Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dziwne "cykanie" silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   dstaff

dstaff
  • 139 postów
  • Dołączył: 24-11-2006
  • Skąd: Sztutowo

Napisany 29 czerwca 2007 - 15:34

moja naprawa byla z 3 miechy temu oczywiscie jezeli ktos moze sobie na to pozwolic to polecalbym kupic noweczke kolektor ja dzis ogladalem swoj bo wlasnie skladaja moja ome jest bez zmian nadal pekniety:) ale nic nie slychac

co do spawania masz racje szkoda ze nie ma zamiennikow
  • [you:5c6bb13344] pozdrówki
  • omAB

#22 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 czerwca 2007 - 15:40

moja naprawa byla z 3 miechy temu oczywiscie jezeli ktos moze sobie na to pozwolic to polecalbym kupic noweczke kolektor ja dzis ogladalem swoj bo wlasnie skladaja moja ome jest bez zmian nadal pekniety:) ale nic nie slychac

Nowy kolektor oczywiscie jest bardzo drogi, ale jak musisz go naprawiac 2-3 razy wydajac na to jakies 300zl a pozniej i tak kupowac nowy to lepiej zrobic to odrazu, albo po pierwszym spawaniu ( jak peknie ponownie)
Moze spawacz byl partaczem, chociaz raczej odpada bo byl spawany u dwoch fachowcow.

#23 OFFLINE   dstaff

dstaff
  • 139 postów
  • Dołączył: 24-11-2006
  • Skąd: Sztutowo

Napisany 29 czerwca 2007 - 15:46

niestety zeliwo nie zawsze daje sie spawac jak bysmy chcieli podzielam twoje zdania ja swojego nie spawalem bo nie bylo sensu(mala peklinka) poczekam az zaczna jakies odglosy stamtad dobiegac wtedy s3ele wymianke choc wydaje mi sie ze jeszcze trooche na nim pojezdze
  • [you:5c6bb13344] pozdrówki
  • omAB

#24 OFFLINE   Sitas

Sitas

    kombinator

  • 429 postów
  • Dołączył: 21-03-2007
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2007 - 14:37

Dziś odebrałem autko <spawany pęknięty kolektor> = 50 zł za wszystko
Niestety mam jeszcze uszczelke do wymiany a z racji tego, że potrzebowałem autka na weekend to ostateczna naprawa odbedzie się we wtorek. Planowy koszt 100 <tak się dogadałem> Więc jak czytam tu o cenach... 300-400 to proponuje zmienić machaników :D
Ps. mam nadzieje że to bedzie 1 i ostatnie spawanie... ;)
Pozdrawiam...

#25 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2007 - 18:44

Sitas u nas w Cze-wie tez demontaz i spawanie kosztuje u jednego mechaniora 100 zł plus uszczelka pod kolektor. Dyskutowalismy jedynie nad cena nowego kolektora.

#26 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2007 - 19:02

Nie przeczytales dokladnie, napisalem ze 300zł kosztuje 2-3 krotna naprawa.
Napisalem wczesniej w moi poscie dokladnie tak:

ale jak musisz go naprawiac 2-3 razy wydajac na to jakies 300zl.............


To tylko wyciety kawalek

#27 OFFLINE   Sitas

Sitas

    kombinator

  • 429 postów
  • Dołączył: 21-03-2007
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2007 - 21:42

Jeśli już zaczynasz się spierać...
"slawekradosz" napisał - "Wystarczy że coś się stanie z tą uszczelką i konieczne jest jego planowanie za ok 300 zł"
Więc chyba nie ja tu czegoś "nie przeczytałem dokładnie"
Pozdrawiam...

#28 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2007 - 21:47

Jeśli już zaczynasz się spierać...
"slawekradosz" napisał - "Wystarczy że coś się stanie z tą uszczelką i konieczne jest jego planowanie za ok 300 zł"
Więc chyba nie ja tu czegoś "nie przeczytałem dokładnie"
Pozdrawiam

Spoko- jego post jest na pierwszej stronie, wiec myslalem, ze piszesz odnosnie mojej wypowiedzi ( akurat padla ta sama kwota ) Jak bys wczesniej tez cytowal to byloby odrazu wiadomo, ale juz wszystko jasne :mrgreen:

#29 OFFLINE   Sitas

Sitas

    kombinator

  • 429 postów
  • Dołączył: 21-03-2007
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2007 - 22:33

Dobra dobra... i tak odbieram to jako :pad: hehehe :D
Pozdrawiam...

