieć wpływ na moc to intercooler. Tego nie sprawdzałem ale podejrzewam że to już jest oplowskie (taki mały wypierdek)
#33
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 21:04

Oby Auta jeździły, a Nas kłopoty omijały... :drink:
#34
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 23:48

2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#35
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 23:52
Z rachunku prawdopodobieństwa wynika że teraz możecie chłopaki spokojnie robić swoje DTI bo ja trafiłem ten "szczęśliwy numerek"
dzięki za poświęcenie ale już więcej tego nie rób tylko napraw auto, śmigaj nim i zdawaj relacje

#36
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2007 - 16:02

Jest to jakaś rurka od EGR :roll:
EDIT:
Tak wygląda po naprawie:

Myślałem że musi być nowe ale jest pospawane i tak zostaje.Po rozmowie z kilkoma osobami w tym z Markiem S. doszedłem do wniosku że nie ma sensu tego wymieniać i floty marnować.
Marek poleca olej do mojego autko Mobil 1 Rally Formula 5W-50,co myślicie :idea:
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#37
OFFLINE
#38
OFFLINE
#39
OFFLINE
#40
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2007 - 13:36
Bo na moje to z takim momentem Mv6 nie podskoczy.