

Raschey Omega C 2,5 DTI ponad 200KM,ponad 430NM
#41
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2007 - 15:36
Trzeba było brać MV6 i radować się z jazdy a, a nie pchać kasę w DTi i pakować Qpe dodatkowych mocy by latał jak MV6....
Ja kupując Mondeo 2.0 nastawiłem się na moc ( 130 KM ) i powiem że do wariacji starczy....
Omega jest ciężkim autem i jak bym brał do zabawy to inwestowałbym w 3.0 lub 3.2
No cóż..... życzę bezawaryjnej jazdy tą swoją super hyper Omegą....... :driver:
#42
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2007 - 16:36
Raschey dziwisz mnie normalnie :shock: Po jaką cholerę brałeś diesla????
Trzeba było brać MV6 i radować się z jazdy a, a nie pchać kasę w DTi i pakować Qpe dodatkowych mocy by latał jak MV6....
Ja kupując Mondeo 2.0 nastawiłem się na moc ( 130 KM ) i powiem że do wariacji starczy....
Omega jest ciężkim autem i jak bym brał do zabawy to inwestowałbym w 3.0 lub 3.2
No cóż..... życzę bezawaryjnej jazdy tą swoją super hyper Omegą....... :driver:
jedros bez urazy ale ty chyba nie wiesz o czym piszesz. Konie mechaniczne to nie wszystko. porownaj sobie moment obrotowy i zareczam ci ze zadna MV6 nie podskoczy to takiego klekota
#43
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2007 - 18:56
A jak kolega dodał, ze brał Mondeo 'dla mocy' i pochwalił sie 130KM .. to nie ma sensu podejmować dyskusji.
#44
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2007 - 20:23
best - zawsze znajdzie sie ktoś kto będzie chciał coś udowadniać.
A jak kolega dodał, ze brał Mondeo 'dla mocy' i pochwalił sie 130KM .. to nie ma sensu podejmować dyskusji.
takie 130 KM to ja lekko zdlubanym sejem robilem :mrgreen:
#45
OFFLINE
Napisany 16 września 2007 - 02:28
Od modyfikacji w Lipcu (05-07-2007) zrobiłem już ponad 6 tyś. km.
Co najważniejze skończyły się problemy z rurką od EGR-a.Jak ją ostatnio zaspawaliśmy MigoMagiem tak do tej pory jest spokój.Zrobiłem to w połowie Lipca i narazie jest dobrze.Nie wiem co prawda dlaczego teraz jest dobrze a wcześniej się paprało no ale najważniejsze że jest okey

W tym czasie byłem na wyjeździe wakacyjnym w Międzyzdrojach,później Niemcy.Auta nie oszczędzałem i narazie wszystko jest idealnie.
Po autostradzie leciałem z tempomatem ustawionym na 210km/h,reszte trasy ile się dało bez zbędnego ryzyka.
Fantastycznie jeździ się takie trasy tym autem.Jest duże i ciężkie a co za tym idzie komfortowe a zbiera się elegancko więc jeździ się super.
Jedyne minusy wyjazdu to:
:sad: odbity lakier na drzwiach tylnich prawych (ktoś wysiadał na parkingu z innego auto i sobie drzwi otworzył...,oczywiście nie wiem kto ani kiedy)
:sad: przednia maska (i lusterka też) poodbijana jak by od jakiś małych kamyczków,jak by takie większe ziarka piasku,choć nie wiem jak to się mogło stać (takie małe dziurki w lakierze)
:sad: knak na przedniej szybie,na szczęście w nie przeszkadzającym miejscu (przy 180 km/h coś hukło i już)
Niestety widocznie tak musiało być