#30 OFFLINE   młodyL

młodyL
  • 118 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 lipca 2007 - 14:35

Mi cyka na zimnym od 5 lat cyka cyka ,ale tylko przez ok. 5 min Jak sie rozgrzeje chodzi cicho pięknie (teraz już nie ale to inna sprawa)Wystarczy sie przyzwyczaić
Urodzony WARSZAWIAK

#31 OFFLINE   dstaff

dstaff
  • 139 postów
  • Dołączył: 24-11-2006
  • Skąd: Sztutowo

Napisany 01 lipca 2007 - 17:52

ja nie potrafilbym sie przyzwyczaić nawet gdyby cykało kilka minut..lubie jak autko jest sprawne i nie zaskakuje usterkami..teraz zostało mi tylko pomalować bo rudą słychać z daleka jak chrupie to piekne auto
pozdro
  • [you:5c6bb13344] pozdrówki
  • omAB

#32 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lipca 2007 - 19:28

Jeśli świerszczyki cykają tylko przez krótki czas i po rozgrzaniu silniczka ustają to wskazuje chyba na "szklanki", a jeśli cykanie nie ustaje i z dnia na dzień, nawet minimalnie, nasila się to coś poważniejszego i warto pojechać do solidnego znawcy-mechesa i nie zwlekać.
U mnie takie cykanie było sobie długo-długo i nic złego się nie działo, jednakże pewnego dnia zamiast cykania pojawiło się stukanie i okazało się, że uszczelka po gł. poszła się przejść i kompresja przeskakiwała z jednego gara na drugi... jeden gar prawie wogóle nie chodził i ... w efekcie: planowanie głowicy, pasowanie zaworów. Nie będę pisał ile zapłaciłem, żeby nie stresować. :neutral:

[edit lord_craven] Proszę nie używać, nawet zaowalowanych, słów niecenzuralnych.

#33 OFFLINE   slawekradosz

slawekradosz
  • 89 postów
  • Dołączył: 02-06-2007

Napisany 12 lipca 2007 - 22:51

Może uściślijmy więc to "cykanie" w moim przypadku jest to wydostawanie się powietrza poza kolektor wydechowy - prawdopodobnie przez uszkodoną uszczelkę znajdującą sie pomiędzy kolektorem a głowicą. Ustaje po kiku minutach pracy silnika i później juz nie słychać. Pytanie jest takie bo mam mętlik już w głowie. Czy wymieniać samą uszczelke i nie bawić sie w żadne planowanie. Czy jak już tak się zdarzyło to założyć nowy kolektor ? Oryginał 670 zł. Natomiast Turecki zamiennik kosztuje 480 zł

#34 OFFLINE   actom

actom
  • 224 postów
  • Dołączył: 16-07-2006
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa

Napisany 13 lipca 2007 - 11:31

To dla uściślenia może być jeszcze tak, że kolektor jest cały, a strzeliła jedna ze szpilek i jest nieszczelność na uszczelce bo nierówno dociska.

#35 OFFLINE   slawekradosz

slawekradosz
  • 89 postów
  • Dołączył: 02-06-2007

Napisany 13 lipca 2007 - 23:17

To dla uściślenia może być jeszcze tak, że kolektor jest cały, a strzeliła jedna ze szpilek i jest nieszczelność na uszczelce bo nierówno dociska.

No właśnie - i wniosek z tego jest taki, że dopóki się nie zobaczy to nie będzie wiadomo. W każdym bądź razie usłyszalem dzisiaj ciekawą teorię nt. pękających kolektorów nie tylko w omegach - Podobno pękają od jeżdzenia po kałużach wystarczy kilka kropel zimnej wody na rozgrzany kolektor i powstaja mikropękniecia. :shock: Nie wiem ile w tym prawdy, ale brzmi conajmniej śmiesznie.

#36 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2007 - 08:15

Mysle ze z tą wodą to nie ma znaczenia, kolektory pękaja w tych samych miejscach , w omkach , vectrach i astrach z silnikami 1,8 16v i 20 16 v miedzy 2-3 cylindrem.

#37 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 14 lipca 2007 - 08:21

Ehhh też mnie czeka chyba wymiana kolektora :evil: Co do teori z jeżdżeniem po kałużach to wydaje mi sie małoprawdopodobna dlatego że większośc aut ma kolektory z takiego materiału i chyba też jakos po tych kałużach jeżdżą. Te kolektory są poprostu wadliwie zaprojektowane. Tym razem jednak chyba sie pobawie i przespawam kolektor rurowy z c20xe. Wkońcu bede miał spokój, i nawet taniej wyjdzie bo kolektor rurowy 150zł, flansza 150zł, troche zabawy z gięciem i wszystko.
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#38 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2007 - 08:49

Ale już np. Daewoo, które ma te same silniki sobie z tym poradziło. Więc jeżeli ktoś ma kolektor nie nadający się do spawania, to niech szuka kolektora od Daewoo.

#39 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2007 - 18:15

Od daewoo wymaga minimalnej przerobki.

#40 OFFLINE   slawekradosz

slawekradosz
  • 89 postów
  • Dołączył: 02-06-2007

Napisany 04 września 2007 - 21:37

Była urwana 1 szpilka od strony chłodnicy(trzeba było wiercić w głowicy), ponadto dziurawa uszczelka łącząca kolektor z głowicą oraz krzywizna kolektora na 0,6 mm !!. Za uszczelke zaplacilem 90 PLN (w tym modelu jest taka nietypowa nitowana składająca sie z sześciu warstw blachy stąd ta cena), szlifowanie kolektora 50 zł. Za robote razem z wymianą łożyska w tylnym kole zapłaciłem 200 PLN - Teraz chodzi jak ta lala.