Teraz trochę o spalaniu

Jadąc z Łowicza do Łodzi za teściem (Astra LPG) trasą z prędkością około 80-90km/h,czasami wyprzedzając spaliła mi na odcinku (według kompa) 42km 6,3l/100 przy prędkości 67km/h.Byłem w wielkim szoku że to auto jest w stanie tak mało spalić :shock:
Po mieście, przy trasie głownie z domu do pracy 8km i z powrotem 8km,w Łódzkich korkach, komp pokazuje spalanie 11l/100km po przejechaniu 1860km, przędkość 39km/h.
Mam gdzieś fotki kompa w telefonie tylko narazie kabel zgubiłem

Dodam że nie oszczędzam auto i kiedy ma ochotę i trochę miejsca dociskam.A ochotę mam ciągle bo wgniatanie w fotel silnie uzależnia

Jakoś na dniach wybieram się do Marka żeby sprawdzić czy auto trzyma cały czas swoją moc i czy nic nie uciekło

Co ciekawe mam wrażenie że auto teraz jakoś trochę słabiej się zbiera więc tym chętniej zweryfikuję prawdę na hamowni.
Istnieje jeszcze teoria że się już przyzwyczaiłem do takiej mocy i nie ma tego szoku który był na początku.
Co do wyścigów z MV6 to nie próbowałem,a powiem że ciekawy jestem jaki był by rezultat.Na razie nie było chętnego,choć koło paru MV6 na skrzyżowaniu już stałem.
Oczywiście najbardziej interesuje mnie porównanie do MV6 Kombi w automacie.
Tak w ramach relaksu dziś startowałem z niebieskim Lancerem EVO VII

Chciałem popatrzeć jakie to ma odejście.Oj ma,niesamowite.Jak u mnie gniecie w fotel to boję się pomyśleć co było u niego skoro mi w tempie ekspresowym odjechał.
Z rywali z podobnej choć półki ruszałem za nowym Leonem FR,którego wcześniej podpuściłem i nie dał rady odjechać,a widać że chciał bo widziałem po siadającym nadwoziu jak zmienia biegi.
Oczywiście nie licze wszystkich firmowych Passatów,Mondeo i Octavi

Więcej od Lipca nic nie próbowałem bo jak już pisałem nie kupowałem tego auta do ścigania się tylko do komfortowego przemieszczania się :razz:
W ramach ciekawostki powiem że mam już kolejną Omegę w domciu.Tatko trochę trafem po znajomości odkupił Omkę 2.0 16V+LPG kombi w manualu 98 rocznik jak się nie mylę.
Oj jest różnica jak jeździ w porównaniu do mojej,oj jest ...

Pozdrawiam.
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#46
OFFLINE
Napisany 22 września 2007 - 14:21
Mały update żebyście mogli zobaczyć jak auto przyspiesza.Na kompie to strasznie niemrawo wygląda,odczucia real są zupełnie inne :bigok:
Jak załważycie przyspiesza różnie,zależy jak się uda wystartować i jaka jest akurat nawierzchnia:
0-120km/h
0-130km/h
0-140km/h
0-150km/h
0-170km/h
Tak się przedstawia spalanie:


A oto nowy nabytek 2.0 16V LPG:

2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#47
OFFLINE
Napisany 22 września 2007 - 17:19
#48
OFFLINE
Napisany 22 września 2007 - 17:36

#49
OFFLINE
Napisany 22 września 2007 - 18:17
#50
OFFLINE
Napisany 22 września 2007 - 18:48
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic
#51
OFFLINE
Napisany 22 września 2007 - 19:05
Tak, w 2,5 DTI jest 5-cio biegowy, porządny automat, taki sam jak w BMW E39.czegoś nie kumam - to jest automat 5-cio biegowy???
#52
OFFLINE
Napisany 22 września 2007 - 19:17

#53
OFFLINE
Napisany 22 września 2007 - 20:49

Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic
#54
OFFLINE
Napisany 22 września 2007 - 22:16
czemu tak malo jest 2.5 DTI w manualu? :roll: na allegro dominuja, co jakas widze na jakims parkingu to tez przewaznie automat
Tez sie swojego czasu zastanawialem... Rzedczywiście trudno jest dorwać takie auto w fajnym stanie. Mi to zajęło prawie 6 miesiecy...
Myśle że jest to spowodowane tym ze 1.automat w tym modelu jest na prawde dobry (choć sam w to nie wierzyłem), 2.Do tego silnika automacik dobrze pasuje i wydaje mi się że producent nastawił sie bardziej na klientów szukajacych aut z taka wlasnie przekladnia.
Pozatym Omka z tym silnikiem i manualem jest TAK ZAJEFAJNA ze nie dziwie sie ze takich aut w dobrym stanie własciciele wcale nie chca sprzedawac...
,ale watek nie otym jest.
Raschey auto rzeczywiscie ładnie się zbiera, widze to szczególnie po 120km/h . No i wrazenie robi przyspiecha do 60km/h potem impet troche spada- ot skrzynia tak jest zestrojona. ale 9s do 100km/h to i tak lepiej o 1.50s niz seria.
#55
OFFLINE
Napisany 23 września 2007 - 02:38
Automat jest oczywiście 5-cio biegowy,do tego na 4 biegu jakiś półbiego przełącza co można na filmikach zaobserwować w okolicach 120km/h :idea:
Jak zapewne załważyliście pierwszy filmik,w którym jest najlepsze przyspieszenie do 100km/h, była wyłączona kontrola trakcji i start był z obrotów a wiadomo tak się nie robi.Można zejśc poniżej 8s do 100km/h spokojnie tylko trzeba dobrze wystartować.Wiąże się to jednak ze startem do jakich ten automat nie jest przeznaczony.Filmik pokazuje moją pierwszą próbę takiego startu,kiedy mi koła zaczeły mielić.
Spróbowałem jeszcze z dwa, trzy razy,udało się bez problemów, więc mam satysfakcję z czasu poniżej 8s do 100km/h

Ruszając normalnie dla automatu, bez zbędnych kombinacji, ma +/- 9s do 100km/h i to mi wystarcza do spokojnego przemieszczania się, a w tym celu kupiłem to auto a nie na wyścigi :driver: Zresztą większość aut i tak nie podskoczy

Generalnie zadowolony jestem bardzo z elastyki silnika i z tego że nie mam problemów z wyprzedzeniem kilku tirów na raz tylko wciskam pedał i odjazd

Co do skrzyni manualnej to napewno autem jest lepiej szybko ruszyć ale na dzień dzisiejszy nie zamieniłbym się na manual,tym bardziej że auto i tak nigdy wyścigówką nie będzie a automat to komfort wręcz bajka.Mam dobre porównanie bo teraz akurat śmigam manualem i trochę mnie "męczy" to ciągłe wajchowanie.Jak to się człowiek szybko przyzwyczaja do lepszego :mrgreen:
Silnik jest tak dobrze zgrany z tą skrzynią że nie mam żadnych uwag,mógł by tylko szybciej reagować ale i na to jest sposób,kwestia przyzwyczajenia.
Chciał bym napisac w tym miejscu o jeszcze jednej ważnej rzeczy która wyszła podczas użytkowania.Bardzo dobrym,wręcz niezbędnym przy takiej mocy i momencie,rozwiązaniem jest system ESP.Szczególnie jak jest ślizgo np. podczas deszczu po prostu nie sposób się upilnować i tutaj ESP zdecydowanie rauje nas przed opresją.Aż się boję co to będzie zimą ... :evil:
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i apeluje do posiadaczy 2,5 DTI aby zrobili sobie program bo wrażenia są takie :twisted: :twisted: :twisted:
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#56
OFFLINE
Napisany 23 września 2007 - 19:16
#57
OFFLINE
Napisany 23 września 2007 - 20:29
Na pierwszym filmiku do 40km/h to jak pocisk wystartowales :shock: :mrgreen:
bo to bylo mielenie kolami

na mokrym trawniku na wstecznym kiedys w 2-3s mialem 80km/h na liczniku :diable:
no i kumpel (jego dzialka) chcial mnie potem zabic

#58
OFFLINE
Napisany 08 października 2007 - 23:17
